globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost
 
27.4.2010 v 14:23
Zdravím okruhové střelce, chci se zeptat podle čeho určujete jakou max. rychlostí vjet do zatáčky (odkud brzdit), aby jste byli v zatáčce tak akorát rychlí ... A otázka 2 jak poznám, že už jsem na hraně gumy. (S tím,že sebou nechci plesknout).

Prosím pokud možno o inteligentní diskuzi....

Naposledy editováno 27.04.2010 14:36:19

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 14:29 | Nahoru | #1
re 1: Zkus se nad tím nejdřív sám zamyslet.
re 2: Dobré gumy by tě měly varovat dopředu (tj. jsou neklidnější nebo i klouznou, ale ne tolik aby to nešlo vybrat)

Ještě jednou edit. Omlouvám se, špatně jsem to pochopil. Myslíš zřejmě na hraně plochy gumy ne na hraně její přilnavosti. Tak to fakt nevím jak se pozná. Řekl bych, že standardně tě na hranu gumy motorka nepustí (tj. budeš dřív drhnout stupačkama nebo výfukem).

Naposledy editováno 27.04.2010 14:47:42

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 14:39 | Nahoru | #2
nejsem sice okruhovej strelec,ale k 1. bodu,mas snad nejakej cit,ne?Potom proste poznas jestli si muzes dovolit vic... za 2.myslim,ze te upozorni i motorka,ze uz mas naklon na hrane,pokud mas pneu co tam ma byt ...

1 reakcí na tento příspěvek Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 14:40 | Nahoru | #3
ahoj,nejsem žádnej velkej okruhovej střelec,ale ptáš se na věc,na kterou není žádná jasná odpověď...brzdný body jsou na okruhu jasně daný,navíc co pilot,to styl,,někdo jde tvrdě na brzdy před zatáčkou a do apexu povoluje a pak už zase plnej,jinej to odbrzdí tvrději,do zatáčky plácne s motorkou na bok bez brzd a do apexu "dojede" se zavřeným plynem a pak už zase full gas...někdo kopíruje vnitřní stranu zatáčky,někdo se drží před zatáčkou do poslední chvíle venku,pak jen škrtne vnitřní stranu zatáčky a zase naproti na vnějšek a rychle pryč..určitě spousta kluků co okruhy jezdí ti napíšou další možný varianty a třeba i popřou moje verze.,ono stejně vetšina zatáček má jen jedno možný spravný řešení průjezdu,ale pak je to o pilotovi,kam až mu strach dovolí zajít v brzdným bodě,náklonu v zatáčce,rychlosti průjezdu atd..tohle chce prostě jezdit a trénovat,víc v tom nevymyslíš..prostě začít tempem který ti vyhovuje a cejtíš se bezpečně a pak zrychlovat a posouvat brzdný body..a co se týče poznání hrany gumy,na okruhu jsi vesměs pořád na hraně,,no a občas i za ní,ale to poznáš 100%

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 14:44 | Nahoru | #4
Ještě bych přidal jednu otázku. Ptáš se na okruh nebo na standardní silnici?

Protože na okruhu podle mě prostě zkoušíš nájezdovou rychlost pořád a pořád a pořád a pořád a pořád ... Dokud nedostaneš cit pro zařazenej stupeň a otáčky, v jakých se máš pohybovat.

Mimo okruh to musíš odhadnout a nebo stejným způsobem nacvičit.

(reakce na) Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 14:51 | Nahoru | #5

artili>ahoj,nejsem žádnej velkej okruhovej střelec,ale ptáš se na věc,na kterou není žádná jasná odpověď...brzdný body jsou na okruhu jasně daný,navíc co pilot,to styl,,někdo jde tvrdě na brzdy před zatáčkou a do apexu povoluje a pak už zase plnej,jinej to odbrzdí tvrději,do zatáčky plácne s motorkou na bok bez brzd a do apexu "dojede" se zavřeným plynem a pak už zase full gas...někdo kopíruje vnitřní stranu zatáčky,někdo se drží před zatáčkou do poslední chvíle venku,pak jen škrtne vnitřní stranu zatáčky a zase naproti na vnějšek a rychle pryč..určitě spousta kluků co okruhy jezdí ti napíšou další možný varianty a třeba i popřou moje verze.,ono stejně vetšina zatáček má jen jedno možný spravný řešení průjezdu,ale pak je to o pilotovi,kam až mu strach dovolí zajít v brzdným bodě,náklonu v zatáčce,rychlosti průjezdu atd..tohle chce prostě jezdit a trénovat,víc v tom nevymyslíš..prostě začít tempem který ti vyhovuje a cejtíš se bezpečně a pak zrychlovat a posouvat brzdný body..a co se týče poznání hrany gumy,na okruhu jsi vesměs pořád na hraně,,no a občas i za ní,ale to poznáš 100%


Asi tak

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 14:53 | Nahoru | #6
Na okruh... jde mi o to se zlepšit, a vědět kde mám meze ...

1 reakcí na tento příspěvek Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 14:57 | Nahoru | #7
Co se týká těch pevně danejch bodů podle čeho je určím ? (Když poletím 100km v hodině tak je to rozdíl jak když poletím 200km/h ->Delší doba brždění ) Navíc každá zatáčka je jiná

Naposledy editováno 27.04.2010 14:59:35

1 reakcí na tento příspěvek Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:06 | Nahoru | #8
Tohle všechno musíš poznat sám.. Jezdit často, zkoušet měnit styl, posouvat hranice.. Možná by bylo fajn se někoho rychlejšího zkusit držet, nebo alespoň okoukat stopu a zkusit trefit to co jel on..

Z toho vlastně vyplývá, že to je jen na tobě a jestli fakt nevíš tak navštívit školu na okruhu.. Ty už ti řeknou co a jak..

Edit k bodu brždění: Dokavaď tě to nevynese ven, tak jsi před bodem a je to OK..

Naposledy editováno 27.04.2010 15:07:47

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:18 | Nahoru | #9
Čím víc nad tím přemýšlím, tím míň rozumím tomu na co se ptáš ... Chceš univerzální recept na to, jak co nejlépe projet zatáčkou (jakoukoliv zatáčkou, za jakýchkoliv podmínek, na jakékoliv motorce)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:20 | Nahoru | #10

Pritel CBR>Co se týká těch pevně danejch bodů podle čeho je určím ? (Když poletím 100km v hodině tak je to rozdíl jak když poletím 200km/h ->Delší doba brždění ) Navíc každá zatáčka je jiná


Žádnou radu na tohle neuslyšíš !!! Musiš jezdit a posouvat brzdné body Jezdit a jezdit
nikdo nepijede na okruh a po přečtení nějake knihy tam nepráskne 2:15 !! Všechno je o terninku

Naposledy editováno 27.04.2010 15:24:17

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:21 | Nahoru | #11
hehe neco jako ptat se hracu sachu jak vedej kam tahnout figurkama aby vyhrali:)

trenink, premejsleni, zkouseni... nic vic nic min. kdyby to bylo tak snadny nikoho by nenapadlo v tom soutezit...

(reakce na) Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:32 | Nahoru | #12

gorkin>Žádnou radu na tohle neuslyšíš !!! Musiš jezdit a posouvat brzdné body Jezdit a jezdit
nikdo nepijede na okruh a po přečtení nějake knihy tam nepráskne 2:15 !! Všechno je o terninku



Spousta kamosu se zlepsilo, kdyz jim nejaky tipy dal zkusenejsi borec. Ja mam treba problem ze mam rychlost dlouho v zatacce stejnou, misto jen v nejpomalejsim miste. Ale to je vec hlavy. S posouvanim brzdnych bodu to je samo pravda. Taky to chce co nejdriv akcelerovat, v tom mam taky rezervy. To cely je v podstate moje ztrata na rychlejsi, na rovince se pokazit moc neda (jedine zapomenout nizky otacky na vyjezdu) a ve vrcholu zatacky jsem rychlej stejne jako ostatni.

A jezdit a jezdit plati.

1 reakcí na tento příspěvek Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:41 | Nahoru | #13
Ze dík zejtra jdu jezdit, jezdit a jezdit ...

1 reakcí na tento příspěvek Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:41 | Nahoru | #14
No ta rada drzet se dobreho jezdce co jede pred nim neni moc dobre.Muze na to pekne doplatit.JAko novacek musi zkouset a ne pokouset se jezdit podle nekoho kdo to umi.Musi na to psychicky mit jinak muze zazmatkovat a nemusi to dopadnout dobre

(reakce na) Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:50 | Nahoru | #15
Spieke> svatá pravda,tohle se musí domluvit předem,ne se chytnout na okruhu někoho kdo mě předjede a snažit se mu stačit

(reakce na) Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 15:56 | Nahoru | #16
Pritel CBR> asi jedes na volny od 18.00 do 19.00 do Brna,vid?tak jeste bacha na slunicko a to bez legrandy,v tuhle dobu tam zapada a mas ho presne na horizontech

1 reakcí na tento příspěvek Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 19:08 | Nahoru | #17
Já to u toho stíhání lepšího pilota myslel spíš na okoukání stopy a stylu.. Ne se za nim hnat a placnout sebou...

(reakce na) Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 20:08 | Nahoru | #18

sramis> Jezdit často, zkoušet měnit styl, posouvat hranice..



posouvat hranice opatrně, páč když je překročíš .... asi je lepší obávat se jít dál

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 20:13 | Nahoru | #19
Nerozumim otazce, nechapu souvislosti

Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

27.4.2010 v 20:41 | Nahoru | #20
jak velkej náklon tam máš se dá poznat kolenem .)

(reakce na) Maximální náklon & maximální nájezdová rychlost

29.4.2010 v 17:22 | Nahoru | #21
sramis> jo a jak to udelas kdyz nejses tak dobrej.Musis mu stihat nebo jak to okoukas?Das mu za kolo kridu? toto je proste blbost
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist