Téma: jak zistit zdvih ventilov ?
 
21.4.2010 v 21:17
nazdar,

vedel by mi niekto poradit prosim vas ?
aky je zdvih ventilov (sacich aj vyfukovych) na XT 660R/X pripadne ako to zistit,manual mam ale bohuzial tam to nie je,na nete sa nemozem dopatrat,
chcel by som totiz vypocitat prietokovy prierez sacich a vyfukovych ventilov,motorku nevlastnim tak o to je to zlozitejsie,
diky .

jak zistit zdvih ventilov ?

21.4.2010 v 21:44 | Nahoru | #1
a to už ti stačí vědět jen zdvih?úhly vaček,časování,průměry sedel atd. už víš?
PS:k čemu ti to vlastně bude?

jak zistit zdvih ventilov ?

22.4.2010 v 09:58 | Nahoru | #2
V manuálu by měl být průměr patní kružnice vačky a pak rozměr přes palec. Pokud Ti stačí jen maximální zdvih, prostě odečti od rozměru přes palec, rozměr paty a máš to.
Pokud potřebuješ zdvih v celým průběhu, nezbude, než si vačku sehnat a změřit ji číselníkovým úchylkoměrem.

jak zistit zdvih ventilov ?

22.4.2010 v 10:26 | Nahoru | #3
Buď si to přečteš v servisním manuálu,nebo sundáš víko a změříš si to přímo hodinkama.
Příští měsíc budu seřizovat motor,změřím to.

Naposledy editováno 22.04.2010 10:27:57

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 07:33 | Nahoru | #4
zdar,
v manuale to nie je,mozno tam najst rozmery vacky t.j. priemer patni kruznice a rozmer cez palec,ale ak by som chcel vypocitat zdvych takto,potreboval by som este vediet rozmery vahadla (polohu osi a dlzky ramien + priemer kladky,ktora sa pohybuje po vacke,niekde som cital ze takymto prevedenim rozvodu mozno zvysit zdvih ventilov bez nadmerneho hamahania samotneho prevodu a jeho casti,zvlast dotykovych plochôch vahadla a vacky,myslim ze yamaha pouzila taketo prevedenie prvykrat pri XTecku),
postaci mi vediet max zdvih,aby som urcil max prietokovu plochu ventilov,
celkovy prietok sa asi najlepsie zisti len meranim,
chcel by som vyp. rychlost pudenia zmesy do motora a niake dalsie inf.

1 reakcí na tento příspěvek jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 14:20 | Nahoru | #5
Jo, já jsem si neuvědomil, že to není přes hrníček, ale vahadlem. Tak pak je nejjednodužší to změři přímo na mašině.
Na co to potřebuješ? Bude se ladit? Zní to spíš jako info na diplomku

(reakce na) jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 14:22 | Nahoru | #6

Dřík>Jo, já jsem si neuvědomil, že to není přes hrníček, ale vahadlem. Tak pak je nejjednodužší to změři přímo na mašině.
Na co to potřebuješ? Bude se ladit? Zní to spíš jako info na diplomku



jj prijde mi taky jako nej reseni cvaknout "hodinky" nekam na ram a zmerit to...

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:25 | Nahoru | #7
s tou diplomoukou to bolo dobre,
ono tych inf. ktore by som chcel vediet o tomto konkretnom motore je trocha viacej ako napr. indikatorovy diagram (najlepsie ziskat meranin),priemerny tlak vo valci a max. spalovaci tlak (to dostanem prave z neho), a hlavne by ma zaujimala ucinnost samotneho motora,len zo srandy kolko penez vyleti vyfukom len tak,
ladie sa nekona,bohuzial motorku nevlastnim (jednou mozna isto),na svete je firiem co sa zaoberaju ladenim až až myslim ,mimochodom keď ,som hladal fotku rozobrateho motora,hlavu alebo len klukovku,no zabralo to dost casu,nakoniec som nasiel pár obrazkov,ide ako vidno o prestavbu XT 660X na 700 ,myslim že ten istý chlapík dal dohromady upravy,ktoré previedol na podobných strojoch a ponúka to na predaj,samozrejme že všetko na vlastné riziko,skúšam to najsť na nete a stiahnuť ale zatial marne,našiel som iba zoznam úprav, ktoré to obsahuje,
ešte jedna vec, je to v angličtine,dúfam že to nebude moc vadiť.

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:26 | Nahoru | #8
motor s novým valcom

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:28 | Nahoru | #9
hotovo

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:30 | Nahoru | #10
este rozobraný

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:31 | Nahoru | #11
zložený motor

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:34 | Nahoru | #12
určenie vôle ventilov

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:36 | Nahoru | #13
porovnanie výšky noveho a starého piestu

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:38 | Nahoru | #14
nový valec,piest,vačkový hriadeľ

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:44 | Nahoru | #15
myslím, že ide o valec z raptora,ešte ten zoznam úprav.
ked použil pôvodnú hlavu, ako upravil sancí trakt a vôbec tak všetko okolo?
viacej o tom na www.XT660.com

Naposledy editováno 23.04.2010 17:48:39

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:51 | Nahoru | #16
myslím, že ide o valec z raptora,ešte ten zoznam úprav.
ked použil pôvodnú hlavu, ako upravil sancí trakt a vôbec tak všetko okolo?
viacej na www.XT660.com

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 17:53 | Nahoru | #17
ten zoznam

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

23.4.2010 v 20:56 | Nahoru | #18
zajímavý. hlavně ten píst/ventil vůle. Nevíš kolik to má kompresní poměr?
Indikátorovej diagram není taková snradna měřit, ale je to jak říkáš jediný co Ti řekne něco o tlacích ve válci. A Tvoje diplomka je o čem? Ptám se, protože jsem motořář z VUT z Brna a zajímá mě to

jak zistit zdvih ventilov ?

24.4.2010 v 01:09 | Nahoru | #19
už si nepamätám na akom fore to bolo,zaujimali ma vtedy len tie fotky,išlo tušim o valec z YFM 700 RV Raptor,ide o skoro rovnaky motor ,až na spátečku (ako vidno valec pasuje) ,
inde som zas nasiel ako sa chcel niekto vydať na XTečku na cestu okolo sveta a obaval sa, že keď sa mu pokazí motorka v USA ,nebude ju môcť opraviť (tam ju nepredávajú),na to mu niekto odpísal, že motor je rovnaký ako v spomínanom raptore tak s náhradnými dielmy nebude problém,

k tomu kom. pomeru,dalo by sa to jednoducho vypočitať,ak použil pôvodný piest z raptora,
vŕtanie a zdvih poznáš (102 x 84 mm), objem spal. priestoru tiež (59.1 až 60.5 cm3),nie je o čom.
fakt nejde o diplomovku,raz som dastal napad a ako som zistil krátko nato, asi 100 rokov pred niečoho podobného napadlo niekoho iného,ide o rozvod spal. motora rotačnými ventylmi,odvtedy to nemôžem dostať z hlavy,
asi najznámejšie sú v prevedení Aspin a Cross,o tých si možno počul ale ono ich je omnoho viaciej, na jedno prevedenie som narazil a poslal originál(v angličtine) do redakcie SMC či sa už stretli s niečim podobným, odpisali že ešte nie, či by som to vedel spracovať, preklad a samotné spracovanie mi trvalo dosť dlho (treba aj s niečoho žiť), nakoniec som im to poslal a oni chceli, aby som to nejako skrátil, na uverejnenie je to moc obsiahle,
skratit som neskratil, či to otiskli neviem,
kratko po dokončení prekladu som objavil članok o onom motore (poslednú časť o motore 125 cm3)v češtine myslím, ušetrilo by to prácu, ale aj tak väčšinu bolo treba preložiť,
viacej toho je na ich stránkach, originalnu patentovú dokumentáciu najdeš na nete,

nemám výšku a tak pozri na to prosím, či to dáva zmysel, tech. výrazy a tak kolem a kolem,
prajem veselé čítanie.

jak zistit zdvih ventilov ?

24.4.2010 v 01:12 | Nahoru | #20
ešte detail ventilov

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

24.4.2010 v 01:14 | Nahoru | #21
ešte ten druhý

[img]

jak zistit zdvih ventilov ?

24.4.2010 v 07:25 | Nahoru | #22
Aha, já jsem rozuměl, že to diplomka je. No nic, blbě čtu
No ono když tím jdeš, tak nakonec zjistíš, že skoro všechno už tu bylo. První přímej vstřik benzínu byl ve druhé světové na leteckejch motorech atd. Hodně toho padlo, protože nebyly technologie jak to vyrobit efektivně a navíc nebyla elektronika, kterou např. v případě přímýho vstřiku kontrolovat samozápaly (extrémně chudá směs).
Taky mě to jeden čas dost zajímalo, proto jsem se tohoto tématu taky chytl.

Mrkni na http://www.coatesengine.com/technology.html

Ti to mají zmáklý a myslím, že i utěsnění, což je největší problém stejně jako u Wankela, mají zvládnuto.

Naposledy editováno 24.04.2010 08:29:14

jak zistit zdvih ventilov ?

24.4.2010 v 13:09 | Nahoru | #23
taka kontrolna otazka,
nasiel si ten odkaz na subor vo worde s tym prekladom jak som o tom pisal,neviem totis ci to nacitalo? alebo jak dostat subor v pdf. formate alebo vo worde na toto forum?

jo jo na tych strankach /www.coatesengine.com som bol velakrat,
dik

jak zistit zdvih ventilov ?

24.4.2010 v 22:01 | Nahoru | #24
Ahoj, bohužel to se mi neotevřelo. Nikdy jsem sem nic nedával. Jestli ale chceš, rád si to pročtu. pošli mi to na drik@templs.eu

jak zistit zdvih ventilov ?

26.4.2010 v 00:31 | Nahoru | #25
Nejednodussi je zmerit zakladni kruznici vacky a vysku palce. Jo a koukam ze to mas na xt a to ma vahadla takze jeste zmerit jakej ma vahdlo prevod. Ale k ty novy vacce co tam mas na obrazku by ti vsechny udaje meli dat ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist