vedel by mi niekto poradit prosim vas ?
aky je zdvih ventilov (sacich aj vyfukovych) na XT 660R/X pripadne ako to zistit,manual mam ale bohuzial tam to nie je,na nete sa nemozem dopatrat,
chcel by som totiz vypocitat prietokovy prierez sacich a vyfukovych ventilov,motorku nevlastnim tak o to je to zlozitejsie,
diky .
Pokud potřebuješ zdvih v celým průběhu, nezbude, než si vačku sehnat a změřit ji číselníkovým úchylkoměrem.
v manuale to nie je,mozno tam najst rozmery vacky t.j. priemer patni kruznice a rozmer cez palec,ale ak by som chcel vypocitat zdvych takto,potreboval by som este vediet rozmery vahadla (polohu osi a dlzky ramien + priemer kladky,ktora sa pohybuje po vacke,niekde som cital ze takymto prevedenim rozvodu mozno zvysit zdvih ventilov bez nadmerneho hamahania samotneho prevodu a jeho casti,zvlast dotykovych plochôch vahadla a vacky,myslim ze yamaha pouzila taketo prevedenie prvykrat pri XTecku),
postaci mi vediet max zdvih,aby som urcil max prietokovu plochu ventilov,
celkovy prietok sa asi najlepsie zisti len meranim,
chcel by som vyp. rychlost pudenia zmesy do motora a niake dalsie inf.
1 reakcí na tento příspěvek jak zistit zdvih ventilov ?
Na co to potřebuješ? Bude se ladit? Zní to spíš jako info na diplomku
Dřík>Jo, já jsem si neuvědomil, že to není přes hrníček, ale vahadlem. Tak pak je nejjednodužší to změři přímo na mašině.
Na co to potřebuješ? Bude se ladit? Zní to spíš jako info na diplomku
jj prijde mi taky jako nej reseni cvaknout "hodinky" nekam na ram a zmerit to...
ono tych inf. ktore by som chcel vediet o tomto konkretnom motore je trocha viacej ako napr. indikatorovy diagram (najlepsie ziskat meranin),priemerny tlak vo valci a max. spalovaci tlak (to dostanem prave z neho), a hlavne by ma zaujimala ucinnost samotneho motora,len zo srandy kolko penez vyleti vyfukom len tak,
ladie sa nekona,bohuzial motorku nevlastnim (jednou mozna isto),na svete je firiem co sa zaoberaju ladenim až až myslim ,mimochodom keď ,som hladal fotku rozobrateho motora,hlavu alebo len klukovku,no zabralo to dost casu,nakoniec som nasiel pár obrazkov,ide ako vidno o prestavbu XT 660X na 700 ,myslim že ten istý chlapík dal dohromady upravy,ktoré previedol na podobných strojoch a ponúka to na predaj,samozrejme že všetko na vlastné riziko,skúšam to najsť na nete a stiahnuť ale zatial marne,našiel som iba zoznam úprav, ktoré to obsahuje,
ešte jedna vec, je to v angličtine,dúfam že to nebude moc vadiť.
Indikátorovej diagram není taková snradna měřit, ale je to jak říkáš jediný co Ti řekne něco o tlacích ve válci. A Tvoje diplomka je o čem? Ptám se, protože jsem motořář z VUT z Brna a zajímá mě to
inde som zas nasiel ako sa chcel niekto vydať na XTečku na cestu okolo sveta a obaval sa, že keď sa mu pokazí motorka v USA ,nebude ju môcť opraviť (tam ju nepredávajú),na to mu niekto odpísal, že motor je rovnaký ako v spomínanom raptore tak s náhradnými dielmy nebude problém,
k tomu kom. pomeru,dalo by sa to jednoducho vypočitať,ak použil pôvodný piest z raptora,
vŕtanie a zdvih poznáš (102 x 84 mm), objem spal. priestoru tiež (59.1 až 60.5 cm3),nie je o čom.
fakt nejde o diplomovku,raz som dastal napad a ako som zistil krátko nato, asi 100 rokov pred niečoho podobného napadlo niekoho iného,ide o rozvod spal. motora rotačnými ventylmi,odvtedy to nemôžem dostať z hlavy,
asi najznámejšie sú v prevedení Aspin a Cross,o tých si možno počul ale ono ich je omnoho viaciej, na jedno prevedenie som narazil a poslal originál(v angličtine) do redakcie SMC či sa už stretli s niečim podobným, odpisali že ešte nie, či by som to vedel spracovať, preklad a samotné spracovanie mi trvalo dosť dlho (treba aj s niečoho žiť), nakoniec som im to poslal a oni chceli, aby som to nejako skrátil, na uverejnenie je to moc obsiahle,
skratit som neskratil, či to otiskli neviem,
kratko po dokončení prekladu som objavil članok o onom motore (poslednú časť o motore 125 cm3)v češtine myslím, ušetrilo by to prácu, ale aj tak väčšinu bolo treba preložiť,
viacej toho je na ich stránkach, originalnu patentovú dokumentáciu najdeš na nete,
nemám výšku a tak pozri na to prosím, či to dáva zmysel, tech. výrazy a tak kolem a kolem,
prajem veselé čítanie.
No ono když tím jdeš, tak nakonec zjistíš, že skoro všechno už tu bylo. První přímej vstřik benzínu byl ve druhé světové na leteckejch motorech atd. Hodně toho padlo, protože nebyly technologie jak to vyrobit efektivně a navíc nebyla elektronika, kterou např. v případě přímýho vstřiku kontrolovat samozápaly (extrémně chudá směs).
Taky mě to jeden čas dost zajímalo, proto jsem se tohoto tématu taky chytl.
Mrkni na http://www.coatesengine.com/technology.html
Ti to mají zmáklý a myslím, že i utěsnění, což je největší problém stejně jako u Wankela, mají zvládnuto.
Naposledy editováno 24.04.2010 08:29:14
nasiel si ten odkaz na subor vo worde s tym prekladom jak som o tom pisal,neviem totis ci to nacitalo? alebo jak dostat subor v pdf. formate alebo vo worde na toto forum?
jo jo na tych strankach /www.coatesengine.com som bol velakrat,
dik