Pokud budete přispívat do fóra držte se prosím tématu, díky.
edit: Děkuji všem za dosavadní příspěvky, ostatní pište dále. Vy kteří jste v autoškole absolvovali nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů klidně napište i o jakou autoškolu se jednalo, ostudu jí tím určitě neuděláte.
edit 2: jelikož už jsem se k tomu vyjadřoval na jiném vláknu pro jistotu sem zkopíruji svůj příspěvek, aby i ti co si myslí že je autoškola neošidila byli v obraze:
Pánové (a dámy) když už je o tom řeč. Každá autoškola je ze zákona povinna mít schválenou zpevněnou cvičnou plochu - autocvičiště kde musí být zajištěno, aby tam nemohli vjet jiná vozidla tzn. žádné veřejné parkoviště ani škvárové hřiště apod. Ze zákona je autoškola povinna provádět min. 2x45min. výcviku na takovémto cvičišti, ze zákona je autoškola povinna mimo jiné provádět nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů. Na všechno se v praxi s prominutím sere.
Jediné co s tím můžeme dělat je do takové autoškoly která neprovádí výcvik podle zákona vůbec nechodit, nebo tento výcvik vyžadovat a v případě, že nebude prováděn upozornit kompetentní úřady. Pokud si necháme donekonečna s.rát na hlavu a budeme ochotni platit za službu kterou nedostaneme tak se nikdy kvalita výcviku v autoškolách nezmění. Upozorňujte na to mladší kolegy kteří do autoškoly teprve půjdou a při rozšiřování požadujte odpovídající služby. Autoškola je od toho aby vás něco naučila a ne aby vám vystavila řidičák!!!
Naposledy editováno 03.03.2011 06:10:28
Dalsi dotaz meni se nejak dramaticky chovani masiny pro 90km/h oproti 50km/h? Mam to ke zkouskam 4 hodinky a mam obavu, ze za mesto se nepodivam zvlast kdyz clovek nesmi jeden den ject vic jak 2 hodinky a to se tezko dostava za mesto a zpet
Tohle všechno by sis měl v kvalitní aš alespoň zkusit a dobrý učitel by ti měl vysvětlit jak na to a jak to potom sám můžeš trénovat. Kdo tohle neabsolvuje hned zčerstva dopadne jako já - vyjezdí se, myslí si že už to "umí" pak třeba sem tam krizovka a trocha nejistoty, dobrá půjdu do motoškoly a tam po deseti patnácti letech ježdění nakonec zjistí že má zažitý špatný návyky a jezdí vlastně blbě, bojí se klopit bojí se brzdit atd., pak se to špatně odnaučuje. Jestli máš jízdy v autoškole jen po městě doleva doprava tak je mi tě líto (i toho pána za tebou). Ale dá se to doučit - viz dřívější PM
abych odpověděl na otázku: chování mašiny se samozřejmě mění, ale snad ne zas tak dramaticky, no možná dramaticky při brzdění - brzná dráha totiž narůstá čtyřnásobně a ve velký rychlosti to nechce tak dobře zatáčet jako v 50ti - smysluplná teorie o chování stroje, vliv tech. parametrů, trocha fyzikáních zákonitostí, něco k bezpečnosti atd. by také měla být součástí výuky v autoškole
Naposledy editováno 23.05.2010 19:26:20
1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
Do autoškoly jsem přišel, sedl na Jawu 350 a vyrazili jsme do Vítkovic na náměstí a dále pak do centra Ostravy. Po 30 minutách mi borec řekl, že je vidět, že už jsem na motorce jezdil, že to mám v ruce
Ještě pár jízd jsme dali a šel jsem na zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
JirikM>MATY2: jak se ti povedla víkendová akce ? ... mimochodem, potřebuju info od odborníka ... od kolika let může jezdit spolujezdec na motorce ? Je tam nějakej limit ? .. v autě na předních sedadlech je to snad 12 let a min. 150cm. Jak je to u motky ???
12 let a musi dosahnout na stupacky
P.S. pedofile
Naposledy editováno 27.05.2010 08:39:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
Skalik>12 let a musi dosahnout na stupacky
P.S. pedofile
Blbe
Tak to si dceruška počká ještě 11 let a 9 měsíců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
JirikM>Blbe
Tak to si dceruška počká ještě 11 let a 9 měsíců
Tak mě napadá jak ověřujou těch 12 let když děcko nemá občanku?
Teď už mám za sebou cca 1000 km ale učit se budu ještě dlouho....brzdit, pomalá jízda, překážka....Noooo trochu jsem se rozepsala
Velký A jsem dělal letos, v 31 letech, tedy po 13 leté zkušenosti v autě. Ovšem na motorce odježděno celkem 0,0 prd. Na velký vúbec nic.
S minimální informační průpravou hned první jízda do odpoledního pražskýho provozu. Cvičnej prostor, nebo dopravní hřiště škola prostě neměla. Jízd naprosté minimum, tuším že 7,8 hodin. Jak jen to šlo, hned mě nacpal ke zkouškám. Protože jsem na motorkářích obdobná témata sledoval, požádal jsem instruktora (když už jsem to měl trošku v ruce) o lekce "krizovýho brždění" a obdobný, advanced techniky. Se slovy "snad se nechceš vyválet" jsem byl ale odmítnut.
Takže jediný řešení: Svoje první cesty s mášou plánuju na cvičný hřiště, kde si hodlám zaplatit to, čemu se mi nedostalo a co cítím, že je třeba doplnit. Vím, že se na mě šetřilo, vím, že bych se mohl domáhat zákoného minima, ale ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
stráťa>
Tak mě napadá jak ověřujou těch 12 let když děcko nemá občanku?
Jednuduše kolik je 2010 - 1998 = 12
náš rok rok narození výsledný věk
1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
Z třinácti jízd jsem měl sedm, protože instruktor "neměl čas", což úplně chápu, protože neměl problém přijít o deset minut pozdě protože se vybavoval se slečnou kterou předtím učil auto, a o tom mi zkrátit hodinu. Vlastně všechny hodiny byly stylem "začneme pozdě, skončíme dřív", krom toho se mi furt sral do řízení (modelová situace - chci se rozjet, pouštím spojku a přidávám plyn, ale spojka zůstane zmáčknutá protože ji týpek drží. týpek si toho všimne, pustí spojku, motorka chcípne a týpek začne řvát co dělám, že mi to chcíplo.)
Sral mě tak moc, že jsem ho chtěl z tý motorky shodit a přejet, ale s motorkou se blbě couvá, takže bych to musel udělat na kruháči ...
Jo, cvičák samozřejmě nic, vyhýbání se věcem samozřejmě nic, popis kdy mám používat kterou brzdu a co se stane když zabrzdím v náklonu nic, dálnice nic, okresky nic. Bál jsem že, ze tu závěřečnou jízdu neudělám, protože kdybych s ním musel mít ještě jednu hodinu, tak ho už fakt zabiju.
Zadne cvičiště, pred autoskolou stala 600cm3, oblict vestu a jedem. Jiz při první jizde 'zaradte nejvyzsi rychlostni stupen a jedem 90' bylo mi to celkem fuk, ale koukal jsem jako blazen... Pri 90km/h s chlapem jako hora za sebou, neznaje co masina dokaze kdyz trochu vic pridam nebo zabrzdim o nejakem uhybnem manevru ci intenzivnim brzdeni ani nemluvim, jsem ale moc jistoty necitil...
A za 5,25 hodin vyjizdek kdy jeste tu pulhodinku zabrala technicka priprava a teorie takze za 5 hodin na silnici mam neomezenou. A ted co? Ted se teprve jit nekam skutecne ucit.
Kdyz budeme ale trochu objektivní, platil jsem 4800,- (díky té 50cm3). Co taky chtit vic, za tyhle prachy, ale to intenzivni brzdeni a uhybny manevr by mel byt naprosty zaklad cim by meli zacinat to je fakt.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
NickCarter> Holt jiny kraj, jak to ze u nas z 50ccm rozsirovat nelze a musim delat plny vycvik 13h?
No uz planuju ze se stavim u Tebe v koline, pac jinak tu asi nepreziju. Akorat jdu ted najit nejaky parkoviste na zakladni trenink, abych do toho kolina dojel
Naposledy editováno 29.06.2011 09:39:56
Maty_Kolin píše: NickCarter> Holt jiny kraj, jak to ze u nas z 50ccm rozsirovat nelze a musim delat plny vycvik 13h?
Pri zapisu bylo zhodnoceno ze platim 6000, ale kdyz zacal kurz podival se instruktor na muj ridicak a rika, vzdyt vy muzete platit mene a bylo... nedoslo mi ze to znamena i mene hodin na motorce, ale co uz ted ;)
Motorka byla poněkud jináč - řekl jsem, že na moto umim, vytáhla se Jawa 350, proběhlo vysvětlení (jedna je dolu, blinkry, světla, ...) a pak se jelo skrz město ven a první lekce byla opět venkov. Se slovy "Na moto Ti to jde mnohem lépe" skončil jakejkoliv výcvik na moto a už se jen jezdilo po městě. Je ale fakt, že na motorce jsem se cítil dobře a uměl jsem na ní mnohem líp než v autě (a to jsem neměl předtim žádnej řidičák).
Dneska by mi ale rozhodně nevadilo, kdyby se učilo víc - krizový brždění, chování na písku/štěrku/mokru, obratnost v nízký rychlosti apod. Minimálně kvůli tomu, že provoz se za těch pár let docela dost změnil a dneska se tyhle vědomosti hodí. Zase ale kdo by platil víc, že? Teď budu asi rizšiřovat na neomezenou a mym cílem je mít řidičák, nevyžaduju mít zkušenosti (to bude tim, že chci fakt jen řidičák, ne velkou motorku )
EDIT: Hlas padnul na "Jiná možnost", protože na trenažeru snad nikdo z mých známých nebyl a já to považuju za celkem zajímavý a možná i užitečný.
Naposledy editováno 26.08.2011 17:03:34
2 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
Když si vzpomenu na svoje první metry (a koordinaci plynu+spojky) jsem rád, že šlo o simsona (i s nim se zadařila nechtěná jízda po zadnim). Je vůbec možné posadit tele jako jsem byl já třeba rovnou na šestikilo? Neprorazí plot cvičáku?