globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motard - nastavení podvozku, pneu..
14.4.2010 v 12:14
Zdravim, potřebuju poradit jak nejlépe nastavit xr650r na motárdová kola.
(jen normální a hobby provoz , žádné okruhy)




-tlumiče: z původního (offroad) nastavení přitvrdit kompresi i odskok ?
Občas vezu baťužek, a příliš měkký podvozek je na silnice vůbec zbytečný(?)

-gumy: doporučí někdo pneu ?
Do každého počasí i terénu.. zlatou střední cestu.

-huštění gum: v mauálu je 1,25 a 1,75, kolik na motárdová kola ?
Dostalo se mi rady asi kolem 1,9, ale další zkušenosti se hodí.

díky

1 reakcí na tento příspěvek Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 12:43 | Nahoru | #1
Útlum, vidle..., co nejvíc na tvrdo, motard se nesmí "klepat" a ten tlak dej radši přeci jen na těch 1,6 (předek i zadek).
Gumy jakýkoliv soft slicky...

Chce si to vyzkoušet, jak ti to sedne...

Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 14:12 | Nahoru | #2
a otázku legality máš vyřešenou? předpokládám, že rozměry silničních gum budou jiný než těch offroadových, tak tu změnu přece musíš mít v techničáku. ale jesli to máš nebo neřešíš tak sorry za OT :)

jinak "soft slicky" sou asi blbost, když říkal že chce do každého počasí a terénu :)

(reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 14:51 | Nahoru | #3
Sleeper1> 1,6 jsem měl, a v zatáčkách mi zadní kolo plavalo.. jsem dokonale zmaten
soft-slicky urcite ne

Troyt> rozměry dodržím. Pokud se nepletu (nemam u sebe technicak) jsou následující:
- přední 3,00-21 51P
- zadní 4.5-1870P

ideál(?)

Naposledy editováno 14.04.2010 14:54:08

1 reakcí na tento příspěvek Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 15:03 | Nahoru | #4
Tohle forum jsem potřeboval Předělávám TE 510 na motard kola a taky bych potřeboval poradit jak nastavit podvozek předek zadek. Díky za rady.
Jinak pneu má předek Michelin Pilot, zadek Dunlop Sportmax D208. Obě tuším 2,6. Je to moc?

(reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 15:06 | Nahoru | #5

Jinak pneu má předek Michelin Pilot, zadek Dunlop Sportmax D208. Obě tuším 2,6. Je to moc?


skvělá otázka..

1 reakcí na tento příspěvek Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 15:18 | Nahoru | #6
Tak abych tomu rozuměl, ty chceš ponechat enduro-rozměry gum? Ovšem pak nemůže být řeč o nějakým "funmotardovým" ježdění a s tím spojený nastavení pérování...
Slicky S nejsou blbost, na běžné silnici pálit v driftu gumy stějně (moc) nebudeš (Vmax je poměrně nízká) a když už natrefíš na pěkný zatáčky, tak v klídku můžeš sázet na stupačku...

>Čtýřa: 2,6 je fakt moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 15:40 | Nahoru | #7
Sleeper1> a kolik teda? 2,0? Jěště jsem na tom nevyjel, čekám na adaptér, tak jsem nemohl zhodnotit. A co nastavení podvozku z endura na motard?

Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 16:07 | Nahoru | #8
Jak jsem již psal suchý slicky předek-zadek 1,6. Na mokrý se dáva 1,8 pro jakoby roztažení drážek pro odvod vody...
Veškeré nastavení podvozku, co nejtvrději - pokud chceš zkoušet drifty, motka ti nesmí plavat.
Tohle ovšem neplatí pro silniční gumy na enduro ráfkách...

Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 16:14 | Nahoru | #9
Já mám mít podle tabulek v pneusevisu na husce 2,0 2,2

Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 16:38 | Nahoru | #10
Sleeper1: Pravda, nejspíš hledám kompromis mezi offroad a motardem. Takže pérování z puvodniho přitvrdím (ne ale na fest), gumy koupím mokrý "lehký enduro" a dám do nich asi těch 1,8(1,9 max na vyzkoušení)

Dík za vlákno Sleeper

(jakekoliv další imprese hned pište)

2 reakcí na tento příspěvek Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 17:56 | Nahoru | #11
1) nenahřáté slicky(jakékoli) je sebevražda,má to důvod proč nejsou homologovaný, neudrží takový náklon jako obyčejná pneumatika...studenej slick=držka v minimálnim náklonu
2) přední tlumiče by možná potřebovaly SM přestavbu, dát jiný propouštěcí otvory, tvrdší pružiny, je to věda, ale jinak přitvrdit hodně aby ses nepotápěl, zadek to samý, přitvrdit aby ses neponořoval.
3) SM gumy kombi bych volil Dunlop Mutant
4) gumy husti tak jak je na nich napsáno, nic tim nezkazíš, po pár projetích přídeš na to jestli máš rád měkčí(víc poberou ale větší valivý odpor může připadat jezdci jako líná motorka) nebo tvrdší(dřív začnou ujíždět ale motorka je citem živější)

Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 18:03 | Nahoru | #12
Jéé já jsem blb 2,6 mám na autě, nedávno jsem měnil u auta pneu, tak se mě to popletlo . Teď jsem si měřil na motardech. A předek je 2,1 a zadek 2,3. Tak jsem je koupil. Takže asi uberu. A jak radíte, tak přdek i zadek přitvrdím na fest a od toho se budu odvíjet dál. Díky za vlákno a za rady

(reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 18:05 | Nahoru | #13
PRETORIAN88> Slick S se právě zahřeje ještě rychleji než homologována guma, pak je to lepidlo jak prase...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 18:09 | Nahoru | #14
Čtýřa> D208 SM sem foukal na 2,1

(reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 18:16 | Nahoru | #15
PRETORIAN88> jo, díky.
Ohledně těch slicků. Myslím si, že je využijou jen závodníci, nebo maximálně, kdo má nahříváky (když opominu Pčr na cestách ). Pochybuji, že já osobně bych slick zahřál, možná tak v letním parnu. Je to tak?

Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 18:22 | Nahoru | #16
jo no, slicky sou pro závodníky, člověka zastihne déšť a je to o hubu najednou, notabéne že se to fakt bez nahříváku nezahřeje a pak je to nebezpečný...pokud bys chtěl fakt něco speciálního, tak homologovanej řezanej slick Goldspeed DOT aprroved vyráběj drahej slick kterej ale má jednoduchej vzorek a to už je kvalitka...ale sou drahý...já sem se zastřílel dlouhodobým válením po zemi na D208SM a na Contiforce SM, to sou podle mě tak akorát gumy na motarda...můžeš i na trať i na cesty...

Naposledy editováno 14.04.2010 18:22:37

(reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

14.4.2010 v 19:02 | Nahoru | #17
PRETORIAN88>

Na nynějších pneu mám uvedenou jen maximálku, 2,9 :) Mám ubrat a zkusit ? Pokus omyl = být či nebýt

edit: dunlop mutant by mohly být řešení, díky!

Naposledy editováno 14.04.2010 19:07:26

1 reakcí na tento příspěvek Motard - nastavení podvozku, pneu..

15.4.2010 v 18:46 | Nahoru | #18
Sleeper1, Pretorian 88: dnes jsem ty tlumiče nastavil. Kompresi i odskok na tvrdo. Není to špatně? Nemělo by být něco z toho měkčeji? Dělám to prvně, tak se radši ptám. Zdá se mi to hodně tvrdé, aby mě to na těch našich silnicích nevytrestalo. Dík za odpověĎ.

(reakce na) Motard - nastavení podvozku, pneu..

15.6.2010 v 09:55 | Nahoru | #19
Ahoj. Omlouvám se, že budu vypadat jako mimozemšťan, ale trochu se tak cítím. Čirou náhodou mi v garáži skončila Honda XR 650 R Supermoto a chtěl bych se zeptat, jakým způsobem ("ofiko") lze dostat motárdová kola do TP. Díky za rady a zkušenosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XR 650R 40kw vs 45kw Honda XR 650 tom_bouda 6 23.7.2019 v 20:29 tom_bouda
Honda XR650R, Kawasaki KLX 650R Kawasaki KLX 650, Honda XR 650 Oi69 6 15.7.2019 v 14:08 blondak39
Suzuki DR 650 SE, Yamaha TT 600, Ho... Yamaha TT 600 R, Honda XR 650, Suzuki DR 650 SE flája 8 17.6.2019 v 06:48 Humusus
Honda XR 650 R Honda XR 650 Jardasonyx 3 7.12.2018 v 02:41 krokoš
Honda XR 650 R na cestování??? [1, 2] Honda XR 650 Riderr 35 21.11.2018 v 22:17 Left


TOPlist