globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: turbulence a výroba štítku
 
8.4.2010 v 11:17
Ahoj všichni, rád bych otevřel diskuzi na téma turbulence vzduchu za jízdy. Na svého naháče jsem si před časem koupil turistický štít od Louise, protože mi vadil nápor vzduchu a také to, že jsem byl neustále olepen muškami. Takže jsem štít namontoval, všechno se výrazně zlepšilo, ale přece jenom za vysokých rychlostí (od 110 km/h. výše se objevily turbulence, které mi trochu třepaly přilbou, ale ještě hůře mé manželce, která si dokonce musela opírat přilbu o má záda. Díval jsem se na net, zda někdo prodává štítek, který se montuje na stávající plexi, ale našel jsem jenom za 2800,-Kč, což mi přece jenom za kousíček plexiskla připadá strašně moc. Pak jsem viděl také pár doma dělaných. Něco jsem o problému také četl. Podstatné je předsazení štítku před velké plexi o nějakých 2 - 4 cm a ještě štítek musí být nad velkým plexi. Vzniklou škvírou proudí vzduch mnohem rychleji a nadzvedává hlavní proud vzduchu, který pak přeletí hlavu jezdce a rotuje dál za motorkou. Takže nestačí pouze prodloužit hlavní plexištít. Uvažuji vrtat do plexištítu 2 nebo 4 otvory průměr 8 a na distanc 3 cm upevním na 60 mm dlouhých šroubech s imbusem štítek o výšce cca 13 - 15 cm. Ten bude přesahovat hlavní štít o 7 - 8 cm.Průchodky skrz plexi pro šrouby budou gumové. Jestli se to povede, tak to nafotím a pošlu. Má někdo s tímto zkušenosti? Řešil to někdo jinak? Díky Pavel z Pardubic

turbulence a výroba štítku

8.4.2010 v 11:28 | Nahoru | #1
je to naháč,takže velkej aerodynamickej odpor, ten přídavnej slot by ti mohl pomoct,ale nevím,jestli to odstraní turbulence mezi tebou a spolujezdcem..

turbulence a výroba štítku

8.4.2010 v 11:43 | Nahoru | #2
vyrob si napřed nějakej hrubej prototyp (třeba z kartonu a z pásky), na kterým vyzkoušíš jestli to dělá co chceš..

1 reakcí na tento příspěvek turbulence a výroba štítku

8.4.2010 v 12:38 | Nahoru | #3
Nebylo by lepší na cestování zvolit vhodnější motocykl???? .... připadá mi to, jako když si někdo koupí 1,2 HTP a čeká od toho výkony dvoulitru s turbem (neberte to prosím jako popichování, jen píšu svou úvahu, která mě napadla po přečtení tématu...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) turbulence a výroba štítku

8.4.2010 v 13:35 | Nahoru | #4

Cooker>Nebylo by lepší na cestování zvolit vhodnější motocykl???? .... připadá mi to, jako když si někdo koupí 1,2 HTP a čeká od toho výkony dvoulitru s turbem (neberte to prosím jako popichování, jen píšu svou úvahu, která mě napadla po přečtení tématu...)



a ty víš o jaké motorce je řeč?

(reakce na) turbulence a výroba štítku

8.4.2010 v 13:41 | Nahoru | #5

Seikos>a ty víš o jaké motorce je řeč?



Nevím... Klučina napsal naháč .... sice širokej pojem, ale pro představu stačí ... možná by tam šla dopředu přidělat europaleta potažená igelitem....

turbulence a výroba štítku

8.4.2010 v 13:50 | Nahoru | #6
jestli existuje tva masina v provedeni s kapotou co zvazit predelani z nahace na tuto kapotu? treba bandit N na S apod.

turbulence a výroba štítku

8.4.2010 v 14:07 | Nahoru | #7
ZR-7

turbulence a výroba štítku

12.4.2010 v 14:45 | Nahoru | #8
Pánové, moc se všem omlouvám, že jsem neuvedl, jakou motorku mám. Je to Kawasaki ZR7, klasický naháč, který měl původně jen malý plexištít. Ještě bych dodal, že jsem ji koupil před 2,5 roky, kdy mi bylo 58 a o motorkách jsem skoro nic nevěděl. Jako mladý kluk jsem na motorkách lítal dost, ale pak jsem se oženil, přišly děti, koupilo se auto a teprve nedávno jsem si takhle jednou uvědomil, že mám nevyužitý řidičák na motorku a že jsme s manželkou sami. Motorky se mi vždycky líbily, hlavně čopry, ale ty byly v době koupě dost drahé. Vůbec jsem nevěděl, že jsou nějaké naháče, vodníci, endura atd., a proto jsem koupil Kawinu v překrásném stavu po jedné Rakušance. Nechtěl jsem závodit, ale cestovat s manželkou. No a jak šel čas a rostly zkušenosti a vědomosti, tak jsem si uvědomil, že jsem vlastně chtěl cesťáka a že tedy musím Kawinu buď prodat a koupit ho, anebo Kawinu trochu poupravit do podoby cesťáka. Formálně je tedy moje motorka cestovní motorka, ale ze všeho nejvíce mi vadil nápor vzduchu zejména při vyšších rychlostech. První, co jsem tam dal, byl turistický plexištít od Louise, potom kufr, cestovní kabely, tankvak atd. Ale ty turbulence zejména při rychlostech nad 120 km mi fakt vadily a ještě více manželce za mnou. Psal jsem o tom, že se chystám vyrobit antiturbulenční štítek, no a abych to nenatahoval, tuto sobotu jsem ho vyrobil z původního, z něhož jsem odřízl horní část a přimontoval na velký plexištít. Pak jsem to jel projet a ani ve 150 km/hod. jsem turbulence necítil. Pokud se mi to povede, tak vám pošlu foto. Pokud by mě někdo chtěl následovat, mohu mu poslat detaily. Nejhorší to bylo přesně rozměřit a vrtat. Pokud by se to nepovedlo hned napoprvé, bylo by to v háji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist