Prosím rady, upozornění atd.
Muze mi to i zachranit zivot.
díky
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První jízda dálnicí - nováček
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První jízda dálnicí - nováček
Joe_XT>.. jestli pojedeš sám tak se připrav na peklo.
proč to ?
Můj doprovod selhal , do Benešova pojedu sám, busem, a cestou zpátky zkombinuju dálnici a okrsky.. pokud mi tedy motka už v bazaru nepříjde pochybná :)
Ještě přemýšlím kolik dám za benál, Xr může mít kolem 5-6ti na sto ? (v klidové jízdě)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První jízda dálnicí - nováček
rraol>Vyser se na to, ne? Já pokud můžu, se dálnici vyhýbám a hledám si cestu tak, abych si to užil. Vyraž o 2 hodiny dřív a užívej si toho že se můžeš hezkejch pár km projet. Co máš z dálnice? Budeš dřepět na prdeli, držet plyn a čekat na ceduli Ostrava. To je k hovnu
EDIT: Na chatu jezdim směr strakonice - a myslíš že jedu po R4? Ano omylem - valim přes Zbraslav jako na Slapy, a pak to klikatim: Chotílsko, Nečín.. pak do Dubence, a u Milína šup pryč ze čtyřky a beru to přes Březnici, Bělčice - nádherná projíźďka Na dálnici mě nedostanou
Tak proto jsi nás loni na TP hnal takovejma kotěhůlkama ... :D Njn, naše volba jet místo po dálnici přes ten Suchej, nebo Studenej vrch ... Každopádně letos zase ;)
Pokud jo, tak potřebuješ ještě pojistku. Jet dálku na motorce kterou neznáš, po silnicích které neznáš, navíc bez řidičských zkušeností a bez nářadí a technických dovedností mi příjde bez doprovodu jako zcela nerozumně riskantní. Navíc jet po dálnici, kde to kvůli svodidlům nemůžeš odstavit na bezpečné místo a v případě problému riskovat že tě sundá kamión s podřimujícím řidičem hrnoucím si to odstavňákem....
Já po dálnici nejezdím na ničem, co nemůže v klidu trvale držet 120 i do kopce nebo na co se nemůžu spolehnout že mi to tam nechcípne. Jet po dálnici v nějakém pruhu pomaleji než ostatní vozidla je vysloveně sebevražda. Jízda po dálnici je vysloveně nuda, proto se řidiči za jízdy věnují rádiu, mobilům, kecání se spolujezdcem, myslej na blbosti nebo poklimbávaj. Nikdo kromě těch jedoucích přes 160 se nesoustředí na řízení. Jednou jsem dokonce předjížděl chlápka, co měl přes volant přeložený noviny a četl si.
1 reakcí na tento příspěvek První jízda dálnicí - nováček
rhaon> Pokud bych jel na motce bez českého techničáku, co mě může potkat ?
Najdi si v bodovém systému postih za motorku bez papírů, je to stejný případ.
Takže neregistrované vozidlo: 4 body, pokuta do 2500Kč.
Vozidlo bez platné SPZ nebo s jinou než přidělenou SPZ: pokuta do 10.000Kč, zákaz řízení 1 rok.
1 reakcí na tento příspěvek První jízda dálnicí - nováček
Ještě jedna věc, pokud motorka zdechne a nebude komunikovat, dá se to v krajním případě řešit odtahovou službou, máte s tím někdo zkušenost ? Kolik si vemou, kterou firmu vybrat..
(dodatek: sakra, vemou mi ji vůbec když nebudu mít pořádné papíry ? )
Naposledy editováno 24.03.2010 12:26:33
rhaon>Budu mít kupní smlouvu, snad to poldové nebudou hrotit když jim vysvětlím oč jde.
No to teda hrotit budou, a to fest!
Na kupní smlouvu sere pes - to je jen doklad že jsi tu motorku neukradl, když máš ČESKÉ papíry a SPZ napsané zatím ještě na prodávajícího.
Pokud sem dovozce přivezl motorku z jiné země EU, tak je v té zemi odhlášena, protože nemůžeš mít motorku přihlášenou v zemi, kde nemáš oficiální bydliště. Ty máš odhlášený (něco jako již neplatný) velký techničák té země. Pokud majitel zapoměl vrátit SPZ při odhlášení v cizině, tak je stejně neplatná. Pokud s tím přijel do čech na převozní SPZ, což nikdo nedělá, protože v té cizině výjde draho, tak už jí také vypršela platnost a je neplatná.
Dokud tedy s tím cizím odhlášeným TP a dalšíma papírama včetně protokolu z dovozové STK nezajdeš na úřad pro přihlášení a vydání českýho TP, máš motorku BEZ PAPÍRŮ a buď si jistej, že policajti tě lapnou hned jak tě uvidí a na 100% to pošlou do správního řízení, kde tu desítku zaplatíš a seberou ti řidičák.
Nedávno tu někomu napařili 6 měsíců bez řidičáku za motorku na anglických papírech, a to ho ještě nechytli jak na ní jede, ale stál s ní u silnice a nebyla v anglii odhlášená, jen chyběla SPZ.
1 reakcí na tento příspěvek První jízda dálnicí - nováček
Pokud to není papírově hotová, česká motorka, s aktivním povinným ručením, je to průser velikej. V tom případě bys musel jet jako ghost rider, až tě někde potkají (ten jezdívá bez SPZ)
Dingo>Věř tomu, že dálniční nerovnosti nic nevyžehlí tím spíš pravý pruh už proto, protože z jednoho panelu skáčeš vždy o pár cm dolů na další abys opět sekočil na další a tak furt do tý doby dokud tě to nenasere nebo se něco neposere
tohleto je pěkně posrané kvůli tomu mi prasknul popruh a motorka se málem převrátila na vozíku na bok ty dálnice s těmi panely jsou pěkně na hovno
Hlavně nejezdi zítra odpoledne to jedu z Brna a jezdím autem 220-240Km tak budu dávat pozor.
Naposledy editováno 24.03.2010 21:29:11
Osobně bych to švihl po dálnici do Hradce (vesměs nové krásné úseky, proti tankodromu D1 stoprocentně), z Hradce na Mýto a přes Olomouc nahoru (nebo vrchem na Králíky). Troufám si říct, že to je i rychlejší než to táhnout spodem na Brno, pokud pojedeš normální cestovní rychlostí. (SS bys posadil 200+ a švihal po dálnici, ale to není tvůj případ)
A každopádně to nebude takové utrpení.
Vyřídit český čistopis TP výjde na 3 litry u motorky co má české typové schválení k provozu (oficiálně se tu ten model v této výkonové variantě a typu prodával) a asi na 7 litrů, pokud to nemá schválení ale má to evropskou homologaci. V prvním případě to znamená udělat dovozovou STK a zajít na evidenci vozidel na dovozy. V druhém případě to znamená ještě získat potvrzení od akreditovaného dovozce o parametrech, jako je povolené zatížení náprav a podobné údaje, co se v normalních zemích v TP u motorek nevedou.
Tedy znamená to že normální dovozce ojetin české papíry vyřídí, protože už to dobře zná a díky tomu tu motorku snadno prodá o desítku dráž. To že to neudělal nejspíš znamená, že tahle motorka má háček, kvůli kterému je přihlášení v čechách problém. Tak ji raději prodá s velkou slevou nějakému hejlovi, co si s tím přihlášením těžce naběhne a možná mu zůstane černý petr. Například pokud není velký TP v původní zemi odhlášen, je to problém. Pokud je to motorka z Anglie, je to problém. Pokud motorka nemá evropskou homologaci ani české schválení k provozu, je téměř nemožné ji v čechách přihlásit, přestože třeba v Německu nebo v Polsku to jde bez problémů.