globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?
 
10.2.2010 v 18:12
Zdravím ,

Možná triviální dotaz , ale chci se zeptat , jestli jde na prvni pohled poznat motorku ktera byla padená na rám , následně lepená a daná dokupy . Hodně jsem tady četl a překvapilo mě kolik lidí koupilo motorku po "italském duchodci" a zjistili co ta motka byla skutečně zač až když bylo pozdě a rozpadla se jim pod rukama .

Diky

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 18:36 | Nahoru | #1
záleží jak myslíš padená na rám... jestli přímo na rám tak bude samozřejmě podřenej ale to neznamená že i ohnutej.... a jestli je rám ohnutej nebo ne poznáš že se rozjedeš a pustíš řidítka.. když ti budou táhnout na stranu tak je ohnutej... ale nesmí ti foukat boční vítr a pokud je rám třeba trubkovej (takže né hliníkovej) a je ohnutej tam v místě ohnutí bude ďůlek...

ale nejlíp se to stejně pozná až na měření v nějaký servisu

Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 18:45 | Nahoru | #2
tak nejčastěji otlučeníny, nejednotné sváry nebo svár co dělal člověk ne stroj, lakovaný rám- u toho ale není podmínka nabourání no a potom divná geometrie - prostě při koupi koukej na rám na svary a na stav víc z toho asi nezjistíš

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 18:52 | Nahoru | #3
njn táhnout může i když je blbje sjetá guma.

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 18:58 | Nahoru | #4
myslim to tak , když byl ram zlomenej a tak nejak svařovanej

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 19:00 | Nahoru | #5
myslim,ze kdyz mas moto padle a dobre spravene tak neni co resit.Jinak lepsi si to nechat promerit.Stejne na prvni pohled nepoznas nic.Muselo by byt ram hodne hlej.Nebo az budes kupovat motorku tak at ti sunda nadrz a muzes se mrknout z vnitrni strany jak to vypada.

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 19:00 | Nahoru | #6

Mamhomalý>njn táhnout může i když je blbje sjetá guma.



a nebo treba u endura krive usazeny kolo na kyvce

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 19:21 | Nahoru | #7
Znamej jednou kupoval Horneta. Vypadal moc pekne az napromackly svody u predniho kola. Prodejce mu tvrdil, ze svody jsou z jineho mota. Horneta nakonec koupil. Po case to dal do servisu do Roudnice (myslim ze ke Kopeckymu). Ten mu po par dnech rek ze to je po poradny rane na predek, ale ze to je dobre spraveny a nejni to poznat ani trochu az na boule na ramu pod nadrzi. A jednou u nas v Roznove sem mel Kawu v mistnim servisu. Tam lezel kus ramu s motorem z Ducati monster. Melo to vyriznutej krk rizeni z toho ramu. Po nejaky dobe se tento kus objevil v prodejne. Dle cedulky u moto TOP STAV. Peknej top stav co mel vyriznutej krk rizeni z ramu. Pravda je ze to neslo poznat vubec, opticky. Nevim jak se to chovalo pri jizde. Mimochodem to byla cerveno-bila kombinace.

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 19:32 | Nahoru | #8

Spieke>myslim,ze kdyz mas moto padle a dobre spravene tak neni co resit.Jinak lepsi si to nechat promerit.Stejne na prvni pohled nepoznas nic.Muselo by byt ram hodne hlej.Nebo az budes kupovat motorku tak at ti sunda nadrz a muzes se mrknout z vnitrni strany jak to vypada.

kde se to da promerit ?

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 19:33 | Nahoru | #9
Rebel83> prave ze tona pohle vubec nepoznas a nevis co se tim na tom muze ukazat treba za pul roku . tomu bych chtel predejit

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 19:59 | Nahoru | #10
Já si ho pěkně změřil a vím na čem sem

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 20:04 | Nahoru | #11
[quote]mischa638>Já si ho pěkně změřil a vím na čem sem

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 20:04 | Nahoru | #12
Ale jinak pokud nemáš možnost si ho nechat změřit, tak se určitě podívej na dorazy řízení, tam to poznáš hned jestli byla motorka vyválená Jako když pustíš řídítka, tak poznáš akorát tak prd, možná si tak rozbiješ hubu
No a jinak se dívat jestli není rám nastříkaný, někteří odborníci se neserou a stříkají to normálně sprejem aniž by rám odstrojili a pak přestříkané i kabelové svazky atd. a taky se mrknout na sváry jak už bylo řečeno výše.

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 20:05 | Nahoru | #13
Shinigami> Jinak to je měření v Brně v ISŠA na oboru mechanik jednostopých vozidel. Chodil sem tam, tak sem toho musel trochu využít, že?

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 20:23 | Nahoru | #14
Proto je nejlepší kupovat si novou mašinu.Aspoň víš,do čeho jdeš...

1 reakcí na tento příspěvek Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 20:33 | Nahoru | #15
Taktéž se připojuji k názoru, že puštění řídítek není univerzální způsob na to zjistit, že moto nebyla padlá. Ale rozlišil bych pojmy "padlá" a "bouraná", což si myslím, je docela velký rozdíl. Pádu u motorky bych se nebál, já jsem ještě neviděl motorku, která by neležela . Pokud je bouraná a profesionálně opravená, tak proč ne.

Naposledy editováno 10.02.2010 20:33:46

Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 20:59 | Nahoru | #16
Taky pozor na lesteny ramy Kdysi kamarad koupil blejda s lestenym ramem a prednim kolem podezrele blizko spodnimu klinu, coz jsem teda nikdy tak blizko nevidel. Nikdy to nepriznal, ale urcite to bylo picly, a nejak narovnany, naklepany, ale to kolo melo drobet jinou pozici nez melo mit. Po pul roce ho sam prodal, takze mu to asi konecne doslo.

Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 21:20 | Nahoru | #17
Kamo jsou opravari a opravari ! Je to jako ve vsem ! Me osobne vubec nevadi bouracka kdyz je dobre udelana ! Kdo tvrdi opak tak je to sice jeho nazor ale taky pekna pi....na ! Kdo umi ten umi ! Kdyz si budes vybirat moto tak jdi s nikym kdo tomu rozumi!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

10.2.2010 v 23:18 | Nahoru | #18
Haesty>Proto je nejlepší kupovat si novou mašinu.Aspoň víš,do čeho jdeš... [/quote] Jako Ty [b] [/b]

Naposledy editováno 10.02.2010 23:22:07

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 02:37 | Nahoru | #19
DrakeCZ> Ještě tě doplním v malých rychlostech poznáš prd jestli táhne
ke straně chce to tak pustit řidítka ve větší rychlosti určitě tak přes kilo
. A nebo si zajeď na dálnici a pusť tam full gas co to dá když už ručička tachometru bude na dorazu a ty pojedeš místo rovně do svodidel tak to asi nebude moc v pohodě

Naposledy editováno 11.02.2010 02:44:40

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 07:12 | Nahoru | #20
Shinigami> Jedinou jistotu Ti dá měření ve specializované firmě. Mají tam databázi rozměrů pro daný typ motorky. Zároveň se dozvíš jestli je deformace malá, v toleranci, nebo žádná.
Stojí to ale peníze. Odhadoval bych to na 5000 - 6000 Kč.
Uvaž ale co by bylo, kdybys to nezměřil. Pořád budeš přemýšlet jestli motorka někam netáhne… Začneš nakupovat nejdřív levnější, pak dražší díly. Samozřejmě nic neodhalíš protože budeš prd vědět jestli to dělá řízení, rám, nebo co… V součtu budeš mít zkaženou sezónu, utracené peníze a nakonec stejně půjdeš na měření…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 07:20 | Nahoru | #21

mischa638>Ale jinak pokud nemáš možnost si ho nechat změřit, tak se určitě podívej na dorazy řízení, tam to poznáš hned jestli byla motorka vyválená Jako když pustíš řídítka, tak poznáš akorát tak prd, možná si tak rozbiješ hubu
No a jinak se dívat jestli není rám nastříkaný, někteří odborníci se neserou a stříkají to normálně sprejem aniž by rám odstrojili a pak přestříkané i kabelové svazky atd. a taky se mrknout na sváry jak už bylo řečeno výše.



Kamo Nechci ti do toho kecat ale dorazy rizeni u novejch mrdek jsou jak z papiru a urazis je u kdyz to nekde svalis natoz abys to nekam napalil...

Zajimave ze kamos sroloval vyrval celej krk ale dorazy byly netknute (brzdil o prekazku)

A krivej ram ma more motorek NOVEJCH uz z tovarny...
Pise o tom par borcu konkretne u 'R1nic kdyz je prestavuji na okruh tak automaticky meri rovnaj.

Naposledy editováno 11.02.2010 07:22:06

Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 08:00 | Nahoru | #22
Neni žádný tajemství že i nové motorky přímo z továrny mají "křivé rámy"(v toleranci).
Týmy který je kupujou na závody, si je nechají přeměřit a dorovnat.
Sám jezdim na vařeném a rovnaném rámu už 4rok a žádný problém.
Samo musíš opravu svěřit profesionálům.
Ale ne všechno jde opravit,vždy se to musí pohybovat v nějaké toleranci.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 10:12 | Nahoru | #23
z-x-r> Tak já neříkám, že je to stoprocentní ty dorazy. Ale jak říkáš že u nových mašin je urveš hned, to je možné, ale vždycky to potřebuje nějaký podmět-ránu aby se to urvalo tím že prudce zatočíš k dorazu tak to snad neurveš ne? Musí to minimálně spadnout ze stojánku. Jako jo, řekneš si to nic není když motorka spadne ze stojánku, ale náhoda je blbec a může se kdeco pojebat i přitomhle.
No a jak říkáš, že maj motorky křivý rám už s továrny, tak kolik si těch rámů už změřil, že to víš, hmm? To žes to někde slyšel si nech do hospody, já už pár změřených mám, včetně toho na mojí motorce. A to zařízení s kterým sem pracoval (Scheibner m.i.n.) měří na setiny mm! A to se to měří opticky existují ještě přesnější laserové měřící přístroje! Je to něměcká firma která tyhle zařízení vyrábí a věnuje se tomu už dost let, tak to maj docela zmáklý. V sofwaru, máš několik stovek typů motorek, tak si vybereš tu kterou chceš měřit, zadáš tam parametry, které si naměřil na určitých místech rámu a soft ti přesně spočítá kde a o kolik je rám pokřivený. Samozřejmě, že sou dovolené určité tolerance, ale je to tak do jednoho nebo dvou milimetrů na celou délku rámu. To ti jízdní vlastnosti neovlivní, tak nemusíš nic rovnat. Ale jak říkáš, že to borci rovnaj u nových motorek protože je to křívý, tak nevím nevím tede, v japonsku nejsou žádné paka aby dělaly o cenťák křivé rámy na nových motorkách.

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 10:55 | Nahoru | #24
mischa638>

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 13:19 | Nahoru | #25
mischa638> ty nevis nevis a kluci to normal rovnaj NOVE MOTORKY...
To je cele sefiku.
Vic to resit nebudu.

PS: V hospode chlastam a nekacam reci po cem hovno.

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 15:46 | Nahoru | #26

Čip>Haesty>Proto je nejlepší kupovat si novou mašinu.Aspoň víš,do čeho jdeš...

Jako Ty [b] [/b] [/quote]

Až to dostanu trochu do pracek,tak si novou koupim,to se spolehni.A tuhle jsem nekoupil,ale dostal místo peněz,který mi dlužil jeden,,kámoš''

(reakce na) Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

11.2.2010 v 15:49 | Nahoru | #27
[quote]JyrkaFM>Taktéž se připojuji k názoru, že puštění řídítek není univerzální způsob na to zjistit, že moto nebyla padlá.

To je spíš způsob,jak zajistit,aby padlá byla

Jde poznat, že motorka byla padená na Rám ?

12.2.2010 v 17:46 | Nahoru | #28
Pustit řídítka se nechá, když sme kupovali mojí zkoušeli sme v různých rychlostech od padesáti do cca 220. Ty dorazy se taky nechá (kluk co motorky spravujemi to taky radil a asi ví proč, ví co se kde pohne když to pak má vracet), jinak klasika jsou sváry (asi jako u auta silikon-v kufru a na motoru je jistota, plech se svari,lak se taky nechá chytit ale silikon už nikdo nenapojí). Jinak jak už padlo nebál bych se spravované. Já mám určitě položenou. Když jsem jí celou rozebral je krásně čisťounká všechny svazky kabelů jako nový atd. Rám je v černém dost kvalitním komaxitu a pak jsem našel svár na podsedlovce( a pak jsem zjistil že na tomhle typu a roce praskají často a není to nic závažného) jen musí být všechno dané do kupu odborníkem a kvalitně! Pak není problém! Takže moje rada zní dát sem typ motorky a zjistit si co se na tom tipu může pohnout a jít po tom. Dobře si nastudovat na několika motorkách různé detaily jako je krk, různé úhly,vůle a vzájemně odstupy a podle toho srovnávat, eventuélně se domluvit jako já s někym, kdo má stejnou motorku, aby to projel a řekl, co je normální,co je gumama a co už je porůser a nevyplatí se zkoušet to.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist