A o tom, že to ukazuje že to buď dobíjí nebo ne je KEC. Záleží na zapojení obvodů a těch zapojení existuje hoodně, ve škodárně sem měl 6ti LED kovej voltmetr a jedna LED fungovala inverzně - při napětí pod 10V se rozvítila, při vyšším napětí zhasla a pak se postupně začínaly rozsvěcet od 11V až do 16V, ovšem ten rozsah se dá vždycky poupravit dle potřeby jinými odpory, popř zenerkou.
-
Nejjednodušší řešení je to 3LEDkový - nedobíjí-dobíjí-přebíjí, je tam pár součástek a jeden operák, myslim, že o tom už vejš byla řeč.
Třeba tady modul, jen ho dát do nějaké krabičky a připojit za 146,-: http://www.tichacek...c&language=czech
Tady totéž pro kutily:
http://www.belza.cz/pwrsply/btst.htm
nebo tady stavebnice i moduly: http://www.ezk.cz/s...vebnice_a_moduly.htm
http://www.ges.cz/?...mp;gesid=GES07800130
130,-Kc za hotovy modul. Mel sem to doma a funguje to v pohode. Nak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voltmetr nebo Batest
digitální voltmetr na moto ne, pokud voltmetr, tak analogový!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voltmetr nebo Batest
Mirek12..Je hezký že to zkoušíš doma na vrata garáže ale mě se to stalo v Rumunsku a tam nemám vrata :) a přišel jsem na to že to málo dobíjí po zastavení a když jsem to chtěl znova natočit tak nic :( když se to dozvím od batestu nebo voltmetru dřív že jedu z baterky tak mužu zastavit dřív než jsi ji vytluču baterku a mužu to řešit..........měl jsem sebou multimetr tak jsem hned zjistil že to dobíjí málo při zapnutých světlech ......tak jsem nesvítil a jelo se dál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voltmetr nebo Batest
Marek Sz píše: hok>já mám na palubce hodně digitálu a nemám klasický bubíky tak by se mi tam spíš hodil digitál než kulatý analog
Mirek12..Je hezký že to zkoušíš doma na vrata garáže ale mě se to stalo v Rumunsku a tam nemám vrata :) a přišel jsem na to že to málo dobíjí po zastavení a když jsem to chtěl znova natočit tak nic :( když se to dozvím od batestu nebo voltmetru dřív že jedu z baterky tak mužu zastavit dřív než jsi ji vytluču baterku a mužu to řešit..........měl jsem sebou multimetr tak jsem hned zjistil že to dobíjí málo při zapnutých světlech ......tak jsem nesvítil a jelo se dál
nejde o vzhled, ale o to, že běžný digitály měřáky při měření napětí v palubní síti ukazujou často kraviny (teda pokud nejsou stavěnýpřímo na měření v palubní síti). Sám pokud měřím napětí na moto při běžícím motoru, tak vytahuju starý analogový měřák.
Asi bych to řešil batestem . Vlastní krabiška s elektronikou může bejt někde schovaná a někde na palubce budou vytažený 3 ledky (radši s vysokou svítivostí) - k nim ti jako přívod stačí 4 drátky a nebude ti na řídítkách strašit škatule. A pro zjištění, že se něco sere to stačí. Ale můžeš mít jinej názor, já jsem minimalista a nemám rád přeplácaný věci.
Ad supersvítivé LED v "batestu" s nima optarně, dokážou nepříjemně oslňovat za dne natož v noci. Já osobně je tam mám daný a sníženou svítivost, ale ještě jsem to nenamontoval (a to už tuen měřák mám skoro půl roku hotový) na motku, takže přímá zkušenost zatím není.
http://www.ezk.cz/st...vebnice_a_moduly.htm