globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké (c)enduro?
Nazdar kolegové. Dalo by se říct, že na motorkách jsem docela bažant. Zatím mám najeto cca. 10 000 km. Ale k věci- začíná mě lákat i cestování mimo silnice. Takže by mě zajímalo, jaký stoj by byl pro začátek ideální. Uvažoval jsem, že pro úplnej začátek nějakou čízu, nebo jawku bez papírů- prostě si jen tak pojezdit po lese, po louce, trochu se sžít s ježděním v terénu. Jde mi o to získat něco relativně levného, s čím může člověk někde fláknout a nebude mu to tak líto. V budoucnu bych rád nějaké cendurko, nejvíc se mi zatím líbí Tiger 1050, ale k tomu se člověk musí nějak dopracovat. Nerad bych měl takovou motorku jen na rychlý ježdění po pěkným asfaltu a při první vyjížďce někam na polňačku to rozsekal. Proti číze, která je v titulu mluví jediná věc- hodně lehké (130 kg oproti 200 kg, ke kterejm se chci jednou dopracovat) je docela rozdíl, ale zase to člověk koupí za pár šupů. Díky za případné rady a připomínky.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 18:28 | Nahoru | #1
Pro tyto účely mám Kawu KLX 650 za pár kaček.

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 18:30 | Nahoru | #2
Honda XL 600 bez papírů = asi tak 20 000,
nebo něco podobnýho - Yamaha XT 600, Suzuki DR 600

Tyhle mašiny jsou spolehlivý a kdyby náhodou něco, tak ani díly nejsou příliš drahý

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 18:32 | Nahoru | #3

Matess727x>Pro tyto účely mám Kawu KLX 650 za pár kaček.


Jo no, na Kawinu jsem zapoměl, ta je taky OK

1 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 19:19 | Nahoru | #4
To jsou všechno jednovály? Vyzkouším časem. Vzhledem k finančním možnostem začnu s čízou a pak po našetření vezmu něco z toho, co doporučujete :)

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 19:19 | Nahoru | #5
Mohl bych nabídnout Suzuki DR 800 Big

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 19:21 | Nahoru | #6
Hofner> jj, všechno jednovály!

1 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 19:56 | Nahoru | #7
Z toho co jsi dal na výběr je BMW nejlepší, ale záleží na tobě kolik do toho chceš investovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 20:01 | Nahoru | #8
Prosimtě, co to je cenduro ?! Já mam Hondu XL 500 S s 23¨předním kolem, váží 135 kg včetně náplní. Má 27 Kladrubáků a jede až 140 ale se sériovým převodem. Pro začátek plně dostačující .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 20:03 | Nahoru | #9
čang> Zdarec, mám XR650R a nemám problém nikde mě nenechala

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 20:05 | Nahoru | #10

Orgovany>Prosimtě, co to je cenduro ?! Já mam Hondu XL 500 S s 23¨předním kolem, váží 135 kg včetně náplní. Má 27 Kladrubáků a jede až 140 ale se sériovým převodem. Pro začátek plně dostačující .



pokud vim tak cenduro je zkracene oznaceni pro takzvane cestovni endura

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 20:06 | Nahoru | #11

Gant1>čang> Zdarec, mám XR650R a nemám problém nikde mě nenechala



Ty máš XR 650 R ? Toho vodníka !

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 20:06 | Nahoru | #12
staršího Transalpa 2V za málo peněz poměrně dost muziky proti jednobuchům výhoda při cestování a lepší stavba pro uchycení zavazadel, navíc starý alp je více off jak novější 650

2 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 21:00 | Nahoru | #13
No nevim jestli bude Tiger 1050 dobrá volba na ježdění mimo silnice... To už nemá s endurem nic společnýho.
A na začátek? Nějakej malej jednobuch,nějaký 4kilo,třeba...

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 21:00 | Nahoru | #14
já jsem taky bažant vrátil jsem se k motorkám po 20ti letech, začal jsem Jawou 350/634 a poté co jsem na ní projel Albánii jsem přišel že to prostě není ono, tak hodlám přesedlat na opačnej konec spektra - Yamaha XTZ 750 . Taky se bojím velký váhy a vejšky, spíš jsem zatím přemejšlel o Suzuki DR nebo Freewindu ale na všem vypadám jak vosa na bonbónu se svejma 120 kg bude to ze začátku boj, ale snad si zvyknu Ta Supertenerka má prostě svoje kouzlo

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 21:03 | Nahoru | #15
váhy bych se nebál... já když ze 125tky houpl na F650 tak 2-3 jízdy jsem s tím bojoval při manipulaci,při jízdě OK,pak jsem koupil vyššího a těžšího Biga a pocitově se mi to zdá lehčí

1 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 21:08 | Nahoru | #16
Vejre tys jel s Honzou do albánie co? Nezaujal tě dakar? Ta spotřeba a spolehlivost je prostě boží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 21:31 | Nahoru | #17

Karaya1>No nevim jestli bude Tiger 1050 dobrá volba na ježdění mimo silnice... To už nemá s endurem nic společnýho.
A na začátek? Nějakej malej jednobuch,nějaký 4kilo,třeba...



No jo, Tiger už je fakt cenduro, spíš vícx silnice, než enduro, ale zase když se člověk naučí jezidt pořádně v terénu, mělo by to pak jít i s Tigerem- dát na to dobrý gumy...ZAse s tím nechci jezdit motocross, ale roděj se mi v hlavě takový fantasmagorie po tom, co tu čtu některé zajímavé cestopisy...:) Tiger 955 bylo větší enduro, no :( Ještě se uvidí, vždycky vymyslím nějakou hovadinu...:) Ale to, co tu kluci nabízej, pokud by se dalo sehnat za 20 000 by bylo v mejch finančních možnostech. NA ježdění po silnici už mám ER_5tku. Sice žádnej zázrak, ale stačí to. Teď ještě něco do terénu, a na to nepotřebuju platit prachy za převod, povinný ručení, TK a jiný vysávačky prachů...A do budoucna se uvidí. Já totiž letos vytáhnul fichtla a začal s ním brázdit polňačky, jezdit po louce, taky jsem si zablbul na sněhu. Silnice je fajn, ale láká mě naučit se jezdit i trochu terén. Nějakej těžkej offroaďák ze mě asi nebude, ale rád bych si byl trochu jistej i mimo silnici. MYslím si, že když člověk získá dobrý návyky, zvládne pak líp i normální mašinu v lehkým terénu, takže to si od toho slibuju. Třeba zjistím, že pro mě bude jedině nějaký dobrý BMWčko výhledově :) Rád bych dal jednou Albánii, Ukrajinu, nebo i víc exotický země, tak bych rád začal trénovat

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 21:39 | Nahoru | #18

TOLI.>Vejre tys jel s Honzou do albánie co? Nezaujal tě dakar? Ta spotřeba a spolehlivost je prostě boží.



jo to jsem já, dakar se mi líbí ale Tenerku koupím za polovic,jsem se na ní svez a ten motor mě fascinuje

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 22:19 | Nahoru | #19

Karaya1>No nevim jestli bude Tiger 1050 dobrá volba na ježdění mimo silnice... To už nemá s endurem nic společnýho.
A na začátek? Nějakej malej jednobuch,nějaký 4kilo,třeba...


Taky když tu někdo dal na Enfieldech 10 000 km z Indie, přes pakistán a Irán, tak proti tomu je Tiger o něco víc enduro vozítko, ne? :)

1 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 22:45 | Nahoru | #20
Dřív, než začneš vybírat konkrétní motorku, je třeba si opravdu ujasnit, na co přesně ji chceš. Na jawce se samozřejmě jezdit dá. Už jsem tady psal, jak jsem na Transalpu jednou sjížděl ve stupačkách docela prudký, hodně kamenitý sjezd plný kořenů a výmolů, a předjel jsem dědu na kejvačce, který si to v pohodě šinul dolů a cestou si ještě trhal maliny
Motorku bez papírů bych ale na Tvém místě nebral, protože se přece jen přesunům po silnici nevyhneš, a to pak nestojí za to.
Podle toho, co píšeš, bych řek, že by ti nejvíc vyhovovalo starší BMW F 650 GS. Transalpa samozřejmě mohu taky vřele doporučit - ten je lepší na to cestování. Obě motorky jsou spolehlivé, relativně nenáročné na údržbu a když s nimi sem tam někde flákneš o zem, tak se obvykle zas tak moc nestane

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 22:46 | Nahoru | #21
značkuju, xr650 je můj favorit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 22:56 | Nahoru | #22

Repulsion>Dřív, než začneš vybírat konkrétní motorku, je třeba si opravdu ujasnit, na co přesně ji chceš. Na jawce se samozřejmě jezdit dá. Už jsem tady psal, jak jsem na Transalpu jednou sjížděl ve stupačkách docela prudký, hodně kamenitý sjezd plný kořenů a výmolů, a předjel jsem dědu na kejvačce, který si to v pohodě šinul dolů a cestou si ještě trhal maliny
Motorku bez papírů bych ale na Tvém místě nebral, protože se přece jen přesunům po silnici nevyhneš, a to pak nestojí za to.
Podle toho, co píšeš, bych řek, že by ti nejvíc vyhovovalo starší BMW F 650 GS. Transalpa samozřejmě mohu taky vřele doporučit - ten je lepší na to cestování. Obě motorky jsou spolehlivé, relativně nenáročné na údržbu a když s nimi sem tam někde flákneš o zem, tak se obvykle zas tak moc nestane



Díky za radu. Ale máme chatu v krkonoších a tak se dá teoreticky jzdit i tak, že na silnici vůbec nevlezeš. SAmnmozřejm, že je to o hubu, ale jak už jsem psal, na ježdění po silnici už legální moto mám. A i když asi není moc košér to tady psát, tak policajtům v terénu vždycky člověk zmizí, pokud sebouzrovna neflákne, nebo nemá technickou závadu, ne? Nechci dělat žádného piráta silnic, jen si zajezdit levně v terénu. A zase si nechci kupovat něco, do šeho bych hodně investoval, platl státu jak mourovatej a pak se na tom bál pomalu jezdit, abych to někde nepoložil, to by byla podlě mě docela drahá sranda...To je to samý, jako když si člověk koupí crossku. Jeslti to někdo konkrétně zná na benecku, tak tam se dá rozhodně kde jezdit a i na silnici člověk potká policajta jednou za uherskej rok.

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 23:10 | Nahoru | #23
Hofner> Psal jsi taky něco o Albánii apod. A jestliže máš už moto silniční, tak není podle mého důvod kupovat nějakou hajtru, které se pak už třeba ani nezbavíš, jenom na "naučení". To si musíš rozmyslet - jestli chceš jenom blbnout po okolí a nebo se taky někam podívat. Jak už jsem psal, blbnout se dá prakticky na čemkoliv...

1 reakcí na tento příspěvek Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 23:18 | Nahoru | #24
Cenduro bez papírů nemá smysl.Jesli chceš něco nenáročnýho do terénu a bez papírů tak vem XT600 nebo DR. Pokud se naučíš základy už na těhlech mašinách tak pak nebudeš mít problém ani s velkou.(I když znám případa kterej pořád nedokáže pochopit že jedinou cestou ze sraček je trocha plynu a to předtim měl XT600)

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 23:18 | Nahoru | #25
to si radsi na takovy blbnuti a uceni porid nejakyho pit/dirt bajka, treba od X-motos.. 140tka uplne staci, da se sehnat relativne za par slupek, tahne to jak bejk, a zustane ti to na hrani az se rozhodnes poridit masinu na dlouhe cesty... a nebo to pak nejaky nadseny mladoch ktery ma trochu hloubeji do kapsy koupi, pokud to nesesrotujes

Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 23:24 | Nahoru | #26
souhlasím s klukama, ujasni si co vlastně chceš, ale do nadpisu jsi dal (c)enduro a cestovat bez papírů nemá smysl, pokud máš pole a les za chajdou tak si kup nějakou DR apod...

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 23:25 | Nahoru | #27

Hofner>No jo, Tiger už je fakt cenduro, spíš vícx silnice, než enduro, ale zase když se člověk naučí jezidt pořádně v terénu, mělo by to pak jít i s Tigerem- dát na to dobrý gumy...ZAse s tím nechci jezdit motocross, ale roděj se mi v hlavě takový fantasmagorie po tom, co tu čtu některé zajímavé cestopisy...:) Tiger 955 bylo větší enduro, no :( Ještě se uvidí, vždycky vymyslím nějakou hovadinu...:) Ale to, co tu kluci nabízej, pokud by se dalo sehnat za 20 000 by bylo v mejch finančních možnostech. NA ježdění po silnici už mám ER_5tku. Sice žádnej zázrak, ale stačí to. Teď ještě něco do terénu, a na to nepotřebuju platit prachy za převod, povinný ručení, TK a jiný vysávačky prachů...A do budoucna se uvidí. Já totiž letos vytáhnul fichtla a začal s ním brázdit polňačky, jezdit po louce, taky jsem si zablbul na sněhu. Silnice je fajn, ale láká mě naučit se jezdit i trochu terén. Nějakej těžkej offroaďák ze mě asi nebude, ale rád bych si byl trochu jistej i mimo silnici. MYslím si, že když člověk získá dobrý návyky, zvládne pak líp i normální mašinu v lehkým terénu, takže to si od toho slibuju. Třeba zjistím, že pro mě bude jedině nějaký dobrý BMWčko výhledově :) Rád bych dal jednou Albánii, Ukrajinu, nebo i víc exotický země, tak bych rád začal trénovat



To máš recht s tím 955,to ještě vypadá podstatně endurovějc.Já to nemyslel nijak zle,jen mi přijde ten 1050 už fakt moc silničák.
Jasný,na učení do terénu nepotřebuješ něco extra,ale zase bych nešel do nějaký starý Jawky,když už ,tak něco novějšího,s čím si užiješ a nebudeš se v tom pořád vrtat.

(reakce na) Jaké (c)enduro?

24.12.2009 v 23:27 | Nahoru | #28

TOLI.>Cenduro bez papírů nemá smysl.Jesli chceš něco nenáročnýho do terénu a bez papírů tak vem XT600 nebo DR. Pokud se naučíš základy už na těhlech mašinách tak pak nebudeš mít problém ani s velkou.(I když znám případa kterej pořád nedokáže pochopit že jedinou cestou ze sraček je trocha plynu a to předtim měl XT600)



Toli: přeně jak píšeš, chci něco na naučení, co se nebudu bát někde roztřískat, klidně starou hajtru, u který nepotřebuju, aby mě odvezla přes půl světa bez poruchy. Vím, že za málo peněz nebude hodně muziky. Pokud mě to chytne, pohlídnu se po něčem jiným, s TP a vydám se do světa :) Díky za nabídku mašin, už zhruba vím, po čem se poohlížet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké (c)enduro?

25.12.2009 v 10:25 | Nahoru | #29

Hofner>Díky za radu. Ale máme chatu v krkonoších a tak se dá teoreticky jzdit i tak, že na silnici vůbec nevlezeš. SAmnmozřejm, že je to o hubu, ale jak už jsem psal, na ježdění po silnici už legální moto mám. A i když asi není moc košér to tady psát, tak policajtům v terénu vždycky člověk zmizí, pokud sebouzrovna neflákne, nebo nemá technickou závadu, ne?



Kamaráde, jezdit po národním parku na motorce, to je pěkná prasárna. (Jasně Benecko není přímo národní park, ale ten je všude okolo.) Než policajtů bych se spíš bál správců národního parku a sousedů, který naprdneš hned druhým projetím pod jejich oknama. Myslím, že to pražáčkovi co jim tam dělá bordel s motorkou rádi vysvětlí

(reakce na) Jaké (c)enduro?

25.12.2009 v 10:51 | Nahoru | #30

Bozo>Kamaráde, jezdit po národním parku na motorce, to je pěkná prasárna. (Jasně Benecko není přímo národní park, ale ten je všude okolo.) Než policajtů bych se spíš bál správců národního parku a sousedů, který naprdneš hned druhým projetím pod jejich oknama. Myslím, že to pražáčkovi co jim tam dělá bordel s motorkou rádi vysvětlí



Bozo>
tak nad tím tak uvažuju...a víš že máš asi pravdu jezdíme na chatu v Beskydech a ačkoliv jsem motorkář poslední dobou mě taky štve když nám řvou motory v lese za zádama. Někdy v září a říjnu dělali policajti docela velký zátah i s pomocí vrtulníku. Ono těch míst kde bys nikoho neotravoval dnes moc není a tak to někteří řeší zavoláním policajtů ale jiní (magoři) rozhážou ježky nebo mezi stromy natáhnou dráty
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 6 Dnes v 15:07 Radek2107
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer


TOPlist