globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kontrola oleje
 
13.8.2007 v 18:58
Jen sem se chtěl optat, jak správně kontrolovat hladinu oleje. Jestli na klasickým stojánku, na hlavním stojanu nebo normálně na kolech bez stojánku. Sem na to teď koukal a pokaždý sem naměřil něco jinýho a nebylo to nic moc. Tak mi prosím poraďte

Kontrola oleje

13.8.2007 v 19:29 | Nahoru | #1
Já to dělám takhle, motorku postavím na hlavní stojan a podložím přední kolo tak, aby bylo stejně od země jako zadní a chvíli počkám až se hladina vyrovná...

Kontrola oleje

13.8.2007 v 19:40 | Nahoru | #2
já si normálně na rovině podržím motku za řídítko,tak aby mě nepřevažovala ani na jednu stranu a mrknu na magické oko ;) ;) ;) ;)

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje

13.8.2007 v 19:46 | Nahoru | #3
neuvedl si moto. dělám stejně jako Jirka, jestli je to po zastavení, tak pár minut počkej, až steče olej. u HOndy se měrka vyšroubuje a pouze volně položí a tak se měří hladina oleje. když dáš oleje moc, tak trpěj gufera

Kontrola oleje

13.8.2007 v 19:52 | Nahoru | #4
Je to na Suzuki GS 500. Sem na to nějak zapomněl :shy:

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje

13.8.2007 v 20:02 | Nahoru | #5
aha, tak suzuki Ti řekne někdo jinej, tam se tuším normálně šroubuje, aspoň u DR 750 sem šrouboval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje

13.8.2007 v 20:07 | Nahoru | #6
jj, tam je normální šroubovací

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje

13.8.2007 v 20:12 | Nahoru | #7
zamboo>teda nevím, jestli si teď rozumíme - honda - vyšroubuju měrku, otřu,moto do roviny, volně položím na otvor, kouknu na rysku..
jiný moto - vyšroubuju, otřu, moto do roviny, zašroubuju vyšroubuju a mrknu na rysku

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje

13.8.2007 v 21:15 | Nahoru | #8
Na GSku jsem to dělal úplně stejně jen s tím rozdílem, že se nepodíváš na olejoznak, ale vyšroubuješ měrku otřeš, zašroubuješ a zase vyšroubuješ a vídíš kolik tam je...

(reakce na) Kontrola oleje

13.8.2007 v 21:24 | Nahoru | #9
JirkaGS>A jsme zase u toho, u mojeho GSka se nešroubuje, takže taky záleží co má za rok.

Když se kouknu do mojeho německého manuálu pro rok 2004 nebo do českého co mám v kompu tak taky píšou nešroubovat! Přesný rok nevím, ale je pro nějakou tu starší verzi před faceliftem.

A ještě tam taky píšou na rovné ploše na hlavním stojanu, proč podkládáte přední kolo nechápu.

(reakce na) Kontrola oleje

13.8.2007 v 21:41 | Nahoru | #10
bukowski634> no že trpí gufera bych řekl spíš jak u kterého motoru

většinou když nalije víc oleje tak mu to povalí ven odvětráním

ale hlavně se mu bude dýl ohřívat motor

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje

14.8.2007 v 00:35 | Nahoru | #11
I pro moji masinu uvadi manual - kontrola na hlavnim stojanu. Kdyz motorka stoji na kolech, tak se pak ukazuje zdanlive vice oleje na olejoznaku. I kdyz, to neni az tak na skodu nekdy :D Nak

(reakce na) Kontrola oleje

14.8.2007 v 10:55 | Nahoru | #12
No ja nevim, rozhodujici je podle me kontrola oleje v poloze, ve ktere motor pracuje, tedy v zadnym pripade na hlavnim stojanu ale na kolech. Ja to delam tak, ze si motku lehce opru riditkem o zed domu a mrknu na hladinu oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje

14.8.2007 v 11:31 | Nahoru | #13
Já si zas myslím že ten inženýr co to celé vymyslel ví líp než my proč se to tak má dělat a není jediný důvod mu nevěřit.

(reakce na) Kontrola oleje

14.8.2007 v 11:34 | Nahoru | #14
jerzy500>njn...ale vysvětli to někomu kdo si nedá říct :)

1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje

14.8.2007 v 11:41 | Nahoru | #15
Ono jde spis o to, ze je jednodussi mit masinu na rovine na hlavnim stojanu a pohodlne dolit olej a koukat na olejoznak. Nez si oprit masinu o zed do nejake blize nespecifikovane polohy ktera je vsechno, jenom ne vodorovna.

I kdyz ono stejne pujde o hovno. Staci mit motor v pricnem smeru +- vodorovne a hladinu mezi znackami. At uz na hlavaku nebo na kolech, tech par ° rozdilu v podelnem naklonu nehraje roli. Nak

Kontrola oleje

14.8.2007 v 11:53 | Nahoru | #16
No musím říct, že některý motorky většinou nestojí rovně i když jsou na hlavním stojanu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje

14.8.2007 v 12:13 | Nahoru | #17
Verdan: A co když chytrý konstruktér udělal rysky tak, aby hladina oleje pasovala zrovna v poloze na hlavním stojanu? Aby se to líp kontrolovalo, jak píše Nak? Když to pak měříš v "pracovní poloze", máš to vlastně blbě.
Snad v každém manuálu je, jak se měří hladina pro ten daný konkrétní typ. A toho bych se držel.

1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje

14.8.2007 v 12:17 | Nahoru | #18
1100Virago>...aneb.......házení hrachu na zeď..... :) ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje

15.8.2007 v 20:51 | Nahoru | #19
bukowski634>>
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje

15.8.2007 v 21:05 | Nahoru | #20
robocop>To by me taky zajimalo, v servise mi tvrdili ze vic oleje rozhodne skodit nemuze – radsi davaji vzdy trochu vyse nad horni rysku. Nedostatek je samozrejme zavaznej...

(reakce na) Kontrola oleje

15.8.2007 v 21:35 | Nahoru | #21
jirin.sv>>
Nekdy je lepsi min nez vic ;) samozrejme min v primerenym mnozstvi.Ten presne nevim proc to tak je..(zkusenejsi doplni) ale kdyz je toho oleje moc tak dochazi k celkovymu namahani motorovej casti ktery se v tom oleji brodi a taky vlastne k vetsimu tlaku na gufera(opravte me kdyztak pls)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje

16.8.2007 v 07:35 | Nahoru | #22
robocop>>
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel [/quote]
Ano, kdyz das moc oleje do predni vidlice tak skutecne trpet budou ;) kdyz to nalijes az po vrch tak ti urco i vylezou ven :D
Guferum v motoru muze skodit leda tak ucpany odfuk pretlaku z motoru nebo prilis opotrebovana pistni skupina, kdyz uz spalne plyny podfukuji pod pist a zvysuji tlak.
A zaliti olejem guferum absolutne nevadi.

Mirne preliti skodit nemuze, pokud si teda nekdo nenalije hladinu az po vicko :D
U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny. Nak

(reakce na) Kontrola oleje

16.8.2007 v 10:01 | Nahoru | #23
Nak>> U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel [/quote]
Ano, kdyz das moc oleje do predni vidlice tak skutecne trpet budou ;) kdyz to nalijes az po vrch tak ti urco i vylezou ven :D
Guferum v motoru muze skodit leda tak ucpany odfuk pretlaku z motoru nebo prilis opotrebovana pistni skupina, kdyz uz spalne plyny podfukuji pod pist a zvysuji tlak.
A zaliti olejem guferum absolutne nevadi.

Mirne preliti skodit nemuze, pokud si teda nekdo nenalije hladinu az po vicko :D
<i>U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny</i>. Nak [/quote]
No vsak sem rikal v jisty mire :D

Kontrola oleje

10.7.2012 v 19:56 | Nahoru | #24
Mam Rivera 600 a v servise mi řekli že mam kontrolovat hladinu na nastartovanym motocyklu. Co je na tom pravdy?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist