Téma: Pneumatika Anakee2
V létě se mě stalo, že odlétl kus gumy z pneu Michelin Anakee2, viz :
tehdy jsem si říkal asi nějaká výrobní vada pneu. Včera jsem byl v Brně a při cestě když jsem musel zpomalit na asi 40 km/hod se moto začala nějak divně vlnit. Při vyšších rychlostech byla klidná. Dneska jsem prohlédl pneu a na zadním kole je zase odtržená guma od plátna, ale jinak je v celku. Na první pohled si toho člověk ani nevšimne. Na gumě mám najeto 12000 km a vzorek tam je 2,5 až 3 mm. Na moto jezdíme pořád ve dvou a jen po silnici. S jízdníma vlastnostma pneu jsem spokojen, ale tohle mě od ní odrazuje. Toto už přece není náhoda! Má někdo podobnou zkušenost s touto pneu?
tehdy jsem si říkal asi nějaká výrobní vada pneu. Včera jsem byl v Brně a při cestě když jsem musel zpomalit na asi 40 km/hod se moto začala nějak divně vlnit. Při vyšších rychlostech byla klidná. Dneska jsem prohlédl pneu a na zadním kole je zase odtržená guma od plátna, ale jinak je v celku. Na první pohled si toho člověk ani nevšimne. Na gumě mám najeto 12000 km a vzorek tam je 2,5 až 3 mm. Na moto jezdíme pořád ve dvou a jen po silnici. S jízdníma vlastnostma pneu jsem spokojen, ale tohle mě od ní odrazuje. Toto už přece není náhoda! Má někdo podobnou zkušenost s touto pneu?
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatika Anakee2
metzeler touarance
Já jezdím na Michelin Anakee už na druhým varanovi a nikdy jsem neměl sebemenší problém (najeto cca 50 tis km na této gumě).Teď jezdím druhou Anakee II. a jsem taky spokojenej, jen jsem čekal , že jako dvousměsovka vydrží víc.Taková separace běhounu je pěknej masakr a je to potřeba reklamovat
Je teda fakt, že se mě něco podobnýho stalo i u Hayabusy. Když guma už neměla dostatečnou vrstvu gumy, tak jsem začal dělat akcelereční bunr-outy. Člověk nějak počítá s tim, že si trochu zagumuje a odjede, ale šokovalo mě to co se stalo - zcela odlítla vrstva gumy tak že byl vidět ocelový kord po celým obvodu !!! Letos jsem ještě na tom odjel domu asi 13 km, ale jednou jsem si musel zavolat vleka, protože jsem se sotva dokodrcal do 1. vesnice a gumy byla totálně prázdná .
To je ale trochu jiný případ než ten tvuj ....
To je ale trochu jiný případ než ten tvuj ....
Anakee2 mám na Varánkovi po druhé, staré Anakee 1 jsem sjel až na plátno. Jezdím myslím si docela neendurovsky a jedu gumy do krajů, ale s neměl jsem s nima problém. Píchnul jsem zadní gumu v situaci, kdy uprostřed už nebyl vzorek. Je pravda, ře na nich najíždím tak 12000-15000 km a musí pryč - kamarádi se mi totiž pak smějou, že na ně bliká plátno . Podle fota to vypadá, že odlítla ta část kde je tvrdší směs - sahá ke krajnímu vzorku, alespoň si to myslím podle lepivosti toho kraje po jízdě. Rozhodně bych to šel reklamovat ...
Před tím tam byla Anakee1 a nebyl problém. Je pravda že pořád jezdíme ve dvou a někdy s naloženýma 3 kuframa. Takže zatížení maximální. Na reklamaci to není, protože tu co mám nafocenou a byla kupovaná u nás jsem měnil v létě na cestě na Grossglockner někde v Rakousku u Lince a s tou co jsem koupil tam a teď má stejnou vadu, do Rakouska nepojedu. Každopádně se odpoledne stavím v pneuservise a zkusím to s nima probrat.
Ještě bych doplnil, že to co je na tom obrázku, tak se stalo v Rakousku na dálnici při rychlosti 130 km/hod. Jako dost nebezpečné v tom vidím to, že pokud je mašina rozjetá, tak jede naprosto klidně a ani nepostřehnete, že se něco děje. Projeví se to vlněním při malé rychlosti.
Ahoj, já jezdím taky Metzeler Tourance a naprostá spokojenost. Jinak bych řekl, ze v Michelinu maji posledni dobou nějaké problémy celkově, protože v práci na kamionech nám Michelinky vždy vydrželi nejdéle a dobře se sjížděli a za poslední rok pneumatiky sami od sebe bouchaj a taky se stalo že jsme najeli na pneu pouze 20.000km místo 200.000km. Co se týče reklamace, asi nic moc neuhraješ, s pneumatikama je to dosti ošemetné, zvláště když máš v prdeli běhoun. A dále jsme taky zjistili, že Michelin z Francie ještě je stále pořád Michelin, ale bohužel většina pneu se vyrábí v Turecku.
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatika Anakee2
Je tedy pravda, že jsem obě sady AII nakonec koupil v Hondě, něco mi říkalo, že by z netu mohly být třeba z Číny, měl jsem ale za to, že jejich původ by měl mít vliv tak na rychlost sjíždění (viděl jsem na BMW - autě pneu z prvovýroby po 70000 vzorek ještě byl) - takhle odloupnutá pneu je asi fakt o nedodržení základnívh postupů a ne zlevňováním výroby. Nehledě na to, že místní Honda je určitě nebude mít z Francie. Takže je to nakonec jedno. Za chvilku nám budou na stroje obouvat recyklovaný šlupky od salámů a my budeme vzpomínat jak nám bouchali pneu až po 10000km.
Jdi do Metzeleru a máš klid, zbytečně se Michelin opěvuje jako ikona. Sám vidíš, že už to není pravda. Nebo Bridge, nebo Pirelli Skorpion, všechny jsem zkusil a ok
Do něčeho takového bych přece nemohl jít zase.
To bych musel být sebevrah, abych čekal každou zatáčku co se mi kde odloupne
Do něčeho takového bych přece nemohl jít zase.
To bych musel být sebevrah, abych čekal každou zatáčku co se mi kde odloupne
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatika Anakee2
do nedavna sem si myslel ze michelin patri ke spicce a cim dal vic se ujistuju ze je o naopak
marosss>do nedavna sem si myslel ze michelin patri ke spicce a cim dal vic se ujistuju ze je o naopak
Momentálně bych řekl že to maj s kvalitou všelijak. Obuli jsme na nápravu Michelinky, na jedné straně je úplně sjetá skoro na dráty a na druhé straně skoro nejetá a maj najeto cca 50.000km. Tak je to nějaké divné.
Pro spekulanty geometrie je vpořádku, vozidlo je rok staré, takže žádná metla stará.
Naposledy editováno 07.12.2009 14:21:37
Teď jsem si chtěl koupit anakee 2 ,psali o nich už nevím kde,že vydrží až o 30% víc než anakee 1 a ty mi vydržili kolem 13000km,ale teď nevím,měl jsem i originál Bridgestone a bylo to podobný i při jízdě a jezdim až na plátno,tak nevím jestli nezkusím Metzeler,ale každý vychvaluje něco jinýho ono to bude asi vše podobný. Jdu se raději projet,je dobrý počasí.
noční pozdrav všem. v rámci fair play se musím zapojit do diskuse o michelin anakee a uvedené reklamaci. motám se v gumách 15 let a za ty roky mi prošlo rukama stovky pneu nákladních, osobních, agro, moto i velo všech možných značek. mohu vás všechny ujistit, že michelin nemá problémy s kvalitou víc než všichni ostatní. počet reklamací je naopak spíše menší. samo se u všech občas vyskytnou i separace, špatné spojení kostry s gumou. nikdo není dokonalý.ale píšeš, že máš na anakee koupené v rakousku stejný problém. i bez gumařského know how, čistě zdravým selským a matematicko-statistickým rozumem ti můžu v klidu odsud od stolu říct, že problém na 99% nebude v gumách. aby se ti sešly 2 anakee z různých zemí, v různou dobu a s různými DOT na jedné motorce a se stejnou závadou, to je jako vyhrát 2x za sebou jackpot. absolutně nemožné. navíc není a nebyl hlášen žádný problém s anakee. a výrobci jako michelin, bridgestone, pirelli, dunlop jakékoliv problémy hlásí zcela otevřeně a oficiálně.
když otevřu reklamační učebnice od michelinu, bridgestonu a continetalu, na prvním místě u separací je podhuštění nebo přetížení nebo smrtelná kombinace obojího. a to platí pro jakoukoliv pneu, od skutru až po kamion. prostě se přehřeje a spojení kord-guma povolí. problém prozradí barva směsi a vzhled vnitřku pneu. ale to musí, jak tu pár kluků správně píše, posoudit odborník. já doporučuju jednoduše přifouknout při plné náloži. ale co si budem povídat. kolik z nás kontroluje a jak často tlak v gumách. vím z vlastní zkušenosti.
no a někdy to prostě nevyjde. přitom jsou to 2 malinké dlaně, které nás drží na cestě.
michelin anakee a metzeler tourance jsou dvě nejlepší gumy na endura. michelin líp sedí, hlavně na vodě, metzeler zase víc najede. jednoduchá volba. beru , co je pro mě důležitější.
hodně mých známých jezdí tady anakee a na dalekou dovolenou jako francie, španělsko apod. si vezmou metzeler.
tolik pro zachování objektivity.
dobrou
Naposledy editováno 09.12.2009 23:34:58
když otevřu reklamační učebnice od michelinu, bridgestonu a continetalu, na prvním místě u separací je podhuštění nebo přetížení nebo smrtelná kombinace obojího. a to platí pro jakoukoliv pneu, od skutru až po kamion. prostě se přehřeje a spojení kord-guma povolí. problém prozradí barva směsi a vzhled vnitřku pneu. ale to musí, jak tu pár kluků správně píše, posoudit odborník. já doporučuju jednoduše přifouknout při plné náloži. ale co si budem povídat. kolik z nás kontroluje a jak často tlak v gumách. vím z vlastní zkušenosti.
no a někdy to prostě nevyjde. přitom jsou to 2 malinké dlaně, které nás drží na cestě.
michelin anakee a metzeler tourance jsou dvě nejlepší gumy na endura. michelin líp sedí, hlavně na vodě, metzeler zase víc najede. jednoduchá volba. beru , co je pro mě důležitější.
hodně mých známých jezdí tady anakee a na dalekou dovolenou jako francie, španělsko apod. si vezmou metzeler.
tolik pro zachování objektivity.
dobrou
Naposledy editováno 09.12.2009 23:34:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.