globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záběh po výbrusu válce
 
6.8.2007 v 21:36
Ahoj všem. Chtěl bych se zeptat jezdců kteří s tím měli nějakou zkušenost. Nechal jsem na KLR 650 vybrousit válec a namontoval nový vysokokompresní a odlehčený píst. Najel jsem asi 100 km, ale motor na volnoběh pořád spaluje trochu olej (slabě namodralý kouř), po zvýšení otáček (3000/min) už nekouří (podle mě líp stírají kroužky), ale při slabším proplynování, nebo když se trochu popotáhne tak zakouří. Svíčka je černá a zakarbonovaná od spalování oleje. Pístní kroužky jsou namontovaný podle manuálu (pootočený zámky). Olej nemá kudy jinudy jít do spalovacího prostoru, gufera na ventilech jsou nová. Chci se zeptat, jestli je to normální, jestli se to zaběhne a utěsní a popř. za jak dlouho. Díky moc za příspěvky s nějakými zkušenostmi.

1 reakcí na tento příspěvek Záběh po výbrusu válce

6.8.2007 v 21:40 | Nahoru | #1
Nasadil si krouzky dobre? Prvni je tvrdechromovany tupy tak je to jedno, druhy je ocelovy zkoseny (ostrou hranou dolu) a pak treti je stiraci olejak - ten si snad slozil dobre. Ja treba jednou z prdele naflakal do 4T motoru krouzky ktere v nem vubec nebyly a uz mely neco za sebou. Co to udela, no a svete div se zadny koureni jak ty ho popisujes. Mas skutecne dobre vybrouseny valec? Nezprznil nekdo ovalitu nebo neudelal prilis hrube honovani? Nak

1 reakcí na tento příspěvek Záběh po výbrusu válce

6.8.2007 v 21:44 | Nahoru | #2
Nevim jak u motky ale u aut je to celkem "bezny". Pokud se meni vnistrnosti za "kovane", at z duvodu vyssiho tak i nizsiho KP.
Je to dany roztaznosti materialu, protoze studeny to ma velky vule tak proste utika olej kolem, az se to zahreje tak je to OK :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh po výbrusu válce

6.8.2007 v 21:46 | Nahoru | #3
Nak> Servisák mi řekl, že první dva kroužky mám dát nápisem nahoru, tak jsem je tak dal.. Nevim ale jakym směrem je u toho 2. kroužku to zkosení, jestli je tam dobře.. Ten kroužek se ale stejně zaběhne do roviny nebo ne? Je fakt že po honování byla vložka hrubší, ale brusič říkal že je to ok.. Nehulí to moc, ale olej tam prostě jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh po výbrusu válce

6.8.2007 v 21:48 | Nahoru | #4
Lobo> Ale mě to hulí i teplý :marod:

(reakce na) Záběh po výbrusu válce

6.8.2007 v 21:50 | Nahoru | #5
mados>>
aha, no tak to me uz nic nenapada, sorry :/

(reakce na) Záběh po výbrusu válce

7.8.2007 v 09:19 | Nahoru | #6
mados>do roviny se zabehne tak mozna po 50-100 000km kdyz to bude kvalitni material :D ten druhy krouzek plni jak tesnici tak stiraci funkci. Kdyz ho das ostrou hranou nahoru, bude ti akorat pumpovat olej nad pist. Spravne ho ma stirat dolu k olejaku, no a olejak v podstate stira prebytecny olej a udrzuje na stene valce film oleje. No mozna bude nejjednodussi vozit sebou flasku s olejem a najet aspon 1500km. Hlidat olej, zkusit merit spotrebu co 500km a dolivat. Kdyz se to nezlepsi je cas na rozborku. Nak

(reakce na) Záběh po výbrusu válce

7.8.2007 v 10:45 | Nahoru | #7
mados>Moje zkušenost:
DR 600 mi brala olej. jezdila naprosto skvěle ale prostě když jsem ujel tak 100-150 km tak jsem musel dolít tak 2-3 deci oleje. Někdy i víc. Nejdřív jsem vyměnil gufera ale v podstatě to na spotřebu oleje žádný vliv nemělo.
Ačkoliv mi to v podstatě žralo olej stejným způsobem jako 2 takt tak motorka vůbec nekouřila. Když jsem si dal za výfuk dlan nebo čistý hadr a motorku jsem na volnoběh protůroval tak jsem na hadru měl malé černé tečky.
Loni v zimě jsem se naštval protože mě to věčné klekání k okýnku s olejem štavalo a udělal jsem výbrus a dal píst wiseco (kovaný) a pro jistotu dal i nové gufera.
Když jsem motor skládal tak pístní kroužky jsem dal přesně dle manuálu takže doufám že správně. když jsem motorku po výbrusu nastartoval tak při vyšších otáčkách zakouřila. ale kouř to byl spíš černý než modrý. A motorka si dál brala olej celkem stejně. Tak jsem si řekl že je třeba aby si to sedlo a jezdil jsem a opatrně zajížděl. Motor jsem opravdu šetřil a když jsem najel necelých 1000 km tak jsem olej vyměnil a jezdil dál. Okolo toho tisíce jsem najednou olej přestal dolívat. Jenže po ujetí dalších několika set kilometrů jsem zase trošku dolil. Bohužel jsem na motorku neměl moc čas takže jsem jí jí zazimoval když jsem měl najeto 1600 km. Tuto sezonu jsem začal tím že jsem motorku dal do servisu aby mi seřídili karburátor neb jsem si říkal že bohatá směs mi může způsobovat ztrátu oleje. motorka je ted seřízená. Když jí za tepla protůruju tak občas lehce zakouří ale opravdu jen lehce. Nicméně olej mi to bere dál. Najeto mám ale od výbrusu teprve 2100km protože jezdím sisice každý den ale jen do práce a tak najedu za den tak 25 km.Takže samej studenej start - ikdyž se snažím motorku nechat chvilku prohřát a ze začátku za ní neberu.
Ted si říkám že si to prostě bud ještě sedá - a chtělo by to pořádně projet(ne jen posuny po Praze) a nebo je nějaký problém se stíracím kroužekem a nebo je to těmi jízdami na krátkou vzdálenost a nebo prostě motorka má olej ráda.
Každopádně už to nehodlám rozdělávat protože na to nemám ani čas ale hlavně nervy.Prostě jsem si koupil pár litříků oleje a budu hezky dolívat.aspon budu mít v motorce v podstatě pořád nový olej.
Takže to je moje zkušenost.
V jednom mám ale naprosto jasno. Až si někdy v budoucnu budu kupovat motorku tak mi za žádnou cenu nesmí brát olej protože jestli ano tak jí okamžitě prodávám.

Záběh po výbrusu válce

8.8.2007 v 20:18 | Nahoru | #8
pila2 : Děkuju za zkušenost. Mě to hulilo taky spíš černě. Je dost možný, že si tvoje DR ještě sedne. Velký jednoválec se moc netočí a vložka s kroužkama se opotřebovává málo. Viděl jsem, i po 2000 km po výbrusu, zřetelně hrubou vložku se stopama po honování, která zdaleka ještě nebyla vyleštěná = zaběhlá. Tak ještě jezdi a uvidíš. Já jsem najel po výbrusu teprv 110 km, a motor už mi za jízdy přestal kouřit úplně. I když ji slušně popotáhnu (na chvíli půl plynu ve 4000/min) tak jdou z výfuku jen čistý spaliny. Ale ještě drobet to kouří na volnoběh, kdy asi kroužky hůř stírají. Taky mám zálusk na karbec, jde to nahodit studený bez sytiče, tak si myslim že by to mohlo být moc bohatý a bohatá směs splachuje olejový film z válce a ten se pak spaluje. Tak taky uvidim.. Hodně zdaru, čus

1 reakcí na tento příspěvek Záběh po výbrusu válce

8.8.2007 v 20:31 | Nahoru | #9
Panove, honovaci stopa by mela zustat na valci i po 50.000km a cim dele zustane tim lepe. Na hladkem vylestenem valci nedrzi poradne olejovy film. Jakypak asi vyznam ma to honovani? No? :) Samozrejme by to nemylo byt drsne jak pilnik na nehty, ale musi byt videt okem jako jemne vlasove stopy na povrchu valce. Moje gpz ma po vybrusu 30.000km a kdyz se kouknu pri kontrole svicek pres diru do valce, tak ty stopy porad vidim. Nak

PS. jeste takovy dodatek, cim vetsi pistova rychlost tim hure stiraji kruhy olej. Na volnobeh by to melo stirat lip nez pri 10.000ot/min. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh po výbrusu válce

8.8.2007 v 20:36 | Nahoru | #10
Nak> JJ, to mas pravdu, ja jsem je videl jako sikmy kruhy kolem dokola i po 100 000 km, ale válec byl už vyjetej ze 100,00 mm na 100,03 mm, tak jsou ty rejhy asi dost hluboký :D I když musim říct, že to co mi dal ten brusič teď, se pilníku na nehty podobalo :thmubup: Normálně se v tom usazuje i karbon :D

(reakce na) Záběh po výbrusu válce

8.8.2007 v 20:42 | Nahoru | #11
mados> !!! az tak drsne? Tak to pozor, tohle muze mit na svedomi tu spotrebu oleje. Kdysi popisoval Romixxx sve story s GPz550 a Wiseco over-bore kitem na 615ccm. Brusirna tehdy uplne ulitla na ovalite a honovani pripominalo pilnik (!!!) zralo mu to pres litr na 1000km. Nijak se to nelepsilo takze to resila reklamace a novy vybrus. Jinak ta stopa se dela pod uhlem 30° pokud si dobre vzpominam a drsnost povrchu si nevzpomenu. Kazdopadne zadny karbon by se ti na stene valce nemel usazovat :/
Tak to asi dopada, kdyz je nekdo zvykly brousit litinove valce na Jawu asi. Tam po pul hodine chodu motoru honovacka zmizi :D Nak

edit.
ha! Takze sem nasel par udaju k honovaci stope. Vzajemny uhel ktery stopy sviraji by se mel pohybovat 60°+-20° tedy 40-80°. Mensi honovaci uhel ma vliv na mensi spotrebu oleje, vetsi uhel zase zmensi vlnitost bezne plochy valce. Drsnost po honovani - Rt:3-6um, Ra:0,4-0,8um a RZ: max 4um. No a jeste se po honovani pouziva kartacovani, coz dokonale vycisti plochu valce a castecne obnazi grafitove zily v materialu vlozky valce (nizsi spotreba oleje, lepsi zabeh pistni skupiny). No...a uz dost :D

Záběh po výbrusu válce

8.8.2007 v 21:13 | Nahoru | #12
Takle bych si to predstavoval taky. Kdo ví jak mi to vlastně vybrousil :/ Ale už to tak hrozný neni, nechám to běhat a uvidim. Vložka je taková šedivá - kovově lesklý částečky se střídají s černými hlubšími místy, kde je karbon a olej (samozřejmě mluvím o místech rozměrů mikrometrů). Motor jede jak ďábel a za jízdy nekouří, tak to zatim neřešim. Dík všem za odpovědi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist