1 reakcí na tento příspěvek Záběh po výbrusu válce
1 reakcí na tento příspěvek Záběh po výbrusu válce
Je to dany roztaznosti materialu, protoze studeny to ma velky vule tak proste utika olej kolem, az se to zahreje tak je to OK :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh po výbrusu válce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh po výbrusu válce
DR 600 mi brala olej. jezdila naprosto skvěle ale prostě když jsem ujel tak 100-150 km tak jsem musel dolít tak 2-3 deci oleje. Někdy i víc. Nejdřív jsem vyměnil gufera ale v podstatě to na spotřebu oleje žádný vliv nemělo.
Ačkoliv mi to v podstatě žralo olej stejným způsobem jako 2 takt tak motorka vůbec nekouřila. Když jsem si dal za výfuk dlan nebo čistý hadr a motorku jsem na volnoběh protůroval tak jsem na hadru měl malé černé tečky.
Loni v zimě jsem se naštval protože mě to věčné klekání k okýnku s olejem štavalo a udělal jsem výbrus a dal píst wiseco (kovaný) a pro jistotu dal i nové gufera.
Když jsem motor skládal tak pístní kroužky jsem dal přesně dle manuálu takže doufám že správně. když jsem motorku po výbrusu nastartoval tak při vyšších otáčkách zakouřila. ale kouř to byl spíš černý než modrý. A motorka si dál brala olej celkem stejně. Tak jsem si řekl že je třeba aby si to sedlo a jezdil jsem a opatrně zajížděl. Motor jsem opravdu šetřil a když jsem najel necelých 1000 km tak jsem olej vyměnil a jezdil dál. Okolo toho tisíce jsem najednou olej přestal dolívat. Jenže po ujetí dalších několika set kilometrů jsem zase trošku dolil. Bohužel jsem na motorku neměl moc čas takže jsem jí jí zazimoval když jsem měl najeto 1600 km. Tuto sezonu jsem začal tím že jsem motorku dal do servisu aby mi seřídili karburátor neb jsem si říkal že bohatá směs mi může způsobovat ztrátu oleje. motorka je ted seřízená. Když jí za tepla protůruju tak občas lehce zakouří ale opravdu jen lehce. Nicméně olej mi to bere dál. Najeto mám ale od výbrusu teprve 2100km protože jezdím sisice každý den ale jen do práce a tak najedu za den tak 25 km.Takže samej studenej start - ikdyž se snažím motorku nechat chvilku prohřát a ze začátku za ní neberu.
Ted si říkám že si to prostě bud ještě sedá - a chtělo by to pořádně projet(ne jen posuny po Praze) a nebo je nějaký problém se stíracím kroužekem a nebo je to těmi jízdami na krátkou vzdálenost a nebo prostě motorka má olej ráda.
Každopádně už to nehodlám rozdělávat protože na to nemám ani čas ale hlavně nervy.Prostě jsem si koupil pár litříků oleje a budu hezky dolívat.aspon budu mít v motorce v podstatě pořád nový olej.
Takže to je moje zkušenost.
V jednom mám ale naprosto jasno. Až si někdy v budoucnu budu kupovat motorku tak mi za žádnou cenu nesmí brát olej protože jestli ano tak jí okamžitě prodávám.
1 reakcí na tento příspěvek Záběh po výbrusu válce
PS. jeste takovy dodatek, cim vetsi pistova rychlost tim hure stiraji kruhy olej. Na volnobeh by to melo stirat lip nez pri 10.000ot/min. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh po výbrusu válce
Tak to asi dopada, kdyz je nekdo zvykly brousit litinove valce na Jawu asi. Tam po pul hodine chodu motoru honovacka zmizi :D Nak
edit.
ha! Takze sem nasel par udaju k honovaci stope. Vzajemny uhel ktery stopy sviraji by se mel pohybovat 60°+-20° tedy 40-80°. Mensi honovaci uhel ma vliv na mensi spotrebu oleje, vetsi uhel zase zmensi vlnitost bezne plochy valce. Drsnost po honovani - Rt:3-6um, Ra:0,4-0,8um a RZ: max 4um. No a jeste se po honovani pouziva kartacovani, coz dokonale vycisti plochu valce a castecne obnazi grafitove zily v materialu vlozky valce (nizsi spotreba oleje, lepsi zabeh pistni skupiny). No...a uz dost :D