globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co to je?
26.11.2009 v 13:15
Pro kamaráda z jiného fóra. má mottorku. ale zajímá ho na co jsou ty volné trubičky. podlě mě to je ro tlakování v sovislosti z ERG ventilem-emise, ale možná se pletu. viz foto. ja mu radim kus hadičky a zaslepit to, každej zvlášť.


Co to je?

26.11.2009 v 13:41 | Nahoru | #1
to nebude systém "recirkulace výfukových plynů" ale ke snížení emisí to samozřejmě slouží, je to systém "sekundární vzduchu" kterej zlepšuje účinost katalyzátoru, buď napojit zpět na systém a nebo zaslepit.

Co to je?

26.11.2009 v 13:43 | Nahoru | #2
emisní kurvítko...

Co to je?

26.11.2009 v 13:57 | Nahoru | #3
Neco je tady

Jak funguje sekundární spalování PAIR?

Naposledy editováno 26.11.2009 23:11:44

Co to je?

26.11.2009 v 14:38 | Nahoru | #4
S touhle slavnou ekologií jsem přivezl ze svýcarska GSX-R1100.Vše jsem úspěšně vytrhal,uřezal ty kolena a dírky na těch přírubách zavařil

1 reakcí na tento příspěvek Co to je?

26.11.2009 v 14:45 | Nahoru | #5
A proč to nenechat jak to je? Snižuje to výkon, nebo to jinak něčemu vadí? Nezačínejte hlavně s hmotností..

jinak k dotazu, ano, bude to kvůli emisím..

Co to je?

26.11.2009 v 14:51 | Nahoru | #6
je to matoucí ale neni to EGR ale PAIR valve(Pulsed Air Injection), čistí to výfukový plyny kůli plnění EuroX, já to tam mám taky a chystám se to přez zimu odstranit, zaslepim a jedu dál....

(reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 15:28 | Nahoru | #7
CharlitoCZ> Já ten motor používal na závodech a když hledáš kde co ušetřit a zvýšit kde co,tak ekologie šla stranou.V další etapě jsem po sundání hlavy zaslepil i ty vývrty do výfukových kanálů.To asi tak k vysvětlení

Naposledy editováno 26.11.2009 15:29:48

2 reakcí na tento příspěvek Co to je?

26.11.2009 v 15:29 | Nahoru | #8
ale proč to všichni likvidujete? ty 2kg který ušetříte poznáte? krom okruhovek samozřejmě tam se hodí každý kilo, je to jen ke snížení emisí, výkon to nesnižuje, pokud si necháte katalyzátor a tohle vymontujete tak jste udělali úplnou pitomost! když někdo vyndá katalyzátor tak je logický že tenhle systém demontuje jelikož už mu je k ničemu když nemá katík, ale proč ho likvidovat a zároveň nechávat katalyzátor? nějak vás nechápu, zkuste mi říct nějakej racionální důvod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 15:30 | Nahoru | #9
Honzek> Tahle ,,ekologie,, je montována bez katalyzátoru.Motorka byla z roku 1989.

Naposledy editováno 26.11.2009 15:32:30

(reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 15:34 | Nahoru | #10

Honzek>ale proč to všichni likvidujete? ty 2kg který ušetříte poznáte? krom okruhovek samozřejmě tam se hodí každý kilo, je to jen ke snížení emisí, výkon to nesnižuje, pokud si necháte katalyzátor a tohle vymontujete tak jste udělali úplnou pitomost! když někdo vyndá katalyzátor tak je logický že tenhle systém demontuje jelikož už mu je k ničemu když nemá katík, ale proč ho likvidovat a zároveň nechávat katalyzátor? nějak vás nechápu, zkuste mi říct nějakej racionální důvod?



kvuli katu to tam neni... proste to redi vyfuk. plyny aby "vysly" emise... maj to i motorky bez katu...

krom toho ze to vazi naky gramy (vetsinou kolem pul kila) ...kazdy kilo je znat... tak to zpusobuje strileni do vyfuku pri brzdeni motorem - kdyz tam das nakej "ladak"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 15:35 | Nahoru | #11
Pepa GSX-R> ale tak mi vysvětli k čemu potom je? ve škole nás učili že studenej katalyzátor potřebuje více kyslíku než obsahují výfukové plyny ke své správné účinnosti, proto tam je tenhle systém, používá ho například ford, jiný automobilky to maj vyřešený např. "po"vstřikem čili že palivo hoří ve výfuku a rychleji zahřeje katalyzátor a ten pak rychleji získá svou účinnost, a jelikož motorky nemaj přímí vstřikování tak je to vyřešený tímhle způsobem. nic jinýho mi totiž nedává smysl

Co to je?

26.11.2009 v 16:04 | Nahoru | #12
Dík všem, vysvětleno

2 reakcí na tento příspěvek Co to je?

26.11.2009 v 16:47 | Nahoru | #13
no já to mám na Buse taky a kaťáky jsem vykuchal, protože byly ve svodech a já tam mám Yoshimury koncovky...

Má to teda nějakej vliv na výkon, nebo jeho průběh?Co se stane, když to zaslepim-změní se třeba spotřeba, výkon, nebo jak???

(reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 16:56 | Nahoru | #14
mari> defakto to nemá vlvi na nic kromě těch emisí. jediný na co by to teoreticky mohlo mít vliv je životnost vzduchovýho filtru, jelikož to nasává přefiltrovanej vzduch z airboxu tak to více "zatěžuje" filtr, čili když by jsi to vyndal tak jediný co by jsi udělal že ulehčíš vzducháči (prodloužíš jeho životnost), ale nemyslim si že by byl až takovej rozdíl v životnosti toho filtru

(reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 17:04 | Nahoru | #15

mari>no já to mám na Buse taky a kaťáky jsem vykuchal, protože byly ve svodech a já tam mám Yoshimury koncovky...

Má to teda nějakej vliv na výkon, nebo jeho průběh?Co se stane, když to zaslepim-změní se třeba spotřeba, výkon, nebo jak???



usetris hmotnost, s nekterejma vyfukama to postreluje do vyfuku kdyz to neni odstraneny...

na vykon apod to vliv nema...

Co to je?

26.11.2009 v 17:25 | Nahoru | #16
ok, díky za odpovědi-nechám to jak to je, filtr mám KN a stejně ho každou sezonu min. 1x peru, tak že neni co řešit...

1 reakcí na tento příspěvek Co to je?

26.11.2009 v 17:43 | Nahoru | #17
sekundární spalování mi nevadí (až na to že zvyšuje teplotu svodů), ale EGRventil bych ihned odpojil (znovu nasávané výfukové plyny špiní sání a snižují výkon)

(reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 18:59 | Nahoru | #18
Honzek>Jak jsem psal,bylo to na motorce,která nikdy katalyzátor neměla.Je to prostě systém přisávání vzduchu do výfukových kanálů a tím se sníží emise ve výfukových plynech.

(reakce na) Co to je?

26.11.2009 v 19:52 | Nahoru | #19

bledemon>sekundární spalování mi nevadí (až na to že zvyšuje teplotu svodů), ale EGRventil bych ihned odpojil (znovu nasávané výfukové plyny špiní sání a snižují výkon)



ten EGRventil je součástí sekundárního spalování, nebo co to je???To tam mám,nebo nemam...

Co to je?

26.11.2009 v 22:01 | Nahoru | #20
mari: nevim co kde máš nebo nemáš , např nová Jawa 250 travel má oboje:
-nasává vzduch do svodů přes jazýčkový ventil, kde dochází k sekundárnímu spalování
-vrací část spalin z jednoho svodu přes egr ventil do sání (recirkulace spalin)

Co to je za systém se asi nejlíp pozná podle toho jestli jsou přívodní hadice (trubičky) studenoteplé (tzn.přívádí chladný vzduch), nebo horké (tzn.vrací spaliny)
Víc nevim

Jo a prej moderní motory poznaj vykuchání egr a začnou protestovat

Naposledy editováno 26.11.2009 22:08:24

Co to je?

26.11.2009 v 22:35 | Nahoru | #21
Tohle to dělá při ubrání plynu s PAIR systemem na TL1000R[stream]http://www.stream.cz/video/11/218008-tl1000r-viper-exhaust[/stream]

Co to je?

26.11.2009 v 22:50 | Nahoru | #22
v některých aplikacích je PAIR obtěžující prvek, já to řešil, měl sem na motorce rovnotlaký karburátor, nahradil sem ho karburátorem s akcelerační pumpou která je řízená podtlakem v potrubí, ale ten podtlak by díky PAIR valve nevznikal, nebo jen omezeně protože je spojen i s potrubím před válcem....a nešel by prostě karburátor správně nastavit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 14 26.4.2024 v 07:54 zmulin
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F Loupáček 56 2.12.2023 v 16:56 Krovak
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_


TOPlist