globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přechod z polo na plnou
22.11.2009 v 20:40
Zdravím,

lze přejít z polosyntetiky na plnou bez nějakých výplachů apod. Jde o to, že mi doted lili v servisu Motex 10W40 (polo) a ted si budu olej menit sam a dám tam shell advance 4T 10W40 a ten je plná syntetika.

Naposledy editováno 22.11.2009 20:41:44
Předchozí
1 2
Následující

Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 20:46 | Nahoru | #1
Krom toho že ten krok nechápu, je nelogickej a absolutně zbytečnej...pokud je důvodem to, že chceš víc utrácet, budiž, výplach nepotřebuješ

Naposledy editováno 22.11.2009 20:47:00

Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 20:57 | Nahoru | #2
jde

na yuki zbytečně utracený peníze a když už chceš dávat plnou s. tak alespoň pořádnej olej ne shell...

Naposledy editováno 22.11.2009 21:00:09

Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 21:20 | Nahoru | #3
Podle čeho rozdělují polo a plnou, když wiskozita je u obou co píšeš 10w40 ???

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 21:41 | Nahoru | #4
Hosi to je zase rozpravka
BagoBorec - Kdyz na to nemas tak davas polosracku

Ja davam 300v i do sekacky a jak jede.

(reakce na) Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 22:09 | Nahoru | #5
z-x-r> stejně jak s obyč olejem za půlku ceny

3 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 22:10 | Nahoru | #6
boj to není... řeknu jen,že pokud máš v motoru polo syntetiku,a lyl si jí tam furt.. vytvoří se carbon,, ten se usadí,a jezdíš,,vše v poho..Horší je,když tam z pola,naleješ plnou, protože plná, Ti ten carbon,už usazenej nenechá, rozspustí se,na malý částečky,a pak sou zasraný všeljaký otvůrky pro mazaní kliky,a podobně.... časem tam eště olej projde,ale potom?, může a nemusí určitě bych nic nevymýval,a nalil tam to,co tam bylo... a nebo si dělej co chceš..a pak breč. Já ti na otázku odpověděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 22:13 | Nahoru | #7
PATYs.....> Karbon jsem v motoru viděl naposledy někde u Šáde 105...moderní olej(a to ani minerální) ti v motoru nevytvoří ani stopu karbonu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 22:17 | Nahoru | #8
BagoBorec> Ano,jelikoš nepoužíváš polo..ale plnou, ten ti carbon,(usazeniny)neudělá Je to jednoduchý jako facka... Stačilo ve škole poslouchat

Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 22:20 | Nahoru | #9
je to absolutne zbytecny... a ani bych to nedelal... pokud jsi tam uz lil polosyntetiku a ted bys lil plnou, mohl bys mit problem. muzu se rozepsat o duvodech, ale myslim, ze je to zbytecny. proste tam lej mazivo ktere tam patri. a nevim proc bys menil a utracel, kdyz pominu to vyse...

(reakce na) Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 22:25 | Nahoru | #10

PATYs.....>BagoBorec> Ano,jelikoš nepoužíváš polo..ale plnou, ten ti carbon,(usazeniny)neudělá Je to jednoduchý jako facka... Stačilo ve škole poslouchat


aha, a co když používám polo, občas dokonce minerál???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 22:48 | Nahoru | #11
PATYs.....: Dej si facku s pořádným rozmáchnutím, za šíření bludů.
Tvorba úsad vůbec nezáleží na technologii výroby oleje, ale jen a pouze na aditivech. Takže může existovat "plně syntetický" olej, který nechává víc úsad, než takzvaná "polosyntetika".
Schválně jsem dal ty výrazy do uvozovek, protože už nejméně dvacet let nemají žádný význam - kromě marketingového, protože lidi na to slyší a vyhodí za "plnou" peníze, jaké by za "polo" nedali, i když se ty oleje kvalitativně neliší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 23:10 | Nahoru | #12
1100Virago>

hudyx>Tak tam nalej Shell Advance VSX4 10W-40, ne Ultru a jseš v klidu.. Nevymejšlej cypoviny s jukinou


Jinak nevim proč by měl bejt Shell sračka.

Naposledy editováno 22.11.2009 23:11:22

Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 23:12 | Nahoru | #13
To je zvlastni, jezdim GPz uz asi 4 rokem na mineralni olej (Castrol GP nebo podobne) a nikde zadny karbon. Kruci ze bych delal neco spatne??

Mel sem sade, starou jak svet a karbonu tam byla vsude fura. Nalil sem tam moderni polosyntak a svete div se, ono se ani po 20.000km nic nestalo. Karbon se porad hrde smal z vahadel, z kozliku, z vika ventilu. A motor dal spokojene vrcel.

Ted mam Golfa II, motoru taky nekdo daval nic moc olej. Karbon tam je a i kdyz "jezdim na" polosyntak, ktery pry karbon rozpousti, tak se ani po 22.000km nic nedeje. Ty smutne pribehy o ucpani kanalku kouskem karbonu, mi z ni jako bajky z motoristickeho praveku. Dost mozna spis nez kousek karbonu, to byl kousek tmelu/silikonu/nebo jine tesnici sracky po sprasene oprave.

K otazce zda-li lze prejit ze semisyntetiky na plnou syntetiku (pisu semi, protoze ackoliv muze vyrobce psat polo, tak ve skutecnosti dle bezp. listu ten olej muze obsahovat jenom 25% synteticke slozky) - ano lze prejit. Ale me napada dalsi otazka - a proc prechazet? Ziskas tim mensi spotrebu? Pojede motor lip? Motorovy olej vyhovi presne takovy, jakou tridu vykonostni specifikace predepise vyrobce. "Lepsim olejem" realne ziskas prd, jenom mas "lepsi pocit". Tot me dlouhodobe zkusenosti. Nak

Přechod z polo na plnou

22.11.2009 v 23:18 | Nahoru | #14
Lil sem plnou protože sem motoru chtěl něco dopřát, chtěl sem aby mi vydržel a nešetřil sem na něm, už z takový ty lásky k motorce

Ale ten shell nedoporučuju, aspon za mě ne, jedna lahev cca 400 ted nevim přesně ale motorka ho sežrala za 2300km, na delší cesty sem musel brát olej sebou, tak sem koupil polo od Mogulu za 120 na dojetí sezony, a držel, nic nežral :)
Třeba jde o motor, že na to není dělanej, já nevim ale shell už ne!

edit: pokud vim tak přechod třeba z minerálu na plnou se nedoporučuje jen u 2T a to kvůli rozpouštění karbonu (toho má 2T požehnaně) který se může dostat na stěnu válce nebo někam do motoru kde dělá neplechu.. To sem slyšel, nemam odzkoušeno s přechodem u 2t

Naposledy editováno 22.11.2009 23:21:58

2 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 00:19 | Nahoru | #16
kamoš na třipade dělal po dvou týdnech GO, uvolnil se mu karvon a to je jak kdybys do motoru hodil lopatku písku. dostane se to do ložisek, vydře válce, všechno

Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 04:58 | Nahoru | #17
Nevim proc tady blbnete s takovyma kravinama jako "polo-syntetika", "plna syntetika" a tak dale. Davam za pravdu "1100Virago". Hlavni velci vyrobci oleju (Castrol, Total, Mogul, Motul, Texaco atd...) pouzivaji dohromady asi pet olejovych zakladu a akorat se lisi aditivy ktere jim do tech oleju primichaji na prani a kazdy vyrobce si to prodava pod svym oznacenim. Treba OMV bere olej tusim od Castrolu s jejich aditivy a lepi si akorat svoji nalepku. Nejsme v dobach starych stovek nebo stodvacitek kdy velice zalezelo na kvalite a stejne to nebylo nic moc...

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 05:20 | Nahoru | #18
Kdyby každej než naleje nějakej olej do motoru otevřel příslušnej manuál a tim se řídil, tak tu ubyde asi polovina diskusí. Motorové oleje je jeden z případů, kde je jasně vidět, jak marketingová strategie firem davově blbne lidi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 05:25 | Nahoru | #19

Dave81>Kdyby každej než naleje nějakej olej do motoru otevřel příslušnej manuál a tim se řídil, tak tu ubyde asi polovina diskusí. Motorové oleje je jeden z případů, kde je jasně vidět, jak marketingová strategie firem davově blbne lidi.



To bude asi tím že polovina lidí si myslí že výrobce je debil a neví co píše, takže raději věří "Frantovi" z hospody, a lijou tam občas naprosté nesmyslné oleje... Kdyby se místo laborování s olejem věnovali více údržbě tak udělají. Vídám často hodně motorek v bídném stavu, ale hlavně že jezdí na "plnou racing systetiku pyčo"

(reakce na) Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 05:31 | Nahoru | #20

Laďa.s>To bude asi tím že polovina lidí si myslí že výrobce je debil a neví co píše, takže raději věří "Frantovi" z hospody, a lijou tam občas naprosté nesmyslné oleje... Kdyby se místo laborování s olejem věnovali více údržbě tak udělají. Vídám často hodně motorek v bídném stavu, ale hlavně že jezdí na "plnou racing systetiku pyčo"



Asi tak a je jim úplně jedno, že ten Franta z hospody zná jen olej na smažení řízků a motorku viděl nejblíž z 20ti metrů a to ještě jela 2kila :)
Já hlavně nevim, proč o tom ty lidi přemejšlej, ono snad bych pochopil, kdyby se ptali, jestli můžou lejt horší olej - jasná snaha ušetřit, i když na blbym místě, ale vyšetřovat jestli tam můžou lejt lepší olej, to už je na mě docela moc, je vidět, že lidi nemaj pořádný starosti

Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 09:54 | Nahoru | #21
Důležitý je jaký jsou tam aditiva (detergentní,disperzantní..),jinak je úplně fuck co tam leješ.
Oproti olejům minerálním nebo smíšeným mají oleje vyrobené na syntetické bázi většinou větší odolnost proti střihu, ale to už je zase z jiného soudku.....

V podstatě všechno co se potřebuješ o olejích dozvědět je TADY

Naposledy editováno 23.11.2009 09:59:07

Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 09:58 | Nahoru | #22
Přejít lze, výplach nepotřebuješ.

Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 10:17 | Nahoru | #23
to je úplně jedno jaký olej tam naliješ, rozhodoval bych se podle ceny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 10:52 | Nahoru | #24

memphis.unv>kamoš na třipade dělal po dvou týdnech GO, uvolnil se mu karvon a to je jak kdybys do motoru hodil lopatku písku. dostane se to do ložisek, vydře válce, všechno



Nevim proč sem mícháš dvoutaktní motory, uvolněný karbon u 4T maximálně vydře válec nmebo se zatemuje do ventilového sedla a způsobí netěsnost a to vše ještě jen za předpokladu že motor ten olej žere

A za druhé u 2T při použití nekvalitního oleje nebo většího množství se karbon vytváří, ale to že se odloupne nemá na svědomí "lepší" olej ale ta vrstva karbonu, prostě se občas odlupuje

Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 11:07 | Nahoru | #25
hudyx: hele v poho ten shell leju uz 7 let do sve motorky, predtim tam bylo neco jineho nevim co a kdyz sem ji kupoval mela 40tis.. takze novej motor to nebyl... zadnej strach...

obecne polosyntetika a plna syntetika uz nema zadnej vyznam, doprucuju nastudovat texty na tohle tema treba na oleje.cz

a jinak shell oleje se v testech a ruznejch tribologickejch rozborech umistuji docela vysoko ve vysledcich...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 14:47 | Nahoru | #26

memphis.unv>kamoš na třipade dělal po dvou týdnech GO, uvolnil se mu karvon a to je jak kdybys do motoru hodil lopatku písku. dostane se to do ložisek, vydře válce, všechno



Nespojovat jawa a motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 17:06 | Nahoru | #27

Hujer>1100Virago>

hudyx>Tak tam nalej Shell Advance VSX4 10W-40, ne Ultru a jseš v klidu.. Nevymejšlej cypoviny s jukinou


Jinak nevim proč by měl bejt Shell sračka.



Hele jo, nech jukinku být prosim tě :)
Láďa s. : nevim jestli je servis Franta z hospody, ale celou dobu mi tam lily plnou a prijde nejakej trumpeta a nalije polo. Vsiml jsem si toho az kdyz jsem prijel domu z garancky a kouknu do faktury. Od teď si olej vyměním sám.

Myslim, že je lepší se zeptat "zkušenejch" , než když jsem začátečník a udělat nějakou kravinu. Každej někdy začínal ne....

(reakce na) Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 17:50 | Nahoru | #28
Dingo> třeba tam toho bude podstatně míň, ale vždycky tam nějaký ať už jakýkoliv usazeniny budou.
navíc když to kupoval ta mašina měla najetéch 22 tisíc a motor byl ve výborným stavu, blbec chtěl aby motor "dostával to nejlepší, protože přece tam nemůže lit tohle" a za dva týdny od koupě a změny oleju se mašina pod tři tisíce nerozjela atd, takže ať mně někdo tvrdí že to byla náhoda a nerozpustily to aditiva "kvalitnějšího" oleju
když se to usazuje, nic se neděje, už to tam zůstane, horší když tam přijde něco co to rozpouští.
proto třeba já neliju nic jinýho než m2t ani když sebou já nemám a na benzince nemají, prostě musím zvládnout najít kde mají

Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 17:52 | Nahoru | #29
Kde jsou ty časy, kdy jízda jakýmkoliv motorovým vozidlem vyžadovala znalost jeho techniky.

(reakce na) Přechod z polo na plnou

23.11.2009 v 18:00 | Nahoru | #30
dr.dainese> já vím, dělala jim je čz
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Názor na karburátor Nibbi Yuki Sport 125, Jincheng JC 125 17 B Airone 4 9.5.2024 v 21:57 Airone
trubka vzduchu Yuki Sport 125 Onicek_24 4 12.12.2023 v 12:09 hondaman1
bubnová zadní brzda Yuki Sport 125 Onicek_24 17 28.6.2023 v 11:40 callowsick
motor nejde do otáček Yuki Sport 125 Onicek_24 10 17.5.2023 v 05:40 Onicek_24
ventilový rozvod Yuki Sport 125 Onicek_24 11 4.5.2023 v 18:24 Medved


TOPlist