globalmoto_duben_nolan





Téma: Zumo 550 vs 660
 
19.11.2009 v 11:17
Zdravím všechny, rozhoduji se mezi Zumo 550 a 660 a tak bych vás majitelé poprosil o vaše postřehy a zkušenosti. Zajímá mě jen srovnání těchto dvou GPS. Loni jsem měl neznačkovou auto GPS a odrovnal ji během 1000km nejspíš vibracema. Osobně se více přikláním k 550 neboť na mě působí více odolně.
Nějaké diskuze jsem si tu pročetl, i článek od TT, ale moc chytrej z toho nejsem. Nejlepší by bylo nějaký srovnání funkcí atd.
Používat ji budu převážně na silnici, občas nějaký OFF.
Díky.
Anketa: Vaše spokojenost. Mám:
550 a jsem spokojen
62%
23
660 a jsem spokojen
27%
10
550 ale šel bych do 660
8%
3
660 ale šel bych do 550
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zumo 550 vs 660

25.2.2010 v 11:58 | Nahoru | #31
CeBRusak> úplně nevím, o čem je tvůj příspěvek, resp. jak to zapadá do srovnání 550 a 660, o čem je tohle téma.
Lesní cesty Zumo 550 ukazuje, pokud jsou v podkladech a to, jestli po nich Zumo umí nebo neumí navigovat, to není dané Zumem ale mapou. Třeba lesní cesty v Rumunsku v mapě RoAD jsou autoroutingové a lesní cesty v mapách Topo Czech nejsou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zumo 550 vs 660

25.2.2010 v 20:37 | Nahoru | #32
TomasTT> lesní cesty mně nezajímají
co bych na nich taky s cbr dělal
Napsal jsem jen postřehy z 550 se kterou pracuji denně.660se mi na motorku nevejde vzhledem k šířce vs. rejdu řidítek a hlavně o co je lepší na silnici? O nic Jaká si novinka souběžnosti pruhů?
550 má tohle už přece dávno vyřešené jen to není v letáku
Když jedu po čtyřproudové dálnici,která se bude rozdělovat na dvě,tak 550 hlásí držení se na té straně a v těch pruzích, které jsou pro zvolený směr správné a nenechá mně jet bezhlavě jen zvoleným směrem.
Co mi na 550 chybí je neviditelnost POI bodu třeba benzinek na zvolené trase a pak po té samé trase se vrátit a nebo tu samou jet jindy případně ji přenášet do jiného zařízení. Dobrá je editovatelnost v PC,kdy si s trasou udělám co potřebuji.

Naposledy editováno 27.02.2010 11:27:33

(reakce na) Zumo 550 vs 660

27.2.2010 v 09:32 | Nahoru | #33
CeBRusak> No tak proč píšeš v předchozím příspěvku: "Lesní mini cesty to sice vidí,ale moc se jí po nich nechce"
To bylo vysvětlení toho, proč ta mapa cesty "vidí" ale nenaviguje po nich a vysvětlení, že to není věc navigace ale mapy.

550 nemá a nikdy mít nebude řadu vlastností 660, nejde jen o řazení do jízdních pruhů. Není to žádná "souběžnost" o které píšeš. Řazení do jízdních pruhů je informace o tom, do kterého pruhu se máš zařadit na třeba čtyřproudové výpadovce z Mnichova, abys nejel v tom, který bude za 500m oddělený betonovým dělicím mantinelem od správného směru. Jestli to umí 550, tak mi ukaž kde :)
I na silniční ježdění má 660 věci, které 550 nabídnout nemůže - například možnost úpravy toho, co vidíš na displeji. Zajímavé je, že drtivá většina lidí, kteří chtěli změnit zobrazovaný čas dojezdu na vzdálenost na hlavní stránce zobrazení, jezdí právě po silnici. Pro navigaci po silnici má 660 především nový výpočetní algoritmus trasy, který umí třeba vynechat nějaké území (uživatelsky definované), což opět chtěli silničáři (nechci jet přes Švýcarsko kde se platí a raději si zajedu a objedu to), zobrazuje určité POI během jízdy (opět chtěli silničáři) a když nic jiného, tak zobrazuje stav dopravy jako stavovou ikonu přímo na hlavním displeji (opět žádost silniční a ne offroadová). To je jen pár příkladů.

Zumo 550 vs 660

27.2.2010 v 18:33 | Nahoru | #34
Taky umí progdákat přes celé Břežanské údolí, že se blíží odbočka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zumo 550 vs 660

27.2.2010 v 19:02 | Nahoru | #35
CeBRusak> Prosím Tě jak moc jsou podrobné ty mapy z life time aktualizace. Mám NT Europe 2009 a třeba na Slovensku to ukazuje jen hlavní tahy.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

27.2.2010 v 20:43 | Nahoru | #36
chalco>
ty jo ... to jsi mně zaskočil.
Na Slovensku jsem s tím ještě nebyl, ale jezdím pro auta jinak po celé Evropě a vede mi to přesně i po malých uličkách.
Life time aktualizace by měly vychytat nově vzniklé komunikace,ale to co ty popisuješ mi připomíná situaci, když jsem si do Itálie nenatáhl do navigace ty správné mapy a ukazovalo mi to jen hlavní silnice,ale pak když jsem z notasu na parkovišti nahrál do zuma oblasti, které jsme projížděli bylo vše jak má být-do poslední uličky a odbočky. Nevím jak moc se liší City Navigátor Europe NT 2010.1 a City Navigátor Europe 2009 s life time aktualizacemi. To je dotaz spíš na TomaseTT

Zumo 550 vs 660

28.2.2010 v 11:54 | Nahoru | #37
LifeTime je aktualizace, což znamená že ti postupně z 2009 udělá 2010,2010.10...2010.30,2011 atd... Prostě vždy tu nejaktuálnější mapu.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

1.3.2010 v 10:42 | Nahoru | #38
chalco> CN2009 neměla 100% pokrytí Slovenska. Když srovnávám specializovanou mapu Slovakia Roads s verzí CN2010.20 nebo 30, tak pořád ta speciálka vypadá podrobnější ale na normální navigaci jednou za rok ta CN asi bude stačit. Je to asi podobné jako srovnání Atlas 8.1 a CN2010 u nás. Netuším, od koho jsou podklady Slovakia Roads ale řekl bych, že to není Navteq a tím pádem to bude asi trošku jiné než CN, kde jsou právě jejich podklady.

Bohužel se nikde nepíše, co přesně ta která aktualizace LifeTime pro CN Europe mění a co je nového ale třeba v těch posledních letošních přidali podstatný kus Řecka a Turecko, území, která tam dřív vůbec nebyla. Hlavně ale průběžně aktualizují všechno ostatní, bohužel někdy se stane chyba (viz ta dálnice v Itálii omylem označená jako vedlejší silnice) ale to je věc dodavatelů dat, ti nejsou neomylní. Navteq pravidelně zveřejňuje, co v každém novém sestavení bude ale Garmin nepíše, co z toho používá ale předpokládá se, že to bere celé a vždycky je to o jednu kompilaci pozadu. Takže když teď Navteq vydá čtvrtletní aktualizaci, tak u Garminu to bude v letním vydání atd.

Zumo 550 vs 660

14.3.2010 v 22:13 | Nahoru | #39
Jinak na Motosalonu jsme předváděli na funkčním přístroji vývoj software pro 660 - to, co bude k dispozici někdy na jaře - nové možnosti uspořádání displeje, nová datová pole, možnost práce s prošlými stopami (funkce Offroad Tracks), zákaz navigace po vybrané silnici nebo silničním úseku atd...
Kdo chtěl, ten to měl možnost vidět a pokud to šlo, lidem jsem se věnoval a vysvětloval, srovnával a předváděl....
touratech-cz.blogspot.com/

Zumo 550 vs 660

18.7.2010 v 21:44 | Nahoru | #40
no já mám zumo 500, cp jsem kupoval za nekřesťanský prachy v touratechu zaujala mě 660, ale podle toho, co se tady píše si nechám moji 500. Jezdím na Hornetu a nikdy mě nenechala ve štychu. Jak již bylo psáno, když se u toho trochu přemýšlí, tak není problém, akorát mě u toho šte párování některých telefonů, který nepodporuje např. NOKIA E52, E66, N72(občas se mi kousne).

Zumo 550 vs 660

19.7.2010 v 18:39 | Nahoru | #41
to TOMASTT: má nová 550 už vyřešený problém s kompatibilitou mobilů a jak je na tom ve srovnání 660? Jestli víš, co mám tím na mysli.

Zumo 550 vs 660

21.7.2010 v 23:11 | Nahoru | #42
Nová 550? Co to je?
Ne, nevím co máš na mysli. Jestli myslíš nový update BT modulu, který si každý do navigace může stáhnout, tak to pochopitelně existuje ale jestli to umí nějaký konkrétní mobil a jestli ten konkrétní mobil podporuje všechny funkce (třeba stažení kontaktů), to nikde psané není a musí se to vyzkoušet. Je to víc problém mobilů než navigace, obvykle telefon, který nefunguje s 550 nefunguje ani s 660 a dalšími (myslím tím to korektní stažení kontaktů při spuštění). Protože mám stejný problém s BT v autě, tak to obvykle zkouším i spárovat v autě a když ani to nejde, považuju to za neřešitelné.

Zumo 550 vs 660

22.7.2010 v 21:44 | Nahoru | #43
No nevím, nevím. Zümo 660 celkem korektně komunikuje s HTC až s nejnovějším firmware 3.80 a 3.90.

Zumo 550 vs 660

23.7.2010 v 10:11 | Nahoru | #44
Nemám HTC ale s WM6.5 i 6.1 v i780 fungovalo všechno od první verze včetně synchronizace kontaktů, jen jich nesmělo být víc než 500. iPhone (vč. 3GS) funguje naprosto v pohodě, Blackberry Bold 9700 taky. Je těžký testovat každý smartphone - navíc v USA se prodávají i jiné verze telefonů. V principu by všichni výrobci měli splnit určité komunikační standardy jenže to dost často není pravda a pak to blbne i v jiných HF sadách. Obyčejný profil "headset" umí snad všichni ale "handsfree" s funkcema navíc (kontakty, čtení SMS, přehazování hovoru do HF a zpět, odkládání hovoru...) je to občast prostě podivný. Každou chvíli tady řeším nějaké symbianové Nokie, kde nefunguje přenos kontaktů (a přímo Nokia kvůli tomu u starších verzí vydala SW, který synchronizaci imituje), vzdálená SIM apod. Ve většině případů stačí nahrát nový firmware do telefonu a je to vyřešené. Ten iPhone to samé. Stará verze kontakty nepřenesla automaticky. Verze iOS4 naprosto v pohodě. A to samé čeština v kontaktech - některé telefony místo českých znaků ukážou tečky, jiné nesmyslnou změť znaků.

Zumo 550 vs 660

28.7.2010 v 09:22 | Nahoru | #45
TomasTT: tím novější 550 jsem myslel firmware a mám problém se symbianovým mobilem, je to řešitelný, sice blbě, ale je.

Zumo 550 vs 660

28.7.2010 v 10:36 | Nahoru | #46
Firmware zatím není a tohle by neřešil firmware ale BT chipset. Tam je otázka, jestli máš poslední a taky záleží na verzi telefonu. Včera tady byl kamarád se Zumem 550 a nějakou novou nokií (pochopitelně Symbian) a blblo to naprosto neskutečně - v případě když byl na interkomu se spolujezdcem a přišel hovor. Ukončil interkom, počkal až naskočí sluchátko na BT v navigaci, zvednul a ticho. Hovor probíhal ale ticho. Spárovali jsme můj telefon (BB) a naprosto v pohodě. Tak jsme spárovali telefon jeho dcery (nějaká obyčejná Nokia) a taky v pohodě. Jednoznačně to způsoboval telefon. Na 660 jsou s některými telefony taky problémy - kolegovi blbnul neuvěřitelně nějaký vodoodolný Samsung. Šíleně se s tím trápil a pak to vyměnil za Nokii (ne Symbian) protože to nešlo vyřešit. Ale totéž nám říkají uživatelé TomTomu Rider 2 a to samé mi dělá HF v autě. Podle mě je problém v tom, když navigace (nebo HF obecně) má ukazovat kontakty, kdo volá, signál atd. Prostě pokud to není headset. Pak to je složitější a pokud výrobce telefonu nemá komunikaci podle nějakého standardu úplně přesně, je to problém. A protože výrobci občas dělají úmyslné změny (třeba kvůli obchodní politice - společnému výrobku např. s některým výrobcem HF nebo auta), je to neustálý boj.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist