globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté
 
22.7.2007 v 21:13
Ahoj,

zjistil jsem (před dovolenou), že mám nerovnoměrně sjeté brzdové desky na předním kole; pravý třmen je OK - obě desky mají 3,5 mm, ale na levém třmenu je jedna strana 3,5 a druhá pouze 1,5mm. Co s tím?

a) koupit komplet nové desky (to mi přijde docela škoda, když jsou ještě hodně dobré; neřeknu, kdyby měly všechny ostatní 2mm....)
b) koupit nové desky jen do jednoho třmenu (to je zase takové kdovíjaké řešení)
c) nechat to být, protože před půl rokem ta tloušťka byla zcela stejná (dovolená = cca 3500km) a řešit až v zimě

???? Díky za názory, Martin.

Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

22.7.2007 v 21:48 | Nahoru | #1
mozna bych dal moznost d) zjistit co to nerovnoměrný opotřebení způsobilo a pokud je to už známo tak to začít řešit

Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

23.7.2007 v 06:57 | Nahoru | #2
prohodil bych na tom třmenu desky mezi sebou

1 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

23.7.2007 v 07:49 | Nahoru | #3
vyčistit třmen a rozhejbat, pístky aji čepy poud je plovoucí

a neporhazovt mezi sebou , už jsou vydřený na "svou" stranu kotouče , každopádně 1,5mm je tak na výměnu , může se ti i stát že přehřeješ kotouč , ty sjetý desky nepojmou a neodvedou tolik tepla

ps: servis není jen výměna oleje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

23.7.2007 v 19:36 | Nahoru | #4
David 900SS>Psal tu někdo o servisu? Možná víš víc, než já - podle mě byla motorka před pár měsíci na pravidelném servisu 20.000 km...

PS
Co máte proti mým možnostem - nelíbí? :)

Martin

2 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

23.7.2007 v 20:46 | Nahoru | #5
!Cafe-Racer>prohoď je mezi sebou. jedny pístky ti evidentně tlačí víc, já bych to řešil rozborkou a vyčištěním třmenu + srovnáním třmenu na úchytu, je možné, že nesedí rovnoměrně..mašiny po bouračkách tohle hodně dělají, ale spíš to sjíždí došikma než rozdíl tlouštěk...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

23.7.2007 v 21:42 | Nahoru | #6
RUTAN>Tím to (snad) není, bouraná na 99,99999% nebyla. Desky jsou sjeté krásně do roviny, ale - žel bohu - každá jinak. Dnes jsem na to znovu koukal a přidávám možnost

d) pojedu s tím, průběžně budu kontrolovat stav a pokud by to výrazněji mizelo, nechám vyměnit cestou.

to se mi zamlouvá nejvíc...

Martin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

23.7.2007 v 21:44 | Nahoru | #7
RUTAN> a jak se dělá takový srovnání třmenu? Jakože bývá zkřivenej ten mezidržák? Já jsem myslel že plovoucí třmen si vždycky nějak na ten kotouč sedne a pevnej je zas tak festovní že spíš praskne než by se nějak ohl..?

Já bych tady spíš očistil a namazal ty kluzný čepy na kterých se celej třmen pohybuje než pístky.. tea pokud má CBR plovoucí třmeny


EDIT: Aha, tak ne CBR ale Bulldog... sem si to spletl s Džinem "Tea Racerem" :))

Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

23.7.2007 v 22:43 | Nahoru | #8
Nevěda si rady, zabrousil jsem do servisního manuálu - a hle limit pro výměnu desek je 0,5 mm! Takže plán d) zůstává (doufám) jako záložní.

Díky za tipy, budou se hodit při zimní kontrole.

Martin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

25.7.2007 v 06:56 | Nahoru | #9

!Cafe-Racer píše: David 900SS>Psal tu někdo o servisu? Možná víš víc, než já - podle mě byla motorka před pár měsíci na pravidelném servisu 20.000 km...

PS
Co máte proti mým možnostem - nelíbí? :)

Martin


jo psal , servis není jen o výměně oleje. Pravidelný servis nic neřeší , pochybuju žes řekl mrkněte na vše , vše namazat a zkontolovat (například třmeny jestli chodí ) (těsnost všech míst , pohiblivost kyvky, vůli , pohyblivost všech kloubů, přepákování , centrálu, páček , výměna brzdovky tlumičovýho oleje , u některých motorek se mění i náplň v centrálu , pak je takřka nesmrtelnej )
tobě třmen nechodí jak má a bude to čím dál horší, vyčistit a rozhejbat, desky neprohazuj , budeš mít rozdílný rýhy na kotoučích a než si sedne , nebude to brzdit , až si sedne tak díky tomu že ty rýhy nejsou stejný , přijdeš o dalšího 0,5mm směsi , pak ti zbyde to limitu dle mamlosu 0,5mm , to už nikde nedojedeš. krom toho ůdaj 0,5mm se mě moc nelíbí , některý desky (různí výrobci a typy) maj takový výstupky který jsou vyšší než 0,5mm, většina desek má v sobě drážku to je "indikace výměny desek" krom toho to odvádí prach a nečistoty, já mám desky cca 1,5mm a už se začíná víc hřát kotouč, dřív byl nevyřitelnej aji na okruhu

ohledně věty "víš víc než já" asi jo , jinak by ses tu neptal co tím

(reakce na) Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

25.7.2007 v 18:14 | Nahoru | #10
David 900SS>Rozumím ti, asi nebývá zvykem že někdo dělá údržbu pořádně. Závěr viz můj předchozí příspěvek, motoservisy jsou všude a výměna desek je otázka půlhodinky.

Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

25.7.2007 v 18:18 | Nahoru | #11
stejne nebudeš ani tolik brzdit když pojedeš štreku a 1,5mm to jen tak nezbrzíš to by ty desky lítaky jedna po druhy

Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

25.7.2007 v 20:00 | Nahoru | #12
Kdysi jsem resil podobnej problem, pricinou bylo krivy rizeni - nepatrne hnuty brejle plus nepatrne ohly trubky. Trochu jsem to srovna, koupil novy desticky a vymenil jen tu sjetou s tim, ze az se zase sjede, vymenim ji znova za tu druhou ze sady. Prohazovat je asi neni nejlepsi napad, jak uz bylo uvedeno.

Jinak se domnívám, že ta destička se sjíždí spíš jemným šoupáním při běžné jízdě, než při brždění, kdy je na obou stranách stejný tlak. Ale třeba se mýlím...

(reakce na) Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

25.7.2007 v 22:12 | Nahoru | #13
!Cafe-Racer>mno myslím, že pokud je prohodíš na tom třmenu, tak tím nic nepokazíš. evidentně ti brzdí jedny pístky víc než ty co jsou proti nim, nebo je třmen blbě vystředěný podélně..

(reakce na) Brzdové desky - nerovnoměrně sjeté

25.7.2007 v 22:14 | Nahoru | #14
Vespa>mno tak třeba - já měl ohnutou osu předního kola, tak jsem si ji stočil novou a nějak jsem netrefil koncový rozměr, tak než jsem na to přišel, musel jsem třmen podkládat, aby byly pístky na středu....nebo může být třeba ohnutá osa a jedna vidle prostě není co se úchytů třmenů rovnoběžně s osou mašiny a už se to sjíždí křivě. A většina mašin dnes má plovoucí kotouč a třmen je pevný, takže si to samo nesedne..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist