globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?
 
5.11.2009 v 13:25
Ahoj,
sháním helmu jak na on-road tak na off-road v jednom. Zatím jsem našel pouze tyto 2 typy:

Hornet DS od Shoei
http://www.shoei.cz/hornet.htm

Uvex Enduro
http://www.fc-moto.d...-Helmets/Uvex-Enduro

Nevíte, jestli podobné helmy dělá ještě nějaká jiná firma? Má vůbec cenu takové kupovat, nebo radši brát klasickou integrálku (na enduro s výlety mimo asfalt tak 30-50% jízdy)? Díky za každou radu.

E.


P.S.: Trošku mimo mísu, krome Louise a Polo existují v Německu ještě podobné levné
řetězce/obchody?

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 13:33 | Nahoru | #1
A co třeba Arai tour-X3

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 13:38 | Nahoru | #2
zajímavá je taky GREX RD1
grex rd1

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 13:50 | Nahoru | #3
Airoh S4

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 15:00 | Nahoru | #4
Ten kšilt je tam hlavně kvůli slunci. Určitě se tu objeví remcálek, kterej bude říkat, že je to k ničemu. Já sobně si vyberu na delší cestu radši crossovou s brejlema než integrálu. Top v týhle kategorii jsou tyhle dvě, ten Airoh je spíš rozpočtovka a taky velikost XL odpovídá sotva X u ostaních výrobců. Nedal jsem ji na hlavu aniž bych neřval! Bych bral Arai v barvách, ale to si radši koupím pěknou crossovou a ušetřím 10 litrů.

1 reakcí na tento příspěvek Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 15:57 | Nahoru | #5
tyhle prilbicky jsou fajn, pro nekoho kdo jezdi silnice/offroad tak 50%/50%... sundas stitek a mas z toho skorointegralu, odmontujes plexi a mas z toho skoro plnohodnotnou endur prilbu do ktere das bryle a jedes... nevim proc to tak kazdy hani, podl mne dobra varianta a kompromis.. jinak k tem co uz tu byly recene (Shoei, Arai, Uvex, Grex a Airoh) pridam este Marushin X-MOTO ...

1 reakcí na tento příspěvek Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 16:42 | Nahoru | #6
Jeste je tu BMW Enduro, ktera je v porovnani se spickou Arai/Shoei az prekvapive lehka a za dobry penize:

link
zde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 17:04 | Nahoru | #7
FilipT> a koik stojí u nás??

(reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 17:07 | Nahoru | #8

Cosmogagy>tyhle prilbicky jsou fajn, pro nekoho kdo jezdi silnice/offroad tak 50%/50%... sundas stitek a mas z toho skorointegralu, odmontujes plexi a mas z toho skoro plnohodnotnou endur prilbu do ktere das bryle a jedes... nevim proc to tak kazdy hani, podl mne dobra varianta a kompromis.. jinak k tem co uz tu byly recene (Shoei, Arai, Uvex, Grex a Airoh) pridam este Marushin X-MOTO ...



Plexi nemusíš sundávat, stačí ho otevřít a brýle tam jdou..

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 18:15 | Nahoru | #9
mírně souhlasím s Cobra357. Sice ne tak tvrdě jako on.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 18:43 | Nahoru | #10

Cobra357>Já si nemůžu pomoct ale zase budu za rejpala. Buď jsem se zbláznil já nebo Vy všichni!
Můžete mi vysvětlit k čemu je to dobrý kromě toho, že na "endurech" typu Varan si připadáte víc jako enduristi???
Já měl možnost tuhle šilenost zkusit a nechápu jak si někdo podobnej hybrid múže nacpat na kebuli.
Na silnici je to k ničemu (dělá to kravál, při větší rychlosti to láme hlavu a mimořádně veselou situaci zažijete když Vás napadne zkust se ve 160 podívat do strany
V terénu je to k ničemu ( okamžitěn je to zpocený, není z toho vidět a při prvním blátivém výletu to plexi nadobro zničíte.

Normální člověk si do terénu vezme krosovou integrálu s brýlemi a na silnici cestovní přilbu bez štítu.

Tenhle hybrid mě na silnici okamžitě upozorní na skutečnost, že majitel je trošku "divnej".

a teď do mě



tak do tebe vezmu si za priklad mnou zminovanou prilbu Marushin X-MOTO (jen proto ze odkaz mam jeste v historii...

prilba funguje treba zpusobama :
1. zakladni verze - souhlasim, to je patvar k nicemu

2. verze offroad-
staci jen oddelat plexi a nasadit bryle...

3. verze "road" naopak staci odmontovat stitek ze zakladni verze a jet bez nej jen v integrale...

a takhle to jde snad u vsech tady tech skopku...

podle mne slusna alternativa pro nekoho kdo nema na 2 stejne kvalitni prilby.. tady ma jednu ve dvou, sice ani na jedno asi nebude dokonala, ale sam uznas ze potit se v terenu v integralce, a jezdit po silnici delsi a trochu rychlejsi trasu v offroad skopku, to neni ani jedno nic moc... tuhle prilbu bych videl tak nejspis na ty cestovni endura.. to je pro tebe taky takovy hybrid pro ty "divny" jako tahle prilba?? ze by si meli radsi kupit dve masiny, velkyho silnicniho cestaka, a endurko do terenu?
tak a ted ty zas do mne

(reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 19:00 | Nahoru | #11

Cobra357>Naprostá většina lidi s tzv. "cestovním endurem" vživotě do skutečnýho terénu nevjedou a proto nechápu proč si nekoupí normální silniční přilbu a cpou se nesmyslně do tohoto nesmyslu.



no vsak taky temto lidem tu prilbu necpu.. uz v mem prvnim prispevku v tomto vlakne jsem psal ze tyhle prilby jsou ideal pro nekoho kdo jezdi silnice/teren tak pul na pul (popripade treba 60/40 apod) a ve druhem jsem dodal ze hlavne pro ty co nemaj treba 10 (5) na prilbu na silnici a podobny obnos za prilbu do terenu.. takhle koupi za 10 (5) jednu, a udela si z ni behem par minut to co vzdycky potrebuje..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 19:48 | Nahoru | #12

Cobra357>Já si nemůžu pomoct ale zase budu za rejpala. Buď jsem se zbláznil já nebo Vy všichni!
Můžete mi vysvětlit k čemu je to dobrý kromě toho, že na "endurech" typu Varan si připadáte víc jako enduristi???
Já měl možnost tuhle šilenost zkusit a nechápu jak si někdo podobnej hybrid múže nacpat na kebuli.
Na silnici je to k ničemu (dělá to kravál, při větší rychlosti to láme hlavu a mimořádně veselou situaci zažijete když Vás napadne zkust se ve 160 podívat do strany
V terénu je to k ničemu ( okamžitěn je to zpocený, není z toho vidět a při prvním blátivém výletu to plexi nadobro zničíte.

Normální člověk si do terénu vezme krosovou integrálu s brýlemi a na silnici cestovní přilbu bez štítu.

Tenhle hybrid mě na silnici okamžitě upozorní na skutečnost, že majitel je trošku "divnej".

a teď do mě



Čekal jsem, že dojdou!! 160 nejezdím a i kdyby tak ne na naháči, mám motorku která má fungující plexištít a při vyklánění hlavy mi to nic nedělá - mám krční svaly. Když jedu do terénu tak si vyndám z kapsy brejle, nasadím na helmu pokud je už nemám na čumáku, odklopím plexi a jedu. Teď můžeš pokračovat. A hlavně mi nesvítí slunko do očí!!! Integrála fůjjj

1 reakcí na tento příspěvek Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 19:51 | Nahoru | #13
A taky nechápu proč maj helmy do terénu (ne na motokros) kšilt. Akorát věc co se první ulomí.

Celej letošek (6tis) jsem projezdil s krosovou helmou, tak nevím proč by mi měla vadit s plexi. Kdyby byla nějaká pořádná pod 5-6 tis tak bych si krosovou nekupoval.

Naposledy editováno 05.11.2009 19:54:56

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 20:09 | Nahoru | #14
Díky za rady,
zatím na 2 helmy nebudou prachy, takže to budu řešit jednou kvalitní (asi tu Uvexku nebo BMW, pokud je seženu za rozumnou cenu). Neviděl jste někdo testy bezpečnosti těchto helem? Jak je to ve srovnání s klasickými integrálkami?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 20:10 | Nahoru | #15

Cobra357>Jinak mi pro tento způsob použití připadá daleko vhodnější odklápěčka. Na silnici je to v pohodě a když musím zajet do terénu kde se mi ten hybrud okamžitě zpotí tak že z něj není vidět, tak si odklápěčku odklopím a jedu bez problému.Viděl jsem to několikrát i v praxi a funguje to bezvadně. To bych viděl jako rozumný kompromis. Ale tyhle "dual" hrůzy opravdu ne !



Tak jezdit v otevřený odklápěčce nebo v jetce to už ani nepotřebuje komentář!

(reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 21:39 | Nahoru | #16

Cobra357>Hiffson> Jo teď jsem se teprve podíval na čem to jezdíš.No na tý motorce je vidět, že jsi v terénu jako doma. Věřím, že na tomhle se Ti plexi na hybridu nezapotí
Ale jinak je to hezká motorka a co si dáš na hlavu je mi skutečně jedno.Kdybys ale někdy zcela náhodou potkal skutečný terén, tak pochopíš jakou obrovskou výhodu mají otevřené helmy!!



Ty jsi vážně jedinec! Ale jo proč ne. Ještě jednou. Když zvednu plexi a dám si brejle mám krosovou helmu. Chapiš to? A jsem nenáročnej, moderní helmy mi stačej. S tím světem souhlasím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 21:41 | Nahoru | #17

Cobra357>Hiffson> Jezdili jsme v otevřených helmách šestidenní !!!! To snad taky nepotřebuje komentář!!

[URL= Kromě toho, Ty máš na enduru plexi? .To s Tebou snad někdy do terénu vyrazím



V těch dobách se jezdilo přes 200 na kostkách a mezi patníkama. Ta doba už je pryč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 21:53 | Nahoru | #18

Hiffson>FilipT> a koik stojí u nás??


v cerne matne predloni stala kolem 9tis v Renocaru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 21:54 | Nahoru | #19

Cobra357>Hiffson> Jo, taky jsem jezdil trap po kostkách (speciálně Městec kolem sámošky byl skvělej. ještě mám někde fotky jak tam po tlamě rozháním diváky )
Ta doby už je vážně pryč. Škoda



Jak se to vezme. Ale byli machři...

(reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 21:59 | Nahoru | #20
koss> Dík, podle očekávání. Kdyby byla v barvách pod deset, tak do ní možná příští rok naskočím. 15 za Araiku fakt nedám.

Už mi chybí i slova

Naposledy editováno 05.11.2009 22:02:30

(reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 22:00 | Nahoru | #21

Cosmogagy>tak do tebe vezmu si za priklad mnou zminovanou prilbu Marushin X-MOTO (jen proto ze odkaz mam jeste v historii...

prilba funguje treba zpusobama :
1. zakladni verze - souhlasim, to je patvar k nicemu

2. verze offroad-
staci jen oddelat plexi a nasadit bryle...

3. verze "road" naopak staci odmontovat stitek ze zakladni verze a jet bez nej jen v integrale...

a takhle to jde snad u vsech tady tech skopku...

podle mne slusna alternativa pro nekoho kdo nema na 2 stejne kvalitni prilby.. tady ma jednu ve dvou, sice ani na jedno asi nebude dokonala, ale sam uznas ze potit se v terenu v integralce, a jezdit po silnici delsi a trochu rychlejsi trasu v offroad skopku, to neni ani jedno nic moc... tuhle prilbu bych videl tak nejspis na ty cestovni endura.. to je pro tebe taky takovy hybrid pro ty "divny" jako tahle prilba?? ze by si meli radsi kupit dve masiny, velkyho silnicniho cestaka, a endurko do terenu?
tak a ted ty zas do mne



Haha ta offroad verze je jiná helma ne??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 22:10 | Nahoru | #22
[quote]Cobra357>Hiffson> Byli jsme magoři Dneska bych se už po takovejhle tratích asi bál

[URL= pane pěkně! Co udělat kochací vlákno s fotkama ať to tu nezasíráš?

(reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

5.11.2009 v 22:18 | Nahoru | #23

Cobra357>Kromě toho ta helma byla k tématu



No dobře máš štěstí.

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

6.11.2009 v 00:50 | Nahoru | #24
ja mel na malym motardu tu Xmoto, ciste z estetickych duvodu. Na motard proste vic patrii off helma, ale vzhledem kt omu ze jsm jezdil road, tak jsem nemusel bejt porad pobodanej od hmyzu a kapicky deste je taky peknej hnus

ale byl to shit, to prendavani bylo tak na pul hodiny.. muselo se sroubem spojit zkrz nekolik der ktery nepasovaly na sebe atd... takze to byla helma-podlozka-plexi-krytka.. a brejle do toho s plexi nesly.

(reakce na) Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

6.11.2009 v 01:05 | Nahoru | #25
Cobra357> nekdy musime pokecat, vem fotky a prijed nekdy na okruh.

Dual purpose helma - jaké jsou na trhu?

7.11.2009 v 20:05 | Nahoru | #26
Já o takovéto helmě Dual purpose uvažuji.
Na přejezd ze štítkem a do terénu štítek otevřít nebo sundat a dál brýle a nebo jet s pootevřeným štítkem.
Definitivní výběr nechám na Motocykl 2010, zatím budu sbírat informace. Ještě bych přidal funci, kdy je možnost zavřít větrací otvory na bradě.

Zatím mám Nolan N103 vyklápěčku, ale s vyklopenou bradou jezdím maximálně po městě. V terénu zásadně ne!

Tady jsem se přesvědčil, že ta Nolanka není do terénu moc vhodná
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist