globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka jako neutrál? je to možný?
 
28.10.2009 v 22:59
Zdravím, možná dost blbý dotaz, ale je u nás o kolí hodně dlouhý kopec dolů a jezdim tudy zkoro každý den...moje motorka má 6kvaltů a neutrál klasika jen mezi 1-2 a tak když jedu z kopce a mám tam vytočenou 6 tak bych rád tam měl neutrál (brzdí mě motor bez plynu) ale je blbost tam kopat neutrál, to by převodovka brečela, tak se chci zeptat zda by nák neškodilo držet celej kopec dolů spojku. asi blbý dotoz, ale zkusím se zeptat:)
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

4 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:02 | Nahoru | #1
Zkus tam nechat šestku
Já nevím co to maj lidi za blbej zvyk vyřazovat z kopce na neutrál...i v autech je to absolutní kravina...
Jo a jestli chceš jezdit ten kopec se spojkou no tak to ti asi taky spojka nepoděkuje

Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:05 | Nahoru | #2
tak proste drz motor na tu sestku na min. otacky kdy to nebude brzdit ty culibrku ne?!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:05 | Nahoru | #3
BagoBorec> vím! ale jde o to že mě docela dost brzdí motor bez plynu, nebo tak jako cuká

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:06 | Nahoru | #4

DaveDessouse>BagoBorec> vím! ale jde o to že mě docela dost brzdí motor bez plynu, nebo tak jako cuká


Tak gazuj tyvole Motorka neni na spotřebu, ale na ježdění

2 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:09 | Nahoru | #5
Já když jedu z kopce tak mývám vymačklou spojku většinou protože mixér maže jenom na příkaz plynu takže já motorem brdit nemůžu a asi ta spojka teda dostává pěkně co ? nohold nemám na výběr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:11 | Nahoru | #6
Hajtra> taky to mám tak...si říkám, odpojit mixér a lejt olej do benzínu...

Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:11 | Nahoru | #7
já sem na skutru vrkal plynem...tam nejde ani vyřadit...

Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:15 | Nahoru | #8
to se ta spojka pude brzo podívat kdo jí to dělá

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:23 | Nahoru | #9
DaveDessouse> jj přesně... jenže to je kap moc práce se vším .. ne pokaždé tankuju plnou a takhle bych z toho ředění byl za chvilku ocas.. jeěště že už půjde holka do světa

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:24 | Nahoru | #10
BagoBorec> vim ze se ted diky brzdam napojenym na podtlak z motoru, nedoporucuje vyrazovat rychlost z kopce, ale u motorky ? priznam se ze i ja bych tam nekdy chtel neutral
jsem vyuceny automechanik a parkrat jsme tento problem kdysi resili, ucitel vzdycky rikal : co se ti lip meni ? brzdove desticky nebo motor ?
i kdyz si myslim ze tech kopcu zas neni tolik aby to dostalo nejak poradne naprdel, podle meho nazoru , kdyby tam sel dat neutral, tak je to celkem jedno, ale takhle , nechavat kazdopadne sestku, spojku tim nicis
diskuze asi opet k nicemu,

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:25 | Nahoru | #11

BagoBorec>Zkus tam nechat šestku
Já nevím co to maj lidi za blbej zvyk vyřazovat z kopce na neutrál...i v autech je to absolutní kravina...
Jo a jestli chceš jezdit ten kopec se spojkou no tak to ti asi taky spojka nepoděkuje


...neřekl bych, že je to u auta blbost.Jezdím autem pracovně poměrně dost,...na služebním autě mám za 4 roky 180 tisíc a při různých příležitostech vyřazuju uplně normálně.Samozřejmě při nějakém nebezpečném klesání, na vodě či na sněhu je to nebezpečný,....ale jinak bych v tom u auta nic nesmyslného neviděl.U motorky by mě to tedy ale fakt nenapadlo.

Naposledy editováno 28.10.2009 23:27:37

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:30 | Nahoru | #12
Proč by jako mělo vadit nechat motor běžet se zařazeným stupněm? Možná u dvoutaktu, že pořádně nedomazává, ale i tak by to měl vydržet v pohodě...
A mít zmáčklou spojku je pitomost ještě větší, tím jí odrovnáš jedna dva.

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:35 | Nahoru | #13
U auta se vyrazuje. Dokonce to dnes uz delaji i robotizovane prevodovky nakladaku a pritom jeste nedavno platilo, ze se vyrazovat u vozidel pres 3,5t nesmi.

Motor, pokud neni zatizen a jen se toci, je namahan naprosto minimalne. Dokonce se lepe chladi a lepe maze, plati i pro ctyrtakty. Nejvetsi zahul (az 75 procent celkoveho opotrebeni) dostava motor pri studenem startu, kdy se jeste neprohral nebo dokonce nevytvoril kvalitni olejovy film.

Vyrazovat na motorce, ktera ma sekvencni razeni nesynchronizovane prevodovky je blbej a nebezpecnej napad. Jak pro tebe, tak pro motorku. Pokud tam ovsem nemas mezi 5 a 6 (nebo jinymi top kvalty) jeste jeden neutral. A pozor, ne falesnej.

Edit: Carky

Naposledy editováno 28.10.2009 23:37:07

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:36 | Nahoru | #14

Matess727x>...neřekl bych, že je to u auta blbost.Jezdím autem pracovně poměrně dost,...na služebním autě mám za 4 roky 180 tisíc a při různých příležitostech vyřazuju uplně normálně.Samozřejmě při nějakém nebezpečném klesání, na vodě či na sněhu je to nebezpečný,....ale jinak bych v tom u auta nic nesmyslného neviděl.U motorky by mě to tedy ale fakt nenapadlo.


A důvod toho vyřazování?

2 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:39 | Nahoru | #15
Odpovim za Matesse727: Ekonomickej. Vyuziti vydane kineticke energie a snizeni ztrat odpojenim hnaciho retezce (valive odpory atd.).

Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:42 | Nahoru | #16
Motocyklovy dvoutakt pro kvalitni mazani samozrejme potrebuje dostat do spalovaciho prostoru olej. V tom je jeho specifikum a pokud to nejde jinak nez s palivem, no tak si je potreba trochu zavrkat nebo drzet trochu pootoceny plyn...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

28.10.2009 v 23:46 | Nahoru | #17

MarioV2>Odpovim za Matesse727: Ekonomickej. Vyuziti vydane kineticke energie a snizeni ztrat odpojenim hnaciho retezce (valive odpory atd.).


Mám vyzkoušený v autě na dálnici z kopce, při rychlosti 130 a zařazený šestce...okamžitá spotřeba 0,9 litru/100km...tak jaký ekonomický důvody?
Mnohem víc se ušteří předvídáním a plynulým provozem...zkušenost z Škoda Economy Run

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 00:25 | Nahoru | #18
u cvajtaktu nechávám zařazenej kvalt a vrkám... nebo lehce brzdím a zároveň gazuju

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 01:05 | Nahoru | #19
osobne mame taky velkej kopec doilu.. ldouhej jak svin.. ve emste.. rychlost je tam 60... ja kdyz teda neni tma normalne pred kopcem vyradim na Neutral a vypnu motor.. alespon ho ochladnim azkousim kolik dam dneska moje maximalka byla celych 50km a to jsem olizoval nadrz

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 01:13 | Nahoru | #20

BagoBorec>Mám vyzkoušený v autě na dálnici z kopce, při rychlosti 130 a zařazený šestce...okamžitá spotřeba 0,9 litru/100km...tak jaký ekonomický důvody?
Mnohem víc se ušteří předvídáním a plynulým provozem...zkušenost z Škoda Economy Run


co třeba nižší otáčky motoru a tím nižší opotřebení ?
ekonomika provozu není jen spotřeba

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 01:14 | Nahoru | #21

MarioV2>U auta se vyrazuje. Dokonce to dnes uz delaji i robotizovane prevodovky nakladaku a pritom jeste nedavno platilo, ze se vyrazovat u vozidel pres 3,5t nesmi.


pokud vím tak to pořád platí

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 02:17 | Nahoru | #22
Neutrál je na to, aby motor mohl běžet na místě a nemusel jsi držet spojku. Rozhodně se na neutrál nejezdí !!!!!! To byl zvyk u aut z doby komančů, kdy se dědkové předháněli, jestli jim škodověnka žere 7,5 nebo 7,45 l na 100km. Pokud plyn zaklapneš, jedeš nejlevněji jak to jen jde, spotřeba 0,00. Na volnoběh při neutrálu se to musí točit na benzín, takže to něco žere. Je to naprostý nesmysl jezdit na neutrál. Zapomeň na to.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 06:37 | Nahoru | #23

BagoBorec>Mám vyzkoušený v autě na dálnici z kopce, při rychlosti 130 a zařazený šestce...okamžitá spotřeba 0,9 litru/100km...tak jaký ekonomický důvody?
Mnohem víc se ušteří předvídáním a plynulým provozem...zkušenost z Škoda Economy Run


...vyřazuju ne z žádných ekonomických důvodů.Už jsem prostě za těch 22 let co jezdím autem tak zvyklej.Co já vím,...při dojíždění před obcí k dodržení rychlosti v obci, při dojíždění ddo křižovatky atd.Vůbec o tom za ty roky nepřemýšlím.

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 06:39 | Nahoru | #24
ja to taky delam v aute.Kdyz jezdim na spotrebu

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:14 | Nahoru | #25
z auta z kopce pokud je důvodem úspora paliva, je to nesmysl - při puštěným plynu tam nejde nic. při neutrálu má kolem litru okamžitou spotřebu.
a řekněte mi, čím to teda spojce tak vadí? u 350 to dělám hodně často, protože primár a sekundár nejsou nejnovější tak je pro jízdu z kopce bez plynu lepší vymačknout spojku - na motorce mám 62tis a spojka je původní včetně lamel - tak mi teda řekněte, co tý spojce vadí - víc jí podle mě vadí rychlý rozjezdy nebo přidávání plynu ještě během pouštění plynu, kdy klouže. čemu může vadit, když je vymáčklá a před koncem kopce spojku pustím a přidám plyn? stejně tak stojím na křižovatkách se spojkou většinou.

2 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:15 | Nahoru | #26
MilanR1 - nemáš tak úplně pravdu. Pravda je, že plechovka se zařazeným kvaltem bere 0.0 nic, ale když vyřadíš, musí tam jít nějaké palivo aby udrželo motor v chodu. Ale zase s vyřazeným kvaltem dojedeš dál, se zařazeným klesá rychlost vozidla rchleji a musíš dřív přidat plyn.. Je to sporný, ale v jakémsi testu vyšla u fabky menší spotřeba s vyřazováním..Asi taky záleží na kopcovitosti trasy atd, ale není to uplně jednoznačné

ed: u moto samo nevyřazuju ani nemačkám spojku, ale třeba starší guziny měly neutrál mezi každým kvaltem

Naposledy editováno 29.10.2009 07:24:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:25 | Nahoru | #27
dva_hrnce> stejně tak se dá říct, že z pohledu spotřeby je lepší ne vyřadit, ne pustit plyn, ale naopak se z kopce rozjet, by auto získalo dobrou rychlost buď do následnýho stoupání, nebo se rychlost držela na mnohem míň plynu, než kdyby se dojelo dolů s neutrálem a pak zařazovalo a jelo..

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:26 | Nahoru | #28
Němec - spojka Ti nikdy nevypne tak, aby mezi lamelama a přítlačákem vznikla fyzická mezera.. Takže i při zmáčnuté spojce dochází ke tření a zahřívání spojky kdykliv, kdy je rozdílná rychlost motoru a převodovky (lemly vs. přítlačák) což je na křižovatce i z kopce se zažazenou rychlostí..

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:28 | Nahoru | #29

Němec>dva_hrnce> stejně tak se dá říct, že z pohledu spotřeby je lepší ne vyřadit, ne pustit plyn, ale naopak se z kopce rozjet, by auto získalo dobrou rychlost buď do následnýho stoupání, nebo se rychlost držela na mnohem míň plynu, než kdyby se dojelo dolů s neutrálem a pak zařazovalo a jelo..



jo, i tak se to dá říct.. Já jen vycházím z toho testu (byl to svět motorů nebo podobnej plátek) a také mě to samotného překvapilo, že byla spotřeba s vyřazováním menší..
jasný že nemá smysl vyřazovat z kopce když vím že pak pojedu do kopce a nebo budu chtít jinak akcelerovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:37 | Nahoru | #30

BagoBorec>Mám vyzkoušený v autě na dálnici z kopce, při rychlosti 130 a zařazený šestce...okamžitá spotřeba 0,9 litru/100km...tak jaký ekonomický důvody?
Mnohem víc se ušteří předvídáním a plynulým provozem...zkušenost z Škoda Economy Run


Přesně tak. Mě počítač při zařazený rychlosti a jízdě bez plynu ukazuje spotřebu v autě 0,0 na 100 ale když dám neutrál, tak je ta spotřeba tak 3,5 - 4,5.
Jak se na to dívám, tak neutrál má rozhodně vyšší spotřebu
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist