globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divné chování startéru DR Big 750
 
9.7.2007 v 17:40
Ahoj, nenapadá někoho čím by mohlo být tohle:

občas se mě stane že nezačne točit startér - musím zařadit kvalt, trhnout s motorkou dozadu, něco se tam v motoru pohne (asi se mírně otočí stratér..? - je tam takovej zvuk jako když se hejbne elektromotor) a pak už to jde normálně natočit. Setkali jste se s tím někdy?
Jinak mechoš říkal už dřív že mám trochu načatou volnoběžku, ale že ještě není mrtvá, je možný že to je tím? To je ale mechanickej problém, ne? Tohle je prostě elektrikou že to ani nezačne točit. Druhej kámoš říkal že by to mohly být uhlíky ve stratéru, že jak se s tím trochu hejbne tak se chytnou....

jde o DR Biga 750

Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:14 | Nahoru | #1
Jak casto to dela? S tema uhlikama ma pravdu ty by to bejt mohli.

1 reakcí na tento příspěvek Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:14 | Nahoru | #2
dělá to nepravidelně cca každej pátej start

Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:16 | Nahoru | #3
Uhlíky téměř na tuty. Tohle jsem měl(sice na jinym motoru) taky. Zkus když ti to nebude chodit klepnout(pokud to půjde) do zadního víka startéru...

2 reakcí na tento příspěvek Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:19 | Nahoru | #4
tak to je good, to vypadá na jednoduchou opravu, díky

co by taková výměna uhlíků obnášela, kde zjistím jaký koupit, nebo vůbec kde je koupím? A jak je to pak s montáží (nikdy jsem to nedělal) ?

(reakce na) Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:21 | Nahoru | #5
Vespa>Tohle volnobezka urcite nebude *yes* a urco to budou ty uhliky.Staci bud s tim starterem hnout(jak to delas) a nebo do nej bouchnout :thmubup: Ale kdyz to dela tak casto tak by to chtelo udelat ;) . Kamosovi to dela taky ale udela mu to jednou za cas ale vzdycky kdyz to nejmin potrebuje :lol:

(reakce na) Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:22 | Nahoru | #6
Vespa>Do nejakejch starteru sedeli myslim uhliky ze skodarny ale to bych kecal

Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:40 | Nahoru | #7
Uhliky nebo oprcany komutator. Tak doufej v uhliky. Jak uz psal Susak daji se pouzit uhliky do starteru ze skodarny. Maji ruzne barvy - podle primesi medi a tvrdosti. Nemuzes tam dat uhliky pro alternator. Puvodne sem chtel pro svuj starter koupit celou zadni desku s drzaky a uhliky (dva tam maji bodove privarene vodice) - ale po sdeleni ceny 3000Kc sem zavital do automotodilo shopu a koupil 4ks uhliku myslim pro starter z Facka. Upravil sem velikost a tvar na pomale vodni brusce - samozrejme sem je musel zkratit, takze sem prisel o radius na konci. Ten doseda primo na komutator, bez nej by to byl jen bodovy styk nez by se uhlik ojel. Tak ten sem taky vytvarel znovu. Nakonec sem je poradne pripajel a vodice schoval do silikonove buzirky. Oprava za 50,-Kc ? uz nevim, ale slape me to druhou sezonu. Nak

(reakce na) Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 18:51 | Nahoru | #8
Vespa: Jak píše Nak - uhlíky se dají koupit v prodejnách s autodíly a připasovat pilováním a smirkováním. Nejlepší je vzít jeden uhlík s sebou a vybrat nejpodobnější, záleží i na tom, odkud vede kablík - někdy potřebuješ vývod stranou, někdy na konci. Alternátorové uhlíky mají tenčí přívody, které se časem vyžhaví, objeví se tam přechodový odpor a startér ztratí účinnost, tak pozor na to! Když už budeš mít startér rozdělaný, proškrábni drážky na komutátoru něčím ostrým, ať z nich dostaneš nahromaděný uhlík, který způsobuje svod a zeslabení startéru. A pokud jsou v měděných plíšcích komutátoru vyběhané rýhy, zalešti plíšky jemným vodním smirkem.

2 reakcí na tento příspěvek Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 19:29 | Nahoru | #9
Á jé, to vypadá na technickou improvizaci, tady půjde do tuhýho :))
Ale díky moc, některý víkend kdy se mě nebude chtít jezdit to rozdělám.

Ještě jedna otázka - jak poznám že je na těch uhlících něco špatně? (do elektromotoru jsem se nikdy nedíval)

(reakce na) Divné chování startéru DR Big 750

9.7.2007 v 21:45 | Nahoru | #10
Vespa>budou kratke (obvykle se jako mez bere 6mm, ale muze se to lisit dle vyrobce), nebo budou mit ostipanou plochu kde dosedaji na komutator, a nebo bude nejak poskozeny/prepaleny kablik od uhliku. Vic me asi nenapada. Nak

Divné chování startéru DR Big 750

10.7.2007 v 11:27 | Nahoru | #11
oprava není zas tak složitá - sundat koleno - dva šrouby držáku startéru - vytáhnout - dva dlouhý šrouby přímo na startéru - otevřít to a hnedkajc uvidíš - z 90% budou ty uhlíky prostě už krátký - pak postup viz výše :thmubup:
Přece jen to kladivo už má skoro dvacet let - třeba já sem zjistil že mám volnoběžku kantáremío uplně totále tak sem zavolal do suzuki abych se optál kolipak to stójí ale pěkný hlas na druhém konci telefonu mi sdělil mooc škaredou cifru. Uhlíky sou na pohodu.

(reakce na) Divné chování startéru DR Big 750

10.7.2007 v 11:30 | Nahoru | #12
Vespa> U LC4 když mi zdechně třeba někde ve výjezdu se stává, že startér neotočí přez kompresi motorem hned, musím zmáčknout dekompresor, protočit a pak už se točí... Je možný že je to něco podobnýho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Divné chování startéru DR Big 750

10.7.2007 v 14:09 | Nahoru | #13
Vespa - Ale díky moc, některý víkend kdy se mě nebude chtít jezdit to rozdělám.

A v kterém roce ten víkend plánuješ???? :D :D :D :D :D :D :D :D

(reakce na) Divné chování startéru DR Big 750

10.7.2007 v 14:25 | Nahoru | #14
ZbynekDR>heh :D taky to vidím všelijak, ale naštěstí mám ještě svoje yellow motokolo DR-Z, tak to nějak překlepu :D

ty raději honem kupuj Gase ať můžem zajet na Vysočinu ;)



Jawaweb> můj Big má dekompresor manuální :thmubup: Prostě oldschool technika


Yankee BiG>To zní jednoduše, minimálně mrknout na to můžu a pak to zase složit když se toho leknu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist