Téma: Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
 
6.10.2009 v 23:21
Zdarec,
Letos jsem se účastnil, bohužel, jen několika posledních akcí na tomto okruhu. Jako poslední akci a zároveň tou vrcholovou celé sezóny byla premiéra našeho týmu v brněnském závodě CEC2. Podařilo se nám sehnat na poslední chvíli startovné a tak nebylo co řešit. Počasí taky vyšlo, tak nebylo co řešit, ale k věci. Před CEC2 se konalo v Brně ježdění agentůry GH Moto pod záštitou p. Rejdy. Motorka CBR600RR 2008, tovární nastavení podvozku (zatím plně vyhovuje) a pneumatiky Metzeler Racetec K2/K2. Časy se tam u mě pohybovaly stabilně okolo 2.27. Pneumatiky byly krásně zvrásnilé, žádné vytrhané plošky, prostě super říkám si. Přišly volné tréninky CEC2, časy podobné, akorát jsem zrychloval na 2.26 a nakonec 2.25. Pneumatiky ty samé co byly použity na GH Moto. Opět, nic nevytrhané, nestrhané, prostě super jen už opotřebení skoro na minimum. Přichází kvalda a následný závod, čili i nutné přezutí - nasadil jsem na předek i zadek opět Metz RACETEC akorát SLICK, směs K2/K2. Byly zánovní a k mému údivu se mi v kvaldě podařilo hodit 2.22.5. Spokojenost veliká (promě UFO čas) a pneumatiky opět nevytrhané, takže 100% spokojenost i s podvozkem. Bohužel v průběhu závodu a střídání jsem si všímal, jak se mi strhává pravý přední bok. Zadek opět pěkný. Bohužel po dojezdu celého závodu, ve kterém jsme jezdil stabilně 2.22, 2.23 jsme se kouknul na předek, jehož pravá strana byla úplně KO. Docela mě to zarazilo. Slyšel jsem, že Brno žere gumy, ale až tak moc? Další věc je, že jsem sice zrychlil o cca 5sekund a tyto časy jezdil stabilně, ale nedokážu si představit pneu od místních střelců, co tam jezdí 2.15 a lépe. Během jízdy jsem nepostřehl žádné ujíždění předku. Podvozek mi vyhovoval, ale asi nebude něco zrovna OK, ne? Nevím jak to teď řešit. Další věc je, ale ta už s tím nesouvisí je ta, že převod 16/41 (origo) se mi zdá moc dlouhý, tak pokud máte někdo tipy ohledně tohoto, rád přivitám.

Uvítám tipy, rady, postřehy, popř. kde nastavit motorku v Moravskoslezském kraji.
Díky Luke
Předchozí
1 2
Následující

Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:27 | Nahoru | #1
Cau, to je normalni, se zrychlovanim prichazi vetsi opotrebeni pneu, zvlast v Brne na strednich smesich a nenastavenem podvozku.
Je to alchymie, ale v 600 nevim co se jak jezdi.

1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:38 | Nahoru | #2
Díky. Doufal jsem, že se tu aspoň ty objevíš. Dobře, pokud příští sezónu (tuto už nikde nejedu) nazuju na předek K1, či SC1, zlepší se to? Berme opět v úvahu nenastavený (originální) podvozek.

Jinak v okolí Brna nějaká firma, která se v tom opravdu vyzná, neznáš? Docela často přebývám v Brně, tak by neměl být problém.

Tu řetězovku, snad se tu někdo s RR objeví

Naposledy editováno 06.10.2009 23:38:48

Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:44 | Nahoru | #3
Ratlik: SC1 na předku po 2x25 byla KO... v brně letos

pravá strana.

foto:


edit: dokonce se mi zdá, že jsem ani tu druhou pětadvacetiminutovku nedokončil, protože mi to klouzalo ...

Naposledy editováno 06.10.2009 23:48:57

1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:49 | Nahoru | #4
Vim ze SC1 funguji skvele na nastavenem podvozku skoro v kazdem pocasi krome velkeho vedra, to se jezdi i SC0 (nelogicke ale fakt).

(reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:51 | Nahoru | #5

Dawe02>Vim ze SC1 funguji skvele na nastavenem podvozku skoro v kazdem pocasi krome velkeho vedra, to se jezdi i SC0 (nelogicke ale fakt).



Ja měl seriovej + nastavení od halbicha, ale jen takové .. hrál si s tím chvilku v mostě

1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:57 | Nahoru | #6
SC1 se trhaji ale po nazuti SC2 jsem je mel kraaasne zvrasnene napovrchu stale jako nove he. Kolegove to meli taky tak. SC1 mel kazdej otrhanouhnedka.Takze za mne SC2...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:57 | Nahoru | #7
Ratlik> S tou retezovkou ti neporadim, pac mam rok 05 a tam jezdim 15/45. Co se tyce gum, tak jezdim porad dokola jenom Bridgestony BT003 medium a po dvou az trech dnech na okruhu je odkladam temer netknuty pro prodej nekomu na silnici .

Jestli mas v poradku tlak v gume, tak to mohl bejt vadnej kousek. Pokud to udela znovu, zkus jiny gumy. Treba ty Bridge.

P.S. podvozek mam na tovarnim nastaveni

Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:57 | Nahoru | #8
myslim ze je to vetsi problem pro nas zacatecniky nez to vypada a je potreba to resit s nekym kdo tomu hodne rozumi(usetrite penize za gumy,a penize za pripadny pad)

(reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

6.10.2009 v 23:59 | Nahoru | #9
_dfy> a cem jedes a jakej cas?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:03 | Nahoru | #10

Burdez>SC1 se trhaji ale po nazuti SC2 jsem je mel kraaasne zvrasnene napovrchu stale jako nove he. Kolegove to meli taky tak. SC1 mel kazdej otrhanouhnedka.Takze za mne SC2...



SC2 se trhaji zhruba pod tech 2:20 a nikdo s tim neni schopen nic udelat. Jezdi se skutecne SC1/SC1 a SC1/SC0 (stock 1000 do casu 2:04)

2 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:10 | Nahoru | #11
Ještě tu tedy doplním ten tlak. Jezdím 2,1 předek a 1,9 zadek. Obojí hodnoty za tepla!!

NoFear4> ono jak píšeš, je rozdíl vyhodit předek po 3 dnech na okruhu, nebo po jednom závodě, jak psal __dfy.

Nevím, zda se v tom továrním nastavení tedy vůbec hrabat. Právě beru od kamaráda ty Metzy, ať už Racetec slick, nebo klasiku a vždy spokojenost. Mám je za super cenu pro mě jakožto českého socana.

_dfy> díky, uložil jsem si tvou hodnotu a pak schválně porovnám s 07-08, jestli se tu tedy někdo vůbec ozve

PS: Stejně vypadá má pneu po 1hod. závodu a 25min. kvaldě! Viz. foto Benja

Naposledy editováno 07.10.2009 00:13:30

1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:20 | Nahoru | #12
Ja te uklidnim,jsou na tom lidi s predkem jeste mnohem hure... :\ [url=

Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:20 | Nahoru | #13
Ratlik> Tvůj problém může být i ve stylu jízdy.. Pokud máš moc agresivní nájezd do zatáčky tak se to může takto trhat. Ale ve tvém případě už může být problém i u podvozku. I když kámoš taky jezdí stejné časy v Brně jako ty a s totožnou motorkou zcela v sérii a tento problém nemá.
Pokud máš zájem o nastavení podvozku (opravdu kvalitní) v Moravskoslezském kraji, tak tě asi zklamu, ale s nikým takovým jsem se ještě nesetkal, a bohužel jsem o někom takovém ani neslyšel.. Tento problém jsem již řešil také. Takže jsem začal studovat všechno možné o podvozku a docela dost mi to dalo,ale pořád mám hodně otazníků, na které nemám odpovědi.
Můžeš zkusit stránky
zde
nebo zkusit téma
zde
Dá se tam hodně zjistit ale musí tomu člověk věnovat dost času aby to spíš nepodělal!!

Naposledy editováno 07.10.2009 00:22:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:22 | Nahoru | #14
[quote]Dawe02>SC2 se trhaji zhruba pod tech 2:20 a nikdo s tim neni schopen nic udelat. Jezdi se skutecne SC1/SC1 a SC1/SC0 (stock 1000 do casu 2:04)

To jsou dojmy pri 2.18...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:24 | Nahoru | #15
[quote]NoFear4>Ja te uklidnim,jsou na tom lidi s predkem jeste mnohem hure... :\ [url= mi dělala Pirelli když jsem měl moc měkký předek a měl jsem tendence najíždět pod brzdama do zatáčky..

Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:25 | Nahoru | #16
JInak za sebe si myslim ze uplne nejvic se na celem problemu podepisuje prava za cilem,prava na Ccko a nalet do Schwantzovky.....cili z meho pohledu bych byl pro to,aby se BRNO zacalo jezdit pristi rok obracene,abych tyto gumy mohl jeste zuzitkovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:26 | Nahoru | #17
Burdez> ty uz jezdis 2:18? Ja jeste nevidel nikoho komu v Brne SC2 dlouhodobe v techto a lepsich casech funguji. Ja treba odjel asi 50 kol na SC2 i SC3 ale musis pomaleji, jinak to oddelas behem deseti kol.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:28 | Nahoru | #18
Padre58> Meky predek jako bumu,nebo tlumice?
No kazdopadne ja jsem to urcite nemel mekke ani na gume,ani na vidlich a najizdet pod brzdama je snad zaklad dobreho casu ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:39 | Nahoru | #19

NoFear4>Padre58> Meky predek jako bumu,nebo tlumice?
No kazdopadne ja jsem to urcite nemel mekke ani na gume,ani na vidlich a najizdet pod brzdama je snad zaklad dobreho casu ne?



No, myslel jsem si to do dneška taky, ale jste tu více zkušenější, ale je toho tolik. Rád bych popsal svůj styl jízdy, ale ani nevím, jak jezdím těch 2.22, natož abych popisoval svůj styl jízdy. Četl jsem o tom podvozku v recenzích dost a údajně je "dostačně" dobře nastaven už na okruh, tak jsem s tím nic nedělal.

Padre58> Ono, kamarád je tu registrován? Díky za odkazy, počtu, ale abych se do toho nějak hrabal, tak to ne. Jsem opravdu antitalent a nevěřící, že by to fungovalo. Jak se znám, více bch to posral!!!

(reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:40 | Nahoru | #20

Dawe02>Burdez> ty uz jezdis 2:18? Ja jeste nevidel nikoho komu v Brne SC2 dlouhodobe v techto a lepsich casech funguji. Ja treba odjel asi 50 kol na SC2 i SC3 ale musis pomaleji, jinak to oddelas behem deseti kol.



Nj trochu jsem se vyjezdil letos na seriovce a klasickym seriovym mekkym nastavenim he. Hele fakt netusim jen rikam co mam vyzkouseny. SC1ky se trhaly a to jsem mel jen predek i pri 2.30 Ale mi kluci rikali ze ty gumy mam jako nove ty SC2 a pri 2.18-19 letosni rok vyroby Pristi rok to muzem probrat osobne klidne Prave se mi to nejak nezdalo a kdyz ses zminil jeste o SC0 tak to uz bych asi potreboval videt na vlastni oci abych uveril

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:40 | Nahoru | #21
NoFear4> Myslel jsem tlumiče..Hodně záleží na tom jak máš nastavený útlum a compresi, ale to určitě víš. Mi teď nastavoval podvozek jeden něměc podle citu a vlastního uvážení a funguje je to jako hrom a jsem maximálně spokojený. Byl to týpek, který měl 45, za sebou hromadu zkušeností a na Lausitzu nakládal 1:45,2 a říkal, že v Brně to jezdil i za 2:05,8
V Brně mi to dělalo když jsem měl myslím hodně malý útlum, ale nevím to jistě, už si to moc nepamatuji tak bych nerad kecal!
Ohledně najíždění pod brzdama. Každý má na to svůj názor, svoji logiku,každý to vidí jinak. Já jsem přečetl knížku od Kalifornské SBK školy a tam se píše něco jiného a říkal mi to i Michal Filla. Hlavním základem dobrého času je, být rychlý na výjezdu. To znamená dokázat zvolit stopu tak, aby jsi mohl co nejdřív dát plný a přitom si zároveň udržet dobrou stopu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:45 | Nahoru | #22
Ratlik> No a pokud jsi tu moto kupoval v Nokamotu jak píšeš, tak si myslím, že by ti kluci z Hradce docela i pomohli.. Aleš Ramba má si myslím hodně dobré kontakty mimo jiné zná se s celým K+L Intermotem, takže i tudy by jsi to mohl zkusit

(reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 00:59 | Nahoru | #23

Padre58>Ratlik> No a pokud jsi tu moto kupoval v Nokamotu jak píšeš, tak si myslím, že by ti kluci z Hradce docela i pomohli.. Aleš Ramba má si myslím hodně dobré kontakty mimo jiné zná se s celým K+L Intermotem, takže i tudy by jsi to mohl zkusit



Je to přesně tak. Mám to od nich. Vidíš, o propletení Nokamota s K+L Intermoto jsem už něco slyšel. Hodně dobrý tip. Zkusím je kontaktovat a snad uspěju. Zima bude dlouhá a na jaře to chce zase vyrazit No, předpokládám, že K+L by se měli už hodně vyznat Děkuju!! Taky mě to mohlo napadnout

Naposledy editováno 07.10.2009 00:59:52

Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 01:20 | Nahoru | #24
Ratliku tvoje vlakno si znackuju... jinak tvuj jizdni styl? myslim si ze velice agresivni, nevim kde a jak brzdis, ale od pohledu jeszdis dost agresivne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 02:47 | Nahoru | #25
Padre58> No asi tomu nebudes verit ale ani nevim jaky je rozdil mezu utlumem a kompresi Kazdopadne me se s tim seiovym(docela dobrym)nastavenim pohral zase podle citu Foukal a taky to docela fungovalo....ale kdyz sem mu ukazoval jak dopadla moje predni guma,tak ho to nejak nevykolejilo.Jen rekl res az si koupis nove gumy(ja jel na stare slice) a tim padem to vlastne nebudu resit nikdy,protoze novou gumu jsem v zivote nemel
Jinak nevim co pisou v kalifornia skole,ale asi to tam budou psat spravne bych rekl.
Na druhou stranu,ja jsem vedel ze budu zrychlovat kdyz budu pracovat na najezdu do zatacky urcite vic,nez kdyz se upnu na vyjezd a tak jsem se to snazil delat.Treba pristi rok to zase zkusim obracene a uvidime jak to pujde Ale pri nasi urovni jezdeni je vlatne uplne jedno na jakou cast jizdy se soustredis,vsude se to prijevi kladne,protoze mame vsude hodne velke rezervy.

(reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 06:58 | Nahoru | #26

NoFear4>Padre58> Jinak nevim co pisou v kalifornia skole,ale asi to tam budou psat spravne bych rekl.
Na druhou stranu,ja jsem vedel ze budu zrychlovat kdyz budu pracovat na najezdu do zatacky urcite vic,nez kdyz se upnu na vyjezd a tak jsem se to snazil delat.Treba pristi rok to zase zkusim obracene a uvidime jak to pujde Ale pri nasi urovni jezdeni je vlatne uplne jedno na jakou cast jizdy se soustredis,vsude se to prijevi kladne,protoze mame vsude hodne velke rezervy.


Jo pan Foukal je na podvozek taky kapacita, slyšel jsem na něj chválu snad od každého kdo u něj byl
Jinak s tím co píšeš nelze než souhlasit
Ale pokud se ti podaří zrychlit když se budeš soustředit na výjezd stejně jako když jsi to dělal v nájezdu tak budeš "mrdal" , který bude v Brně nakládat 2:14 s SPZ a to už mnoho znás "laminátů" neunese psychicky

Naposledy editováno 07.10.2009 07:00:44

1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 07:50 | Nahoru | #27
Padre58> Ahoj. Můžu se zeptat, kde se dá sehnat/stáhnout knížka SBK školy, jak jsi zmínil výše?

Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 10:08 | Nahoru | #28
Jezdil jsem D209, ale ta se vytrhávala. Pak jsem si koupil od slick.de na čmn bt 003 a ta guma je uplne bez poskvrnky. Podvozek jsem měl v nokamoto a dobrý, ale pak mi to ladil ještě jeden typ a mnohem lepší. A origo převody jsou dlouhý na příští sezonu bude změna. Jinak congratulation k času. A gumy 2.0 a zadek 1,7 až 2,0.

Naposledy editováno 07.10.2009 10:12:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 10:17 | Nahoru | #29
Ratlik> Tovarni nastaveni ti bude bohate stacit jeste hodne dlouho. Ja na ty svy stary mrdce mam akorat problemy pri preklapeni na Gcku, tam se to rozhoupe jako svine, jinak je to vsude ok. Pokud nevazis nejak extremne jinak, nez je prumer, tak na to nesahej a hlavne si to nenech ladit od nejakejch radoby odborniku.

Abys to takhle otrhal agresivnim najezdem, tak bys musel mit uplne jiny casy a nebo si davat na rovinkach cigaro. Jedine, ze by to bylo tim, jak ses desne nacpanej na predku, ale nevim, nevim. Ja bych to tipl na starou gumu.

2 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!

7.10.2009 v 10:57 | Nahoru | #30
Ahoj všem, tak si to tady tak pročítám, protože mě letos chytly okruhu a nestačím se divit. Budu mít jeden dotaz ohledně gum. Já ¨foukám dle údajů od výrobce 2,5 předek i zadek Racetek K3, ale píšete tu tu, že máte tlak v rozmezí 1,7 - 2.0. Proč tomu tak je? V čem je to lepší?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist