Letos jsem se účastnil, bohužel, jen několika posledních akcí na tomto okruhu. Jako poslední akci a zároveň tou vrcholovou celé sezóny byla premiéra našeho týmu v brněnském závodě CEC2. Podařilo se nám sehnat na poslední chvíli startovné a tak nebylo co řešit. Počasí taky vyšlo, tak nebylo co řešit, ale k věci. Před CEC2 se konalo v Brně ježdění agentůry GH Moto pod záštitou p. Rejdy. Motorka CBR600RR 2008, tovární nastavení podvozku (zatím plně vyhovuje) a pneumatiky Metzeler Racetec K2/K2. Časy se tam u mě pohybovaly stabilně okolo 2.27. Pneumatiky byly krásně zvrásnilé, žádné vytrhané plošky, prostě super říkám si. Přišly volné tréninky CEC2, časy podobné, akorát jsem zrychloval na 2.26 a nakonec 2.25. Pneumatiky ty samé co byly použity na GH Moto. Opět, nic nevytrhané, nestrhané, prostě super jen už opotřebení skoro na minimum. Přichází kvalda a následný závod, čili i nutné přezutí - nasadil jsem na předek i zadek opět Metz RACETEC akorát SLICK, směs K2/K2. Byly zánovní a k mému údivu se mi v kvaldě podařilo hodit 2.22.5. Spokojenost veliká (promě UFO čas) a pneumatiky opět nevytrhané, takže 100% spokojenost i s podvozkem. Bohužel v průběhu závodu a střídání jsem si všímal, jak se mi strhává pravý přední bok. Zadek opět pěkný. Bohužel po dojezdu celého závodu, ve kterém jsme jezdil stabilně 2.22, 2.23 jsme se kouknul na předek, jehož pravá strana byla úplně KO. Docela mě to zarazilo. Slyšel jsem, že Brno žere gumy, ale až tak moc? Další věc je, že jsem sice zrychlil o cca 5sekund a tyto časy jezdil stabilně, ale nedokážu si představit pneu od místních střelců, co tam jezdí 2.15 a lépe. Během jízdy jsem nepostřehl žádné ujíždění předku. Podvozek mi vyhovoval, ale asi nebude něco zrovna OK, ne? Nevím jak to teď řešit. Další věc je, ale ta už s tím nesouvisí je ta, že převod 16/41 (origo) se mi zdá moc dlouhý, tak pokud máte někdo tipy ohledně tohoto, rád přivitám.
Uvítám tipy, rady, postřehy, popř. kde nastavit motorku v Moravskoslezském kraji.
Díky Luke
1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Jinak v okolí Brna nějaká firma, která se v tom opravdu vyzná, neznáš? Docela často přebývám v Brně, tak by neměl být problém.
Tu řetězovku, snad se tu někdo s RR objeví
Naposledy editováno 06.10.2009 23:38:48
1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Dawe02>Vim ze SC1 funguji skvele na nastavenem podvozku skoro v kazdem pocasi krome velkeho vedra, to se jezdi i SC0 (nelogicke ale fakt).
Ja měl seriovej + nastavení od halbicha, ale jen takové .. hrál si s tím chvilku v mostě
1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Jestli mas v poradku tlak v gume, tak to mohl bejt vadnej kousek. Pokud to udela znovu, zkus jiny gumy. Treba ty Bridge.
P.S. podvozek mam na tovarnim nastaveni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Burdez>SC1 se trhaji ale po nazuti SC2 jsem je mel kraaasne zvrasnene napovrchu stale jako nove he. Kolegove to meli taky tak. SC1 mel kazdej otrhanouhnedka.Takze za mne SC2...
SC2 se trhaji zhruba pod tech 2:20 a nikdo s tim neni schopen nic udelat. Jezdi se skutecne SC1/SC1 a SC1/SC0 (stock 1000 do casu 2:04)
2 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
NoFear4> ono jak píšeš, je rozdíl vyhodit předek po 3 dnech na okruhu, nebo po jednom závodě, jak psal __dfy.
Nevím, zda se v tom továrním nastavení tedy vůbec hrabat. Právě beru od kamaráda ty Metzy, ať už Racetec slick, nebo klasiku a vždy spokojenost. Mám je za super cenu pro mě jakožto českého socana.
_dfy> díky, uložil jsem si tvou hodnotu a pak schválně porovnám s 07-08, jestli se tu tedy někdo vůbec ozve
PS: Stejně vypadá má pneu po 1hod. závodu a 25min. kvaldě! Viz. foto Benja
Naposledy editováno 07.10.2009 00:13:30
1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Pokud máš zájem o nastavení podvozku (opravdu kvalitní) v Moravskoslezském kraji, tak tě asi zklamu, ale s nikým takovým jsem se ještě nesetkal, a bohužel jsem o někom takovém ani neslyšel.. Tento problém jsem již řešil také. Takže jsem začal studovat všechno možné o podvozku a docela dost mi to dalo,ale pořád mám hodně otazníků, na které nemám odpovědi.
Můžeš zkusit stránky
zde
nebo zkusit téma
zde
Dá se tam hodně zjistit ale musí tomu člověk věnovat dost času aby to spíš nepodělal!!
Naposledy editováno 07.10.2009 00:22:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
To jsou dojmy pri 2.18...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
No kazdopadne ja jsem to urcite nemel mekke ani na gume,ani na vidlich a najizdet pod brzdama je snad zaklad dobreho casu ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
NoFear4>Padre58> Meky predek jako bumu,nebo tlumice?
No kazdopadne ja jsem to urcite nemel mekke ani na gume,ani na vidlich a najizdet pod brzdama je snad zaklad dobreho casu ne?
No, myslel jsem si to do dneška taky, ale jste tu více zkušenější, ale je toho tolik. Rád bych popsal svůj styl jízdy, ale ani nevím, jak jezdím těch 2.22, natož abych popisoval svůj styl jízdy. Četl jsem o tom podvozku v recenzích dost a údajně je "dostačně" dobře nastaven už na okruh, tak jsem s tím nic nedělal.
Padre58> Ono, kamarád je tu registrován? Díky za odkazy, počtu, ale abych se do toho nějak hrabal, tak to ne. Jsem opravdu antitalent a nevěřící, že by to fungovalo. Jak se znám, více bch to posral!!!
Dawe02>Burdez> ty uz jezdis 2:18? Ja jeste nevidel nikoho komu v Brne SC2 dlouhodobe v techto a lepsich casech funguji. Ja treba odjel asi 50 kol na SC2 i SC3 ale musis pomaleji, jinak to oddelas behem deseti kol.
Nj trochu jsem se vyjezdil letos na seriovce a klasickym seriovym mekkym nastavenim he. Hele fakt netusim jen rikam co mam vyzkouseny. SC1ky se trhaly a to jsem mel jen predek i pri 2.30 Ale mi kluci rikali ze ty gumy mam jako nove ty SC2 a pri 2.18-19 letosni rok vyroby Pristi rok to muzem probrat osobne klidne Prave se mi to nejak nezdalo a kdyz ses zminil jeste o SC0 tak to uz bych asi potreboval videt na vlastni oci abych uveril
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
V Brně mi to dělalo když jsem měl myslím hodně malý útlum, ale nevím to jistě, už si to moc nepamatuji tak bych nerad kecal!
Ohledně najíždění pod brzdama. Každý má na to svůj názor, svoji logiku,každý to vidí jinak. Já jsem přečetl knížku od Kalifornské SBK školy a tam se píše něco jiného a říkal mi to i Michal Filla. Hlavním základem dobrého času je, být rychlý na výjezdu. To znamená dokázat zvolit stopu tak, aby jsi mohl co nejdřív dát plný a přitom si zároveň udržet dobrou stopu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Padre58>Ratlik> No a pokud jsi tu moto kupoval v Nokamotu jak píšeš, tak si myslím, že by ti kluci z Hradce docela i pomohli.. Aleš Ramba má si myslím hodně dobré kontakty mimo jiné zná se s celým K+L Intermotem, takže i tudy by jsi to mohl zkusit
Je to přesně tak. Mám to od nich. Vidíš, o propletení Nokamota s K+L Intermoto jsem už něco slyšel. Hodně dobrý tip. Zkusím je kontaktovat a snad uspěju. Zima bude dlouhá a na jaře to chce zase vyrazit No, předpokládám, že K+L by se měli už hodně vyznat Děkuju!! Taky mě to mohlo napadnout
Naposledy editováno 07.10.2009 00:59:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Jinak nevim co pisou v kalifornia skole,ale asi to tam budou psat spravne bych rekl.
Na druhou stranu,ja jsem vedel ze budu zrychlovat kdyz budu pracovat na najezdu do zatacky urcite vic,nez kdyz se upnu na vyjezd a tak jsem se to snazil delat.Treba pristi rok to zase zkusim obracene a uvidime jak to pujde Ale pri nasi urovni jezdeni je vlatne uplne jedno na jakou cast jizdy se soustredis,vsude se to prijevi kladne,protoze mame vsude hodne velke rezervy.
NoFear4>Padre58> Jinak nevim co pisou v kalifornia skole,ale asi to tam budou psat spravne bych rekl.
Na druhou stranu,ja jsem vedel ze budu zrychlovat kdyz budu pracovat na najezdu do zatacky urcite vic,nez kdyz se upnu na vyjezd a tak jsem se to snazil delat.Treba pristi rok to zase zkusim obracene a uvidime jak to pujde Ale pri nasi urovni jezdeni je vlatne uplne jedno na jakou cast jizdy se soustredis,vsude se to prijevi kladne,protoze mame vsude hodne velke rezervy.
Jo pan Foukal je na podvozek taky kapacita, slyšel jsem na něj chválu snad od každého kdo u něj byl
Jinak s tím co píšeš nelze než souhlasit
Ale pokud se ti podaří zrychlit když se budeš soustředit na výjezd stejně jako když jsi to dělal v nájezdu tak budeš "mrdal" , který bude v Brně nakládat 2:14 s SPZ a to už mnoho znás "laminátů" neunese psychicky
Naposledy editováno 07.10.2009 07:00:44
1 reakcí na tento příspěvek Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Naposledy editováno 07.10.2009 10:12:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruh brno - nastavení a mé poznatky!
Abys to takhle otrhal agresivnim najezdem, tak bys musel mit uplne jiny casy a nebo si davat na rovinkach cigaro. Jedine, ze by to bylo tim, jak ses desne nacpanej na predku, ale nevim, nevim. Ja bych to tipl na starou gumu.