Téma: 450EXC průser se startérem! - vyřešeno
18.8.2009 v 20:53
Ahoj, povedla se mě na vyjížďce taková "skvělá" věc - zaklínil jsem se s motorkou tak že jsem asi 30s držel tlačítko startéru přičemž zadní kolo bylo zablokovaný, takže do startéru šla šťáva ale nemohl se točit.

Následkem je že teď při zmáčknutí startéru jen asi na sekundu zadrnčí startovací relé (na schématu "Starter relay") a startér se ani nepohne.

Baterka je normálně nabitá, když zmáčknu tlačítko zároveň při připojený nabíječce tak výsledkem je jen silnější zadrnčení relé.
Motorka jde jinak normálně nakopnout a jede jako vždycky, osvětlení funguje..
pojistka co se nachází vedle relátka není odpálená.

Jedná se o KTM 450 EXC, model 2007
zde je schéma elektriky:
[url= 450EXC wiring diagram[/url]
startér a relé se nachází vpravo nahoře

Tak co myslíte že to je? Joraell psal a toho se bojím taky že jsem odpálil přímo vinutí ve startéru


Tak tady máme překvapivé rozuzlení - nakonec je ten samotný startér v pohodě, za celý to může "zblázněná" baterka, která ačkoliv byla na nabíječce a dávala 13V tak ve skutečnosti neměla sílu.
Vůbec mě nenapadlo že to tak může být. Mám aspoň poučení pro příště.


Naposledy editováno 26.08.2009 09:36:59
Předchozí
1 2 3
Následující

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 20:58 | Nahoru | #1
no tak budeš chvili nakopavat, aspon vzpomeneš na 2T
já ti ale neporadím, jen ti do toho můžu kecat a to radši taky nebudu

1 reakcí na tento příspěvek 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:03 | Nahoru | #2
Vyndej starter a zkus ho co to dela kdyz neni v zatížení...(Jestli se vysouva nebo ne) Ale podle toho co pises bude myslim KO!

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:14 | Nahoru | #3
Taky bych řekl . Zkus to vytahnout a koukni se na to, divím se že to vydržela pojistka.

1 reakcí na tento příspěvek 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:17 | Nahoru | #4
vysunout ? dyt to neni auto, tady vyskakovaci volnobezka neni.
Jinak se domnivam, ze bud shorely uhliky, nebo (asi spis) se protavila izolace na vinuti a je to prozkratovane mezi zavitama. Proto ma velky odber ale nechce se tocit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:20 | Nahoru | #5
Watoi, slahar, AndrejKv > díky, sice potvrzujete moje nejhorší obavy, ale to už je život :)

Takže bych měl zkusit startér napojit napřímo na 12 V, a když se neotočí tak je to jasný.

To vinutí se nějak opravuje, a nebo si mám nachystat osmičku na novej startér?

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:34 | Nahoru | #6
Vespa> Pokuď jde vyndat tak půjde znova převinout.Je to stejné jako u
elektromotorů.U el.motorů se cena převinutí bere podle kw.Co jedna
kw to cca.1000kč(jenom pro oorientaci).

1 reakcí na tento příspěvek 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:38 | Nahoru | #7
to nez nechat opravovat tak radeji koupit novej.

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:44 | Nahoru | #8

Joraell>to nez nechat opravovat tak radeji koupit novej.


Tak záleží kolik bude stát oprava

2 reakcí na tento příspěvek 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 21:47 | Nahoru | #9
hlavne bude stat asi pekne za hovno jako v 80 % pripadu :))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 22:15 | Nahoru | #10

Joraell>hlavne bude stat asi pekne za hovno jako v 80 % pripadu :))


no, jak kdy. klasicky motory se bezne a v poho previjeji a pak funguji spolehlive..

2 reakcí na tento příspěvek 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 22:15 | Nahoru | #11
Čus, myslím, že kdybys odpálil vynutí na startéru, tak ti musí shořet ta pojistka. Startér připoj na přímo na baterku, pokud se nebude točit pátrej dál. Mužeš proměřit i ohmetrem vynutí, jestli to dává odpor, pokud je tam nekonečno, tak je to shořelí, ale tomu neveřím, když neshořela ta pojistka. Jak někdo psal podívat se na uhlíky, ty když budou dobrý, tak na rotoru, asi ho budeš muset vytáhnout, musíš vyčistit dosedací plochu těch uhlíků, vyškrábat ten prach, aby ty plošky (má to svůj název, ale nemůžu si vzpomenout) nebyli spojený.

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 22:26 | Nahoru | #12
Jo a když ten startér budeš zkoušet, tak pokud to nepojede v motorce na přímo, tak bych ho vymontoval, abych eliminoval, že se netočí z důvodu nějakýho mechanickýho kicku, nějaký prokluz tam jistě bude.
A když to budeš proměřovat ohmetrem a pro změnu nenaměřiš nic, tak to by shořelý být mohlo, pro to by zůstala pojistka v cajku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 22:39 | Nahoru | #13

Cormac>Čus, myslím, že kdybys odpálil vynutí na startéru, tak ti musí shořet ta pojistka. Startér připoj na přímo na baterku, pokud se nebude točit pátrej dál. Mužeš proměřit i ohmetrem vynutí, jestli to dává odpor, pokud je tam nekonečno, tak je to shořelí, ale tomu neveřím, když neshořela ta pojistka. Jak někdo psal podívat se na uhlíky, ty když budou dobrý, tak na rotoru, asi ho budeš muset vytáhnout, musíš vyčistit dosedací plochu těch uhlíků, vyškrábat ten prach, aby ty plošky (má to svůj název, ale nemůžu si vzpomenout) nebyli spojený.



Komutator

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

18.8.2009 v 22:52 | Nahoru | #14
Pavel-RX> Jo to je to sběrný pole, dík za osvěžení paměti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 00:39 | Nahoru | #15

Joraell>hlavne bude stat asi pekne za hovno jako v 80 % pripadu :))


Seš nějakej chytrej, námořníku - já mam opačnou zkušenost Akorát to nesmíš svěřit lamě...

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 07:16 | Nahoru | #16
Cormac> on ten startér, když se podíváš na schéma, není jištěnej pojistkou, takže to zhořet klidně mohlo.
Děkuju za tipy, odpo se na to vrhnu

Jinak když zařadím kvalt a motorkou cuknu dozadu tak to startérem normálně zatočí, takže tam asi nic mechanickýho nebude

Naposledy editováno 19.08.2009 07:27:43

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 08:57 | Nahoru | #17

Carlos.>Seš nějakej chytrej, námořníku - já mam opačnou zkušenost Akorát to nesmíš svěřit lamě...


No ja mam jenom takovou zkusenost ze pokazde kdyz jsem neco nechal previnout tak to vydrzelo mesic max 2 :) At to bylo zapalko starter a nebo cokoliv jineho a pokazde to delal po predesle zkusenosti nekdo jinej :)

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 09:04 | Nahoru | #18

AndrejKv>no, jak kdy. klasicky motory se bezne a v poho previjeji a pak funguji spolehlive..



akorat u klasickejch elektromotoru to previnuti stoji skoro jako novej motor:)
pokud ten starter stoji osmicku tak bych to prvinuti zkusil...

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 09:07 | Nahoru | #19
vespa: kazdopadne neco shorelo na starteru(lektrika, mechanicky tomu nic nebude), chce ho to dostat ven, prohlidnout a promerit.. je i mozny ze by prohoreli vodice k uhlikum a oprava by byla easy, ale spis to vidim na spaleny vinuti... az budes na ICQ tak to muzem probrat, mame tu i sikovnyho cloveka co nam mota elektromotory, muzem zkusit neco vymyslet...

1 reakcí na tento příspěvek 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 09:07 | Nahoru | #20
Vymontuj startér, píchni ho na 12V, když se bude točit tak je pravděpodobně OK. Podle mě by spíš zařvalo startovací relé...

Ale nevěř mi, s elektrikou se nekamarádim

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 09:09 | Nahoru | #21

FiZzeR>Vymontuj startér, píchni ho na 12V, když se bude točit tak je pravděpodobně OK. Podle mě by spíš zařvalo startovací relé...

Ale nevěř mi, s elektrikou se nekamarádim



jo..zalezi jak maj kterou soucast nadimenzovanou... ale mas pravdu, ja sem tak nejak predpokladal ze uz zkousel dat 12v primo starteru aby rele vyloucil...

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 09:20 | Nahoru | #22
Starter koupim i za 900Kč.

(reakce na) 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

19.8.2009 v 16:11 | Nahoru | #23

AndrejKv>vysunout ? dyt to neni auto, tady vyskakovaci volnobezka neni.
Jinak se domnivam, ze bud shorely uhliky, nebo (asi spis) se protavila izolace na vinuti a je to prozkratovane mezi zavitama. Proto ma velky odber ale nechce se tocit..



sry on se vlastne nevysouva...Unahlena reakce

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

20.8.2009 v 08:54 | Nahoru | #24
Tož jsem to rozdělal a startér se netočí ani vymontovanej z motorky a připojenej přímo na baterii.
Za chvilku sem dám fotky, ale na první pohled mě uhlíky přijdou ok a to vinutí je celý zalitý v neprůhledným plastu, takže tam není nic vidět.. nějaký stopy přehřátí apod jsem nenašel, zkusím to ještě nějak proměřit.

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

20.8.2009 v 09:49 | Nahoru | #25
zde jsou fotky
[img]
Laickým okem tam napohled nevidím nic špatnýho...

Ale stejně se netočí.
Takže ho oficiálně můžu odepsat?

Kvůli tomu zalití to asi převinout nepůjde, že..

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

20.8.2009 v 09:56 | Nahoru | #26
Proměř jednotlivá vinutí proti sobě, ale pokud bys to měl spálený tak bys to na vinutí viděl.
Ještě koukni okolo uhlíků. promř od přívodů k motoru k uhlíkům. prostě mi nepřijde komutátor nějak extra opálenej. můžeš ho vyčistit a uvidíš.. ale těžko takhle na dálku..

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

20.8.2009 v 09:58 | Nahoru | #27
tak promer vinuti - na komutatoru vzdy 2 plosky proti sobe. Ale asi mezizavitak

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

20.8.2009 v 10:02 | Nahoru | #28
mikro, Andrej > Právě teď jsem to zkusmo měřil, ale nevěděl jsem jak a tak jsem změřil každou plošku s každou a zdá se že je všude kontakt.
Ale správně bych asi měl měřit odpor mezi těma ploškama, ne? Protože tady se nejedná o přerušení kontaktu ale zkrat..?

450EXC průser se startérem! - vyřešeno

20.8.2009 v 10:04 | Nahoru | #29
Měl bych teda měřit odpor mezi dvěma sousedníma ploškama? A kde bude nižší než u ostatních, tak tam je to spečený?

1 reakcí na tento příspěvek 450EXC průser se startérem! - vyřešeno

20.8.2009 v 10:30 | Nahoru | #30
Tak jsem napíchl měřák přímo na vstupní kontakty toho motoru (terminály?) a točil jsem pomalu s rotorem asi 2x 360° a naměřil jsem jenom hodnoty v rozmezí 0,7-0,8 Ohmů..

A z předchozího měření mě vyplynulo že každá ta měděná ploška je vodivě spojená s každou ostatní.

Žeby se to usmažilo takhle úplně celý?

Naposledy editováno 20.08.2009 10:36:31
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06

TOPlist