globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?
18.7.2009 v 23:26
Zkouseli ste nekdo menit puvodni podtlakovy karburatory za primy? Je to pak peklo na kolech?

Naposledy editováno 19.07.2009 09:36:47

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 00:14 | Nahoru | #1
jen pro info... podtlakové karbecy, rovnotlaké a nebo také CV (constant velocity) jsou pořád jedny a ty stejné

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 05:00 | Nahoru | #2
Tím myslíš klasické šoupátkové jako třeba na jawe etc., nemýlím-li se?! Moje GS 550 E je má od výroby - oproti "podtlakovým" to má okamžitý zátah, ale má to jednu nevýhodu - vyšší spotřeba. Tady v databázi jsem četl, že to GS může mít při maximální palbě spotřebu až 13 litrů...

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 09:37 | Nahoru | #3
tak sem to prepsal jinak. hlavne kdyz je jasny o co mi jde.

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 09:41 | Nahoru | #4
Budeš mít lepší reakci na plyn, jako když rotvailerovi zamáváš buřtem před ksichtem...

1 reakcí na tento příspěvek Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 13:28 | Nahoru | #5
já myslel že podtlakový karburátory maj membránu která v důsledku právě podtlaku začne nasávat benzín a že proto se nemusí zavírat palivovej kohout(obvykle má ON,Priming a RES) protože benzín zadrží membrána a u rovnotlakejch se musí zavírat benzín protože by se při stojícím motoru uchlastal a na kohoutu je ON,OFF,RES. Takže v jejich konstrukci musí být rozdíl pravě v té membráně ne? :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 14:58 | Nahoru | #6
PRETORIAN88> podtlakac netaha benzin podtlakem. teda vlastne taha ale s tim nema membrana nic spolecnyho. Podtlakac funguje tak ze cim vetsi otacky ma motor tim vetsi podtlak v sani je a tenpusobi na tu membranu ktera ti hejbe se soupatkem. Funguje to tak ze ty das plnej ale soupatko leze nahoru s otackama a ne s rukojeti. U primyho karbce zvedas rukojeti primo to soupatko takze muzes do motoru cpat vic paliva nez by si normalne sam vzal. Je mi jasna vyssi spotreba a rychlejsi reakce. Ale zajimalo by me jestli bych ziskal jeste o neco vyssi vykon a jeslti by pomohlo dat vetsi karbec? na strankach DKcka maj jeden co je pro motory od 350ccm nahoru a ja mam jeden valec 322ccm.

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 20:47 | Nahoru | #7
PRETORIAN88> Pleteš podtlakové karburátory a podtlakový kohout To jsou dvě součástky na sobě absolutně nezávislé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 22:03 | Nahoru | #8
pylot> Tak hodně štěstí s úpravama, vyjde Tě to na 1/2 ceny motorky, nikdo Ti to neseřídí tak , aby to jelo dole i nahoře a možná si pomůžeš o 5 koní

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 22:36 | Nahoru | #9
Já se snažím sehnat rovnotlaké karburátory na Dněpra, a tady chce někdo naopak technický návrat zpátky k šoupátkovému karburátoru
Když máš šoupátkový karbec, tak množství vzduchu reguluješ šoupátkem, přívod benzínu škrtí jehla, při plném plynu pak hlavní tryska. Problém je, že na to nasátí benzínu skrz hlavní trysku a komínek potřebuješ podtlak, který je tak velký, jak rychle proudí vzduch pod šoupátkem. Takže pokud máš takovou trysku, aby to mělo optimální směs ve vysokých otáčkách pro maximální výkon, kdy je rychlost vzduchu vysoká a podtlak taky, tak když tomu potom naložíš plnej plyn v nízkých otáčkách, průtok vzduchu do pomalu sajícího motoru je nízký, podtlak velmi malý, výsledkem je velmi chudá směs a dusící se motor. Zkus si na Jawe350 nebo škodě 120 v nízkých otáčkách dát plnej plyn - div to nechcípne. To samé ve středních otáčkách, když je jehla nastavena na ideální směs při jízdě konstantní rychlostí, spotřeba je nízká. Když přidáš plyn, průchod pod šoupátkem se zvětší, rychlost proudění tímpádem klesne a množství nasátého benzínu taky. Proto se jehly nastavují na bohatší směs, aby byla lepší reakce na rozumné přidání plynu za cenu větší spotřeby při konstantní jízdě.
Rovnotlaký karburátor funguje jinak. Šoupátko, jehla a hlavní tryska jsou stejný, rozdíl je v tom že šoupátko otvírá membrána podtlakem pod šoupátkem (proto je díra vespod v dutým šoupátku) Když podtlak klesne, membrána přivře šoupátko, když stoupne, membrána zvedne šoupátko. Výsledek je že to udržuje zhruba konstantní podtlak pod šoupátkem a dobře nastavená jehla dává pořád optimální směs. Ty pak plynem otevíráš klapku mezi karburátorem a motorem. Když dáš plnej, pustíš podtlak ke karburátoru způsobí že se šoupátko zvedne, ale ne naplno ale jen tak aby pod ním dostatečně proudil vzduch. To chvilku trvá, proto to netahá za plynem tak okamžitě jako se šoupátkovým karburátorem.

Praktický výsledek je ten, že karbec na Dněpru nastavim buď tak aby to jelo příjemně a jedu za 8 litrů při klidné jízdě, nebo to nastavím nejchudčeji, kdy na tom jde ještě jezdit, ve spodní polovině otáček to má hrozný reakce a žere to 6. No a pak jsou tu majitele rovnotlakých karburátorů co si je na Dněpry dobastlili, nebo je koupili už od výrobce s novým Uralem. Těm to jezdí líp než mě a dovedou s tím jezdit pod 5 litrů.

No a pak existuje vstřikování, kde si klapku otvíráš jak chceš a ono si to podle změřeného objemu nasátého vzduchu a ještě dalších parametrů vstřikuje optimální množství benzínu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

19.7.2009 v 23:41 | Nahoru | #10
C.J.> Neboj delat to nehodlam. Nemam na to chechtaky a kdybychmel tak si radsi koupim TL nebo aspon dynojet do SV.

Deadman> Paradni vypis funkce. Z toho to vypada ze nakonec nejlepsi reakci na plyn ma strikacka s jednou jedinou klapkou ovladanou rukojeti jestli se nepletu.

(reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

20.7.2009 v 07:34 | Nahoru | #11

pylot> Neboj delat to nehodlam. Nemam na to chechtaky a kdybychmel tak si radsi koupim TL nebo aspon dynojet do SV.



rozumná řeč

(reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

20.7.2009 v 09:17 | Nahoru | #12

pylot>C.J.> Neboj delat to nehodlam. Nemam na to chechtaky a kdybychmel tak si radsi koupim TL nebo aspon dynojet do SV.

Deadman> Paradni vypis funkce. Z toho to vypada ze nakonec nejlepsi reakci na plyn ma strikacka s jednou jedinou klapkou ovladanou rukojeti jestli se nepletu.



To je snad fuk kolik je tam klapek. Ne?

(reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

20.7.2009 v 09:51 | Nahoru | #13

pylot>Paradni vypis funkce. Z toho to vypada ze nakonec nejlepsi reakci na plyn ma strikacka s jednou jedinou klapkou ovladanou rukojeti jestli se nepletu.



Ono to ale taky záleží na tom, jak moc je to vstřikování vymakaný. Ono se řekne vstříknout ideální množství benzínu podle v ten okamžik nasávaný objem vzduchu, ale jak to okamžité množství vzduchu změřit nebo vypočítat, když si jezdec velmi rychle kroutí plynem, jak ho napadne?

Kupodivu tyhle jednoklapkové vstřikovací systémy u aut a později i u motorek nahradily nejprve systémy s druhou klapkou ovládanou servomotorem a později nepřímo ovládané systémy, kde plynové lanko "vede do" řídící jednotky a ta si otvírá jedinou klapku sama servomotorem. Yamaha měla z nějakého důvodu jaký si mezityp vstřikování, kde řidič ovládal jedinou klapku, ale před ní bylo ještě membránou ovládané šoupátko jako v karburátoru, ale bez jehly a palivového systému.

Nejsem ale odborník na toto téma, tak nevím, co k tomu konstruktéry vedlo. Je třeba brát v úvahu i to, že poslední desetiletí je pro konstruktéry důležitější se vejít do přísných emisních limitů, než chování motoru. Perfektně reagující motorku se skvělým průběhem krouťáku a výkonu s malou spotřebou sice můžou udělat, ale nikdo ji nekoupí, protože to evropské úřady neumožní přihlásit na papíry.

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

21.7.2009 v 00:38 | Nahoru | #14
U podtlakáče, kladou klapky překážky nasávané směsi, proto na starších závodních mašinách dávali přímy karbce kde byla jedinou překážkou jehla, u podtlakáče je překážka jak jehla tak ta klapka. U stříkačky je většinou druhá klapka u vysokovýkonných motorů z důvodu že by se na tom spousta lidí pomlátilo, např.: když dám fullgas třeba na zx10r a měl bych tam jednu klapku tak nárust výkonu bude tak velkej že mi to v lepším případě urve pazoury. S dvěma klapkama se ti to nestane, jelikož jednu klapku ovládáš ty přímo a druhou řídící jednotka se zpožděním aby ti to právě rovnoměrně přidalo a neurvalo ti to pazoury a nekatapultovalo do nejbližší švestky...ale záleží i na výrobci jak na které moto nastaví reakce TPS u jednoklapkového vstřikování....

edit:třeba první TLS r.v. 97 měly dávkování plynu on-off, tam to řešili svolávací akcí a měnili nebo přeprogramovali řídící jednotku a dodatečně montovali tlumič řízení,proto ty přezdívky typu: motorka zabiják, spousta lidí se díky tomu vymlela, dali full, plnej výkon na zadním kole hned, do toho se rozkmitalo prudkou akcelerací odlehčené přední kolo a bylo vymalováno...

Naposledy editováno 21.07.2009 10:10:41

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

17.5.2014 v 15:24 | Nahoru | #15
Mel bych taky jednu otazku. Na suzuki gsxr 750 r.v. 1991 mam soupatkove karburatory a menim je za podtlakove. Rpzmer priruby sedu vse ok, jen se chci zeptat jestli musim vymenit i kohout z nadrze za podtlakovy nebo tam muze rustat ten klasicky puvodni?

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

17.5.2014 v 15:47 | Nahoru | #16
Kohout měnit nemusíš, jinak nechal bych si ty šoupátkový, každá race moto s karbíkama je má přímý z důvodů viz. výše... Kdo má karburátory tak je jeho vlhkej sen mít ty přímý... Jen se koukni třeba na e-bay co stojej přímý karbce a kolik podtlakový... Ty co máš teď se dobře a rychle prodaj, ale bude tě to pak mrzet, to je jak mít na moto kovaný odlehčený kola a chceš tam dát klasický sériový... tvůj krok s karbcema mi příjde takovej kontraproduktivní...

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

17.5.2014 v 17:06 | Nahoru | #17
Aha no u me je problem ze ty soupatkovy uz jsou vylitany a jsou uz spatny i jehly, a repas pry vyjde cca na 3000 plus jehly 2500 coz me prijde uz moc kdyz vezmu to ze motorku jsem koupil za 20000 a chci to prodat a koupit neco novejsiho. Jako aby to bylo vse v pohode na cele moto tak by to byla investice vyssi nez cena motorky. Jinka bych si ji nechal samozrejme.

1 reakcí na tento příspěvek Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

17.5.2014 v 17:09 | Nahoru | #18
A jeste jedna vec ohledne zapojeni karbcu, vsim jsem si, ze na tech podtlakovych vedou 3 hadice. Nevis jak se zapojuji? Jestli to chapi tak jedna je na privod paliva jedna by mela byt odfuk ale nevim kam ma jit ta 3.

(reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

17.5.2014 v 19:58 | Nahoru | #19
BrďaC1> Ta by měla jít do podtlakového kohoutu paliva...

Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?

18.5.2014 v 00:11 | Nahoru | #20
tak jsem to zkoumal a ta jedna tam pry zustala z merrni tlaku takze ta se zaslepi. Ale pak tam jsou dve. Jedna ze zhora a jedna ze zdola, kdyz jsem to zkousel napojovat na klasickej kohout tk po zapojeni horni mi protykal benzin pres nejaky prepad ven a kdyz jsem zapojil dolni tak tak jsem nastartoval ale strasne to strilelo a slehali plameny z vyfuku tak nevim jak to ma byt spravne, jestli nema byt jedna zaslepena.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist