Naposledy editováno 19.07.2009 09:36:47
1 reakcí na tento příspěvek Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?
Když máš šoupátkový karbec, tak množství vzduchu reguluješ šoupátkem, přívod benzínu škrtí jehla, při plném plynu pak hlavní tryska. Problém je, že na to nasátí benzínu skrz hlavní trysku a komínek potřebuješ podtlak, který je tak velký, jak rychle proudí vzduch pod šoupátkem. Takže pokud máš takovou trysku, aby to mělo optimální směs ve vysokých otáčkách pro maximální výkon, kdy je rychlost vzduchu vysoká a podtlak taky, tak když tomu potom naložíš plnej plyn v nízkých otáčkách, průtok vzduchu do pomalu sajícího motoru je nízký, podtlak velmi malý, výsledkem je velmi chudá směs a dusící se motor. Zkus si na Jawe350 nebo škodě 120 v nízkých otáčkách dát plnej plyn - div to nechcípne. To samé ve středních otáčkách, když je jehla nastavena na ideální směs při jízdě konstantní rychlostí, spotřeba je nízká. Když přidáš plyn, průchod pod šoupátkem se zvětší, rychlost proudění tímpádem klesne a množství nasátého benzínu taky. Proto se jehly nastavují na bohatší směs, aby byla lepší reakce na rozumné přidání plynu za cenu větší spotřeby při konstantní jízdě.
Rovnotlaký karburátor funguje jinak. Šoupátko, jehla a hlavní tryska jsou stejný, rozdíl je v tom že šoupátko otvírá membrána podtlakem pod šoupátkem (proto je díra vespod v dutým šoupátku) Když podtlak klesne, membrána přivře šoupátko, když stoupne, membrána zvedne šoupátko. Výsledek je že to udržuje zhruba konstantní podtlak pod šoupátkem a dobře nastavená jehla dává pořád optimální směs. Ty pak plynem otevíráš klapku mezi karburátorem a motorem. Když dáš plnej, pustíš podtlak ke karburátoru způsobí že se šoupátko zvedne, ale ne naplno ale jen tak aby pod ním dostatečně proudil vzduch. To chvilku trvá, proto to netahá za plynem tak okamžitě jako se šoupátkovým karburátorem.
Praktický výsledek je ten, že karbec na Dněpru nastavim buď tak aby to jelo příjemně a jedu za 8 litrů při klidné jízdě, nebo to nastavím nejchudčeji, kdy na tom jde ještě jezdit, ve spodní polovině otáček to má hrozný reakce a žere to 6. No a pak jsou tu majitele rovnotlakých karburátorů co si je na Dněpry dobastlili, nebo je koupili už od výrobce s novým Uralem. Těm to jezdí líp než mě a dovedou s tím jezdit pod 5 litrů.
No a pak existuje vstřikování, kde si klapku otvíráš jak chceš a ono si to podle změřeného objemu nasátého vzduchu a ještě dalších parametrů vstřikuje optimální množství benzínu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?
Deadman> Paradni vypis funkce. Z toho to vypada ze nakonec nejlepsi reakci na plyn ma strikacka s jednou jedinou klapkou ovladanou rukojeti jestli se nepletu.
pylot>C.J.> Neboj delat to nehodlam. Nemam na to chechtaky a kdybychmel tak si radsi koupim TL nebo aspon dynojet do SV.
Deadman> Paradni vypis funkce. Z toho to vypada ze nakonec nejlepsi reakci na plyn ma strikacka s jednou jedinou klapkou ovladanou rukojeti jestli se nepletu.
To je snad fuk kolik je tam klapek. Ne?
pylot>Paradni vypis funkce. Z toho to vypada ze nakonec nejlepsi reakci na plyn ma strikacka s jednou jedinou klapkou ovladanou rukojeti jestli se nepletu.
Ono to ale taky záleží na tom, jak moc je to vstřikování vymakaný. Ono se řekne vstříknout ideální množství benzínu podle v ten okamžik nasávaný objem vzduchu, ale jak to okamžité množství vzduchu změřit nebo vypočítat, když si jezdec velmi rychle kroutí plynem, jak ho napadne?
Kupodivu tyhle jednoklapkové vstřikovací systémy u aut a později i u motorek nahradily nejprve systémy s druhou klapkou ovládanou servomotorem a později nepřímo ovládané systémy, kde plynové lanko "vede do" řídící jednotky a ta si otvírá jedinou klapku sama servomotorem. Yamaha měla z nějakého důvodu jaký si mezityp vstřikování, kde řidič ovládal jedinou klapku, ale před ní bylo ještě membránou ovládané šoupátko jako v karburátoru, ale bez jehly a palivového systému.
Nejsem ale odborník na toto téma, tak nevím, co k tomu konstruktéry vedlo. Je třeba brát v úvahu i to, že poslední desetiletí je pro konstruktéry důležitější se vejít do přísných emisních limitů, než chování motoru. Perfektně reagující motorku se skvělým průběhem krouťáku a výkonu s malou spotřebou sice můžou udělat, ale nikdo ji nekoupí, protože to evropské úřady neumožní přihlásit na papíry.
edit:třeba první TLS r.v. 97 měly dávkování plynu on-off, tam to řešili svolávací akcí a měnili nebo přeprogramovali řídící jednotku a dodatečně montovali tlumič řízení,proto ty přezdívky typu: motorka zabiják, spousta lidí se díky tomu vymlela, dali full, plnej výkon na zadním kole hned, do toho se rozkmitalo prudkou akcelerací odlehčené přední kolo a bylo vymalováno...
Naposledy editováno 21.07.2009 10:10:41
1 reakcí na tento příspěvek Vymena podtlakacu za primo ovladany karbce?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |