globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejede a nepojede Rady na seřízení...
18.7.2009 v 02:41
Panove zdravim...
Potrebuju trochu poradit. Dneska se mi stala takova vec, snad nekdo bude vedet jak postupovat. Koupil jsem pred nedavnem FZR 600 bez palivovyho cerpadla (motorka normalne jela, startovala...) tak jsem si sehnal cerpadylko s nejake jine udajne Yamahy, je trosku vetsi, ale vleze se Dnes jsem ho namontoval, vse zjevne fungovalo jak ma, ALE...
Ujel jsem par KM a najednou to nechtelo startovat, ani teple, ani studene, vytahl jsem svicky (NGK CR9E) a byly cely mokry, koukal jsem na jiskru a hazely to misto do urceneho mista jakoby do zavitu. Tak jsem je vycistil, dal odtrh 0.6 mm, otestoval (zase hazely jiskru kde maji) a nasrouboval je zpet. Motorka chytla temer hned, jenze jsem zase ujel par KM a co zastaveni, to horsi start az se zase uchcaly a situace se opakovala...

Otazka zni, kde je zakopany pes, kdyz pred montazi cerpadla to nedelalo, myslel jsem, ze do toho to cerpadlo tlaci moc benzinu a karburator si nezastavi pritok, tak jsem skousel profouknout hadicku a nesla, takze pri plnym karburatoru to zjevne tesni dobre, taky jsem skousel odpojit elektrinu od cerpadla at netlaci a taky nic.

Budu vdecnej za kazdou radu, popripade nejake tipy na serizeni smesi, jeste jsem to nedelal, ale tak ucim se rychle, musim, na servis neni Jinak uvazuju o vymene svicek za Brisky A10S...
Předchozí
1 2
Následující

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 04:03 | Nahoru | #1
Jo a jeste dalsi vec... V nizkych otackach (cca. do 3000-4000) motorka skube, jak chytne vetsi otacky, tak jede uz plynule. Bude to asi ta smes, co? Tohle je docela dost za trest, protoze rozjet se na tom je zajimavy ukon Jedine prez spojku s trochu vytocenym motorem, nebo fakt strasne opatrne pidavat plyn, protoze jinak zacne kuckat a skubat jak traktor

Jsem zvedavy na Vase tipy a rady, zatim diky vsem panove a damy

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 08:41 | Nahoru | #2
vypadá to na moc bohatou směs volnoběhu.
Odpočítej si kolik mají otáček šroubky volnoběžné směsi a porovnej to z manuálem.
Taky zkontroluj výšku hladin, jo a taky zkontroluj funkci sytiče, zda nezůstává nějak nedovřený. Hodně štěstí

Naposledy editováno 18.07.2009 08:49:14

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 09:04 | Nahoru | #3
Ano ano pane, jen co se vzpomatuju tak se na to zajdu dolu podivat, myslel jsem, ze to bude ta smes, ted se mi to jen potvrzuje, proto jsem se radsi poptal Kazdopadne dam vedet vysledek, zatim...

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 10:08 | Nahoru | #4
jo a jinak mám na fzr 600 rv91 brisk a10s a jsou o dost lepší než ngk,ještě se mi nestalo že by mi to chytlo třeba na tři válce jako u ngk

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 10:09 | Nahoru | #5
a to co píšeš mi dělaly směsi,když se, si s nima hrál.ted už dobrý

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 11:29 | Nahoru | #6
Bohatost ... příprava směsi... plováky... ( svíčkama tohle nebude, jak se chytla znovu,tak jsi je jen očistil,ale zase se za chvilku zalily) Pedpokládám,že vzduchový filtr máš naprosto s pořádku... to je první věc, kterou zkontroluj důkladně! Pak bych hledal v té přípravě směsi - kontrola bohatosti (záleží na modelu- rok, výkon... do roku 94 zkus bohatost 2,5 nebo 3 otáčky. Pokud máš výkonovu verzi 73,5 kw rok 94-95 , tak si nastav cca 1,6 , nebo pak 1,75 otáček )
CR9E mají mít ideální odtrh 0,7 -0,8 mm

Pokud to bude dělat stále, hledal bych holt něco v karbcích... repase-vyčištění (ale to bych udělal stejně už, když budou venku), tim to ale nejspíš nebude. Máš vekšeré hadice správně napojeny? Nevim,zda tahle motorka má podtlakový kohout... prostě bych pak hledal dál,ale zkus nejdřív filtr - bohatost - kontrola.

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 11:31 | Nahoru | #7
Jo, jak píše Jurawood , zkontroluj sytič,zda nezůstává viset...

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 12:00 | Nahoru | #8
Sytic nevisi, hadicky jsou spravde dany podle servisni prirucky. Mas pravdu s tema svickama, tema to nebude, ale chtel jsem se poptat na ty Brisky, co jsem cetl, tak jsou lepsi a levnejsi. Taky se mi dost casto stavalo, ze s NGK mi to chytalo na 3 valce za studena jak pise TOMAKFZR. Vzduchovy filtr jsem cistil nedavno kompresorem, ale k tomu tady pripojim jeste jeden dotaz.

Jinak se jedna o moto Yamaha FZR 600 rv. 1991 cca. 70KW

Co se tyce toho filtru, kluk od kteryho jsem to kupoval tam mel na kazdym karburatoru zvlast filtr, zjevne po domacku delanej, ale snazil se. Byl papirovy konstrukce, jakoby zvetsenej palivovej filtr. Ja jsem tam dal original tudiz me napada, zda nahodou i netryskoval karbce, snad ne... Zajimave, ze to dela od montaze toho cerpadla.

Jinak jak se da zkontrolovat bohatost smesi jak pises MM-art? Ohledne te smesi bych to potreboval trochu vice tady s vama rozebrat, do dob Yamahy jsem se hrabal tak v Jawe 350/640 Nechtel bych neco spatne nastavit at neupalim pisty, nebo podobne blbosti, nahradni by byly, ale kdo to bude zase rozebirat a hlavne se nechci zabit kluci

Stacil by nejakej navod na netu, nebo par tipu od Vas, zbytek budu cerpat ze servisni prirucky co se tyce nastaveni apod., ale hodi se par rad a tipu k ulehceni prace a hlavne kvuli bezpecnosti finalniho dila

Zatim diky moc vsem za uvedene rady. Jednostopym zdar, at vam jezdi bez nehod

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 12:19 | Nahoru | #9
No, hele, přímáky když se dávaj na každej difuzor zvlášť, tak to není žádná prdel... to musí člověk vědět,co dělá... já tyhle "samodomo" úpravy nemám rád, páč to není dodělaný a motor trpí..a dost. Když se dávají,MUSÍ se to natryskovat ! a samozřejmě to doma nikdo neudělá správně. to je laborace veliká. Dal jsi tedy original airbox? Filtr vyfoukal kompresorem? (sice se to nemá,ale budiž, pokud nebyl moc zasranej - i když vypadá čistě a předtim byl tmavej, tak jsi kompreosrem jen poničil strikturu buňičiny a zas to nebude to pravé ořechové).
Bohatost: vyndat baterii karburátorů celou a někde zespod blíže k motoru bude na každém karbci zapuštěný malý šroubek.... nasaď odpovídající šroubovák a začni ZAŠROUBOVÁVAT (to je doprava), přičemž důkladně počítej otáčky ( po půlotáčce třeba) ... dostaneš se na nějaké číslo, třeba 2,0 nebo 2,5 2,75 ... prostě každá čtvrt otáčka je důležitá.. Pak si otevři tedy manual a stejnym způsobem začni povolovat - VYŠROUBOVÁVAT na danou hodnotu v manualu.
Dělej si poznámky, kolik tam bylo původně. Když je už budeš mít venku, tak je vyčisti a zkontorluj , zda se v tom nehrabyli i ohledně trysek - zda jsou tam original. Pokud nebudou, nic víc doma nevymyslíš. Bohužel. ... leda koupit originál vše,co se tam měnilo...a doufat,že to pojede,jak má...

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 12:33 | Nahoru | #10
Filt vypadal, ze je OK, jen byl zapraseny, protoze byl asi dlouho venku, tak jsem to tak mirne ofoukal, at tam ten bordel hned nevcucne motor. No proto jsem ty filtry vyndal a dal original airbox. Co se tyce toho sroubku, mozna by to mohl byt ten, co je dole u plovakove komory? Je takovej malej. Ted se hrabu uz pul hodiny v manualu a nemuzu ty hodnoty najit, to je za trest

Zkusim na netu vyhrabat nejakej obrazek tech karbecu a hodim sem odkaz, jestli to je teda ten sroubecek... Zatim

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 12:39 | Nahoru | #11
http://www.ragedigit...0%20afr%20screws.jpg

Co z toho jsou ty spravne sroubky? Ty zakrouzkovane, nebo ty vedle do vedou do plovakovky jakoby ze sikma?

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:01 | Nahoru | #12
jo, to jsou oni.

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:09 | Nahoru | #13
Jo a teda pokud nenajdu v tom navodu kolik to mam povolit, tak by tam melo teda byt cca. 2,5 nebo 3 otáčky rikas, ano? Jinak jsem se chtel zeptat, je mozne, ze mi vyjde na 1 karbu treba 3 otacky a na ostatnich treba 4 otacky, vis jak to myslim... Nebo to je sestaveny na presno a na kazdym karburatoru by mel vychazet stejne povolenej sroubek?

Jinak pokud dobre chapu postup, zasroubovat co pujde a pak na vsech povolit podle hodnoty udane v servisnim manualu pak uz jen skusit nastartovat a projet to, pokud to zase bude kuckat a nebude chytat, opet treba ochudit smes, je tak pane? Jinak pro jistotu, pritahovanim sroubku ubiram benal, nebo vzduch?

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:20 | Nahoru | #14
Nastav je všechny nastejno. Jinak v manualu to musí být uvedeno. Já mám sice tabulky,ale jsou tam různé modely výkonové... něco pro Švícarsko třeba, atd.... ale jestli máš rok 91, mělo by to být přesně 3,00 otáčky. Postup je správnej,jak jsi pochopil. Ještě koukni do manualu, trysky tam musí být uvedeny, ty já nevim takhle.... jsou popsaný,když je vyndáš. Např. 120tky má starý GSX-R ..atd.... nevim,co má FZRko mít za trysky. Když to bude otevřené, zkontroluj funkce plováků..jestli se třeba taky nesekají. prostě prohlížej...

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:21 | Nahoru | #15
Jinak co jsem tak nasel v manualu tak je tam uvedeno "Pilot screw - 2 turns out" tak to by melo byt ono, pokud se nemylim, ale je to z manualu na FZR rv 1999, ja jen jestli jsem to alespon v tomhle nasel dobre, protoze v tom mym tam mam napsany "Pilot screw - Preset" coz je asi docela problem

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:21 | Nahoru | #16
.

Naposledy editováno 18.07.2009 13:22:36

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:29 | Nahoru | #17
v roce 99 už FZR nevyráběli...jen do roku 95, pak přišli YZFa. Jinak hele ti víc asi nepomohu...takhle na dálku to by bylo na dlouho a ani bychom se nedobrali kloudného výsledku. Já Ti vážně už doporučim jen někoho z okolí,kdo si s tim poradí.

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:32 | Nahoru | #18
OK pane, tak teda predem diky moc, ja jdu pomalu na to, jeste prohledam nemeckej navod zda tam nahodou nebudou uvedeny ty otacky, jinak tam nasteluju ty 3 otacky jak rikas, no snad se to povede, protoze me jinak trefi slak

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 13:50 | Nahoru | #19
Zkus no.... je i možný, že máš teba novější motor v tom a pokud to nebude ono, ještě vyzkoušej 1,6 otáček... tim ubíráš palivo, tak opatrně, pokud to nebude lepší, vrať to zpět.

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

18.7.2009 v 16:16 | Nahoru | #20
No tak tam bylo nastaveno cca. 3,25 otacky prakticky na vsech +-, nastavil jsem 2.75 na kazdej, poradne vypucoval svicky, udelal odtrh 0.7 a jevi se to, ze je to klidnejsi, ale jeste trochu pokuckava. Projel jsem ji a parkrat zastavil s skusil nastartovat. Kdyz nepridam ani trosicku plynu, tak je ji moc nechce, ale zvolna chytla, kdyz pootocim kousicek s plynem, chytne hned. Prijel jsem domu, nechal to cca 10-15 minut stat a uz chytnout nechtela, nakonec sice chytla, ale musel jsem pootocit s plynem cca o 40-50%.

Je to proste divny, jen co budou nejaky penizky, koupim ty Brisky a uvidime, jinak to zacnu resit trochu vice, kamarad ma budiky na podtlaky a na tlaky snad taky od strejcka sezenu...

Ja si myslim, ze budou pricpany trysky, ale divne ze volnobeh drzi vcelku pekne, no kdyby mel jeste nekdo nejake napady, jen piste, doufam, ze se tento topic bude jeste nekomu hodit, je to tady docela pekne rozepsany

Tak jo, zatim tedy diky vsem...

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

30.7.2009 v 11:49 | Nahoru | #21
Nevím jestli tvůj problém ještě přetrvává, ale měl jsem problém stejný (neměl jsem čerpadlo) tak jsme začal do toho všelijak šťourat a získávat informace - výsledek je takový že né každé čerpadlo je stejné (prostě ty karburátory potřebují svůj tlak i na přívodu benzínu (co dělá motorka se samospádovým řešením přívodu benzínu do karburátoru víš dobře z Jawy). To čerpadlo je totiž prevít když zastavíš a chceš znova nastartovat tak čerpadlo začne tlačit benzín až do tlaku na který je čerpadlo nastaveno (karburátory to pustí, ale jsou přeplaveny (a to moc, protože už předtím tam benzín byl)), proto to nechce chytnout a máš stále mokré svíčky. Já to po různým zkoušení ošetřil tak, že jsem osadil na mašinu čerpadlo z R6 r.v. 2005 a ono to funguje naprosto bezproblému !! Sice sis seřídil mašinu, ale uvidíš že dokud nevychytáš čerpadlo budou se ti problémek vracet. Cena čerpadla je na burzách od 800 do 2000,-. No uvidíš sám Měj se hezky ať ti to jezdí

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

7.8.2009 v 12:12 | Nahoru | #22
Zdravim opet, jsem tady s vysledkem...
Tedy karburatory jsem seridil na 2,75 otacky kazdy (tovarni nastaveni 3 otacky) a NGK jsem uplne odrovnal, vycistil jsem je, chytlo to hned, ale co start, tim horsi... Po desatym startu uz nechytla a sotva sla roztlacit a pak uz ani to ne... Do kopce katastrova, musel jsem ji tocit nad 3000 RPM, jinak strasne skubala a asi vynechavala

Koupi jsem ty nove svicky Brisk A10S a hodil je tam, stala 14 dni a chytla okamzite na 3/4 sytice... Snad prvni otoceni, ALE asi se uchcava porad, protoze to dela to co pred tim, hure chyta, co start, to delsi toceni, ale chytne, takze alepon tak...

Otazka zni, mam jeste ubrat smesi? Uvazuju jestli jeste nevymenim filtr, mam doma jeste jeden a ten ma jinou konstrukci, je takovy jednoduseji udelany... Nevim kterej tam ma byt original

Diky za navrhy panove, hezkej den...

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

7.8.2009 v 12:13 | Nahoru | #23
Jo a jeste pro informaci, karburatory byly nastaveny od toho borce v rozmezi 3,25 az 3,75 jak ktery... Tak at vite...

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

7.8.2009 v 12:18 | Nahoru | #24
TO SIPAL - Ted si ctu tvuj prispevek... Nejde nejak to cerpadlo regulovat odporem, nebo jinak? Nekde jsem tu psal z ceho tam to cerpadlo je, je pravdou, ze je z jine motorky, myslim, ze z Yamahy R6 rv. 1998, alespon to tvrdi ten co mi to prodal, ja sam nevim, ale jestli chcete muzu sem hodit obrazek toho cerpadla...

1 reakcí na tento příspěvek Nejede a nepojede Rady na seřízení...

7.8.2009 v 12:37 | Nahoru | #25
Ahoj, tak se vracím k tvému problémku (který se vyřeší ) Než začneme spolu hledat chybu u tvé konkrétní mašiny, tak doporučuji přečíst si výborný článek tady , po přečtení prosím napiš jak jsi z toho zmoudřel a pustíme se do polemiky, souhlasíš?

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

8.8.2009 v 14:21 | Nahoru | #26
OK jdu na to

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

12.8.2009 v 14:20 | Nahoru | #27
No tak jsem si to procetl... Dneska jsem zase zustal viset, to je za trest...

Tak co teda budeme delat dale?

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

12.8.2009 v 15:01 | Nahoru | #28
dej to šecko do puvodniho stavu-airbox,origo filtr,origo trysky(jestli si někdo bastlil ty filtřiky,tak třeba "poladil" i trysky..origo seřidit volnoběžnou bohatost...a hlavně-to palivove čerpadlo-co je to zač?"udajně" z Yamahy je Ti celkem k prdu-dava stejně "množstvi" benalu jako origo?ve stejnem tlaku...??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejede a nepojede Rady na seřízení...

12.8.2009 v 15:06 | Nahoru | #29
sipal> v profilu pišeš,že staviš kafáče...kdybys chtěl nizke řiditka(tedy origo) tak je mam..

Nejede a nepojede Rady na seřízení...

12.8.2009 v 19:18 | Nahoru | #30
Ted nevim jaky riditka mas na mysli, origo jako ty co se pripevnuji primo na vidlici? No to by se hodilo... Mas tam jeste nejake dily? Kdybys potrebovat, taky ti muzu vypomoct s dilama, staci rict co bys potreboval a ja ti dam vedet zda to tady mam...

Dnes jsem tedy zustal viset, tak svicky byly mokre a spinave... cerne... pripadaly mi jakoby mastne, karbon... Tezko popsat, pro predstavu... Jinak olej nezere, alespon to nejak nepozoruju.

Cerpadlo... Jeho parametry nevim, kazdopadne uz od pohledu ma vetsi telo, hlavne cast kde je membrana, privody do nej jsou take vetsi, cili podle me dava vice. Ten borec co mi to prodal tvrdil, ze to je z Yamahy R6, ja ho vyfotim a dnes vecer ho tady dam, alespon jak vypada namontovane, zitra pujde pod nuz, tak ho sem hodim cely...

Co se tyce toho zbytku, airbox je uz original, smes jsem snizil na 2.75 otacky (tovar 3 otacky) a v karburatorech jsem jeste nebyl... Jiz predem se chci zeptat radsi kde a kolik by me vysly trysky...

Takze zatim takhle pane Snazim se byt konkretni i pro ostatni, snad nekdo take vyuzije nas rozhovor

Naposledy editováno 12.08.2009 19:18:25
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Manuál FZR 600 R 1994-1995 Yamaha FZR 600 Ostravak1111 4 16.2.2022 v 18:06 Ostravak1111
Broušení brzdových kotoučů Yamaha FZR 600 Tikov 15 3.5.2021 v 07:13 SvakoDc
Fzr 600 na 25kw Yamaha FZR 600 reNqy 9 14.4.2020 v 19:25 klov
Budíky originální za digitální Yamaha FZR 600 Ride1 11 29.3.2020 v 11:26 Jarrinn
Nestartuje:proč? Yamaha FZR 600 SEZAK 16 21.3.2020 v 17:46 zdenysrx6


TOPlist