Téma: Route Des Grandes Alpes

16.7.2009 v 09:07
Ahoj

Pravděpodobně o této alpské cestě "Route Des Grandes Alpes" víte nebo jste o ní slyšeli v souvislosti s testováním nebo předváděcími jízdami nových osobních automobilů. Jedná se o cestu začínající u Ženevského jezera (město Thonon Les Bains) a končí na jihu Francie na pobřeží v Provance ve městě Nice.

Absolvoval jsem s manželkou tuto cestu během 12-ti dní, ujeli jsme něco kolem 3600 km. Fotografie a videa z této cesty jsem stahoval do PC více jak hodinu, takže mám spoustu fotografií a hlavně zážitků z cesty po nejvyšších alpských průsmycích ve Švýcarsku a hlavně ve Francii.

Na místě samém jsem si sehnal informace o této cestě, pokud byste měli zájem, tak se s vámi o ně podělím.

Spali jsme v pensionech, které v podstatě zejí prázdnotou, vybrali jsme si ten správný čas, kdy Němci ještě neměli prázdniny, ale myslím, že i nyní je v alpách prázdno.

Potkal jsem tam řadu Rakušáků, kteří využili převoz vlakem z Vídně do voralberského Feldkirchu a musím říci, že to asi není špatný nápad. My jsme celé Rakousko jeli přes dálnice a je to otrava. Na druhé straně tunely za Landeckem stojí za to i včetně mýtného .

Tato dovolená mě vyléčila ze sledování počasí, už mně to začíná být jedno, zda budou nebo nebudou přeháňky. Ve Švýcarsku jsme zažili ve výšce 2 480 m teplotu 2 stupně a sníh, už jsem v létě paárkrát sníh viděl, ale v takovém množství ne.

Přeji hezké dovolené a opatrně !!! ... motorky jsou potvory.

Poznámka:
Myslím, že v zahraničí je větší kázeň na silnicích. Ale asi to bude tím, že spíše se pohybuji v turistických oblastech a tam potkávám motocyklové turisty, kteří jezdí na pohodu a neblbnou.

...OM
1 2

16.7.2009 v 09:48 | Nahoru | #1
Určitě se poděl o informace chystám se tam taky, takže každé info dobré. Nevíš, kolik stojí ten vlak?

16.7.2009 v 10:18 | Nahoru | #2
na příští rok plánuji totéž nebo jen čistě švýcarsko...

Naposledy editováno 16.07.2009 10:25:31

16.7.2009 v 10:29 | Nahoru | #3
Taky by me to zajimalo

Naposledy editováno 16.07.2009 10:29:23

16.7.2009 v 12:22 | Nahoru | #4
ahoj, taky jsem pro fotky a další info
taky bych se tam rád mrkl

A s poznámkou souhlasím. Jeli jsme se podívat do italských Alp (viz info tady) a na hodně místech jsem byl nejmladší motorkář, ostatní motorkáři co tam byli, tak měli třeba 50-60 let. Ale i tak jsem sem tam někde potkal střelce, ale to bylo jen asi 3x za 10 dnů. A u nás stačí se jet projet v sobotu a budu je potkávat celý den v kuse

16.7.2009 v 13:10 | Nahoru | #5
Čau.
jeli jsme to letos je to fakt pěkné, ale jezdit furt serpentyny a vracáky.....
tak jsme to 3 den sjeli více do vnitrozemí a luxus.
Doporučuji.

16.7.2009 v 15:42 | Nahoru | #6

Jinak samotná alpská cesta je značená a měří cca 700 km, v Provance se větví do dvou částí - jedna západně ke kaňonu Verdon a ta druhá východně spíše kolem italských hranic.

Součástí trasy je ceta na Col Bonette (teď nevím, jak se to píše), ale vrchol je 2802 m vysoko, nicméně ale až na vrchol se s motorkou člověk nedostane, asi 60 m se jde pěšky . Samotná cesta je nádherná, krásný nový povrch a samá zatáčka. Zpět jsme jeli skrze Itálii kolem Lago Magiore a Simplon průsmyk do Švýcar. Také jsme nevynechali Nuffennen pas a Gothardský průsmyk. Tyto průsmyky jsou luxusní záležitostí a motorkáři by je měli vydět.
Ostatně město Andermatt je výchozím místem pro Švýcarské Alpy s dosahem až na Klausen pas, Furka pas je odtud pár kilometrů. Bohužel ve Švýcarsku je poměrně drahé ubytování a do hospod snad ani radši nechodit. Jenže ty jejich alpy stojí za vidění.

... OM

16.7.2009 v 20:25 | Nahoru | #7
Super info :) Ale jeste te asi pristi rok vytezim trochu vic

16.5.2011 v 10:10 | Nahoru | #8
Část trasy Route des grandes Alpes jsme projeli. A tento rok cestou do pyrenejí nevynecháme, Moc se na to těším, jelikož je to zážitek. Spíme většiniu v kempech kterých je zde dost a jsou ohvězdičkovány podle úrovně. S ramínkama a bez štěnic ) A jsou levné.

16.5.2011 v 22:44 | Nahoru | #9
Celá cesta je parádní, jen pozor je opravdu únavná, takže je potřeba plánovat jízdu max do 300km denně a i to už je podle mě docela hodně. Hotýlků je relativně dost, se snídaní okolo 50-60€ za dva. Pozor, velká zimní střediska jako Val d'Isere nebo Vars atp jsou totálně vyprázdněná, neseženete tam v létě ani restauraci natož ubytování. Takže třeba i 100km není nic a pak jich je 10 za sebou. Odbočit kolikrát nebývá kam, cesta je tam skutečně jen jedna. Víc na jihu pod Barcelonnette je to už lepší...
Doporučuji konec června, to už je teplo a evropa ještě nemá prázdniny tak i prázdno na cestách...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Route Des Grandes Alpes

16.5.2011 v 22:46 | Nahoru | #10
Florenti> Kdy se chystáš do pyrenejí?

17.5.2011 v 00:11 | Nahoru | #11
Selver: jel jsi to celé? jaký směr doporučuješ? uvažujeme že RDGA pojedeme od moře z Nice nahoru a k moři přes Brenner, L.d.Garda, Piacenza, San Remo. odjezd máme naplánovaný na 18.6. a max. na 9 dní, tak jsem zvědav jestli to zvládnem celé. kdyby jsi měl nějaké tipy na ubytování, denní úseky, zajímavá místa, tak budu rád, díky

17.5.2011 v 06:17 | Nahoru | #12
Jack82> Nejel jsem nikdy ten úplně severní kousek ze Ženevy, přidavám se až u Chamonix. Ubytování uvidíte kam dojedete, to asi nemá cenu plánovat. Na samotnou route počítej tak 3dny pokud si ji chceš užít, ale dá se v nejhorším sjet i za dva. V červnu je možné že nejvyšší průsmyky budou ještě pod sněhem (Col d'Iseran, Col du Galibier). Sleduj cedule, mají to označené.

17.5.2011 v 08:42 | Nahoru | #13
Jel jsem ji celou, ale ne na ráz. V průběhu let po částech, oběma směry.

Jednou to dám celé... . Letos?

17.5.2011 v 11:31 | Nahoru | #14
Ahoj cestovatelé, červen se blíží a tak vzhůru do Alp. Letos mám plánovanou TRASU , ve které je i část RDGA (Route Des Grandes Alpes).Chci jet přes Stelvio, které jsem jel loni opačně přes Bormio, kusem Itálie a dál pře Riviéru na "Grand canyon du Verdon". Odtud do Barcelonnette a pak po trase RDGA do Albertville. A pak přes Sion zpět.
Předpokládám, že některé z vás po cestě potkám . Přeji všem slunce a pohodu na cestě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Route Des Grandes Alpes

18.5.2011 v 17:31 | Nahoru | #15
Selver> Odjíždíme 25. 6.

18.5.2011 v 22:10 | Nahoru | #16
Florenti> To se budu akorát vracet, škoda mohli jsem si někde dát kafe nebo pivko. Přeju dobrou cestu a hlavně počasí.

18.5.2011 v 22:30 | Nahoru | #17
značka, příští rok jedu.

19.5.2011 v 09:03 | Nahoru | #18
Selver> díky za info, snad se zadaří a sněhu bude sporadicky

Naposledy editováno 19.05.2011 09:04:43

27.5.2011 v 13:54 | Nahoru | #19
Selver> Souhlas. Svět je malý a třeba se někde odmávnem. Hezkou cestu a dobrou náladu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Route Des Grandes Alpes

27.5.2011 v 18:18 | Nahoru | #20

OldMan píše: Ten vlak Vídeň - Feldkirchen je pro 2 osoby + motorku za cca 100,-EUR, včetně lůžek je to asi za 130,-€ (info od Rakušáka). Jak je to přesné ale nevím, určitě pátrání na internetu by se vyplatilo.

Podle mého vlak přímo z Vídně někam dál na západ nejede. Je nutné přestoupit v Hamburku nebo využít služby jiných společností.

My jsme kupovali lístky u této cestovky:

31.5.2011 v 12:48 | Nahoru | #21
kov>

Pozor,... je skutečně nutné každý rok prověřit vlakové spoje. Ukazuje se (bohužel), že řada "auto vlaků" jezdí z Berlína i přes Mnichov, ale to je opravdu lepší si prostudovat na on-line stránkách jednotlivých státních drah.

24.6.2011 v 15:28 | Nahoru | #22
Tak a jsme zase doma. RDGA nezklamala. Za celou cestu jsme nepotkali motorku s českou RZ. Možná v protisměru.
Tady je více

24.6.2011 v 23:33 | Nahoru | #23
skyair: moc pěkný počtení, smekám Mě se to letos bohužel nepovedlo, snad příští rok

25.6.2011 v 08:51 | Nahoru | #24
Jack82> Máš se na co těšit Savoyské Alpy jsou nádherné. Nejsou až tak drsné a s výtečnými silnicemi. Akorát bacha na mraky cyklistů. Škoda jen, že jsem s blížícím se večerem (něco po 20té hodině) musel odklonit v Saint Martin d´Arc z RDGA a neprojel jsem přes Val d´Isere do Albertville. Alespoň se mám na co těšit příště Naštěstí ten biftek a sýry v Aiguebelle byly výtečné Zdravím do Plzně ... odtud je to do Alp přece jenom o kousek blíž.

25.6.2011 v 17:29 | Nahoru | #25
skyair> jojo, dá se kulit na Mnichov, GaPa, švajc, nebo je dobrá cesta přes Brenner a Gardu, je to "kousek" Já budu letos rád za 3-4 dny v Rakousku

25.6.2011 v 18:40 | Nahoru | #26
Jack82> JJ, to je dobrá a "nejkratší" cesta na RDGA a zpět. To Rakousko taky plánuju, ale asi až v srpnu na 3 dny. Pár kamarádů necestovatelů by se rádo podívalo do světa a tak jim plánuji klasiku: jezírka kolem Bad Ischl, GG na vyhlidku Franze Josefa, Krimmel a přes Berchtesgaden k domovu. Nenáročné a je na co koukat. Obzvlášť když je tam někdo poprvé Akorát aby bylo pěkně ...

27.6.2011 v 12:37 | Nahoru | #27
skyair> ted se to vybízí od soboty do středy, jak jsou ty svátky Cyril a Metod. a Hus. jen v pondělí si vzít dovo a je hned 5 dní

28.6.2011 v 01:06 | Nahoru | #28
Jack82> U mě není problém s volnem - důchodce na cestách Ale kamarádi chtějí jet až v srpnu (mají tam domluvené ubytování u známých) Jinak v tomhle termínu to bude maso. Rakušáci mají dovolené, my svátky, kdekdo se tam chystá ... tak snad aspoň vyjde počasí

28.6.2011 v 07:32 | Nahoru | #29
tady jsem narazil na tuto pěknou mapu, včetně benzínek

a tady zas trochu jiná mapa

hezčí je tedy ta první

těch mapek je ale plno...

tady i včetně výškového profilu