globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skrytá vada....
2.7.2009 v 19:23
zdravím všecky motozavisláky...chci se jen zeptat,zda už někdy někdo využil zákon skryté vady...koupil jsem stroj,po 2měsících bádání trápení s motorkou mi řekli,že mám asi spatnou řídící jednotku,která stojí asi 19tis. takže bych to chtěl vrátit.existuje zákon skryté vady.ale nevím,jak na to...nevíte někdo?díky za radu. čuste
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada....

3.7.2009 v 13:01 | Nahoru | #31
Laďa.s> Aha,já jsem tak vzteklej Jen neznam tolik grázlů kupujících jako prodávajících,proto jsem uvedl příklad z vlastní praxe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada....

3.7.2009 v 13:42 | Nahoru | #32

Mexican>Laďa.s> Aha,já jsem tak vzteklej Jen neznam tolik grázlů kupujících jako prodávajících,proto jsem uvedl příklad z vlastní praxe



Tak to v tom případě doporučuji půlroční praxi v prodávání čehokoli a poznáš, s jakou verbeží a pacientama se potkáš.

(reakce na) Skrytá vada....

3.7.2009 v 17:58 | Nahoru | #33
Pabol> Ano,přesně s tim se v poslední době setkávám a nejvíc u pražáků.Místo: "náš zákazník,náš pán" > VERBEŠ

Skrytá vada....

15.7.2009 v 06:48 | Nahoru | #34
Zdarec pánové, mám podobný problém - zjistil sem že mám na koupený motorce prasklý a zavařený rám a tudíž že byla motka bouraná. Přitom sem se při koupi několikrát ujišťoval dotazem zda bylo moto bourané a borec mi tvrdil že ne. Takže hodlám postupovat dle zákona neb dle mého názoru je tohle prasárna. Ano na starym verku se těžko budu hádat o zadřený motor ale prasklý a vařený rám to je drsný.

Skrytá vada....

15.7.2009 v 07:34 | Nahoru | #35
Otázka, jestli o tom prodejce věděl a záměrně to zatajil nebo o tom nevěděl, pak by se ničeho nedopustil..

Máš foto?

Skrytá vada....

15.7.2009 v 23:11 | Nahoru | #36
hm..skrytá vada je na piču záleží taky co máš napsaný v kupní smlouvě taky mi to nevyšlo...

1 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada....

16.8.2009 v 16:36 | Nahoru | #37
Jak jsem to tady četl, znamená to, že když třeba řeknu že u mé ER-5ky nejde zařadit zpátečka, jsem ze skryté vady takříkajíc z obliga? A buda záležet na mě a kupujícím, jak se k tomu postavíme?

P.S.: tu vadu jsem si vycucal z prstu. Protože chci motorku taky prodat a nerad bych, aby se tu někdo chytnul něčeho konkrétního...

Skrytá vada....

16.8.2009 v 20:35 | Nahoru | #38
Musela by to být vada, o které si věděl a kupujícímu záměrně zatajil.. A kupující by musel dokázat, že jsi o vadě věděl..

Skrytá vada....

17.8.2009 v 09:26 | Nahoru | #39
Je rozdíl skrytá vada a vada způsobená stářím a opotřebením vozidla!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada....

17.8.2009 v 09:27 | Nahoru | #40

Trutnovacek>Jak jsem to tady četl, znamená to, že když třeba řeknu že u mé ER-5ky nejde zařadit zpátečka, jsem ze skryté vady takříkajíc z obliga? A buda záležet na mě a kupujícím, jak se k tomu postavíme?

P.S.: tu vadu jsem si vycucal z prstu. Protože chci motorku taky prodat a nerad bych, aby se tu někdo chytnul něčeho konkrétního...



Další Ďábel.v.kravatě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada....

17.8.2009 v 16:55 | Nahoru | #41

rancher>Další Ďábel.v.kravatě?



ne nadarmo se říká: "Podle sebe soudím tebe.."

Víš o mě hovno....

A pak... docvaklo ti, že po prodeji se z prodávajícího stane kupující?

Naposledy editováno 17.08.2009 17:04:12

Skrytá vada....

17.8.2009 v 19:18 | Nahoru | #42
Nikdy jsem s prodejem (ani po prodeji) nikdy problém neměl (až na jednu vyjímku). Nikdy jsem kupujícímu nic nezatajil a když jsem věděl, že motor klepe, tak jsem mu to jasně řekl a bylo zapsáno i v kupní smlouvě.. Prostě vždy po prodeji jsem měl čisté svědomí.

Jen jednou se mi stalo, že kupující tvrdil, že motorka hned po prodeji začala špatně startovat.. Což mi bylo strašně zvláštní, byl to "nový" starší motor ve výborném stavu, komplet rozebraný, překontrolovaný, nové těsnění, nové podtlakové membrány v karbcích, zabroušené ventily, nový rozvoďák, napínák, pak jsem s tím odjezdil celou sezonu, motor chytal na brnk, vše vyměněné, i gumy mezi motorem/karbcy/airboxem. Jen ty stály 9tis , prostě jsme s itu motorku fakt vymazlil. Prodal jsem to jen proto, že jsem už měl VFR, do které jsem se zamiloval na první pohled. Pak jsem stejně prodeje litoval, obzvláště, když jsem ji prodal za pár korun, jen abych nemusel platit pojistku, byl jsem blbý. Navíc to kupoval o 10let starší chlap, který o tom neměl ani páru a nikdy motorku neměl, bylo mi to fakt líto.. Pán inženýr podnikatel.
No a k jádru věci, prvně jen zavolal cca 2 týdny po prodeji a ptal se jak startuje atd.. Tak říkám standardní postup, ale on že ne, že to jen škytá, ale nechytá.. Tak mu říkám, ať to zkusí přes kabely, že to musí normálně chytnout. Pak se 6 týdnů neozval, pak volal, že pořád nestartuje a že by ji chtěl vrátit. Říkám mu, že je nesmysl aby nestartovala, startér po repasi, tlaky super.. Tak mu říkám, že se k němu přijedu na to podívat, ale on pořád že ne, že ji nechce, že mu v servise řekli že je v háji motor, že pořád protíká voda a teče na svíčky. Tak se divím, co dělá v servise a proč by netěsnily trubky, jestli měl dole ventilové víko (trubka jse skrz víko) a proč ho měl dole? A už to z něho lezlo.. Nabral oymlem special a jelo to nějak blbě, tak mu známý doporučil vypustit vše i karbce. Jenže do karbců lezl horem a potrhal dvě membrány, jednu propíchl šroubovákem, když ji chtěl dostat do drážky a druhou přiskřípl pod víčko, které při dotáhování nakřivo navíc prasklo. Pak to už nestartovalo.. Tak to dal ke známému do autoservisu, kde komplet rozhodili motor (neřekl jim o karbcích, protože to nepokládal za důležité) a po složení (které jim trvalo měsíc) "nedokáži" utěsnit jednu trubku, ale těsnění (gumový kroužek) je vyměnit nenapadlo.. Takže jsem mu doporučil kde ten kroužek za 5Kč koupit, ještě jsem mu znova nabídl, že se na to přijedu podívat, ale to odmítl. Pak se už neozval.. No český národ, nerozumí tomu, zmrví to, zatají to a pak to chce vrátit..

(reakce na) Skrytá vada....

18.8.2009 v 09:40 | Nahoru | #43
Trutnovacek> Nápodobně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada....

12.1.2010 v 18:21 | Nahoru | #44
Mexican> Nevím,co bych Ti k tomu řek,ale WéeRa jsou dost háklivý na hladinu (množství) oleje,tak si myslím jest-li jsi to nepodcenil.Já od něj kupoval VFR a hned jsem starej vypustil,dal jinej filtr a novej olej.Mělo to najeto 70tis-za tu dobu jsem dělal olej dvakrát!! a to tam mám už 87tis km a motor jde jako hodiny.Né že bych zrovna šetřil,ale jak znám některý majitele motorek,tak zrovna na Oleji Šetří.Ono vyklopit za dobrej olej dvakrát za sezonu 1200-1500 si myslím,že se opravdu VYPLATÍ.Než vykrkat za opravu 19tisíc a ještě se minimálně měsíc nesvézt.Já vím,že to nasere,ale měl bys začít u sebe,zda jsi někde nepochybil.A regulátor?Ten zrovna bych u ojetiny neřešil-prostě odejde-mě umřely dva,až ten třetí byl z novějšího modelu-s žebrama,no a ten drží.Já si rozhodně na fy.motoboardel.cz stěžovat nemůžu.Co potřebuju,to tam nakoupím i když je to z bouračky,ale za nový díly do starý motky nebudu platit horentní sumy,obvzlášt',kdy autorizovaný prodejci neví,co by za to chtěli.

(reakce na) Skrytá vada....

12.1.2010 v 20:30 | Nahoru | #45
Arnost> Fajn,ale po ujetí 100km od koupě?Nejsem z těch co ochcávaj mašinu...Prostě jsem naletěl (prej,to je normal,WR-ko je hlučnější ),zacvakal to a mašina snad teď nějakou dobu vydrží

Skrytá vada....

8.4.2011 v 13:30 | Nahoru | #46
Tak teď řešim podobnej problém, koupil jsem majesty 250 v únoru, kdy bylo sněhu všude jak s.aček, takže jsem si sjel akorát v garáži. Minulej tejden jsem to dal na papíry a po ujetí 150km mi lítal olej ze sání. Teď je to v yamaze a čekám, co mi řeknou (na tacho je 37000km - což je málo, ale tomu se věřit nedá) jestli je to vylítaný nebo jenom gufero. Prodávající se k tomu moc nemá a oponuje mi tím, že jemu z toho olej v garáži netekl. No nelením a volal jsem pro radu na ochranu spotřebitelů, kde mi řekli, že skrytá vada se musí prokázat, ale skrytá vada není když je závada pouhým opotřebením, což je třeba to gufero, ovšem jestli to bylo vylítaný a tak mi to již prodával tak to jde dokázat a jedná se o skrytou vadu. Mimochodem, mám známího, kterej je soudní znalec motorových vozidel a ten mi tvrdil, že expertíza stojí 45000Kč, to fakt nekradu a ani na to nemám.
Ale na druhou stranu mám zase plno jiných kamarádů z motorkářskýho okruhu (hlavně čopráky) a když jich přijede před jeho barák takovejch zhruba 50 vyholenejch hlav a fousáčů, tak by mohl povolit a pustit nějakou tu kačku

1 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada....

8.4.2011 v 19:54 | Nahoru | #47
Chtít záruku na motorku, která má najeto 37tis km ? To je u 4T 250ky už na kompletní GO.. S tím při koupi musíš počítat, něco jiného by bylo, kdyby to mělo najeto 3tis km..

(reakce na) Skrytá vada....

2.5.2011 v 15:20 | Nahoru | #48

c.j. píše: Chtít záruku na motorku, která má najeto 37tis km ? To je u 4T 250ky už na kompletní GO.. S tím při koupi musíš počítat, něco jiného by bylo, kdyby to mělo najeto 3tis km..



Tak to s tebou nesouhlasim. Já to nekupoval jako špatný stroj, ale plně funkční a tomu tak nebylo. U 4taktu počítám, že bude daleko větší výdrž, klidně 100tis. km u jednoválce. Samozřejmě taky záleží jak kdo na tom a jak jezdí.

Skrytá vada....

2.5.2011 v 18:13 | Nahoru | #49
Jednoválec a 100tis km? To je dost nerálné
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist