globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
jaké jsou rozdíly mezi těmito motorkami?

Naposledy editováno 27.06.2009 10:10:12
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 10:11 | Nahoru | #1
kdysi v Supermotu rozebíraly Afriku po 100k km a vypadala jako nepoužitá. Ale rozhodně bych se nebál ani Transalpa. a Afrika je dle mě "více hardcore", měla by toho vydržet podstatně víc.

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 10:29 | Nahoru | #2
tak vzhled vynechám to je subjektivní (za mě afra je mnohem hezčí). Jinak jak psal kolega nahoře, afra je držák, snese těžší terén, víc váží a pro mě pohodlnější než TA. Když jsem kupoval motku rozhodoval jsem se mezi nima a ještě supertenere a udělal jsem dobře že jsem volil afru sem velice spokojen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 10:39 | Nahoru | #3
uku_lele> Tady píšou o jedný, která najela jednou tolik : http://www.automotorevue.cz/moto/testy/200-000-km-test-dokoncen.html

(reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 10:44 | Nahoru | #4
Lubos92> Prostě Honda!!! Já bych šel do Afriky Transalp by mě moc nelákal

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 13:45 | Nahoru | #5
ahoj,
rozdíl je ve velikosti a váze motorky, Afrika je zaměřena víc do tvrdého až extremního terénu. Pokud Afriku tak poslední generace 95 a nahoru, starší kusy jsou výkonově slabší a mají výkon jako poslední Transalpy, (44kW)což není vzhledem k váze moto za předpokladu, že ji ještě obložíš bagáží nic moc. Poslední modely mají výkon 51kW. Oba typy motorek mají véčkový dvouválec. Pokud posurfuješ na foru nebo na netu najdeš informací víc než dost.
sarý model

jeden z posledních typů
a pokud jsem něco uvedl nepřesně tak se omlouvám

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 14:21 | Nahoru | #6
spíš napiš kam s tím chceš jezdit nebo co by tě zajímalo

Cobra sice píše že to není do terénu ale proti ER5 je i TA do terénu pro mastodonty v pohodě

Jak už bylo zmíněno liší se velikostí a hmotností - TA 175-185 kg suchá / 195-202 plná vs. AT 210 ks suchá a 230 kg plná, Afrika je celkově robustnější a odolnější, má větší zdvihy 220/210mm vs. TA 200/180mm Alpík je víc doma třeba ve městě či na okreskách, ale terén taky projede

všechny jsou super spolehlivé - u TA600 občas pozlobí CDI, u Afriky občas palivová pumpa, snad jen na TA650 nevím nic opakujícího se

Afriky si hodně drží cenu, TA jsou výrazně levnější

výjimkou je TA700 - který je ještě víc zaměřený na silnici (přední 19" kolo, menší zdvihy)

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 15:15 | Nahoru | #7
Jsem celkem prťola nějakých 170 čísel a 65 kilo i s postelí...

už koukám na DB a majitele uvedených moto v mém okolí a poprosím je o vyzkoušení si manipulace a potahání na místě....

Jinak mi jde spíše o cestování hlavně po vlastech, ale i nevlastech Českých (jak single tak s přítulkou). Ona i moje současná ER-5 to zvládá na jedničku. Byť toho výkonu není nazbyt a asi ani tady si moc nepolepším...(u těchto dvou typů)

Už mám tedy domluvený BMW 1100GS, ještě bych chtěl původní F650 a malého V-Stroma (vyzkoušet)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 16:07 | Nahoru | #8
Trutnovacek>
s těma Bavorákama zkušenosti nemám, ale malý stromek je o 2-3 cm vyšší jak Alp (výkonově cca o 12 koní silnější) při Tvé postavě asi budeš mít trochu problém, než se s tím srovnáš. Nic ve zlým, ale proti těm endurům je ER-5 taková tříčtvrťová motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 17:02 | Nahoru | #9

w.o.l.f.>Trutnovacek>
malý stromek je o 2-3 cm vyšší jak Alp (výkonově cca o 12 koní silnější) při Tvé postavě asi budeš mít trochu problém, než se s tím srovnáš. Nic ve zlým, ale proti těm endurům je ER-5 taková tříčtvrťová motorka



myslíš velikostně tří čtvrťová?

No jsem si toho vědom..

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 17:14 | Nahoru | #10
no jestli měříš 170 65 kg váhy tak s afrou budeš válčit s tím počítej je to mastodont vysokej
na místě se ti s ní bude špatně manipulovat

(reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 17:40 | Nahoru | #11
Trutnovacek> jo, myslím velikostně třičtvrťová - výkonově je Alp na 37-44kW podle verze takže proti Er-5 (35kW??) je to v podstatě stejné, akorát Alpy,Afriky i Stromy jsou véčka tak je tam trochu jiný průběh výkonu. Taky jsou fajn ty kapoty proti naháčům při cestování velké +. Pokud chceš cestovat tak bych řekl, že ty cestovní endura mají větší sortiment doplňků a vychytávek, akorát někdy ty ceny ....

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 20:36 | Nahoru | #12
mam 175cm, kdyz jsem kupoval bawo, mel jsem neco pres 90kg. hodnekrat jsem ho zvedal v terenu, nez jsem se s tim zzil. ted mam neco pres metrak a masina se mi o dost lepe manipuluje. pokud chytnu nejakou krizovku, mnohem lip se mi pri smyku masina narovnava. výkonove mi baworak staci. moje cestovni rychlost je kolem 120a tak i ve dvou lidech nemam spotrebu pres 6 litru, to jezdim po okreskach docela casto predjizdim

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 20:47 | Nahoru | #13
No, s tím, že bych nabral kila navíc nepočítám...

už víc jak deset let se pohybuju kilama kolem 65.... ať dělám co dělám... nic....

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:03 | Nahoru | #14
Nejlepší sednout a projet se :) Uvidíš, co ti sedne líp. Brácha má TAčko a jezdí se na něm taky fajně. A je lehčí. Já mám s plně naloženou afrou + spolujezdec co dělat... (181 cm 100kg :D)

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:16 | Nahoru | #15
To mám v plánu vyzkoušet.. alespoň posedět, povodit... projet mě nikdo jen tak nenechá. Snad jen kolega z práce na jedenácti stovce bávu....
Na druhou stranu ani já bych jen tak někoho na motorce svést nenechal....
a to by chtěl i potenciální tchán...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:19 | Nahoru | #16
dejavu> asi tak,
jinak máš pěknou Afriku

2 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:24 | Nahoru | #17
S váhou stroje toho moc nenaděláme....Jak je to ale s možností snížení výšky sedla? U BMW se dělá snížené sedlo, jestli se nepletu.

Jak je to ale u Hond, popřípadě Suzuki?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:39 | Nahoru | #18
w.o.l.f.> dík :) dnes budu ještě přidávat nové foto, trošku sem to za ten rok předělal :D

(reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:41 | Nahoru | #19
Trutnovacek> Možná bych ti doporučil spíš to TAčko :) Afry si ještě hodně drží cenu, takže pokud nejsi 100% rozhodlý (většina afričanů sou srdcovkáři), zvaž spíš to TAčko. Za poloviční prachy pořídíš super stroječek. A klidně se neboj i 650 TAčka. To jsou taky držáky jako prase.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:41 | Nahoru | #20
dejavu> fajn, kouknu na to

2 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:42 | Nahoru | #21
dá se u afry pořídit snížený sedlo žádný problém. ale jeste jedna vec i když asi ti nikdo nedovolí, mel by sis jí zkusit zvednout když ti lehne a s plnou nádrží. jestli ji nezvedneš tak ji nekupuj. Ale jak říkám to asi nikdo nedovolí.

(reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:45 | Nahoru | #22
super61>
obávám se, že se budu prát s každou motorkou.....I když určitě jde taky hodně o cvik.

Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:51 | Nahoru | #23
to máš samozřejmě pravdu já jen aby tě to někde v lese pak nezavalilo

(reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:51 | Nahoru | #24
Trutnovacek> U Alpa je dodávano přímo firemní snížené sedlo asi o 3cm, stálo okolo 2500,- ale někde na foru uváděli výprodejní cenu 1500,-. Jinak mluvím o posledním modelu XL 650V (2000-2006). Můžeš si ale objednat přešití u čalouníka. U stroma se dá sedlo taky snížit o 3-4cm ale jak jsem psal je trochu větší jak Alp.
Teď k cenové hladině: Máš-li tu Er-5 z roku 2006 určitě bych nešel níž jak do roku 2004 Alpy koupíš v tomto ročníku od 100tisíc, zatímco Afriku za stejné peníze o cca 5 let starší. To se tu ale už nedávno řešilo. Volba je na Tobě.

(reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:54 | Nahoru | #25
super61> S tím zvednutím moto je to fakt nejsem žádné ořezávátko 181/87 kg ale měl jsem co dělat zvednout Alpa z rozbahněné lesní cesty

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 21:57 | Nahoru | #26
no mě povídej jednou sem jel sám lesem a padla mi v ostrý zatačce a navíc padla směrem dolů ze svahu. měl sem toho plný brejle ti povídám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 22:08 | Nahoru | #27
w.o.l.f.> už můžeš :)

(reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 22:09 | Nahoru | #28
super61> taky se mi to stalo... a to jsem si ještě před tím natankoval plnou Je to dobrý tělocvik

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 22:13 | Nahoru | #29
no já taky měl zrovna natankováno. už sem myslel že to tam nechám a pudu pěšky pro pomoc takle sem snad nikdy nesakroval jako tam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?

27.6.2009 v 22:31 | Nahoru | #30
dejavu> tak jsem skoukl fotky, nosiče i kufry jsou o.k. kupoval jsi origo nosiče, nebo jsou vyrobený. Jinak jsem mrknul i do deníku a s tím svícením na opačnou stranu, aspoň u anglických aut se to řeší tak, že na pumpách v Británii prodávají specielní folie na světla co přorientují úhel a lom paprsku na opačnou stranu, požívají to když jedou na pevninu kde se jezdí na opačné straně. kolega s tím přifrčel loni. Snad by se to dalo sehnat i na moto nebo aspoň vyměnit sklo. přídavný světla u touratechu vyjdou něco okolo 3500,-peněz
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt


TOPlist