globalmoto_kveten





Téma: Přidřený píst a převodový olej
 
10.6.2009 v 20:19
Čau kluci,přidřela se mi yamaha dt 125 jak sem tu již před pár dny psal a chci se ještě zeptat dalo by se to nějak spravit abych nemusel kupovat zase nový píst?Někde sem slyšel že by se dalo nejjemějším šmirglem obrousit válec a na píst nový kroužky,to je vše?Nebo ještě něco?Já právě nevim....A ještě bych měl otázku na yamahu yz rok 07 jaký koupit olej do převodovky za dobrý peníz?Třeba na internetu.........A po kolika hodinach měnit,když jezdim hoby tak po 10mth?

1 reakcí na tento příspěvek Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 20:31 | Nahoru | #1
tohle je provokace nebo to myslíš s tím smirkem vážně?

Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 20:31 | Nahoru | #2
Zdarec no když ten pist neni moc rozbytej a rozmáznutej tak by se dal jeste zachranit. ale neni to 100% a ja do yz liju castrol power 1 TTS 2T...

Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 20:37 | Nahoru | #3
pokud jsi to přidřel, nech udělat výbrus. Pak by tam měl přjít nový píst a nové pístní kroužky.
Jen podotýkám že po výbrusu bys měl použít píst a kroužky určené do motoru po výbrusu. Mají větší rozměr - aby seděly

Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 20:39 | Nahoru | #4
otázkou je, jestli není levnější sehnat nový moto... protože jestli je v háji tohle, je otázkou v jakým stavu je klika

1 reakcí na tento příspěvek Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 20:41 | Nahoru | #5
Zalezi jak moc, rozhod to a nafoť... Možná to pujde zachránit, možná ne... Rozhodně bych ještě neházel flintu do žita jako Begy

Begy: Ne s tim smirkem to myslí vážně a je to bězný scénář záchrany pokud se ten píst jenom lehounce mázne

Naposledy editováno 10.06.2009 20:41:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 20:45 | Nahoru | #6
Carlos.> díky za záchranu,dokázal by mi tu někdo říct když to sem vyfotim,jestli to pujde ještě zachránit?

Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 20:49 | Nahoru | #7
napadá mě PAT a MAT

jinak taky jsem byl svědkem při rozborce jednocho fichtla, že místo dvou pístních kroužků byl kus měděnýho drátu a píst byl dole uštípaný - prý aby to mělo delší sání

(reakce na) Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 21:17 | Nahoru | #8

brotthus>Carlos.> díky za záchranu,dokázal by mi tu někdo říct když to sem vyfotim,jestli to pujde ještě zachránit?


Myslim ze se najdou lidi... imho kdyz to bude maly zrcatko, tak ho nejak rozlestis a jeste nejakej cas jezdit budes....
Záleží jak moc se to přidřelo. Jestli to máš kouslý ještě teď a nemůžeš s tim hnout tak asi smolík, ale jestli to prostě jenom ztratilo kompresi a přidřelo se to na chvíli a po vyhladnutí se motor točí tak naděje na záchranu je

BEGY>napadá mě PAT a MAT

jinak taky jsem byl svědkem při rozborce jednocho fichtla, že místo dvou pístních kroužků byl kus měděnýho drátu a píst byl dole uštípaný - prý aby to mělo delší sání



Můžu se tě zeptat jaký zkušenosti máš s opravama motorů, že tu tak zasvěceně hovoříš? Já osobně tohle už jednou dělal (ale na veteránovi) a osobně vim o dvou motorkách co takhle jezdí a jsou roky výroby 2006 a 07 tušim. A když si zavoláš do servisu, tak ti tuhle metodu klidně potvrdí... Nikasil je tvrdej povrch, daleko tvrdší než píst.. takže jestli se na jeho povrchu mázne mikrovrstva kroužků(popř. pístu), tak stačí tu vrstvu rozleštit, koupit novej píst a kroužky (občas neni potřeba ani ten píst) a je opraveno...

Naposledy editováno 10.06.2009 21:25:35

(reakce na) Přidřený píst a převodový olej

10.6.2009 v 22:28 | Nahoru | #9

BEGY>tohle je provokace nebo to myslíš s tím smirkem vážně?


Proč by to měla být provokace.Já to takhle na svý bejvalý 125 taky udělal.Pokud má motorka nikasil a není poškozenej,tak se jen kyselinou dostane namáznutá vrstvička hliníku (z pístu) z nikasilu dolů a píst se upne do soustruhu a opravdu se malinko lízne.Já jsem ani nemusel kupovat nový kroužky.Ale týká se to jen malýho procenta případů.Záleží na tom,jak a kvůly čemu se to zadřelo.

Přidřený píst a převodový olej

11.6.2009 v 08:37 | Nahoru | #10
Pokud tam píst neni věčnost a povedlo se ti to jel trochu líznout dá se zabrousit píst nejlíp vyměnit i kroužek a hlavně pročistit (propilovat ovšem s citem) drážku na kroužek aby zase chodil volně. Pokud nemáš velké drápance ve válci nebo si to nepřidřel nedostatkem oleje kdy by to zřejmě odnesla i klika bude ti motorka jezdit v pohodě dál.

1 reakcí na tento příspěvek Přidřený píst a převodový olej

11.6.2009 v 09:58 | Nahoru | #11
no ja jsem mel gileru kz 125 a posralo se mi tesneni pod hlavou a nachcala voda do valce a kdyz jsem to rozdelal tak byl pist olamanej trochu a na nikasilu byla vrstvicka hliniku z pistu, tak jsem to z toho po chvili dostal, ale musis opatrne, ten nikasil je tvrdej a hlinik je mekej, takze to jde no, dal jsem novej pist a krouzky a sadu tesneni a jela jako driv..

(reakce na) Přidřený píst a převodový olej

11.6.2009 v 12:25 | Nahoru | #12
Válec bych asi nešmirgloval, ale písty se u Jawy opravovaly běžně. Pokud se to jen lízlo na takzvané "prasátko", zůstala na pístu lesklá ploška, která netáhla olej a pak to mělo tendenci přidírat se opakovaně. Stačilo to přešmirglovat ve směru obvodu válce (ne ve směru chodu pístu!), aby se na pístu vytvořily jemné rýhy, a normálně to zase běhalo.

Líznutý píst


a po zašmirglování

Přidřený píst a převodový olej

11.6.2009 v 14:48 | Nahoru | #13
Zalezi jak moc to je pridrene , ale zachranit se da dost. Smirgl tak 400 vku, ale nejlepsi je brousek tim to jde nejlip.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist