globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvyšování výkonu až o 40%
 
1.6.2009 v 12:43
Tak jsem chtěl vyhovět jednomu z nás (on už ví) a přeložil jsem jsem do češtiny z jedněch Amerických stránek jedné renomované tuningové firmy OXHERD spolupracující mimo jiné s Orange Country Chopers a nebo Chip Foose. Zkopíroval jsem jednoduchý náčrtek na zvýšení výkonu motocyklových motorů. Jedná se o navrtání pístu přesně v jedné třetině jeho průměru (směrem od výfukového potrubí) vrtákem o průměru 2,6mm. Tím dojde k odvodu přebytečného tlaku nad pístem který píst při stoupání brzdí. Samozřejmně se zvýší otáčky cca o 50% (záleží na typu motoru. Je to úspěšně odzkoušeno na jednoválcových motorech do objemu 125 ccm. Tyto motory se začnou chovat jako dvoutaktní, ale s ohromným krouticím momentem jako čtyřtaktní. (zkráceně - spodek silný jako u 4t a vysoké otáčky jako u 2t) Samozřejmně má to i své nevýhody - musí se do motoru dát velmi kvalitní olej a mění se jednou tak častěji což může přijít na pěkné peníze.


Tak malá oprava. Průměr díry se odvíjí od průměru pístu. Průměr vrtání se vydělí 16,15.


Naposledy editováno 01.06.2009 13:08:28
Anketa: stojí mi za častější výměnu oleje (při jeho ceně) zvýšení výkonu?
ano
21%
12
ne
79%
46
Předchozí
1 2 3
Následující

Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 16:39 | Nahoru | #61
Já bych zkusil dát kardan z lokomotivy, pak to pojede jak svině

(reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 17:18 | Nahoru | #62

dajos>Vrtat díru do pístu..hmmm sou mi věci..
Jinak znám možná elegantnější způsob jak snížit ventilační ztráty - např. Suzuki u GSX-R 1000 K7 používá sériově propojovací otvory mezi 1. a 2. válcem, a 3. a 4. válcem - ve spodních částech válců pod dny pístů (nezasahují do spalovacího prostoru). Takže když jde píst z DÚ do HÚ vytváří sousednímu válci podtlak a ulehčuje mu pohyb dolů, naopak při pohybu pístu z HÚ do DÚ se pod pístem vytváří přetlak a ten opět napomáhá sousednímu pístu v protipohybu.

..teda pokud si dobře vzpomínám



To je divný, ne? To ten sousední píst ulehčuje práci sousednímu, ale sám tu samou musí vydat, tak kde je teda úspora?

(reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 17:33 | Nahoru | #63

GSX-Roll>našel jsem ještě píst ze "samoladícího" dvoutaktu



jj, stačí chudší směs a velký zápřah a motor už si poradí kde si tu odlehčovací díru udělá

Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 18:53 | Nahoru | #64

Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 19:29 | Nahoru | #65
Mam skromnej dotaz a co na to masivni zvyseni otacek bude rikat omezovac otacek?

Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 20:10 | Nahoru | #66
Ten to radsi vzda a pujde se sam vypnout...

Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 23:09 | Nahoru | #67
jedna věc skutečně zvýší výkon(ono to vlastně zvyšuje účinnost) a používá se to i na závodech - předchlazování paliva jen by bylo zajímavé to provedení...

Zvyšování výkonu až o 40%

8.9.2009 v 16:12 | Nahoru | #68
Ověřená věc v praxi jak snadno zvýšit výkon je pořídit stroj s pořádným zdvihovým objemem a neřešit zbytečné pi....ny

Zvyšování výkonu až o 40%

8.9.2009 v 20:37 | Nahoru | #69
To jako navrtat kazdy pist jo ?

Tak vetsi picovinu sem tady na tom foru jeste nenasel

Vis co zvetsi vykon tveho prohlizece ??? zmacknuti kombinace klaves ALT + F4

1 reakcí na tento příspěvek Zvyšování výkonu až o 40%

8.9.2009 v 20:40 | Nahoru | #70
kriste pane...

Zvyšování výkonu až o 40%

8.9.2009 v 22:44 | Nahoru | #71
tak třeba já si zvýšil výkon motoru o 100% ale stálo mě to ca 6tis, takže tohle je o dost lepší

Zvyšování výkonu až o 40%

8.9.2009 v 23:25 | Nahoru | #72
to je takovej masakr,ze to neni mozny Nejsem mechanik a motor je pro me kus zeleza, co mi taha prachy z penezenky a vlasy z hlavy. Ale tohle me fakt zaujalo a kluk se kterym sdilim garaz koupil staryho sifona na dily. Ale jezdi. Tak mu navrhnu tenhle tuning, malinko postelujeme karbec, striknem trosku 100 oktanu a myslim, ze az to bude po D1 za barakem slehat ve svy helme za 2 kila na sifonu electronic stejny cenovy relace kolem passata tmavy barvy rychlosti znacne presahujici chapani kohokoliv, tak bude mit sqadra Koranteng a bloncka Borhyova na tv hroba o cem zvanit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

8.9.2009 v 23:44 | Nahoru | #73

RUTAN>kriste pane...



Co jééé?
Nemůžeš najít vrtáky???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

9.9.2009 v 07:02 | Nahoru | #74

Dandule>Co jééé?
Nemůžeš najít vrtáky???



né...ale jak jsem vrtal, tak mi to ulítlo a vzal jsem to i skrz hlavu....
takže né 40%, ale rovnou 80%!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

9.9.2009 v 08:12 | Nahoru | #75
RUTAN> Si děláš prdel ne? Dyk to už bude trhat pracky

Zvyšování výkonu až o 40%

9.9.2009 v 08:47 | Nahoru | #76
Hele, nepomohlo by tenhle píst jen navrtat? Myslíte že by to pak jelo lépe?

[img]

Zvyšování výkonu až o 40%

9.9.2009 v 08:47 | Nahoru | #77
když ne, tak mám ještě druhý

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Zvyšování výkonu až o 40%

9.9.2009 v 09:06 | Nahoru | #78
Pár nadšenců z jawamanie už zkoušeli v praxi ověřit mýtus o "dřevěném pístu" - viz ZDE.
Určitě by nebyli neochotný odzkoušet i toto, kdyby to aspoň na chvilku vypadalo jako že to není úplná kkktina - elán by na to byl

(reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

9.9.2009 v 09:42 | Nahoru | #79
rraol> ale u toho dřevěnýho pístu byl alespon náznak šance že by to mohlo fungovat, ale tohle snad nema ani smysl zkoušet ne? to radeji odpojit kably od svicek a efekt bude stejnej...

(reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

9.9.2009 v 11:54 | Nahoru | #80

abcman>RUTAN> Si děláš prdel ne? Dyk to už bude trhat pracky



tak to už trhalo předním, protože sem jezdil na ví paua rejsing stooktanpyčo. Teť to dožene i Chucka Norrise!

Zvyšování výkonu až o 40%

16.9.2009 v 08:01 | Nahoru | #81
nevim proc si z toho delate srandu je to overene ,kamos to jezdi v ama serii.Jen je potrba zvysit ventilove vule u vyfuku na 0,9 a na sani nechat 0 aby se konpenzoval ubytek tlaku.Kdyz jsem resil rozmer otvoru bylo mi receno ze musim striktne dodrzet 1,3procenta vrtani.dale je potreba vyradit omezovac,narust vykonu byl ale jen 30%.mnoho zdaru pri tuningu
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist