1 reakcí na tento příspěvek K and N air filter
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K and N air filter
Jinak já ho pral normálně v jarový vodě už třikrát a je to v pohodě si myslim, každopádně nad origo čistič asi neni, oni v kn ví jak ten svuj olej rozpustit nejlíp
Jinak K&N muzu doporucit... masina jde lip za plynem a je to i lepsi pro motor,lip se mu dycha... zalezi pak co mas za masinu strikacka si ho sama prebere,karbec se musi seridit...
ke KN se doporucuje PowerCommander a s nim smes doladit
ladak samotny takovy efekt nema
ja ho mel asi 28tis km na ZX10 a ted mam origo papirovy, kdyz mi tohle bylo receno (nezavisle z nekolika zdroju), cistil sem ho cca kazdych 9tis, chce to casteji nez normalni
Existuji K&N filtry do airboxu jako prima nahrada originalu, ktere maji zarucene stejne parametry jako originalni (nejcasteji papirove nebo molitanove) filtry. U tech se pochopitelne nic neserizuje.
Pak jsou tzv. kosicky k nasazeni na hrdlo karburatoru (nebo klapky vzduchu), ktere jsou universalni, voli se podle prumeru hrdla a objemu motoru a ty maji radove vyssi propustnost vzduchu. Tady uz je potreba serizovat mnozstvi paliva.
K&N v dnešní době nabízí v podstatě na jakýkoliv automobil na světě výměnný vzduchový filtr ve stejném rozměru, jaký používá výrobce, ale se zaručeným navýšením průchodnosti vzduchu až o 40 %. Navíc se K&N filtry vyznačují svojí neuvěřitelnou zárukou v délce životnosti vzduchového filtru a ujetí 1 600 000 km se zaručenou ochranou motoru v závislosti na sání vzduchu.
2 reakcí na tento příspěvek K and N air filter
o tom ze se zmeni smes mi rikalo nekolik lidi, tak sem znervoznel, ale porad to neni uplne jasny a vysvetleny
u karburatoru je to jasny, tam tece volneji vzduch a je mensi podtlak nasavajici benal, naopak s ucpanym filtrem se nasaje benalu vic a bude smes bohatsi, ale u strikacky bych ted rekl, ze by to na smes nemelo mit vliv zadny, jen pozitivni, ze se motoru dobre dejcha, ale vzduchu nasaje vzdy stejne, nebo jak to je?
1 reakcí na tento příspěvek K and N air filter
1 reakcí na tento příspěvek K and N air filter
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K and N air filter
RadekFZ1Fazer>Podle toho, co jsem četl o KN filtrech, tak má lepší propustnost vzduch i ten co se dává do Airboxu. Měl jsem ho v FZ6fazeru a ve vysokých otáčkach to bylo fakt znát dost. Co se týká seřizování, tak u karbeců je to asi jasný a co se týká stříkaček, tak bych to ještě rozlišoval podle toho, jestli mají lambda sondu nebo ne. Pokud ano, tak bych věřil tomu, že si to s tou bohatostí poradí samo. Jen pro příklad FZ6 lambdu nemá a FZ1 jo.
lambda sonda koriguje smes jen v rezimu kdy neakcelerujes cca do 3tis otacek... ve velkej otackach a na plnej plyn nema absolutne vliv na tvorbu smesi...
Bubrak ZX10R>kazdopadne mi to stejne vrta v hlave, prece kdyz ma filtr zvysenou pruchodnost, tak stejne se do valce nasaje stejne mnozstvi a strikacka tam strikne stejnou davku paliva
o tom ze se zmeni smes mi rikalo nekolik lidi, tak sem znervoznel, ale porad to neni uplne jasny a vysvetleny
u karburatoru je to jasny, tam tece volneji vzduch a je mensi podtlak nasavajici benal, naopak s ucpanym filtrem se nasaje benalu vic a bude smes bohatsi, ale u strikacky bych ted rekl, ze by to na smes nemelo mit vliv zadny, jen pozitivni, ze se motoru dobre dejcha, ale vzduchu nasaje vzdy stejne, nebo jak to je?
S KN filtrem se toho vzduchu do válce dostane skutečně víc. Když se nad tím zamyslíš, tak na to aby mohl být vzduch přes filtr filtrován, tak musí být za filtrem podtlak. Čím je filtr méně propustný, tím větší musí být ten podlak pro překonání odporu filtru. A když budem výcházet z toho, že podlak dělá motor stále stejný(samozřejmě že roste s počtem otáček), tak zákonitě při lepší propustnosti filtru musí projít větší objem vzduchu skrz filtr, tím pádem mezi motorem a zadní stranou filtru vzniká menší podtlak a tudíš se více vzduchu dostane do válců. No a pokud stříkačka nemá lambdu, tak tam stříká množství paliva předem nadefinované a tudíš směs bude o něco chudší. Pokud lambda je, tak by to měla umět vyhodnotit a množství vstřikovaného paliva přenastavit. Doufam že je to alespoň trošku pochopitelný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K and N air filter
Bubrak ZX10R>RadekFZ1Fazer: no jak sem psal, podle me ti strikacka strikne stejne paliva a do valce se nasaje stejne vzduchu (proste objem valce), takze smes by vetsi pruchodnost ovlivnit nemela (narozdil od karbcu)
no kolik vzduchu se nasaje je dany zdvihovym objemem - to je jasny... v idealnim pripade je to presne tolik vzduchu kolik je zdvihovej objem... kdyz se ale motor toci rychle a je potreba motor naplnit rychle tak pak prurez sacich kanalu, filtr atd pusobi jako restrikce ze pres ni tolik vzduchu neprojde a za ten cyklus se valec naplni min.... pokud je hlavni restrikce filtr, tak je mozny ze v tockach pruchodnejsi filtr udela nejakou zmenu... pokud je hlavni restrikce jinde - prurez sacich kanalu, saci hrdla, saci diry v airboxu... tak tam neudela zadnej rozdil ani to ze filtr uplne vyhodis... a ten ma propustnost o nekonecne procent vyssi nez serie:)
Tak tohle třeba nevim. Měl jsem za to, že to prostě vyhodnocuje spálenou směs a podle toho nastavuje vstřik.
1 reakcí na tento příspěvek K and N air filter
assassin>Bubrak ZX10R>RadekFZ1Fazer: no jak sem psal, podle me ti strikacka strikne stejne paliva a do valce se nasaje stejne vzduchu (proste objem valce), takze smes by vetsi pruchodnost ovlivnit nemela (narozdil od karbcu)
no kolik vzduchu se nasaje je dany zdvihovym objemem - to je jasny... v idealnim pripade je to presne tolik vzduchu kolik je zdvihovej objem... kdyz se ale motor toci rychle a je potreba motor naplnit rychle tak pak prurez sacich kanalu, filtr atd pusobi jako restrikce ze pres ni tolik vzduchu neprojde a za ten cyklus se valec naplni min.... pokud je hlavni restrikce filtr, tak je mozny ze v tockach pruchodnejsi filtr udela nejakou zmenu... pokud je hlavni restrikce jinde - prurez sacich kanalu, saci hrdla, saci diry v airboxu... tak tam neudela zadnej rozdil ani to ze filtr uplne vyhodis... a ten ma propustnost o nekonecne procent vyssi nez serie:)
Hm, to zní rozumně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K and N air filter
Bubrak ZX10R>tak co mam teda delat? mam tam nechat papirovej nebo zpatky KN, a mam nechat orig vejfuk nebo zpatky Yoshimura pruchodak? s pruchodakem to strili pekne do vejfuku, nenici se tim motor? asi to s tim ale jede lip
Známej má laďák i KN na FZS 1000, nejeto přes 50000km, a šlape to jak Švýcary
2 reakcí na tento příspěvek K and N air filter
RadekFZ1Fazer>Bubrak ZX10R>tak co mam teda delat? mam tam nechat papirovej nebo zpatky KN, a mam nechat orig vejfuk nebo zpatky Yoshimura pruchodak? s pruchodakem to strili pekne do vejfuku, nenici se tim motor? asi to s tim ale jede lip
Známej má laďák i KN na FZS 1000, nejeto přes 50000km, a šlape to jak Švýcary
No ja mam na ZX10R 42000km a taky bych rekl, ze to slape pekne. Jen mi zase nekde profukujou svody u motoru a cvaka to. A nebavi me zas odklapet chladic abych to dotahnul.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K and N air filter
Bubrak ZX10R>Jo to zni rozumne, takze jeste zjistit co je hlavni restrikce. To bude orisek.
Na FZ6 Fazeru byl určitě hlavní restrikce filtr, protože na jednom místě kde jsem měl několikrát před tím maximálku 210 - 212 km/h, tak jsem měl potom s KáeNkem 222-225 km/h. A bylo to i pocitově znát, že ten vršek od cca 9 do 13,5 tisíc byl silnější.
Mam zkusenost s K&N filtry ve ctyrech autech - cpu to vsude, kde se da - jeden karburator a tri strikacky, vsechno byly nahrady do origo airboxu a vsechno bezelo bez nutnosti jakychkoli dalsich zasahu.
Co se tyce motorek, tak tady jsem experimentoval s K&N filtry v Intruderu (VS1400), nejdrive jsem mel nahradu do airboxu a slo to bez serizovani - s original vyfuky, potom jsem dal ladaky (ne prazdne roury) a jelo to take bez problemu. Nakonec jsem vyhodil airboxy a dal jsem kosiky primo na karburatory - to uz nejelo . Karburatory se musely komplet pretryskovat (Dynojet) a seridit.
zdalo se mi, ze vzdycky ten original filtr do airboxu pro motor s karburatorem mel podstatne mensi propustnou plochu nez ten puvodni - papirovy, popripade molitanovy. Takze bych rekl, ze u nahrad pro karburatorove motory se asi snazi zachovat stejnou propustnost a u nahrad pro strikacky se pocita se schopnosti ridici jednotky se srovnat se zmenou propustnosti (v urcitych mezich).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 | hanssik19 | 9 | 30.5.2024 v 12:06 Filipuč |
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 | ki | 7 | 29.5.2024 v 16:44 zetor |
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 11 | 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1 |
Volnobeh Yamaha YZF-R6 | sete111 | 1 | 27.4.2024 v 09:38 kokoška. |
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 4 | 25.4.2024 v 10:03 Slow |