globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterka nebo ne?
7.5.2009 v 18:06
Chtel bych se na neco zeptat.
Dneska jsem po 4 dnech prisel k moto, zapnul skrin, nastartoval, jen se protocila pumpa vstrikovani a nic. Dal jsem tedy nabit baterku, prubezne jsem meril napeti, chvili bylo jen na 6V, pak razem skocilo na 12V, motorku jsem nakonec nastartoval, koupil novou baterku a zatim ok. Otazka zni ovsem takto, muze tam byt jeste nejaky dalsi problem, proc se prechozi baterie vybila nebo to proste uz byl starsi kousek a nema cenu se tim zaobirat? Alarm ani jine zpusoby odberu v klidu na moto nemam.
Diky za odpoved.

1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 18:15 | Nahoru | #1
možná bys mohl doplnit, jak tam máš tu baterku dlouho a jak se o ní staráš, třeba v zimě..

Naposledy editováno 07.05.2009 18:15:17

(reakce na) Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 18:18 | Nahoru | #2
AgentMlicnak> Motorku jsem koupil pred tydnem a baterku jsem bohuzel uz vyhodil (jinak to byla klasicka uzavrena kyselinova, znacku nevim)..takze bohuzel...

1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 18:24 | Nahoru | #3
Jestli dobíjí jak má zjistíš jednoduše. Když motor točí cca 5000 otáček, tak napětí na aku by mělo být v rozmezí 14 V +- 0,7 Voltu a dobíjecí proud okolo 20ti Amper. Pakli ne, tak je něco v nepořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 18:32 | Nahoru | #4
Poggy> Dobijeni jsem zkousel, funguje. Teda doufam, pri vyssich otackach stoupalo napeti na baterce od 12 zhruba do 14 (amater no ), Navic jsem na motorce predtim najel asi 800 km a dneska asi 100 km a vse ok. Jde spise o to, jestli se baterie proste za 4 dny vybila kvuli stari, nebo jestli existuje nejaka neprijemna moznost, ze se vybiji kvuli nejakemu problemu s motorkou. Sorry jestli se ptam jako tatar, ale nejsem v tom nejak zbehly .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 18:40 | Nahoru | #5
Zeoss>
Ne nevadí. Ten od koho jsi moto koupil se o baterku asi moc nestaral. Existuje proces samovybíjení a s ním související sulfatace na deskách. Přeložím do lidštiny. Pokud napětí v akumulátoru poklesne pod určitou mez, tak se začně na deskách ukládat takový hnusný blevajz. Z toho vypline menší plocha na které se elektrolit setkává s deskami a tím se snižuje kapacita akumulátoru. Tento proces je většinou nevratný. Takže pokud aku neviděla nikdy nabíjěčku, když moto nebylo v provozu (zimní pauza), tak se tímto mohla poškodit. Nižší kapacita = rychlé vybití aku. To by tvůj problém vysvětlilo. Obvzlášť když je dobíjení v cajku.
Takže jsi závadu zřejmě odstranil.

(reakce na) Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 18:51 | Nahoru | #6
Poggy> Diky. Ja doufam ze to bude ok. Jak rikam, motorku mam neco pres tyden, prvnich 5 dni jsem intenzivne jezdil a baterka se dobijela denne. Pokud byla poskozena jak rikas, tak by to vysvetlovalo to vybiti za 4 dny klidu. Tak moc diky za rady a uklidneni

Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 21:05 | Nahoru | #7
jestli se obáváš nějakého vybíjení, tak prostě zapoj ampermetr do série před plus baterky a změr si to. Ovšem spíš myslim, že baterka odešla stářím.

Baterka nebo ne?

7.5.2009 v 22:56 | Nahoru | #8
Taky bych řekl. Měl jsem ta té své nové staré ER5 hodně podobný problém a nová baterka to beze zbytku vyřešila.

1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?

8.5.2009 v 10:29 | Nahoru | #9
Zeoss> Napětí padalo na 6V a pak rázem skočilo na12V? Ve ktrých místech jsi měřil? Tohle by spíše ukazovalo na špatný kontakt. I vývody baterky jsou po delší době pokryté vrstvou zhoršující přechodový odpor, takže i "fousy" voltmetru (byť nepředstavuje téměř žádnou zátěž) je třeba pořádně přimáčknout, jinak to může dělat popisované kraviny.
Samozřejmě se ale může takto projevit zvýšený vnitřní odpor baterky při silné sulfataci. Zkus ji silněji zatížit (např. několik žárovek, aby zátěžový proud byl cca25A) a pokud nějaký článek začne silně vařit, pak má zvýšený odpor a je nevratně poškozený.

Poggy> Dobíjecí proud 20A? . To by šla baterka hezky rychle do kytek . Nechtěl jsi napsat "proud, který dodává magneto?"

Baterka nebo ne?

8.5.2009 v 10:47 | Nahoru | #10
!!!!
přerušený článek, při změření ukáže 12,6V, doma vydrží svítit 90% hodinové kapacity, nabíjí se taky správně, ale při větší zátěži prásk a dává třeba jen 6V a z ničeho noc najednou blik zase 12, jako by v ní byl vypínač. Měl jsem to samý, normálně fungovala, ale jak sem přesáhl určitý proud odběru, najednou lup a dávala 6-8V ia to i po odpojení zátěže, najednou po minutě blik a dávala zas 12V. Sběrný dvůr to jistí

jo ale každopádně ji odpoj, nabij a připoj nějakou pořádnou zátěž, třeba 55W (4,5A) halogenku, napětí nesmí jít pod nějakých 11,5V

Naposledy editováno 08.05.2009 10:51:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?

8.5.2009 v 10:48 | Nahoru | #11
BikerJim>
Těch cca 20 amper je celkový proud který by měl vycházet z alternátoru při oněch otáčkách. Tzn že i pro zapalování, vstřikování... + dobíjení. Jasně, tenhle proud by samotnou baterku "uvařil". Pro moje ZXR jsou hodnoty dobíjení zde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?

8.5.2009 v 11:11 | Nahoru | #12
Poggy> Někdy ale i logicky zcela zničená baterka oživne...

Mám ve Fiatu 128 baterku TAB 55Ah, jednou mi něco seřizovali a pak zapomněli zapnutá světla a nechali to několik dnů stát!!! No baterka byla úplně mrtvá, žádný proud jsem do ní nedostal, jakoby přerušená.
Zkusil jsem ale na ní připojit 24V a po několika hodinách se začal odpor snižovat a jak tam šlo cca 0,4A, snižoval jsem i napětí, nabíjel tak do 1A. Po asi dvou dnech a pár cyklech se baterka vzpamatovala!!!!!!!!!! Startuje jako šlak a ani kapacita se nezdá být nějak snížená. Stalo se to asi před pěti lety, baterka je cca 7 let stará a furt se drží jako nová.

Nikdy bych neřekl, že takhle vycucnutý a jistě zesulfatovaný akumulátor se podaří oživit .
A to jsem elektrikář-mechatronik. Takže vím, co říkám.

(reakce na) Baterka nebo ne?

8.5.2009 v 11:18 | Nahoru | #13
BikerJim>
Tos měl docela štěstí. Když jsme měli Fiatka Uno, tak přes zimu nejel a na jaře jsem nabíjel aku a už jsem se nedostal přes 75% kapacity. Hustota elektrolitu byla 1,24 a aku "vařila". Zkoušl jsem jí i nechat "vařit" dvě hodiny a nic. A to byla necelej rok stará. Ale nabíjel jsem to 14 voltama. 24 jsem nikdy nezkoušel.
Ale kámoš zase oživil aku ve krerej byl zmrzlej elektrolit. Kostka ledu, připojil na nabýječku a přes noc jí nabil. Sice kapacita byla mizerná, ale DR 600 má jenom nožní spouštěč, takže to nevadilo. Někdy jdou i "zázraky".

1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?

20.10.2013 v 09:41 | Nahoru | #14
Mám na vás jedmu prozbu co s baterkou přes zimu, motorku mám v kůlně pod plachtou kde je téměř stejna teplota co venku. Baterku mám raději vyndat z motorky nebo ji tam nechat??? Abych v Březnu vůbec nastartoval??? či zima nepoškodila baterku??? Nemuže se něco pos... když bude motorka bez baterky....?
Moc díky

(reakce na) Baterka nebo ne?

20.10.2013 v 09:56 | Nahoru | #15
sonix> Baterku vytáhnout a dát někam, kde je zhruba pokojová teplota. Můžeš ji dát na udržovací nabíječku nebo ji dobít až před vyjetím.

Naposledy editováno 20.10.2013 10:00:12

Baterka nebo ne?

21.10.2013 v 20:27 | Nahoru | #16
Nazdar všem,nechci zakládat nové vlákno tak se zeptám zde. Po včerejší asi tak hodinové jízdě
v ukrutném lijáku sem měl v botech rybník, potřeboval bych poradit skoupí bot díky za info.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 1 Včera v 15:31 DanielVaradero
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist