Téma: Wr450f - spojka jde extremne ztuha
 
27.4.2009 v 14:12
uvitam kazdou radu ktera pomuze vyresit tenhle problem.
Uz jsem zkusil
1. nastrikat do bowdenu teflonsprej az zacal kapat z druheho konce - nepomohlo.
2. prolejt bowden motorovym olejem - trosku pomohlo
bowden nikde neni skriplej, vede tak jak vest ma. Nez jsem to prolil tim motorovym oilem tak pri mackani packy to citelne drhlo, ted to ma uplne hladky chod -ale porad dost tezkej.
Na EV jsem mel i jinymi potvrzeno ze mam nejtuzsi spojku z nasi skupiny- takze to neni subjektivni pocit :
tak cim to kurva muze bejt ?? jo, na prazdno to lanko chodi v pohode, nikde nedrhne

Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 14:46 | Nahoru | #1
když to není v lanku tak to bude ve vypínacím mechanismu spojky..... tohodle japonce neznám..... všeobecně některý motky maji štelovaci prvky ( pro vůli ) resp. vypínací segment ( zpravidla ve funkci vačky) má stavěcí provedení

1 reakcí na tento příspěvek Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 14:50 | Nahoru | #2
Máš to lanko prostě starý, zanešený, vydřený, kdoví co. Taky jsem to řešil i u DR-Z.
Kup nový a namaž olejem o kterým máš jistotu že neleptá teflon - třeba olejem do vidlic. A na konec dej tu těsnící gumovou harmoniku, pěkně ji tam utěsni aby tam nešel žádnej bordel - já jsem ji ještě stáhl fofrpáskou.

Pokud ti spojka vystavuje dobře a na krátký dráze tak můžeš ještě zvětšit pákovej poměr - prodloužit spodní rameno, nebo koupit "posilovač spojky" což je taková krabička ve který je nějakej převod co prodlouží chod páčky výměnou za menší ovládací sílu.

A poslední co můžeš testnout je "oslabit" přítlačný pružiny - u KTM jsou pod nima podložky ve tvaru misky - v originále jsou daný tak že "dno" je směrem ven z motoru, tím pádem zvětšujou předpětí pružin. Když je otočíš tak se předpětí sníží. Akorát je potřeba vyzkoušet jestli pak neklouže spojka, mě neklouzala a šlo to pak lečeji.
Jestli tam nemáš miskový podložky tak by to asi šlo udělat i za pomoci delších vodících šroubů, ale zas bacha aby neškrábaly víko zevnitř

1 reakcí na tento příspěvek Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 15:05 | Nahoru | #3
dikec, aspon mam o cem premyslet
Hele, a ma nekdo zkusenosti s dodelavanou hydraulikou ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 15:22 | Nahoru | #4

AndrejKv>dikec, aspon mam o cem premyslet
Hele, a ma nekdo zkusenosti s dodelavanou hydraulikou ?


tendle uživatel

magura kit yamaha yzf


Naposledy editováno 27.04.2009 15:26:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 15:28 | Nahoru | #5

Vespa>Máš to lanko prostě starý, zanešený, vydřený, kdoví co.



Přesně tak,jsou případy kdy namazání už prostě nepomůže. Pokud je to ještě originál lanko tak bych možná uvažoval o novém. Já jsem staré namazal, a šlo lehce tak 2 - 3 vyjížďky a pak zas blbě. Tak jsem koupil nové, na radu jiných jsem ho nemazal vůbec a peklo Takže jsem ho mázl motorovým olejem a jde krásně skoro na jeden prst - však si mou spojku zkoušel

(reakce na) Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 17:00 | Nahoru | #6

Laďa.s>
Přesně tak,jsou případy kdy namazání už prostě nepomůže. Pokud je to ještě originál lanko tak bych možná uvažoval o novém. Já jsem staré namazal, a šlo lehce tak 2 - 3 vyjížďky a pak zas blbě. Tak jsem koupil nové, na radu jiných jsem ho nemazal vůbec a peklo Takže jsem ho mázl motorovým olejem a jde krásně skoro na jeden prst - však si mou spojku zkoušel


no, zrejme touhle cestou se take vydam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 18:56 | Nahoru | #7
ladiktm>

tuhle věcičku mám na svém WR a každý mi ji závidí, a to dokonce i ti co jezdí nebo jezdili na GG, kde jak je známo, je spojka luxusní.
V případě nákupu je nutno dávat pozor aby průměr pístku na pumpě byl 9 max. 9,5 mm. 10 mm je špatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 19:44 | Nahoru | #8
panca> to souhlasí moderní 9,5mm pumpa na novějších typech ktm ( od 04 ) je citelnej rozdíl proti starší 10,5( do 03 včetně) . O (přední) brzdě to platí taktež ale tam je třeba používat "dobrý" obložení. Jen by mě zajímalo jestli se provedení hydraulického ovládaní liší pro motokros yzf od endura wr..... ( výrobce slibuje dodávku pro enduro později) Motokros ma ovladaní jine, dokonce i nová 09 yzf jej ma zase jinak přepracované, tak dotaz kde se da teda u nas sehnat pro enduro

Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 20:05 | Nahoru | #9
jj taky mě to zajímá

(reakce na) Wr450f - spojka jde extremne ztuha

27.4.2009 v 20:43 | Nahoru | #10
ladiktm>

Nevím kde sehnat, je potřeba hledat na netu. Koupil jsem starší použitou motokrosovou, která byla původně na YZ250F 07. Pasovala, musel jsem jemně upravit (sprostě jsem ho přihnul, je to měkká ocel) kovový držák lanka, který je u startéru našroubovaný na bloku a malinko přihnout páku ovládání spojky. Dál bylo potřeba jen šikovně vést hadici, aby se nepropálila od výfuku. Funguje 100%.

Rozdíl mezi WR a YZ je v tom, že YZ má lanko vedené vlevo od motoru, tudíž je tam místo i pro ten hydraulický váleček. WR má startér a lanko vedené vpravo kolem motoru, tudíž blízko výfuku. Je tam pro ten váleček méně místa, ale napasovat to lze. Mám k tomu důkaz .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist