2 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
následně se za zatáčkou vyzvracet, či vyměnit spodní prádlo...
1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
zadní de do smyku podstatně jednodušeji, ale smyk zadního se dá ustát
ideálně v zatáče nebrzdit, ale pokud je to nutné tak zase 80% předek, zbytek zadek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
aneb s padákama od Rutana, nebojme se ničeho.... :lol: :lol: :lol:
Ale na kole to funguje..
co na silnici v zatáčce udrží přední brzda , zadní už jde do smyku.
To samé i při brzdění na rovině či z kopce - zadní se blokuje, přední je v pohodě.
I to narovnávání je cítit v zatáčce při brzdění zadní.
Pravda, kolo a moto jsou dvě různý hmotnosti, ale v zásadě to je myslím stejný
1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
No a pak uz jen zbyva to co psal rutan pripadne pokud na nej trpite tak je vhodne vzit si prasky na srdce :lol:
Samozrejme pokud je cloveku jasne ze je moc dlouhy uz na najezdu tak na nic necekam a zaroven s naklanenim i s citem brzdit. Stejne je to i o prirozenych reakcich ktere vedome clovek moc neovlivni. me jednou od vysekani v Sku ktere melo druhou pulku svinsky ostrejsi nez prvni zachranilo to ze jsem to hned nepreklopil ale hned jak jsem uvidel tu druhou polovinu tak jsem to narovnal, par metru dost fastovne brzdil a az pak to slozil (samozrejme porad na brzde ale uz s citem) ale treba bych to projel i bez brzdeni v hooodne velkem naklonu kdo vi. Proste brzdete jak chcete ale tak at sebou neslehnete to je hlavni ne? :lol:
Bez problemu se da brzdit silne ale s citem a da se to i do vetsiho naklonu, pokud pocitas s tim ze te brzdeni rovna, zaroven s packou uz priklapis co je potreba, no problem :)
1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
Vzhledem k mejm koplejm kotoučům(tak moto koupená)brzdím už 3 roky povětšinou zadkem /předkem si přibržďuju/
Prostě se předkem bojím a myslím, že hodně pádu je mimochodem právě kůli přední brzdě, ať už v zatáčce, či jinde.....
Možná mě za to tady někteří odsoudíte a já nevím co, ale prostě zadní brzda je lepší, toť můj názor....asi je to taky tím, že nejezdím žádnou palbu a na okruhu mi to šlo taky se zadní a přibržďováním předkem...... (jinak pro debatu - na kotoučích se pracuje)
*yes*
Základem jsou kvalitní gumy, pak nejsi dlouhý v žádné zatáčce a prostě to jen hodíš na koleno a jedeš vesele dál.
s přední se musíš naučit pracovat, nesmíš ji mačkat jako svoji mladou. :lol:
Jemně a výsledek je pak ten, že můžeš brzdit v jakémkoliv náklonu, nebo situaci, kromě pískovišť... :shy:
3 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
Dokud nazahamuju brzdu tak, že zablokuju kolo tak je to samé jako dávkování plynem. Pouze ta brzda má, pro zpomalení, vyšší účinnost než ubrání plynu. Navíc, když už tedy mluvíme o použití brzdy v krizový situaci, tedy s naprosto reálnou šancí, že zazmatkuju, tak je i naprostoreálné riziko, že zahamuju a chytnu šmíra. Je-li tedy takto razeno začátečníkům, tak bych rád viděl, kdo z nich je potom schopnej zvládnout smyk na předek. Při smyku na zadním kole se "pouze" roztancuje motorka "pod prdelí", tu motorku držím nejenom rukama, ale držím ji i nohama, a těma ji můžu i do značné míry korigovat, krotit. Na prdeli cejtím kam mi ta motorka chce utíkat.
Předek se dá sice ze smyku vytáhnout taky, ale rozhodně to vyžaduje už poněkud náročnější ekvilibristiku.
A pokud nezvládnou smyk, tak zase pád při smyku zadního je přeci jenom lepší, než když uteče přední kolo zpod rukou.
To že dneska řada lidí nemá pro brždění zadkem cit, je bohužel pravda. Ale nevyplývá to z toho, že by zadní brzda byla v tomto směru zrádnější než přední, ale z toho že to tou zadní neumí, protože je to prostě nikdo neučí a hned v počátcích jim každej "vštěpuje" do hlavy: na zadní brzdu zapomeňte.
Když už se dostanu v zatáčce do krizovky tak volím následující: na momentík motorku postavit do přímého směru, v tom přímým směru tvrdě zahamovat na obě brzdy, pustit a motorku naklopit.
RUTAN píše: T70>obecně řečeno, pokud jsi dlouhý v zatáčce a šáhneš na brzdu, tak sebou z 90% sekneš ať už jsi použil přední nebo zadní. Pokud vidíš, že se nevejdeš, tak to chce kurevsky klidné nervy a ohnout to ještě víc.
následně se za zatáčkou vyzvracet, či vyměnit spodní prádlo...
Máš naprostou pravdu. Radši moc nebzdit ale snažit se to projet většinou mi to vyšlo. esíčko na louce z kopce tak tak jsem to vybral kdybych tenkrát šáhnul na brzu tak se vysekam.
V zatáčce klidně taky přibržďovat, ale pouze předkem a počítat s tim, že stejně jako při větším ubrání plynu se motorka začne rovnat, takže pokud to má člověk vžitý a nevyděsí se toho rovnání, tak no problemo. Ale jak už tu bylo Xkrát napsáno, lepší je mít pomalejší nájezd a rychlejší výjezd, než pak zmatkovat uprostřed zatáčky. :thmubup: