globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít
 
7.6.2007 v 14:34
Tak jsem na rozpacích: shlédl jsem v TV pořad MOTO-BAR a tam bylo doporučeno v zatáčce zásadně brzdit předkem i když je krize. Zadní brzda prý motku narovnává a posílá ven ze zatáčku. Někteří diskutující zde doporučují pravý opak, např. "Používám zadní, když chci rychle zastavit, nejen na parkovišti při manipulaci a při dobrždění ale i na zklidnění na okruhu v zatáčkách a <strong>když jste dlouhý do zatáčky tak jen zadek</strong>, lehce...hodněkrát mě to zachránilo, na předek ani nemyslete půjdete k zemi hned..."Tak co je lepší když jsem v zatáčce dlouhý:předek nebo zadek?
Předchozí
1 2
Následující

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 14:41 | Nahoru | #1
No asi s nima v zásadě souhlasím, zadek ani ve snu, ale když jsem už na kolenu, tak na ten předek holt hodně zvolna, jinak to už jde přes limit

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 15:59 | Nahoru | #2
já používám zadek hlavne v zatáčkách, které jedu třeba na "podtočenou dvojku", jakoby na přechodu mezi tahem a bržděním,a nechci řadit až na jedna. Tak si přišlápnu zadek, a můžu to projet více pod plynem, takže ta dvojka tak neškube a nekope *yes*

2 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:25 | Nahoru | #3
T70>obecně řečeno, pokud jsi dlouhý v zatáčce a šáhneš na brzdu, tak sebou z 90% sekneš ať už jsi použil přední nebo zadní. Pokud vidíš, že se nevejdeš, tak to chce kurevsky klidné nervy a ohnout to ještě víc.
následně se za zatáčkou vyzvracet, či vyměnit spodní prádlo...

1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:26 | Nahoru | #4
v zatáčce jedině předek,jde jen o to,naučit se ho dávkovat

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:28 | Nahoru | #5
následně se za zatáčkou vyzvracet, či vyměnit spodní prádlo...

Rutan doporučuje výklopný helmy a dvojdílný kombinézy :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:29 | Nahoru | #6
přední brzda pobere cca 80% , zadní zbytek (záleží na konkrétní mašině a gumách).
zadní de do smyku podstatně jednodušeji, ale smyk zadního se dá ustát
ideálně v zatáče nebrzdit, ale pokud je to nutné tak zase 80% předek, zbytek zadek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:30 | Nahoru | #7
RUTAN>>
aneb s padákama od Rutana, nebojme se ničeho.... :lol: :lol: :lol:

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:31 | Nahoru | #8
jednou mi prdel zachránil kraťoučkej řízenej smyk zadního kola ... ale teda v tu chvíli bych mohl prdelí stříhat osy do kol.

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:33 | Nahoru | #9
nápavu z vagónu by si taky dal? ;)

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:42 | Nahoru | #10
Na moto se to zkoušet bojím..
Ale na kole to funguje..
co na silnici v zatáčce udrží přední brzda , zadní už jde do smyku.

To samé i při brzdění na rovině či z kopce - zadní se blokuje, přední je v pohodě.

I to narovnávání je cítit v zatáčce při brzdění zadní.

Pravda, kolo a moto jsou dvě různý hmotnosti, ale v zásadě to je myslím stejný

1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:53 | Nahoru | #11
pokud tu zatacku projizdite malo nakloneni pripadne pomaleji tak pak brzdit ma smysl, clovek ustoji i to jak se chce motorka narovnat a i nejaky mensi smyk jde ustat. Pokud ale clovek jede rychleji tak je mu pribrzdeni prd platne teda za predpokladu ze nebrzdi proto aby spadl do pangejtu v co nejmensi rychlosti :lol: Tim ze clovek zacne brzdit rychlou zatacku moc neutahne alespon teda pokud je to opravdu krize protoze uz neni dost dlouha draha na to aby se ta motorka zpomalila. Pak uz pomuze opravdu jedine to poradne naklopit a doufat ze tam neni sterk nebo nekdo kdo to lip odhadl a projizdi ji pomalu.
No a pak uz jen zbyva to co psal rutan pripadne pokud na nej trpite tak je vhodne vzit si prasky na srdce :lol:
Samozrejme pokud je cloveku jasne ze je moc dlouhy uz na najezdu tak na nic necekam a zaroven s naklanenim i s citem brzdit. Stejne je to i o prirozenych reakcich ktere vedome clovek moc neovlivni. me jednou od vysekani v Sku ktere melo druhou pulku svinsky ostrejsi nez prvni zachranilo to ze jsem to hned nepreklopil ale hned jak jsem uvidel tu druhou polovinu tak jsem to narovnal, par metru dost fastovne brzdil a az pak to slozil (samozrejme porad na brzde ale uz s citem) ale treba bych to projel i bez brzdeni v hooodne velkem naklonu kdo vi. Proste brzdete jak chcete ale tak at sebou neslehnete to je hlavni ne? :lol:

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 16:55 | Nahoru | #12
LiX>>
*yes* souhlas *yes*

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 19:32 | Nahoru | #13
T70>Ja brzdim do zatacek jenom predkem, ale hlavne s klidem, zadne splasene panicke hamovani.
Bez problemu se da brzdit silne ale s citem a da se to i do vetsiho naklonu, pokud pocitas s tim ze te brzdeni rovna, zaroven s packou uz priklapis co je potreba, no problem :)

1 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 20:08 | Nahoru | #14
No jo jenže v českých zatáčkách je většinou takový pěkný pískoviště, že si člověk nakváká do kalhot i když nechce...A pak jsou tady ty blázni co si hned na začátek koupí nějakýho litra a myslí si že ho s chladnou hlavou uřídí a pak to tady bohužel končí...A pak samozřejmě záleží na gumách...Taky je důležitý jestli projíždíte zatáčku z kopce nebo do kopce,pravou nebo levou...

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

7.6.2007 v 20:29 | Nahoru | #15
Když jsem byl dlouhej a zkoušel to zadkem tak to motorku rovnalo a táhlo ven pak jsem se probral víc to sklopil a nebrzdil a bylo to v poho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

8.6.2007 v 23:46 | Nahoru | #16
T70>> když jste dlouhý do zatáčky tak jen zadek
Vzhledem k mejm koplejm kotoučům(tak moto koupená)brzdím už 3 roky povětšinou zadkem /předkem si přibržďuju/
Prostě se předkem bojím a myslím, že hodně pádu je mimochodem právě kůli přední brzdě, ať už v zatáčce, či jinde.....
Možná mě za to tady někteří odsoudíte a já nevím co, ale prostě zadní brzda je lepší, toť můj názor....asi je to taky tím, že nejezdím žádnou palbu a na okruhu mi to šlo taky se zadní a přibržďováním předkem...... (jinak pro debatu - na kotoučích se pracuje)


*yes*

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

9.6.2007 v 01:14 | Nahoru | #17
Jel jsem pravotočivou utáhlou z kopce - vracečka šílená, byl jsem moc rychlý tak jsem ještě na začátku brzdil přední tak na 50%. Co se ale nestalo? V přesné polovině vracečky mrd a už jsel ležel. Seběhlo se to moc rychle, nevím jesli sem měl ještě ruku na brzdě přední, ale od té doby co zatáčka, tak to si radši najeud pomaleji s tím, že si můžu zrychlit pomalounku.

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

9.6.2007 v 01:15 | Nahoru | #18
T70> Hele taky jsem to viděl a začal trenovat tou přední ale fakt je to bída mě se ta motorka při brždění začne narovnávat a těžko se tam skládá a když jsem dlouhej v zatáčce tak si přibržduju zadni prsotě mi to sedí a za 3 roky co takhle jedzim nikdy kolo vse smyku nebylo! Takhle jsem to praktikoval na hornetu 600 mno a momentálně už jen pouštim plyn no

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

9.6.2007 v 09:24 | Nahoru | #19
AngelZX-4R> pořiď co nejdřív kotouče a nauč se brzdit předkem! (přátelská rada)

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

9.6.2007 v 10:40 | Nahoru | #20
Lada.s> :lol: mno tak jako crashtestů není nikdy dost:)))

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

9.6.2007 v 10:47 | Nahoru | #21
Jo a jeste docela dulezite je ze kazda motorka se rovna jinak a na nekterych je to hodne o hubu brzdit predkem v naklonu. typicky na tohle je Bandit (zvlast 600ccm je na to fakt silena) ale rozdily jsou mezi vsema. Na tohle bacha protoze kdyz je clovek zvykly na motorku ktera je dost neutralni na bzdeni predkem v zatacce a pak sedne treba na toho Bandita tak je to hodne o hubu.... ja jsem mel diky tomu celkem slusnou krizovku ;) Takze nejdriv odzkouset nekde kde je dost mista aby to pak nebylo prekvapko.

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

9.6.2007 v 12:35 | Nahoru | #22
Jedině předkem, předek ubrzdí daleko víc jak azdek. na zadek šlapu jedině když stojím v kopci a chci mít volné ruce, jinak ani prd!
Základem jsou kvalitní gumy, pak nejsi dlouhý v žádné zatáčce a prostě to jen hodíš na koleno a jedeš vesele dál.
s přední se musíš naučit pracovat, nesmíš ji mačkat jako svoji mladou. :lol:
Jemně a výsledek je pak ten, že můžeš brzdit v jakémkoliv náklonu, nebo situaci, kromě pískovišť... :shy:

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

14.6.2007 v 23:23 | Nahoru | #23
Jednoval te nauci brzdit predni Kdyz mam pocit ze sem to prehnal tak du na obe, podle mne bych se ale mel naucit min brzdit a vic zatacet.....

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

15.6.2007 v 00:30 | Nahoru | #24
T70> to by me zajimalo, jak podle kluku z tv zadni brzda krouti riditkama, kdyz nema rucicky. od predni by to clovek cekal spis, kdyz je v naklonu brzdna sila mimo osu rizeni, ach jo. podle me je ta rada s predkem dobra na okruh, kdyz mas z optimalni drahy jeste 20 metru asfaltu rezervu na blbost. pokud hledas stopu klasickou ceskou zatacku vpravo sterk a vlevo nafta, jeste rad sahnes po zadku.

3 reakcí na tento příspěvek Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

15.6.2007 v 04:42 | Nahoru | #25
T70>Zkouknul jsem oba ty pořady a zdá se mi to silně přitažený. Jakej je asi rozdíl mezi tím, když zadním kolem brzdím a nebo když uberu plyn?
Dokud nazahamuju brzdu tak, že zablokuju kolo tak je to samé jako dávkování plynem. Pouze ta brzda má, pro zpomalení, vyšší účinnost než ubrání plynu. Navíc, když už tedy mluvíme o použití brzdy v krizový situaci, tedy s naprosto reálnou šancí, že zazmatkuju, tak je i naprostoreálné riziko, že zahamuju a chytnu šmíra. Je-li tedy takto razeno začátečníkům, tak bych rád viděl, kdo z nich je potom schopnej zvládnout smyk na předek. Při smyku na zadním kole se "pouze" roztancuje motorka "pod prdelí", tu motorku držím nejenom rukama, ale držím ji i nohama, a těma ji můžu i do značné míry korigovat, krotit. Na prdeli cejtím kam mi ta motorka chce utíkat.
Předek se dá sice ze smyku vytáhnout taky, ale rozhodně to vyžaduje už poněkud náročnější ekvilibristiku.
A pokud nezvládnou smyk, tak zase pád při smyku zadního je přeci jenom lepší, než když uteče přední kolo zpod rukou.

To že dneska řada lidí nemá pro brždění zadkem cit, je bohužel pravda. Ale nevyplývá to z toho, že by zadní brzda byla v tomto směru zrádnější než přední, ale z toho že to tou zadní neumí, protože je to prostě nikdo neučí a hned v počátcích jim každej "vštěpuje" do hlavy: na zadní brzdu zapomeňte.

Když už se dostanu v zatáčce do krizovky tak volím následující: na momentík motorku postavit do přímého směru, v tom přímým směru tvrdě zahamovat na obě brzdy, pustit a motorku naklopit.

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

15.6.2007 v 08:39 | Nahoru | #26

RUTAN píše: T70>obecně řečeno, pokud jsi dlouhý v zatáčce a šáhneš na brzdu, tak sebou z 90% sekneš ať už jsi použil přední nebo zadní. Pokud vidíš, že se nevejdeš, tak to chce kurevsky klidné nervy a ohnout to ještě víc.
následně se za zatáčkou vyzvracet, či vyměnit spodní prádlo...


Máš naprostou pravdu. Radši moc nebzdit ale snažit se to projet většinou mi to vyšlo. esíčko na louce z kopce tak tak jsem to vybral kdybych tenkrát šáhnul na brzu tak se vysekam.

(reakce na) Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

15.6.2007 v 08:43 | Nahoru | #27
JirkaGS>>
Naprostá pravda. Zatáčka se dá ubrzdit ale pokad člověk najede naklopenej s bržděnou přední do čtěrku nebo písečku tak se na 99 proc. vyseká.

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

15.6.2007 v 09:04 | Nahoru | #28
Parkrat sem mel sevrenou prdel, hlavne v pravotocivejch, z kopce, kam nevidim.. Obecne najizdim ale pomalu, abych moch vo to rychlejc vypadnout. Brzdy v zatacce mi rovnaj a nechce se mi potkavat auta v protismeru... Parkrate se mi to stalo, nebo, ze beru krajnici prdeli.. To pak zastavuju na cigaro... Zadni moc nepouzivam, kdyz fakt nejde do tuhyho, protoze se znam, zmatek, predavkovani, ustrelena prdel a valim se.. nene, to nechci.

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

15.6.2007 v 09:24 | Nahoru | #29
Kdyz zavcas rozpoznam, ze je to blby tak podrzim narovnanou masinu trochu dele a festovne hamuju predek pak to proste slozim dokud mi nezvhlnou spodky. Kdyz nastane prekerka a neni cas tak tlacim masinu dolu i pres zvlhle spodky a davkuju predni (falesne ABS) a modlim se. Pak si za zatackou vynadam do údů rozepnu bundu at vychladnu a valim dal :lol: .

Jsem dlouhý v zatáčce kterou brzdu použít

15.6.2007 v 09:48 | Nahoru | #30
No teda těma radama z pořadu bych se fakt moc neřídil. Sršeň je tam trochu zmatenej a celkem si i odporuje, ale to je asi trémou nebo tou rukou. :P Můj názor odzkoušenej praxí je, že na silnici brzdit na 95% jenom předkem, protože zadek obstará brzdná síla motoru. Na okruhu brzdit klidně i zadkem, protože to fakt výrazně pomůže (pokud teda nenajíždíte do zatáček po přednim jako Bayliss a spol.). To vše, ale pouze v přímém směru.
V zatáčce klidně taky přibržďovat, ale pouze předkem a počítat s tim, že stejně jako při větším ubrání plynu se motorka začne rovnat, takže pokud to má člověk vžitý a nevyděsí se toho rovnání, tak no problemo. Ale jak už tu bylo Xkrát napsáno, lepší je mít pomalejší nájezd a rychlejší výjezd, než pak zmatkovat uprostřed zatáčky. :thmubup:
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist