globalmoto_duben_nolan





Téma: Pár rad pro newmena
 
12.4.2009 v 20:59
Čau, Nechci zakládat víc vláken tak to napasuju všechno sem. Předem varuju že všechny ty otázky jsou úpně laický tudíž pro znalce k smíchu. Všechny otázky se týkaj KTM 125sx 03.
1) Co je to přepakování?
2) Jakej olej lejt do spojky?
3) Jak často vyměňovat olej ve spojce?
4) Jak často měnit brzdovou kapalinu a jak poznam kolik jí tam je?
5) Jak dotahnout zadní brzdovou páčku? ...vyklá se ze strany na stranu
6) Jak vyměnit píst? (stručně pár větama)
7) Nemá někdo manuál v češtině?
8) Jak zjistim jakej tam dát píst?

Dík za všechny odpovědi

Naposledy editováno 13.04.2009 09:00:42

Pár rad pro newmena

12.4.2009 v 21:09 | Nahoru | #1
1) Přepákovaní na KTM nemáš. Jinak spojuje zadní tlumič s kyvkou.
2)+3) Najdeš v manuálu. Výměna tak 5 motohodin
4) Jednou za dva roky. U motocrosu bych se nebál jí vyměnit každej rok. Kontlola hůladiny průzorem v zásobní nádobce na řidítku u páčky. Takový kulatý plexisklo a dvěma ryskama.
5) Nevím jak je to tam vyřešený, ale počítám, že tam budeš muset dát distační podložku.
6) Sundat nádrž, vypustit chlazení, odtrojit to aby byl dobrý přístup, povilit a sundat hlavu, sundat válec, vytlačovákem vytlačit pístní čep, vyndat píst, nandat novej píst, zasunout namazaný pístní čep v oleji, nasadit válec (bacha na pístní kroužek, jeden nasazuje, druhejpomáhá aby kroužek šel tak jak má), nasadit hlavu, utáhnout utahovacím momentem do kříže, napustit chlazení, nastrojit.

Pár rad pro newmena

12.4.2009 v 21:38 | Nahoru | #2
poggy> dík moc , ale jak si psal že sem mam kouknou do toho průzoru na tu kapalinu, tak tam nic neni vidět, buť je to úplně plný nebo úplně prázdný ...nemam manuál

Pár rad pro newmena

12.4.2009 v 21:40 | Nahoru | #3
1) Je to ten mechanizmus, kterým je ukončený zadní tlumič a je přichycený k zadní vidlici
2) Olej můžeš dát Motul Transoil, s tím mám zkušenost já a bez problému
3) Cca 5-7 mth
4) Jak často těžko říct. Já jsem ji měnil v zimě a další zimu ji taky vyměním. Na těch nádobkách, kam ji budeš lít jsou rysky, tak podle toho poznáš, kolik jí tam je
5) To neporadím, pač nevím jak je to řešené
6) Tak jak psal Poggy, akorát jestli chceš ušetřit tak sundej válec i s hlavou a nemusíš tím pádem kupovat nové těsnění pod hlavu. A nevím jak je to u tvý motorky, ale já jsem musel ještě odpojit přívěru, než jsem sundal válec. Každopádně to nedělej sám, ale s někým kdo už to někdy měnil

Naposledy editováno 12.04.2009 21:40:55

Pár rad pro newmena

12.4.2009 v 22:17 | Nahoru | #4
K bodu 6).. ještě když to budeš nasazovat hlavu, tak tam nezapoměň dát těsnění.. těsnící papír bych z kraje ještě dal tim těsnícim silikonem nebo jak se tomu nadává... nezapomeň utěsnit i šrouby na hlavě.. těma chladicí kapalina taky protejká..
edit. ještě ten pístní kroužek musíš nasadit přesně do zámku.. nsmíš ho tam dát jak ti to vyjde.. v tý drážce jsou takový přepážky na který ti vychází ta díra v tom kroužku (myslim to přerušení kroužku bez kterýho bys to nenasadil)

Naposledy editováno 12.04.2009 22:18:22

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:01 | Nahoru | #5
Dík za odpovědi a nevíte jakej tam dát píst?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:06 | Nahoru | #6
Newmanik> Wiseco nebo Vertex, je to skoro jedno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:27 | Nahoru | #7

Lukasisko>Newmanik> Wiseco nebo Vertex, je to skoro jedno



A je jedno jak je velkej? :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:34 | Nahoru | #8
Newmanik> No to ani ne čoveče Musí se to změřit šupitem a podle toho objednat píst. Tzn. jestli to chceš dělat sám, tak vypust vodu z chladícího systému, vymontuj svíčku, odšroubuj válec a vytáhni ho a dones to někomu, kdo to spravuje a změří ti to a zároveň objedná pístní sadu. Sám to neuděláš, protože nemáš šupito. A ještě důležitý poznatek. Až budeš vydělávat válec, motorka musí být perfektně čistá, ať ti nespadne žádný bordel do motoru

(reakce na) Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:39 | Nahoru | #9
Lukasisko> Ok

(reakce na) Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:39 | Nahoru | #10

Lukasisko>Newmanik> Wiseco nebo Vertex, je to skoro jedno



A jaký sou asi lepší? Wiseco, Vertex, Prox, origo...

Naposledy editováno 13.04.2009 09:51:20

Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:52 | Nahoru | #11
já tam mam ted pro-x a taky dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 09:52 | Nahoru | #12
Je to jedno Wiseco je kovaný, ale dražší. Vertex je litý a levnější, nebo také dělají kovaný a ten je předpokládám dražší. Myslím si, že to je uplně jedno, jaký tam koupíš. Jen kup ten se dvěma kroužky, dělají se ještě s jedním kroužkem racingové a ty odcházejí rychleji tuším.

Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 10:23 | Nahoru | #13
ty racingové jsou v pohodě,PRÝ to má lepší vlastnosti pak...jakou zvolíš značku je jedno...i Athena neni špatná

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad pro newmena

13.4.2009 v 11:27 | Nahoru | #14
Prosím vás, jak poznám kdy je čas na výměnu vzduchového filtru za nový ?

Naposledy editováno 13.04.2009 18:20:22

(reakce na) Pár rad pro newmena

14.4.2009 v 13:58 | Nahoru | #15

Lukasisko>Je to jedno Wiseco je kovaný, ale dražší. Vertex je litý a levnější, nebo také dělají kovaný a ten je předpokládám dražší. Myslím si, že to je uplně jedno, jaký tam koupíš. Jen kup ten se dvěma kroužky, dělají se ještě s jedním kroužkem racingové a ty odcházejí rychleji tuším.



A nevíš jaký sou nejlevnější?

(reakce na) Pár rad pro newmena

2.5.2009 v 16:21 | Nahoru | #16

Raffaello>Prosím vás, jak poznám kdy je čas na výměnu vzduchového filtru za nový ?



Na CBR?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist