globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GS500 asi přidřená ???
26.2.2009 v 16:52
Nazdarek, potřebuju poradit, rano jsem nastartoval motku, kontrolka mazání zhasla hned jak motor naskočil, asi po 3 km mi něco začalo nehorázně mlátit v motoru, motka nšla za plynem, nejela, do cíle (2km) jsem ještě dorazil, během dne jsem na to kouknul, zjistil jsem že jsem jel bez oleje, takže co myslíte že s tim je ? je přidřená ? Ale motor zatím ještě běží, tak to nebude tak hrozný ne ?
Jak to teď rozchodím jeslti to ještě půjde ? Stačí jen dolejt správnej olej, natočit a půjde to ? promaže se to ? Nebo už je pozdě ? Nebo jen nejdří protočit na místě na stojanu na 6stku párkrát zadní kolo ?

Díky za všechny rady

GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 20:16 | Nahoru | #31
Dejve...jasně že nám to v autoškole tloukli do hlavy furt kontrola blablabla, ne nadarmo, no hold jsem se tentokrát poučil, a docela draze , kontrolka se nerozsvítila právě, čili jsem soudil porad ze tam olej je a hlane ze to maže...

a když už bude motor v kelu jako že asi jo, tak když koukam na ty ceny co tu někdo psal, tak mi přijde lepší splašit nějakej jetej motor ve slušnym stavu, jsou u GS porad stejny motory bez ohleud na rok vyroby ? Bo uz treba r.v. 2000 a vejš davali modernejsi ?

(reakce na) GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 20:25 | Nahoru | #32
otas1> v normě? v normě je malý množství, je to samozřejmě kus od kusu, ale mě motorka sežere max 0,1 l/1000 km, a to má těch ventilů i válců trochu víc a motá taky asi víc. Ale nechci to srovnávat, stejně jaku tu 120tku sem uváděl spíš pro zasmátí. Zkrátka jak tady píšešte, pokud to bere 1 l oleje na 1000 km, tak není něco v pořádku. Ano motor fungovat může, ale rozhodně neni v pořádku, žádnej motor neni konstruovanej tak, aby bral tolik oleje. Manuál je věc jiná, tam se výrobce jistí, aby to nikdo nepodcenil, ale berte v úvahu, že kdyby to byla běžná věc, tak tady nikdo neřeší po kolika km má měnit olej, protože by se měnilo "průběžně" :)

GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 20:26 | Nahoru | #33
Tak samozřejmě že cena opravy bude dražší než jinej motor. Bejt tebou tak zkusim někde splašit jinej motor, a dej si pozor aby to mělo stejný typový označení, tedy kód kterej je před číslem motoru, na STK to někdy kontrolujou. Neznám GS, ale je možné že se tam v průběhu let dělali na motorech nějaké úpravy a tím pádem se měnilo i to typové označení. Asi bys to tam namontoval bez problémů, ale můžeš z toho mít problémy na STK.

GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 21:12 | Nahoru | #34
Jak už tady někdo psal: před každou jízdou zkontroluj olej. Motor je nejpravděpodobněji zadřený na klice. Sežeň si "nový" a starý prodej na díly, aspoň ti to pokryje část nákladů na koupi "nového" motoru. P.S. ale nejdříve zajdi na dopravku a nech si vyškrtnout číslo motoru + samozřejmě "nový" motor musí typově souhlasit s motorem současným.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 21:34 | Nahoru | #35

dave-lister>Ale jemu to třeba nesežralo celou náplň 2,9 l, třeba tam ještě něco bude, ale bude asi tak málo že je sací koš na suchu a nic to nenasaje....Nebo to třeba je na hranici čerpatelnosti a ten olej pění a nemá to mazání dostatečnej tlak.... Kontrolka tlaku oleje se snad na něj nerozsvítila....



Nikdo netvrdi ze mu to sezralo 3 litry oleje. Kdyz by to nesalo nebo to salo olej blbe rozvitila by se ta kontrolka mazani.

Klikovka a ten vyvazovak jsou mazani tim ze jsou castecne ponoreny v oleji a kdyz je hladina nizko tak ponoreny nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 21:55 | Nahoru | #36
Já si myslím že jsi to přidřel

(reakce na) GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 22:01 | Nahoru | #37

Štolpin>Já si myslím že jsi to přidřel


GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 22:51 | Nahoru | #38
Kdyby si chtěl koupit nový motor tak se podívej na náhon otáčkoměru. GS od roku 2004 mají otáčkoměr elektronický, takže by jsi měl problém s náhonem. Taky se měnily karburátory, ale to ti může být podle mě jedno. O žádném jiném rozdílu na motoru nevím.
Snad ještě přisávání vzduchu do výfuku, to taky na starém GS není, ale to by taky neměl být problém.

GS500 asi přidřená ???

26.2.2009 v 23:57 | Nahoru | #39
GS500E ma normalni tlakovy cidlo jako 98% motorek, takze to ze se nerozsvitilo znamena bud ze cerpadlo stale udrzovalo nejakej tlak nebo ze se nevratilo. Nektery cidla spinaj pri tak nizkym tlaku ze se rozsvitej az chvili po zastaveni motoru, jakze to castecne na sucho uz jet mohlo.
Ja olej kontroluju temer pred kazdou jizdou.

Dave81> Spotreba oleje 0,1L na tisic je u vzduchace normalni tak leda kdyz je motor cerstve zajety a celou cestu neprekracujes 3000 otacek. Nesrovnavej to s autem, ktery ma diky vodnimu chlazeni mnohem mensi vule a jezdi se s nim prevazne na 2000 otacek.
Spotreba od 0,3 do pul litru je obvykla pri beznem stavu ojeteho motoru a bezne jizde. Pokud to honis na maximalku po dalnici, litr je jeste normalni spotreba. Moje Honda si na dalnici vezme klidne 2 litry na tisic, ma teda na to uz svoje kilometry.

Henrik> Vem ten motor k nekomu kdo se hrabal aspon v Jawach. Rozebrat ho na prvocinitele je snadny. Saly nejsou drahy, pokud neni sedrena klika. Pouzdra na vyvazovaky si udelas doma na soustruhu. Obecne je motor po kvalitni generalce (tedy ne provedene v obecnem servisu) lepsi nez koupenej jinej, protoze ho kupujes ve slozenym stavu a nevis co vse je uvnitr spatne a brzo odejde.

GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 08:20 | Nahoru | #40
málo oleje = ložiska na klikovce v hajzlu
shodou okolností jsme tohle řešili na siskinky GS na podzim
jela po dálnici v rakousku, nic nesvítilo, a najednou rány z motoru a bylo to v hajzlu
motorku jsme tam nechali stát a potom jsem se pro ni vracel s károu
motor jsem neopravoval, sehnal jsem bouračku z německa a prohodil jsem motor, naštěstí němec se před tím než to rozštípal o motorku výborně staral a motor je jako nový
teď má GS po opravě
jezdí líp než před tím
a je na prodej
a navíc je na prodej ještě plno dílů z druhýho GS

2 reakcí na tento příspěvek GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 08:21 | Nahoru | #41
tak pánové...ráno jsem tam cvaknul litr a půl oleje, opatrně nastartoval, a nic, žádný bouchání, ale motorka se strašně rychle ohřála...pak po chvíli jsem vrknul do plynu a když se otáčky dostaly nad 3000 tak to zase začalo mlátit, ale olej se do motoru dostat už musel, tak fakt nevim co to může bejt, na volnoběh, a do 3000 je to v pohodě, tak odpoledne s tim zkusim dojet domu...a pak to rozhodit a dat tam motor z erjednawoepyčo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 09:03 | Nahoru | #42
h3nr1k>
očividně správný přístup, po tobě bych motorku nechtěl
sis měl koupit kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 10:01 | Nahoru | #43
Koukám, že Yamaha dobře činí, když do většiny motorek montuje hladinová čidla. Drtivá většina problémů s mazáním vznikne při nedostatku oleje, ne při výpadku čerpadla.

GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 13:39 | Nahoru | #44
Litr a pul.....

Vzhledem k tomu ze s tim dojel, startuje to a zkousi co to udela kdyz to oturuje tak nejaka "sance" ze budou chyceny "jen" saly je vcelku mala.

Jak uz nekdo napsal, kola je pro tebe skoda...

(reakce na) GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 13:44 | Nahoru | #45

1100Virago>Koukám, že Yamaha dobře činí, když do většiny motorek montuje hladinová čidla. Drtivá většina problémů s mazáním vznikne při nedostatku oleje, ne při výpadku čerpadla.



Tak rekneme ze ty motorky jsou pak "blbuvzdornejsi". Jinak pri vypadku cerpadla je zadreni roztocenyho motoru otazkou vterin.
I moje pritelkyne kdyz si v 19 koupila auto tak vedela ze si musi konrolovat olej a sama si ho kontrolovala a dolivala. Pro normalniho cloveka je snimac hladiny i zbytecnej.

GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 16:07 | Nahoru | #46
Tak a ted to rychle prodá s tím, že to zrovna nejede, ale že oprava vyjde na max. 1000 kč

GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 16:24 | Nahoru | #47
Taaak . . .motorka je doma konečně,domluvil jsem se s jednim kamioňákem hodili jsme jí na kurty do návěsu a odvezl mi jí dom, měl cestu kolem a doma fošnu šup z návěsu dolu a je to...

nevíte někdo o nějakym šikulovi v Plzeňskym kraji co by zmáknul šikovně tu fušku ?Ve Vejprnicích je origo Suzuki servis, ale tam mě stáhnou z kůže, přece jenom jsem jen chudej student

(reakce na) GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 16:51 | Nahoru | #48

otas1>dave-lister>Ale jemu to třeba nesežralo celou náplň 2,9 l, třeba tam ještě něco bude, ale bude asi tak málo že je sací koš na suchu a nic to nenasaje....Nebo to třeba je na hranici čerpatelnosti a ten olej pění a nemá to mazání dostatečnej tlak.... Kontrolka tlaku oleje se snad na něj nerozsvítila....

Nikdo netvrdi ze mu to sezralo 3 litry oleje. Kdyz by to nesalo nebo to salo olej blbe rozvitila by se ta kontrolka mazani.

Klikovka a ten vyvazovak jsou mazani tim ze jsou castecne ponoreny v oleji a kdyz je hladina nizko tak ponoreny nejsou.


Klikovka a vyvažovák má určitě tlakový mazání, jak by se tam ten olej asi dostával když to kluzný ložisko má vůli v řádu tisícin milimetru.

(reakce na) GS500 asi přidřená ???

27.2.2009 v 23:17 | Nahoru | #49
h3nr1k> ...chtěl jsem ti jako spousta ostatních napsat, ať to v žádným případě nestartuješ a dostaneš to domů (nebo do servisu) na vozejku. No, vidím že už je pozdě. Nezlob se na mě, ale nastartovat znovu motor, o kterým ti 30 lidí napíše, že je zadřenej, není normální. Tady je každá rada prd platná...

GS500 asi přidřená ???

28.2.2009 v 08:36 | Nahoru | #50
každá motorka nemusí žrat olej, mam 10 let starou mrchu a nežere ani floka

GS500 asi přidřená ???

28.2.2009 v 10:51 | Nahoru | #51
píšeš,že jsi chudý student.co proboha studuješ?když se motor strašně rychle ohřeje,copak se v něm asi děje?dobrá zkušenost,jak se naučit kontrolovat hladinu oleje.přijde na to,co je levnější.

GS500 asi přidřená ???

28.2.2009 v 14:01 | Nahoru | #52
Martin...> když je zadřenej motor tak neběží vůbec ne ? Musel jsem to zkusit protože jsem fakt nevěděl co s tim je, ani to poradně nevim teď, motor šlapek. ale při vyšších otáčkách mlátí...když by byl zadřenej, tak bych to stěží natočil ne ?

GS500 asi přidřená ???

28.2.2009 v 15:05 | Nahoru | #53
pokud je zadřený na pístech a ty se zapečou,tak samozřejmě nenatočíš.pokud je přidřený na klice,natočit jde,akorát jsou tam velké vůle a ty dělají hluk.možná budou v háji jenom šálky,při nízkých otáčkách to stihne vytlumit chladný olej.GO tě stejně nemine,vyjet 1,5l oleje za 2000km je šílené.buď jsou v háji stírací kroužky nebo to tam letí vrchem přes ventily.

1 reakcí na tento příspěvek GS500 asi přidřená ???

28.2.2009 v 17:03 | Nahoru | #54
jo tak na podzim se mi stala podobná věc za jízdy začla klepat jak bláázen. tak sem to hned odstavil a tlačil dom druhy den sem hned ficel do servisu tam to rozebrali a bylo to přidřené na klice a vysypané šálky. takže oprava hrubým odhadem tak na 15 litru. jestli si na tom stejně tak ti moc nezavidím

GS500 asi přidřená ???

28.2.2009 v 21:27 | Nahoru | #55
tyvole, děkuji bohu že mam vpohodě motorku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS500 asi přidřená ???

1.3.2009 v 13:41 | Nahoru | #56
jurysek> no ty kravo....

tak to budu muset vyklepnout prasatko z narozenin...tak to vypadá že jsem na tom úplně stejně, a z čeho jsi to měl ty ? Jen tak z ničeho nic nebo jsi byl hlava jak já azapomněl že to má i měrku oleje která se dá vyšroubovat ?

a pro ty zkušenější prosim...když píše oprava +- 15 k, nebylo by lepší jiná klika + něco k tomu ? Nebo rovnou jinej motor ? Ted mi někdo psal že má repsovaný funkční motory se zárukou !
A chtějí za ně tak 7 tisíc....což mi přijde lepší než dávat jen 15 za kliku...díkes

GS500 asi přidřená ???

1.3.2009 v 14:51 | Nahoru | #57
Nova klika bude stat mozna tolik za co jsi tu motorku koupil.

Jestli mas moznost vzit celej motor za 7000 tak nevahej a ber ho!

Jiny motor bude nejlevnejsi "oprava". Tenhle jeste muzes prodat na ND.

GS500 asi přidřená ???

1.3.2009 v 18:13 | Nahoru | #58
A jak to je potom s dokladama ? Novej motor bude mít jiný výr číslo atd...přerazit ? nebo se to dělá nějak oficiálně přes úřady ?

Nemam s tim zkušenosti...

GS500 asi přidřená ???

1.3.2009 v 18:50 | Nahoru | #59
Motor se dnes bere jako ND, zajdi si na úřad a jestli v TP výrobní číslo motoru máš, tak si ho nech vymazat.

"Nový" motor musí být stejný typ jako byl ten starý. Pak by v ničem neměl být problém

(reakce na) GS500 asi přidřená ???

2.3.2009 v 22:55 | Nahoru | #60
h3nr1k> sem si rikal uz nebudu dolivat jak budu menit v zime olej a byla to blbost no

jinak rozhodne se vyplati jiny motor je to o dost levnejsi a taky je s tim mene prace, nastesti se mi podarilo taky jeden sehnat, este sem ho nenatocil tak jen doufam ze pojede
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist