globalmoto_duben_nolan





Téma: Soutěžácká Jawa Rotax
 
28.1.2009 v 20:28
Pamatujete někdo tyhle pětistovkový soutěžácky Jawky?S bráchou jsme na nich závodili někdy v 88 roce,...ještě za totáče.Měli jsme je tenkrát od Svazarmu.Tenkrát jich jezdilo na závodech poměrně dost,..těch Rotaxů jen pár. Neví někdo, jestli by se dala taková motorka-dnes už veterán,...buď ten 4T Jawa Rotax, nebo 2T "Tramvaj" sehnat?Moc jsem toho na netu nenašel,...ani informací.Ještě bych v útrobách garáže a sklepa u rodičů našel asi dost náhradních dílů z té doby a z těch motorek, co jsme tenkrát Svazarmu nevrátili.Chtěl bych tuto Jawku sehnat a z nostalgie jí dát do nějakého slušného a prezentačního stavu,...a jezdit na ní .Neměl by nekdo nějaké informace?...že by tohoto dnes už veterána někdo prodával-ne jako hromadu šrotu, to moc nedoufám. Ale kdyby někdo o něčem věděl,...byl bych vděčný.

Jawa Rotax
Jawa 500 "Tramvaj"




1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

29.1.2009 v 15:57 | Nahoru | #31
Troj11: Tak to já se určitě ozvu. Tak jsem si třebas vzpoměl,...že nakopávat toho půllitra (Tramvaj), byl docela porod.Bez crossových bot jsem to nedělal. Tu "nemoc" celkem chápu,...ještě, když na těch motorkách někdo jezdil tenkrát a už tenkrát se v nich hrabal, tak k tomu má prostě vztah,...to je jasný. I já mám z té doby z před 20-ti roky spoustu vzpomínek.Jednou jsem Sadíka utopil,...vlítnul jsem v Medlovicích-tam se jezdila "dvoudení republika" po řidítka do vody.Ze spoda byl šroubek, kde jsi vypustil z kliky vodu, vylil vodu z karbece, z filtru, ze zapalka, na slunci to za chvíli vyschlo a jelo to dál.Sadílek byl línější, ale Tramvaj už měla slušnej zátah.

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

29.1.2009 v 16:21 | Nahoru | #32
Matess727x> No jo.. chlapi vyrostou.. a zacinaj si plnit svoje detsky sny..
Historek je sposuta, vybavuju si treba jak tata vypravel jak rosekal Mrazkovi v 83tim motorku o strom, kterej tam "opravdu nikdy driv nebyl"
A naslapovani pullitru to je kapitola sama pro sebe

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

30.1.2009 v 12:18 | Nahoru | #33
Tu si pozrite video zo 6-dňovej v roku 1982.

Naposledy editováno 30.01.2009 12:18:37

Soutěžácká Jawa Rotax

30.1.2009 v 12:51 | Nahoru | #34
Volodaj: Super. Dík.

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

30.1.2009 v 21:17 | Nahoru | #35

Troj11>Matess727x> Určitě.. a pokud najdeš nějaký díly a budeš ochoten vyměnit či prodat tak ještě líp, tedka sehnal tata predrenovacniho libenaka a monarcha, sam jsem je jeste poradne nevidel.. na co koukat urcite je, ale dej si pozor abys tu nemoc taky nechytil.. mit v obyvaku komplet udelanou veteranskou jawu je ale nadhera.. kort kdyz ji clovek dava do kupy sroubek po sroubku deset let..



....prosím jak vypadala JAWA Monarch??,to jsem nikdy neslyšel.A v čem se lišil podvozkově Libenák od běžné série J.250/353.

Soutěžácká Jawa Rotax

30.1.2009 v 22:10 | Nahoru | #36
Jawa monark, motocykl pro švédskou armádu kdy Jawa dodávala motory a švédové je osazovali do vlastních podvozků....


Naposledy editováno 30.01.2009 22:12:45

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

30.1.2009 v 22:17 | Nahoru | #37
A v čem se lišil podvozkově Libenák od běžné série J.250/353.

tak z 353 ti na Libeňáka bude pasovat tak 5% věcí (páčky, kohout benzínu a tak...)

Soutěžácká Jawa Rotax

30.1.2009 v 22:37 | Nahoru | #38
to šestidenní video je šílené! úplně jiný svět. bomba

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

30.1.2009 v 22:40 | Nahoru | #39
Bars> dík za info,netušil jsem,že rozdíl bude takový,vždy jsem četl,že tyto soutěžní stroje vznikaly z dílů vyřazených ze sériové výroby pro drobné vady,které se dále upravovaly pro závodní účely.Viz literatura roku cca 1959 z doby kdy JAWA a p.Čížek vládli evropě.

Soutěžácká Jawa Rotax

2.2.2009 v 23:01 | Nahoru | #40
Originál ČZ 175 enduro, rok 1952 (jela ISDE):

[img] roce 1991 jsem si koupil svoji první motorku nad 50ccm, Jawu 380 Sadílek. Měl jsem ji půl roku, pak jsem šel na vojnu a prodal ji za 8.000,-Kč...........

Teď si můžu koupit alespoň model (made in china )

Soutěžácká Jawa Rotax

2.2.2009 v 23:42 | Nahoru | #41
to je parádní model. Akorát trochu zrcadlovej, ne? Kde se daj takovy modely koupit?

Soutěžácká Jawa Rotax

2.2.2009 v 23:52 | Nahoru | #42
Navrc> v abrexu

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

3.2.2009 v 23:47 | Nahoru | #43

volodaj>Tu si pozrite video zo 6-dňovej v roku 1982.



perfektní video, díky, je do docela unikát

na té stránce jsem ještě našel odkaz na celý kanál na youtube, jsou tam taky povedený videa z nejlepší éry endura Tady je odkaz

Soutěžácká Jawa Rotax

12.3.2009 v 22:25 | Nahoru | #44
Jak tak na to koukám, tak sadílek stojí, nebo aspoň stával před pár lety v jedné garáži v Zákupech. Párkrát jsem jel kolem na hřbitov a v otevřené garáži stál, nápis jawa na boku, malé světlo, zaujala mě ta motorka a až teď vidím, že to byl sadílek. Snad jí ještě má, kdo ví. Pak mi kamarád vyprávěl, že ho měl taky pár let a jezdil s nějakým týpkem kousek od Jablonného, bydlel v nějakém krpálu u lesa, nebo tak nějak.

Soutěžácká Jawa Rotax

12.10.2009 v 11:51 | Nahoru | #45
Dobrý den.
Prosim Vás,neznáte někdo technické parametry těchto 2T motocyklů Jawa "tramvaj" 360/380 a 500/510ccm.Jedná se mi o kompresní poměr atd.Popř. nějaká fota těchto motorů z blízka.Na netu jsem našel jen parametry Jawa rotax,ale více už bohužel ne.Jsou to velice krásné stroje,ale nevím o nich moc.Předem děkuji za případnou odpověď.

2 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

12.10.2009 v 12:02 | Nahoru | #46
Fafejta: Nějaké fotky mám,...naskenované ještě z doby před 25-ti roky.Měli jsme Tramvaj i Sadílka.

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

12.10.2009 v 13:19 | Nahoru | #47

Matess727x>Fafejta: Nějaké fotky mám,...naskenované ještě z doby před 25-ti roky.Měli jsme Tramvaj i Sadílka.



Jestli Ti to nevadí,šlo by mi to třeba poslat na mail efafejta@seznam.cz byl bych Ti moc vděčen.Já tu dobu také zažil jako dítě,je mi 36 let,ale do Svazarmu už mě nestačili vzít.Jsem z Týnce nad Sázavou,kde se vždy před šestidenní jezdily dvoudenní závody těchto motocyklů.Rád na to vzpomínám.Rád bych také někde dohledal ty tech. údaje motorů apod.Děkuji.

Soutěžácká Jawa Rotax

12.10.2009 v 17:33 | Nahoru | #48
Chlapi.. to je taková nádhera..

Soutěžácká Jawa Rotax

27.10.2009 v 18:18 | Nahoru | #49
Tak koukám dohledání nějakých tech. informací co se těchto motorů týče je defacto nemožné.
Najde se tu ještě někdo,kdo by něco věděl o těchto motocyklech,dnes už veteránech.Děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

27.10.2009 v 18:54 | Nahoru | #50
je to tak dva roky, co sem si sehnal dvěpade sadílka dobově upravenýho na tramvaj. přesný hodnoty technických údajů asi nebudu vědět, ale motorku sem měl několikrát rozebranou, snad bych mohl s něčím poradit

jinak tady se dají najít zajímavý věci

Naposledy editováno 27.10.2009 18:55:38

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 10:02 | Nahoru | #51

witas>je to tak dva roky, co sem si sehnal dvěpade sadílka dobově upravenýho na tramvaj. přesný hodnoty technických údajů asi nebudu vědět, ale motorku sem měl několikrát rozebranou, snad bych mohl s něčím poradit

jinak tady se dají najít zajímavý věci



Zdravím.
Moc děkuji,tohle jsem potřeboval.Paráda,že se tady aspoň někdo našel komu tyto motocykly nejsou lhostejné.Prý existuje nějaký pan Václav Kvěch,který byl těchto posledních dvou strojů duchovním otcem.S tím se tak setkat,ale kde ho najít.Děkuji.

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 13:08 | Nahoru | #52

Ahma>Jinak kdyz je tu rec o starejch soutezakach, doporucuju precist knizku Zlato z bahna a kameni. Stary soutezaci vypravi historky ze sestideni. To musel bejt tenkrat masakr, to se jezdili jeste i sajdy



Přesně tak, je to skvělá knížka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 16:40 | Nahoru | #53
Matess727x>
Jeden Rotax v nádherném stavu je u Nového města n/Metují - zjara jsem tam byl kupovat svoji KTM. Vlezl jsem do dílny a spadla mi čelist -Rotax jako nový. Týpek přesně věděl, co má doma za nádheru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 17:46 | Nahoru | #54
Jsou to nádherný stroje, kde by jsme asi tak byli jako češi na 6D, kdyby se tenkrát pokračovalo ve výrobě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 18:02 | Nahoru | #55
KralM> úplně stejně jako jsme teď. V motorkách to není

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 19:31 | Nahoru | #56
Vana666> Jo na tom taky něco bude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 19:52 | Nahoru | #57

Tank>Matess727x>
Jeden Rotax v nádherném stavu je u Nového města n/Metují - zjara jsem tam byl kupovat svoji KTM. Vlezl jsem do dílny a spadla mi čelist -Rotax jako nový. Týpek přesně věděl, co má doma za nádheru


...jééé, tak to bych chtěl taky vidět na vlastní oči.

Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 20:05 | Nahoru | #58
No co se mi podařilo zjistit,tak tu v Týnci nad Sázavou by někdo "prý" měl vlastnit tu poslední 500ccm 2T po Jozefu Chovančíkovi co s ní startoval v posledním roce 1988.Jedná se o trofejní kousek v obzvlášť neskutečném stavu.Taková motorka snad musí jít za půl milionu našich.Je to neskutečná nádhera toto mít.

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

28.10.2009 v 21:37 | Nahoru | #59
Matess727x>
Podle komentáře majitele ji v podstatě poskládal z nových věcí ( doma měl takových skládanek a repasů víc - dělají auta, hlavně staré stovky a dvácy v soutěžáckých úpravách). Rotaxe občas "bere na vzduch". Ještě se dobře bavil, jak obkládá střelce na mladších endurech (ale to je hlavně o mezikusu)

Naposledy editováno 28.10.2009 21:37:42

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

4.11.2009 v 22:34 | Nahoru | #60
Parametry továrních Jaw a sériových (malých sérií soutěžních speciálů za Strašnic) se dost lišily, i když základní věci byly stejné.
Vana 666 - výkony jezdců stroj nedělá, teda trochu jo, ale hlavně trénink a systém výchovy (mladých) jezdců...
Je to vidět i na tomto fóru, že někdo by sice rád začal, ale neví kde, jak, na čem...
No, co už fčíl .
Jinak málokdo, kdo jel na Jawě Šestidenní, jel na svém motocyklu. Ty motorky bývaly majetkem Sportovních středisek, Svazarmu a nebo továrny...no a co se s něma dělo pak...
Pokud je ta Jawka z 6D z Německa, měla by mít "válečné barvy", t.j. označenou přední číslovou tabulku, krk rámu, blok motoru, náboje obou kol a tlumič výfuku "tajnou barvou" s vepsaným startovním číslem. Pokud tak není, lze se důvodně domnívat, že motorka je poskládaná z více dílů.
Jinak - poslední Jawy, co jely 6D, tak jely v roce 91 v Považské Bystrici. Dojely dvě, půllitry (=360ccm), jedna klubová a jedna soukromá. Byly to vzduchy, jednopéra s předním kotoučem. Od té doby se Jawa ve výsledkových listinách Šestidenní už nikdy neobjevila .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist