Téma: Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...
 
12.1.2009 v 10:12
konkretne z Castrolu 10W 50 plná syntetika na Motul 10W 40 - polosyntetiku.

Problém vidím obráceně - ale takhleby to mohlo projít co říkáte?
Předchozí
1 2 3
Následující

Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 10:42 | Nahoru | #1
Měl bys ještě uvést na čem jezdíš. U některých motorek to problém být může. Některé motorky mají v návodu k obsluze uveden plně syntetický olej.

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 10:45 | Nahoru | #2
smudla: myslim ze je to fuk. navic uz se tu nekolikrat resily oleje a bylo uvedeno ze dnes uz nemaj oznaceni plna syntetika, polosyntetika a mineral vubec nic spolecnyho se slozenim oleje...
ze olej s napisem full synth muzou mit mineralni bazi a naopak ...
proste staci ze to je motocyklovej olej a splnuje to nejake vyrobcem motocyklu dane parametry...

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 10:58 | Nahoru | #3
co vím já tak jít z plný syntetiky na polo se nedoporučuje ba na opak to tomu motoru nevadí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:01 | Nahoru | #4
assassin> Je důležité, aby olej splňoval výrobcem uvedené parametry a proto je nutné vědět v jaké motorce se bude používat. Někteří výrobci motorek mají u určitých typů v požadavcích plně syntetický olej. Že by syntetické oleje byly vyráběny z minerální základových olejů je vcelku zvláštní. Asi by za ně lidé nedávali 3x tolik. U polosyntetických je to skutečné tak, protože se základový minerální olej míchá se synteticky vyrobeným.

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:04 | Nahoru | #5
wizli> Motoru nevadí ani jedno, ale je nutné vždy splnit výrobcem motocyklu požadované minimum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:09 | Nahoru | #6

Aliante>assassin> Je důležité, aby olej splňoval výrobcem uvedené parametry a proto je nutné vědět v jaké motorce se bude používat. Někteří výrobci motorek mají u určitých typů v požadavcích plně syntetický olej. Že by syntetické oleje byly vyráběny z minerální základových olejů je vcelku zvláštní. Asi by za ně lidé nedávali 3x tolik. U polosyntetických je to skutečné tak, protože se základový minerální olej míchá se synteticky vyrobeným.



no otazka je jeslti ten syntetyckej ma duvod byt 3x drazsi... lidi daj spousty penez za veci o kterych si mysli ze jsou super protoze jsou drahe, jak je ten olej dobrej pro motor asi tezko nekdo posoudi....

jeste jsem nevidel ze by mela nejaka motorka predepsanej "plne syntetickej olej" vzdy jsem videl jen 10W-40(pripadne tabulku s teplotama a odpovidajicima rozsahama oleju) a API SG a vetsi... a podobne....

Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:26 | Nahoru | #7
Do svy aprilky 125ccm jsem daval polosyntetiku od Motulu a vpohode. Jen to chce mit nastaveno spravne mazani nebo na jistotu to lejt primo do nadrze s benalem.
Je snad jasny, ze dvoutakt ma nejvetsi vykon, kdyz maze dost malo, ale tam to lehce zadres. To ti pak nepomuze zadnej olej. Mel jsem motorku serizenou v servisu dokonce i na brzde a stejne se mi na dalnici pridrela. Proste radsi trochu vic mazat a staci prumernej olej za 300 litr ( pokud nejses nejakej zavodik )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:28 | Nahoru | #8
Aliante: Mohl bys uvést konkrétní případ, kdy je u nějakého modelu vyžadován plně syntetický olej? Ne prosím z pofiderně přeloženého českého manuálu, ale z originálu v angličtině nebo němčině.

Minimálně posledních dvacet let jde přecházet z čehokoli na cokoli bez nějakých obav, že to motoru ublíží. Stačí, když olej splňuje předepsané specifikace.

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:41 | Nahoru | #9

1100Virago>Aliante: Mohl bys uvést konkrétní případ, kdy je u nějakého modelu vyžadován plně syntetický olej? Ne prosím z pofiderně přeloženého českého manuálu, ale z originálu v angličtině nebo němčině.

Minimálně posledních dvacet let jde přecházet z čehokoli na cokoli bez nějakých obav, že to motoru ublíží. Stačí, když olej splňuje předepsané specifikace.


přesně tak! To bych taky rád viděl!

Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:52 | Nahoru | #10
já si myslím že šmudlovi je to jedno, má oddělenou převodovku a olejovou náplň takže je mu to de facto jedno. Nevěřím že by si s tím BMW neporadilo. Kdyby šlo o starej werk kterej nalítal tisíce km v dobách dávno minulých tak možná. Hlavní je že to maže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:55 | Nahoru | #11
assassin> Označení 10W-40, znamená jen viskozitu při nízké a při vysoké teplotě, ale nic neříká o kvalitě a výkonosti daného oleje. 10W-40 může být jak minerál, tak polosyntetika, tak i plná syntetika. SAE definuje pouze viskozitu oleje. API, nebo ACEA definuje schopnosti oleje v závislosti k ochraně motoru. V návodech není uvedeno (plná syntetika, nebo minerál), ale SEA a API, nebo ACEA a právě podle toho se dá určit, jestli je pro tento motor vhodný daný olej. Přecházet se dá opravdu z čehokoli na cokoli, pokud se dodrží výrobcem předepsané specifikace.

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 11:59 | Nahoru | #12
1100Virago> plne systeticky olej jsem videl predepsany v manualu ciste jen u ZAVODNICH stroju (CASTROL R741). U produkcnich zatim nikde.

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:00 | Nahoru | #13
Taky o tom delší dobu přemýšlím.
Předchozí majitel dával od VFR repsol 10W50, tak na to už dva roky navazuju, ale zdá se mně to zbytečný.
Přešel bych na repsol 10W40, ale babo raď... (v manuálu je 10W40 doporučeno).

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:02 | Nahoru | #14

Aliante>assassin> Označení 10W-40, znamená jen viskozitu při nízké a při vysoké teplotě, ale nic neříká o kvalitě a výkonosti daného oleje. 10W-40 může být jak minerál, tak polosyntetika, tak i plná syntetika. SAE definuje pouze viskozitu oleje. API, nebo ACEA definuje schopnosti oleje v závislosti k ochraně motoru. V návodech není uvedeno (plná syntetika, nebo minerál), ale SEA a API, nebo ACEA a právě podle toho se dá určit, jestli je pro tento motor vhodný daný olej. Přecházet se dá opravdu z čehokoli na cokoli, pokud se dodrží výrobcem předepsané specifikace.



no jestli si to cetl tak sem psal ze je dulezite aby to byl motocyklovy olej, aby splnoval teplotni charakteristiky predepsane vyrobcem (10W-40) a vykonostni API SG (JASO MA) takze si vlastne napsal to same co ja vyse....

rec byla o tom ze nektere motorky maji primo vyrobcem dane ze musi byt olej plne synteticky....

Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:03 | Nahoru | #15

Aliante>assassin> Označení 10W-40, znamená jen viskozitu při nízké a při vysoké teplotě, ale nic neříká o kvalitě a výkonosti daného oleje. 10W-40 může být jak minerál, tak polosyntetika, tak i plná syntetika. SAE definuje pouze viskozitu oleje. API, nebo ACEA definuje schopnosti oleje v závislosti k ochraně motoru. V návodech není uvedeno (plná syntetika, nebo minerál), ale SEA a API, nebo ACEA a právě podle toho se dá určit, jestli je pro tento motor vhodný daný olej. Přecházet se dá opravdu z čehokoli na cokoli, pokud se dodrží výrobcem předepsané specifikace.

tak tak

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:05 | Nahoru | #16

GeoVFR>Taky o tom delší dobu přemýšlím.
Předchozí majitel dával od VFR repsol 10W50, tak na to už dva roky navazuju, ale zdá se mně to zbytečný.
Přešel bych na repsol 10W40, ale babo raď... (v manuálu je 10W40 doporučeno).


Hoši,vy jste jak pitomí,nezlobte se na mě!!
Nějakej lojza dává 10w50,výrobce doporučuje 10w40. Ty dáš 10w40 a napíšeš "babo raď"?
Kdo to kurva ví lépe,ten lojza,nebo výrobce? Co chceš proboha poradit? Nechápu...

2 reakcí na tento příspěvek Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:09 | Nahoru | #17
Hele nevim, už se to tady několikrát řešilo. Logický to samozřejmě je, ale jde spíš o to, že když to jezdí 30tkm na něco, co pak změníš nejspíš k horšímu, tak jestli je to úplně ideální.

Naposledy editováno 12.01.2009 12:10:16

2 reakcí na tento příspěvek Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:09 | Nahoru | #18
K tomu manuálu. Rád pošlu každému má to 12 MB. Zkusím jen malou výseč. Tohle je z originál manuálu pro udržbu TNT 1130. Jinak i nekteré další motocykly vyžadují plně syntetický olej, ale po pravdě je jich velmi málo.

Tornado Naked Tre 1130
Tornado Naked Tre 1130
61
62
6.3 Table of lubricants and fluids
Description
Engine lubrication oil *
Coolant
Brake and clutch fluid
Drive chain lubrication oil
Recommended product
15W/50 (Synthetic) JASO - MA CC MC G4
READY FOR USE RADIATORS FLUID
SPECIAL BRAKE FLUID DOT4
SPRAY GREASE SPECIFIC FOR CHAINS WITH
O-RING
* : For the availability of the suggested product, Benelli Q.J. suggests to directly apply to the Authorized
Dealers or Workshops. If the above described lubricant is not available, Benelli Q.J. suggests to use a
fully synthetic engine oil having characteristics equal or better than the ones prescribed in the following
standards:
• API SJ
• ACEA A3
• JASO - MA CC MC G4
6.4 Checking the engine oil level
Check the oil level while the engine is not running, and
has been allowed to cool down for at least ten minutes
after a ride.
The check must be performed after placing the
motorcycle in an upright position on a horizontal surface.
The level must be between the MAX and MIN marks on
the crankcase.
If the oil level is below the MIN mark, top up.
Do not start the engine if the oil level is
below the MIN mark. MAX
MIN
Oil sight glass

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:19 | Nahoru | #19

GeoVFR>Hele nevim, už se to tady několikrát řešilo. Logický to samozřejmě je, ale jde spíš o to, že když to jezdí 30tkm na něco, co pak změníš nejspíš k horšímu, tak jestli je to úplně ideální.


A kdo ti řekl,že 10w40 je horší,jak 10w50?

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:27 | Nahoru | #20

Aliante>K tomu manuálu. Rád pošlu každému má to 12 MB. Zkusím jen malou výseč. Tohle je z originál manuálu pro udržbu TNT 1130. Jinak i nekteré další motocykly vyžadují plně syntetický olej, ale po pravdě je jich velmi málo.

Tornado Naked Tre 1130
Tornado Naked Tre 1130
61
62
6.3 Table of lubricants and fluids
Description
Engine lubrication oil *
Coolant
Brake and clutch fluid
Drive chain lubrication oil
Recommended product
15W/50 (Synthetic) JASO - MA CC MC G4
READY FOR USE RADIATORS FLUID
SPECIAL BRAKE FLUID DOT4
SPRAY GREASE SPECIFIC FOR CHAINS WITH
O-RING
* : For the availability of the suggested product, Benelli Q.J. suggests to directly apply to the Authorized
Dealers or Workshops. If the above described lubricant is not available, Benelli Q.J. suggests to use a
fully synthetic engine oil having characteristics equal or better than the ones prescribed in the following
standards:
• API SJ
• ACEA A3
• JASO - MA CC MC G4
6.4 Checking the engine oil level
Check the oil level while the engine is not running, and
has been allowed to cool down for at least ten minutes
after a ride.
The check must be performed after placing the
motorcycle in an upright position on a horizontal surface.
The level must be between the MAX and MIN marks on
the crankcase.
If the oil level is below the MIN mark, top up.
Do not start the engine if the oil level is
below the MIN mark. MAX
MIN
Oil sight glass



no vidis, tak beneli to tak ma:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:37 | Nahoru | #21
Aliante: Za prvé, nikde tam není napsáno PLNĚ syntetický olej. Jen syntetický - takhle se dneska označují oleje, dříve nazývané "polosyntetika".
Za druhé, důležité je slovo "recommended", čili "doporučený". Není řečeno, že je předepsaný. I v textu níže je napsáno, že pokud není olej téhle specifikace dostupný, "Benelli Q.J. DOPORUČUJE použít plně syntetický olej který má charakteristiky odpovídající nebo překračujíci níže uvedené standardy".

2 reakcí na tento příspěvek Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 12:56 | Nahoru | #22
mě většinou zkušenější pánové radily že jít z lepšího na horší neni nejlepší nápad

Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:00 | Nahoru | #23

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:04 | Nahoru | #24

daves>mě většinou zkušenější pánové radily že jít z lepšího na horší neni nejlepší nápad



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:04 | Nahoru | #25
1100Virago> Obvykle tam bývá doporučený a ne předepsaný, alespoň u zahraničních strojů. Syntetický je syntetický, kdyby tam byl doporučený polosyntetický, psali by semi-synthetic. Nechci se dohadovat.

Téma diskuze bylo, jestli může přejít z plné syntetiky na polo. Jediné co jsem chtěl vědět co má za motocykl, aby tím něco nezkazil. Nic víc.

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:05 | Nahoru | #26

daves>mě většinou zkušenější pánové radily že jít z lepšího na horší neni nejlepší nápad


A taky ti poradily , kterej je lepší a horší?
Teda krom cenovky?
Pokud máš oleje dle kvality od 1 do 10,kde 10 je "nejlepší" a
pokud tvé motorce stačí olej č.2,ty používáš 8 a přejdeš na 6,tak nechápu,v čem je problém?

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:08 | Nahoru | #27

Aliante>1100Virago> Obvykle tam bývá doporučený a ne předepsaný, alespoň u zahraničních strojů. Syntetický je syntetický, kdyby tam byl doporučený polosyntetický, psali by semi-synthetic. Nechci se dohadovat.

Téma diskuze bylo, jestli může přejít z plné syntetiky na polo. Jediné co jsem chtěl vědět co má za motocykl, aby tím něco nezkazil. Nic víc.


Termín semi syntetic se už dávno nepoužívá.Používá se termín full syntetic a syntetic. A stejně jde jen o marketingové označení. Výrobce to píše jen proto,aby jsi tam nedal minerál typu M6.
Jinak mezi oleji není rozdíl dle názvu,ale podle API SAE apod.

Naposledy editováno 12.01.2009 13:17:22

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:13 | Nahoru | #28
takže je to buřt. Leji 5100 Motul . Jedná se o Hayabusu.

(reakce na) Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:14 | Nahoru | #29

šmudla>takže je to buřt. Leji 5100 Motul . Jedná se o Hayabusu.


Ty máš busu,jo?
5100ku můžeš do busy vpohodě...

Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku...

12.1.2009 v 13:15 | Nahoru | #30
GSX R 1000 K6......předpoklad "vyššího" zatížení!

Osobně tam leju "Full" Castrol ....je dražší, ale v ceně je práce a filtr a razítko do servisky a dostanu kávu a sušenku a možnost "být u toho" a je to "kšeft" pro kamaráda!

Do "600" jsm dával "Polo" Motul a motor/vyšší ot.než 1000/ po 35.000 km "perfekt"!
Hlavně měnit včas a dodržet "parametry"!/servis po cca 7.000 km/

[img]
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist