chtěl bych na jaro nove moto.Ale furt nevim co,chtěl bych cestovni endurko.Zatim mam v merku BMW 650 GS nebo Suzuki Freewind 650 XF.Ale oboje je jednovalec a od toho mně dost lidi zrazuje.Od Aprilia pegas mně varuji uplně,že je tam poruchova elektrika.Koukal sem i na Cagiva Canon,ale nikde sem nenašel jestli to je jednoval nebo dvouval
Neměl by někdo tip na dvouvalec?Popřipadě se vyjadřil k BMW
děkuju
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro
Sám mám Dakara a jel jsem s ním i 1150km na zátah.
2V je spíš silniční záležitost. Těžší, náročnější na provoz ale pohodlnější na cestu. Strom bude dobrá volba, na silnici bude výbornej.
Ale i ostatní moto mají své výhody oproti těmhle 2. Od ceny počínaje přes cestovní pohodlí ... Přemejšlej i o ostatních parametrech než jen o max. výkonu a rychlosti, to využiješ na 5%.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
toranaga>Mně pořád vrtá hlavou jak můžou bejt Pegasa proti GS takový mrdky, když se dělali společně v jedný fabrice...
Jezdím Pegaso druhým rokem a jediná závada bylo vyklechtaný sekundární kolečko, a to jen proto, že předchozí majitel tam dal podložku, která tam neměla co dělat. Jinak velká spokojenost. Jezdím i terén. Rok výroby 1992, to už je leckterý Japonec po smrti.
K tématu. Dle mně nejlepší CESTOVNÍ enduro je Kawasaki Versys.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
F1na>Libor67> tobe pripada Versys jako cestovní enduro? rekl bych ze do endura uz ma docela daleko ja a s tim japoncem po smrti bych to zase tak do slova nebral jezdi transalpy maji najeto kolem sta tisic a sou z 88 roku
Kdybych chtěl cestovat, tak ano. Na drapácích se dá jet tak maximálně 100 km, potom je to opruz. Navíc je to dvouválec, menší vibrace, ... Do terénu je to ovšem špatný, ale po polňačkách se moc necestuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
Cobra357>Libor67> Na drapácích max. 1OOkm/h ????
Nechápu. Jet po silnici s drapákama dál než 100 km je opruz. Na tom trvám. Terénem je to fajn, dá se i víc, ale to není cestování, to je tzv. ofík, nebo tedy enduro. Navíc se směješ něčemu, co jsem nenapsal. Ty píšeš 100km/h, já pouze 100 km, to je zásadní rozdíl. Motorka na drapácich se po asfaltu vlní a je to o ničem. Enduru zdar!
F1na>Libor67> no me tam proste nesedi to slovo enduro to je jako kdybych rekl ze je ducati multistrada enduro to je to same radil bych to spise do kategorie funbike nebo neco podobneho tu polnacku to zvladne ale neni to ono
Tomu rozumím, enduro je to opravdu jen na papíru, ale na cestování je to bezva, ale ten terén jen s citem a dát tam alespoň slušný enduro gumy. Cestovní mně zní podobně jako silniční enduro, potom je to chápáno jako vhodná motorka pro cestování i na velmi nekvalitni silnice směrem na východ... Asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro
Baworák (já měl teda karbec) a Pégo i.e. je to motorově něco jinýho. oboje velký,mohutný,dobrý k cestování,ale to Pego bylo takový uštěkaný a Bawor ten se zase líp vytáčel (rychleji). Rotax co je v tom přežije asi všecky,je potřeba si teda zvyknout,že jede až od 3500/min,ale dá se na to zvyknout,i na odstupňování převodovky.
Freewind,je celkově menší,mě trochu vadilo,jak jsem tam měl "poskládaný" nohy,ale dá se na to zvyknout. Je lehčí,jede oproti Rotaxům i dole,líbí se mu v zatáčkách,ale víc na něm fučí .
Teď jsem koupil Biga a to je přesně motorka,kterou jsem chtěl a potřeboval.
Jinak se cestování na jednoválcu neboj,ty vibrace nejsou tak hrozný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
Jenik789>Freewind je super motorka! Sam jsem byl prekvapen jak krasne jede i ve dvou, je to osvedceny motor z DR chlazeny jen olejem a vzduchem, vykon dobry, lehka pohodlna motorka...
Malá motorka
[img] ještě Freewind,Alp a Pégo vedle sebe.
Naposledy editováno 07.01.2009 19:47:22
Jako na začátek bych doporučoval si o trochu málo připlatit a vyzkoušet BMW F 650 GS, měl jsem ji a naprostá spokojenost. Kdybych neměl 190cm, tak mi zůstala doteď. Musím zmínit ABS !, vyhřívané rukojeti, stavitelný centrální tlumič, jeho spolehlivost a jízdní vlastnosti. Nevýhody bych viděl v cenách náhradních dílů, ale běžné spotřební zboží je stejně drahé jako jinde.
Pak jsem měl chvíli Aprilii Pegaso 650 i.e. a oproti BMW je to děsný. Všude samý plast, je taková plastová motorka. Ale takový je trend. Vlastnosti dost jiný a to především díky tomu, že má klasickou nádrž (BMW ji má vzadu, níž) a výkon je jinak rozložen, hůře ovladatelná atd. Co má lepšího než BMW je její design. Pegaso je opravdu nádherná motorka! Jenže absence ABS, vyhř, gripů či vyšší spotřeba, to dělá jednoznačně nejlepší volbou BMW. Pokud si vyšší postavy, neváhal bych s verzí Dakar.
Ale ty máš dotaz na cestovní enduro, takže za mě říkám, že chybu rozhodně neuděláš, když pořídíš BMW R 1200 GS...
[img]
[img]
Naposledy editováno 07.01.2009 20:04:42
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro
pro začátek GS 650 není špatná volba. Sám jsem ji měl a musím říct, že má malou spotřebu oproti konkurenci, pohodlný sedlo, BMW vychytávky jako ABS, vyhřívaný hefty, atd., nevýhodou je cena. Neměl jsem problém s šestpade jezdit kolem 150 a to i dlouhodobě.Maximálku má kolem 160-170km/h-pozmámka pro ty co říkají, že se s ní dá jezdit do 120km/h. Druhou volbu bych volil Hondu Transalp vcelku povedená motorka nebo Yamahu XT, která je lepší v terénu. V-Strom je spíš na silnici, ale má z šestpade nejvýkonější motor. Na vycházky do Alp je dobrej, ale na polňačky už se tak dobře netváří. Záleží na tobě, co ti sedne do ruky. Obecně BMW můžu doporučit. Nějaké tisíce mám na nich najeté a neměnil bych za nic jinýho!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
Cobra357>Libor67> Na drapácích max. 1OOkm/h ????
sqwer na nich mazal 190, než si uvědomil, že má špalky [lol]
ale je fakt, že na silnici jsou špalky opruz
edit: jo, on psal 100 km jako vzdálenost...to souhlasím, radši hodím motku na vozejk
Naposledy editováno 08.01.2009 02:04:30
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
šindy>mariano> To sou keci, já ježdím špunty celoročně včetně dovolených a to jak východ tak jih, nikdy jsem neřešil problém či voprus kvůli špuntům . Jen je třeba obouvat ty správný špunty (Mitas E-09 Dakar, nebo Continental TKC)
aha
EF-05 mám na zadku
C19 na předku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro
Úplně nejjednodušší by bylo mít aspoň dvě motorky
Jestli jsem to dobře pochopil - klok3 je začátečník. Tedy ani neví, co ho bude bavit. Na jeho místě bych tedy sáhnul po něčem hodně levném, s čím bych odjezdil jednu sezonu a zjistil, co vlastně chci a co reálně dělám (na co mám čas a peníze). Ony se sny a realita bohužel většinou dost rozcházejí.
Vůbec bych se na začátek nebránil jednoválci. Takovej Dominátor nebo některá Suzi DR hruba za nějakých 40 tisíc. Za rok se prodá za 35 tisíc a koupí se něco nového a voňavého - ale už na základě vlastních zkušeností a ne na základě cizích rad.