globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr moto-cestovni enduro
 
6.1.2009 v 20:50
Ahojky lidičky,
chtěl bych na jaro nove moto.Ale furt nevim co,chtěl bych cestovni endurko.Zatim mam v merku BMW 650 GS nebo Suzuki Freewind 650 XF.Ale oboje je jednovalec a od toho mně dost lidi zrazuje.Od Aprilia pegas mně varuji uplně,že je tam poruchova elektrika.Koukal sem i na Cagiva Canon,ale nikde sem nenašel jestli to je jednoval nebo dvouval
Neměl by někdo tip na dvouvalec?Popřipadě se vyjadřil k BMW
děkuju

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro

6.1.2009 v 22:07 | Nahoru | #31
Na pohodku je vpohodě jednobuch. Je lehkej,levnej na údržbu a je s ním sranda. Zvládne dobře terén i silnici. Leader je BMW.
Sám mám Dakara a jel jsem s ním i 1150km na zátah.

2V je spíš silniční záležitost. Těžší, náročnější na provoz ale pohodlnější na cestu. Strom bude dobrá volba, na silnici bude výbornej.

Ale i ostatní moto mají své výhody oproti těmhle 2. Od ceny počínaje přes cestovní pohodlí ... Přemejšlej i o ostatních parametrech než jen o max. výkonu a rychlosti, to využiješ na 5%.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

6.1.2009 v 22:17 | Nahoru | #32
MikiberG> nevim v cem je narocnejsi na udrzbu Transalp ktery je dvoval nez BMW 650? ja jenom menim olej mazu retez mnenim pneu a jezdim jako kazdy jiny koho znam kdo ho ma

2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro

6.1.2009 v 22:56 | Nahoru | #33
Mně pořád vrtá hlavou jak můžou bejt Pegasa proti GS takový mrdky, když se dělali společně v jedný fabrice...

(reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

6.1.2009 v 23:41 | Nahoru | #34
toranaga> jj presne tak to je rozdil jako citroen berlingo vs. peugeot partner

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 08:13 | Nahoru | #35
Freewind je super motorka! Sam jsem byl prekvapen jak krasne jede i ve dvou, je to osvedceny motor z DR chlazeny jen olejem a vzduchem, vykon dobry, lehka pohodlna motorka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 08:24 | Nahoru | #36

toranaga>Mně pořád vrtá hlavou jak můžou bejt Pegasa proti GS takový mrdky, když se dělali společně v jedný fabrice...


Jezdím Pegaso druhým rokem a jediná závada bylo vyklechtaný sekundární kolečko, a to jen proto, že předchozí majitel tam dal podložku, která tam neměla co dělat. Jinak velká spokojenost. Jezdím i terén. Rok výroby 1992, to už je leckterý Japonec po smrti.
K tématu. Dle mně nejlepší CESTOVNÍ enduro je Kawasaki Versys.

Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 08:27 | Nahoru | #37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 09:05 | Nahoru | #38
Libor67> tobe pripada Versys jako cestovní enduro? rekl bych ze do endura uz ma docela daleko ja a s tim japoncem po smrti bych to zase tak do slova nebral jezdi transalpy maji najeto kolem sta tisic a sou z 88 roku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 10:04 | Nahoru | #39

F1na>Libor67> tobe pripada Versys jako cestovní enduro? rekl bych ze do endura uz ma docela daleko ja a s tim japoncem po smrti bych to zase tak do slova nebral jezdi transalpy maji najeto kolem sta tisic a sou z 88 roku


Kdybych chtěl cestovat, tak ano. Na drapácích se dá jet tak maximálně 100 km, potom je to opruz. Navíc je to dvouválec, menší vibrace, ... Do terénu je to ovšem špatný, ale po polňačkách se moc necestuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 11:21 | Nahoru | #40
Libor67> no me tam proste nesedi to slovo enduro to je jako kdybych rekl ze je ducati multistrada enduro to je to same radil bych to spise do kategorie funbike nebo neco podobneho tu polnacku to zvladne ale neni to ono

Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 13:47 | Nahoru | #41
Mam XT600Z na spuntech a je to uzasne vymyslena motorka, ale preci jenom starsiho data - 1986, ale ta jednoduchost, pristupnost je super. Ale tady je otazky Freewind s osvedcenym DR motorem a BMW s Rotaxem co je taky v Jawe 650 a dalsich motorkach. Ja bych sel do Freewinda, Suzuki dela vyborny motory a nemas pak problem s dilama, kterych je vsude hodne za dobrou cenu a hlavne chladis olejem a vzduchem, ZADNA VODA!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 13:58 | Nahoru | #42

Cobra357>Libor67> Na drapácích max. 1OOkm/h ????


Nechápu. Jet po silnici s drapákama dál než 100 km je opruz. Na tom trvám. Terénem je to fajn, dá se i víc, ale to není cestování, to je tzv. ofík, nebo tedy enduro. Navíc se směješ něčemu, co jsem nenapsal. Ty píšeš 100km/h, já pouze 100 km, to je zásadní rozdíl. Motorka na drapácich se po asfaltu vlní a je to o ničem. Enduru zdar!

(reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 14:04 | Nahoru | #43

F1na>Libor67> no me tam proste nesedi to slovo enduro to je jako kdybych rekl ze je ducati multistrada enduro to je to same radil bych to spise do kategorie funbike nebo neco podobneho tu polnacku to zvladne ale neni to ono


Tomu rozumím, enduro je to opravdu jen na papíru, ale na cestování je to bezva, ale ten terén jen s citem a dát tam alespoň slušný enduro gumy. Cestovní mně zní podobně jako silniční enduro, potom je to chápáno jako vhodná motorka pro cestování i na velmi nekvalitni silnice směrem na východ... Asi tak.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 14:46 | Nahoru | #44
No dobrá tedy,sedlal jsem BMW,měl jsem možnost se povozit na Freewindu i Pegasu.
Baworák (já měl teda karbec) a Pégo i.e. je to motorově něco jinýho. oboje velký,mohutný,dobrý k cestování,ale to Pego bylo takový uštěkaný a Bawor ten se zase líp vytáčel (rychleji). Rotax co je v tom přežije asi všecky,je potřeba si teda zvyknout,že jede až od 3500/min,ale dá se na to zvyknout,i na odstupňování převodovky.
Freewind,je celkově menší,mě trochu vadilo,jak jsem tam měl "poskládaný" nohy,ale dá se na to zvyknout. Je lehčí,jede oproti Rotaxům i dole,líbí se mu v zatáčkách,ale víc na něm fučí .
Teď jsem koupil Biga a to je přesně motorka,kterou jsem chtěl a potřeboval.

Jinak se cestování na jednoválcu neboj,ty vibrace nejsou tak hrozný.

Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 15:19 | Nahoru | #45
Taky jsem si pořídil na cestování jednoválec, ke všemu podle recenzí s velkýma vibracema a celkem se na tom dá jezdit. Nejdelší přesun v kuse jsem měl něco málo přes 1000 km ve dvou se zavazadly a dalo se to přežít. Spíš mě štve nižší cestovní rychlost jednobuchu, která je opravdu kolem 130 kmh... Záleží na co tu motorku chceš, mě nebaví hltat stovky dálničních kilometrů, tak mě to nesere...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 17:27 | Nahoru | #46

Jenik789>Freewind je super motorka! Sam jsem byl prekvapen jak krasne jede i ve dvou, je to osvedceny motor z DR chlazeny jen olejem a vzduchem, vykon dobry, lehka pohodlna motorka...


Malá motorka

(reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 18:53 | Nahoru | #47
xsibi> jj pravda stejne jako BMW

(reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 18:57 | Nahoru | #48
Dědóch> kdyz je porovnas s dvouhrncem tak sou hrozny a zadalsi jak sem rikal tak me BMW neprijde jako velka motorka a jako enduro pro mensi postavy

Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 19:02 | Nahoru | #49
[img] tady rozvádět jestli to je malý,nebo ne,ale na mých 186cm byla jízdní pozice na BMW velice příjemná. Ani se mi nezdálo,že by to bylo malý,prostě tak akorát. Na TA jsem nejel,tak nevím.
[img] ještě Freewind,Alp a Pégo vedle sebe.

Naposledy editováno 07.01.2009 19:47:22

Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 19:46 | Nahoru | #50
Ahoj, tak jak už to bývá, všechno se to odvíjí od toho, co od cestovního endura očekáváš. Jestli kupovat malé nebo velké enduro, zda víc na silnici nebo více do terénu...to záleží na tobě.
Jako na začátek bych doporučoval si o trochu málo připlatit a vyzkoušet BMW F 650 GS, měl jsem ji a naprostá spokojenost. Kdybych neměl 190cm, tak mi zůstala doteď. Musím zmínit ABS !, vyhřívané rukojeti, stavitelný centrální tlumič, jeho spolehlivost a jízdní vlastnosti. Nevýhody bych viděl v cenách náhradních dílů, ale běžné spotřební zboží je stejně drahé jako jinde.
Pak jsem měl chvíli Aprilii Pegaso 650 i.e. a oproti BMW je to děsný. Všude samý plast, je taková plastová motorka. Ale takový je trend. Vlastnosti dost jiný a to především díky tomu, že má klasickou nádrž (BMW ji má vzadu, níž) a výkon je jinak rozložen, hůře ovladatelná atd. Co má lepšího než BMW je její design. Pegaso je opravdu nádherná motorka! Jenže absence ABS, vyhř, gripů či vyšší spotřeba, to dělá jednoznačně nejlepší volbou BMW. Pokud si vyšší postavy, neváhal bych s verzí Dakar.

Ale ty máš dotaz na cestovní enduro, takže za mě říkám, že chybu rozhodně neuděláš, když pořídíš BMW R 1200 GS...
[img]
[img]

Naposledy editováno 07.01.2009 20:04:42

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 22:19 | Nahoru | #51
Ahoj,
pro začátek GS 650 není špatná volba. Sám jsem ji měl a musím říct, že má malou spotřebu oproti konkurenci, pohodlný sedlo, BMW vychytávky jako ABS, vyhřívaný hefty, atd., nevýhodou je cena. Neměl jsem problém s šestpade jezdit kolem 150 a to i dlouhodobě.Maximálku má kolem 160-170km/h-pozmámka pro ty co říkají, že se s ní dá jezdit do 120km/h. Druhou volbu bych volil Hondu Transalp vcelku povedená motorka nebo Yamahu XT, která je lepší v terénu. V-Strom je spíš na silnici, ale má z šestpade nejvýkonější motor. Na vycházky do Alp je dobrej, ale na polňačky už se tak dobře netváří. Záleží na tobě, co ti sedne do ruky. Obecně BMW můžu doporučit. Nějaké tisíce mám na nich najeté a neměnil bych za nic jinýho!

(reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

7.1.2009 v 23:11 | Nahoru | #52
čang> to ze se s nom da jezdit do 120 max 130 mam z ust nejednoho majitele samnozrejme ze jede vic a kdyz to vydrzis tak pojede 150 klidne dve hodiny ale neni to moc pohodlne kdezto transalp nebo v-strom pojedou 140-150 a porad se to jeste da bez jakych koli problemu

Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 01:26 | Nahoru | #53
Honda XL600,650,700V Transalp - nesmrtelnej dvojvál





Naposledy editováno 08.01.2009 01:30:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 02:00 | Nahoru | #54

Cobra357>Libor67> Na drapácích max. 1OOkm/h ????



sqwer na nich mazal 190, než si uvědomil, že má špalky [lol]

ale je fakt, že na silnici jsou špalky opruz

edit: jo, on psal 100 km jako vzdálenost...to souhlasím, radši hodím motku na vozejk

Naposledy editováno 08.01.2009 02:04:30

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 10:47 | Nahoru | #55
mariano> To sou keci, já ježdím špunty celoročně včetně dovolených a to jak východ tak jih, nikdy jsem neřešil problém či voprus kvůli špuntům . Jen je třeba obouvat ty správný špunty (Mitas E-09 Dakar, nebo Continental TKC)

(reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 11:08 | Nahoru | #56
šindy> no ty gumy co si uvedl, to taky nejsou špunty:)...to sou normální silniční papuče:)

(reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 12:48 | Nahoru | #57
šindy> souhlasím,moc se to škatulkuje - tohle na tamto,toto k tomuhle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 13:05 | Nahoru | #58

šindy>mariano> To sou keci, já ježdím špunty celoročně včetně dovolených a to jak východ tak jih, nikdy jsem neřešil problém či voprus kvůli špuntům . Jen je třeba obouvat ty správný špunty (Mitas E-09 Dakar, nebo Continental TKC)



aha

EF-05 mám na zadku
C19 na předku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 13:07 | Nahoru | #59
EF-05 mám na zadku
C19 na předku [/quote]

na tom se ten hornet vlní,to je jasný

Výběr moto-cestovni enduro

8.1.2009 v 13:28 | Nahoru | #60
No - já jsem za skoro 50 let svýho života pochopil, že neexistuje universální motorka. Enduro a cestování - to se prostě trochu pere a člověk musí ubrat z obojího. Je otázka, z čeho víc.
Úplně nejjednodušší by bylo mít aspoň dvě motorky

Jestli jsem to dobře pochopil - klok3 je začátečník. Tedy ani neví, co ho bude bavit. Na jeho místě bych tedy sáhnul po něčem hodně levném, s čím bych odjezdil jednu sezonu a zjistil, co vlastně chci a co reálně dělám (na co mám čas a peníze). Ony se sny a realita bohužel většinou dost rozcházejí.

Vůbec bych se na začátek nebránil jednoválci. Takovej Dominátor nebo některá Suzi DR hruba za nějakých 40 tisíc. Za rok se prodá za 35 tisíc a koupí se něco nového a voňavého - ale už na základě vlastních zkušeností a ne na základě cizích rad.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist