globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čidlo škrtící klapky
4.1.2009 v 19:35
Ahoj
Koupil jsem motor Honda CB600F Hornet 2002 a nevšimnul jsem si, že na karburátorech chybí potenciometr (čidlo škrtící klapky).
Chtěl bych zeptat kolik stojí nové, případně použité a zda nevíte kde se dá sehnat?
Je mi jasný, že když půjdu do Hondy tak dám za něj šílený peníze. Na netu jsem našel jen tohle :http://shop.wemoto.com/pictures.dyn?u=5836005qqq5827983

Čidlo je obyčejný potenciometr, který mění svůj odpor podle toho jak otočíš plynem. Něco jako když kolečkem zesiluji radio. Výrobní cena je směšná. Chtěl bych se zeptat zda si ho někdo zkoušel vyrobit? Nebo zda by mi někdo nezměřil jaký má čidlo odpor, když nedržíte plyn a když otočíte plynem na max.
Stačí odpojit černý konektor na karburátoru, vzit si multimetr a změřit hodnot odporu na 3-pinovém čidle. Případně se podívat co je na něm napsané.

Jasný každý se bojí si šáhnout na motorku, když jezdí, ale může te to brát jako kontrolu motocyklu. Čidlo by mělo plynule zvyšovat svůj odpor s otáčením plynem. Na konektoru při zaplé spínací skřínce by mělo mít na krajních 4,7 až 5,3 V a pokud na řídící jednotce změříte žluto/červený a modrý drát měli byste mít 4-6 Ohmu odpor. Pří teplotě okolí 20°C.

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 19:42 | Nahoru | #1
k čemu je to dobrý? na karburátoru...

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 19:51 | Nahoru | #2

ilMedvědGuzzini>k čemu je to dobrý? na karburátoru...



Dava to informace zapalovaci jednotce o poloze skrticich klapek ( uhlu otevreni ) - jeden z udaju nutny k nastaveni optimalniho predstihu.

MilanB...mrkni na partsdepot, vetsinou maji dily levneji nez oficialni Honda dealer.Vyrobit to mozna muzes, ale budes mit problemy s utesnenim, nemusis trefit prubeh ( nevis, jestli je linearni nebo logaritmicky )

Edit:...na partsdepot ten tvuj rok a model nemaji ( ne na webu ), zkus jim napsat mailem dotaz, mozna sezenou.

Naposledy editováno 04.01.2009 19:53:08

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 19:54 | Nahoru | #3
No nejsem odborník ale podle toho co jsem si přečetl a pamatuji si to správně.
Řídící jednotka v motorce pozná jak moc si otočil plynem a tím otevřel škrtící klapku co ti dávkuje vzduch a tím i palivo.
A podle toho muže lépe řídit zapalování. Také (udržuje) volnoběh. U motorky se ti může stát, že zabereš za plyn a máš pozdější reakci motoru to může být špatným čidlem a soustu dalších věcí ohledně chodu motoru.

Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 19:55 | Nahoru | #4
medved: jak rika stepo, hejbe to podle nej predstihem (ale jsou i karburatory bez toho..)

Milanb: muzu ti zmerit u TL... ale asi nebude stejne...
zkusil bych starsi z ebay... nebo partsdepot...
jo a hodnoty jdou najit i v servisnim manualu v sekci kde se kontroluje funkce tehle cidel - u suzuki manualu to tak je .. u hondy si nejsem jist... a servisni manual nekde na netu najdes...

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 19:58 | Nahoru | #5
V manualu prave najde jen cast hodnot.Nezjisti prubeh....muze se stat, ze napr. trefi max. hodnotu potenciometru, ale napr. v polovine drahy se muze hodnota elektrickeho odporu lisit a CDI uz dostane chybnou informaci.
Opravdu bych shanel original, byt pouzity....

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 19:59 | Nahoru | #6
ach acha, to znám asi jen ty obyč karbce bez takových vyfikundací :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:01 | Nahoru | #7

ilMedvědGuzzini>ach acha, to znám asi jen ty obyč karbce bez takových vyfikundací :)



Nj, clovek se furt uci. Na XJ6 jsem mel na vzduchovym motoru karburatory i elektronicky vyhrivane:)....nikdy jsem nepochopil, k cemu to tam cpali.

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:04 | Nahoru | #8

Stepo>V manualu prave najde jen cast hodnot.Nezjisti prubeh....muze se stat, ze napr. trefi max. hodnotu potenciometru, ale napr. v polovine drahy se muze hodnota elektrickeho odporu lisit a CDI uz dostane chybnou informaci.
Opravdu bych shanel original, byt pouzity....



nevidim duvod dat tam jinej nez linearni prubeh, ale je fakt ze sem se tim nikdy nezabejval... a resil bych to taky tak jak rikas

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:06 | Nahoru | #9

Stepo>ilMedvědGuzzini>ach acha, to znám asi jen ty obyč karbce bez takových vyfikundací :)

Nj, clovek se furt uci. Na XJ6 jsem mel na vzduchovym motoru karburatory i elektronicky vyhrivane:)....nikdy jsem nepochopil, k cemu to tam cpali.



clovece to vyhrivani je znat fakt hodne, pri urcitych podminkach - pocasi - ma karburator tendenci zamrzat a motor chcipa,nebezi... u aut byly karbce bezne vyhrivane chladici kapalinou i elektricky...(a i tak zamrzaly:) )

Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:07 | Nahoru | #10
Jako s tím průběhem máte pravdu, ale logaritmický nebude to se mi nezda. Klapka točí přibližně plynule. Čidlo může mít klidně lineární průběh a jednotka si tento lineární průběh přepočte. Myslím si, že spíše do toho dávají běžné součástky co koupi za pusu a řídí to takhle. Například na té motorce mi chybělo i spínač startéru a nahradil jsem to obyčejným relé z auta za 50Kč a byla to přesně okopírovaná jenich originální součastka za kterou tady dáš šílený peníze.

Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:08 | Nahoru | #11
malinin monster má mikuni vyhřívaný olejem z motoru, když je zima tak prý zamrzá směs co leze do ležatýho válce bo je to sání přímo na ráně. Taky zajímavě vymyšlený :)

Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:09 | Nahoru | #12
Na 99% bude prubeh linearni. Hodnoty jak tu padlo zjistis z manualu. ROzhodne to nevyrabej, koupis to za par susnu na nejakem motovrakovisti jako motopuzzle apod.
Nevyrobis to dostatecne robustni, teplotne a vlhku odolne, odporova draha na obycejnych potenciometrech nema potrebnou trvanlivost atd.

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:10 | Nahoru | #13
MilanB....na pokusy to klidne muzes zbastlit doma, ale prvni dest a muzes nit problemy primo na ceste a to nebude prijemne. Bezny potak neni zvykly ani na vibrace toho motoru....

Assasin:...no ja jezdim celorocne ( pokud neservisuju ) a nikdy jsem se s nejakym problemem zamrznuti nesetkal....je pravda, ze jsem to neodpojoval ani cvicne...

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:11 | Nahoru | #14
V manuálu jsem našel hodnoty pro kontrolu toho čidla ale jiné hodnoty ne. Jinak děkuji za odkaz na tu firmu určitě tam napíšu. Jsem z okolí Brna, tak pokud znáte prodejnu nebo vrakoviště kde se to dá sehnat za rozumnou cenu.

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:28 | Nahoru | #15

MilanB>V manuálu jsem našel hodnoty pro kontrolu toho čidla ale jiné hodnoty ne. Jinak děkuji za odkaz na tu firmu určitě tam napíšu. Jsem z okolí Brna, tak pokud znáte prodejnu nebo vrakoviště kde se to dá sehnat za rozumnou cenu.



ono kvalitnejsi potak co v "prasnem prostredi" apod bude fungovat bez "susteni" po par cyklech taky neco bude stat...

jinak na partsdepot nemaj veci na horneta, beou z usa a tam asi horneta neprodavaj??? ale u cbr6000f4 kde je asi stejnej motor/karbce:
cidlo zde

stoji 1700 nove.. na vrakaci nebo na ebay to pujde jeste lip...

tady jedno na ebay asi za 39E : cidlo - ebay

Naposledy editováno 04.01.2009 21:00:40

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 20:30 | Nahoru | #16

Stepo>MilanB....na pokusy to klidne muzes zbastlit doma, ale prvni dest a muzes nit problemy primo na ceste a to nebude prijemne. Bezny potak neni zvykly ani na vibrace toho motoru....

Assasin:...no ja jezdim celorocne ( pokud neservisuju ) a nikdy jsem se s nejakym problemem zamrznuti nesetkal....je pravda, ze jsem to neodpojoval ani cvicne...



no me to karburatorovy auta delaly v urcitou chvili treba po 5 min jizdy, kdyz uz vypnul automatickej sytic... a pak zase uz ok...
u motorky mi karbec taky nikdy nezamrzal...

Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 21:08 | Nahoru | #17
čidlo je podobné ale není stejné to co potřebuje jsem našel u Hondy CB900F ale nemají ho tam označené jen kritku k němu číslo 15. viz: http://www.partsdep...=&section=126756
Prosím jestli je někdo z okolí Brna napište mi prosím o nějakém dobrém obchodě či vrakovišti.

Čidlo škrtící klapky

4.1.2009 v 21:38 | Nahoru | #18
Pokud si ho budeš dělat doma, tak si zkontroluj jestli nemá ještě spínač, který se sepne pokud zavřeš škrtící klapku. Auta to u vstřikování mají

Naposledy editováno 04.01.2009 21:40:56

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 10:14 | Nahoru | #19
Ahoj jeden mám doma.Je to z roku 2001.Tak kdybys chtěl tak napiš.

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 10:23 | Nahoru | #20
Neal1> Ahoj
Je na Horneta CB600F? Máš ho i s gumovou kritkou? Zajem bych měl. Napiš jakou by sis představoval cenu. Ten obrazek co jsem psal hned v úvodu není správný. Skutečně čidlo vypadá takto. [URL=

Naposledy editováno 05.01.2009 10:24:42

Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 10:29 | Nahoru | #21
Kritka vypadá tákto je to číslo 15 na obrázku
[URL=

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 10:34 | Nahoru | #22
MilanB> Nejdříve si zjisti jestli na Tvůj ročník a zemi určení vůbec to čidlo patří. Mám zkušenost z většího čtyřválce SC30E že čidlo se na některé prostě nedávalo.

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 10:40 | Nahoru | #23
Big.One> Tak na můj motor Hornet CB600F se čidlo určitě dávalo, protože ke karburátorům vede 3-pinový černý konektor a podle manuálu horneta tam má být už od roku 1998. A taky na karburátorech je na něj připravená úchytka se zobáčkem pro čidlo.
Je fakt že neznám skutečný rok motoru. VIN neznám ale podle výfuku co mám k tomu usuzuji 1998-2002 a ten co mi to prodal říkal 2002.

Zrovna na motorkařích jsem četl, že tento systém Honda začala používat od roku 1996 takže je možné že tvoje moto to nemá a novější CB100F ano.

Naposledy editováno 05.01.2009 12:21:54

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 12:36 | Nahoru | #24
hodnoty najdeš v manuále, vč nastavení... , pocemtyvolemetr má lineární dráhu a je drátovej.

U některých moto to dokonce ovládá nejen předstih ale i samotný karbece , třeba u srada

(reakce na) Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 12:50 | Nahoru | #25
Mám možnost koupi čidla ale je to z verze CB600 S z 2001. CHtěl bych se zeptat je tu někdo zasvědcený a poradí mi zda je schodně z CB600F. Dikec

Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 13:01 | Nahoru | #26
Zde je čidlo z CB600F a z CB600S jsou si podobné ale jistota je tistota.
[URL= takhle vypadá v manualu CB600F
[URL= za radu

Naposledy editováno 05.01.2009 13:12:22

Čidlo škrtící klapky

5.1.2009 v 15:50 | Nahoru | #27
100% Ti to nerekne nikdo, pochybuju, ze to nekdo kdy realne resil.
Pokud je to cidlo k mani za rozumnou cenu, vezmi jej....pokud muzes pred koupi premerit hodnoty, tim lepe.
I kdyby to nebylo uplne presne ono, urcite bude lepsi, nez po domacku zbastlene....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist