Naposledy editováno 03.01.2009 11:45:18
Horší je to s blinkry, má-li tvá mašina klasický přerušovač směrovek. Ten totiž potřebuje zátěž 42W, jinak nebude fungovat. Diodový blinkr pro něj není žádnou zátěží, proto dáš-li "ledkáče" jen dozadu, bude ti to blikat rychle jako při prasknutí jedné ze žárovek. Dá se to vyřešit zapojením zátěžového odporu paralelně k blinkru, ale to je zbytečné plýtvání elektrikou a výhoda ledek se tím ruší. Proto je lepší rovnou vyměnit původní přerušovač za elektronický, nezávislý na zátěži, nebo lépe PŘÍMO určený pro LED blinkry. A pozor: i když je dnes zapalování odrušené, stále se od něj šíří slabé napěťové špičky celou el. instalací motocyklu a některá hotová (a hlavně levná) světla jsou osazena nekvalitními LED, "made in neznámo kde", které tyto špičky velmi rychle zničí. V takovém případě světlo rozeber (pokud to půjde bez jeho zničení), původní ledky vyhoď a dej tam kvalitní, zakoupené nejlépe v GM Electronics. Jedině tak předejdeš nejednomu rozčarování.
A pokud jde o to, zda to stačí do provozu, hlídej si aby u zamýšleného světla bylo uvedeno ,že je homologované. Pokud v původním světle jen nahradíš žárovku ledkami s dostatečnou svítivostí (viz výše), pak se touto otázkou nezabývej.
Hodně zdaru.
Klasickej blinkr má větší "plochu"¨takže si ho člověk dřív všimne i toho,že bliká,ale zas "dnešní ledky"svítí úplně jinak !Je jasný,že homologovaný věci to nedostanou jen tak,musí něco splnovat! Ty brzdový se rozsvěcujou rychlej než žárovka čož má taky velký plus!Na ty blinkry bys,ale musel dát "předzátěž" jináč Ti nebude fakat přerušovač!Nebo ho vyměnit za jiný.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní diodové světlo s blinkry.dotaz
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní diodové světlo s blinkry.dotaz
RRRRR1> To světlo je sice pěkné, i ta cena ujde, jen se mi nelíbí, že bliká vždy celá polovina světla. Pokud bude někdo za tebou dál a nebude mít nejlepší oči, nemusel by bezpečně poznat, na kterou stranu ukazuješ!!! A Budeš-li zpomalovat před odbočením vlevo a jemu se bude zdát, že ukazuješ vpravo ,na 98% Tě začne zleva předjíždět!!! Tak si dobře rozmysli, jestli Ti to za to riziko stojí. Nechci Ti nijak poroučet, nebo něco zakazovat, na to nemám právo, ale já osobně bych radši použil samostatné světlo koncovka/brzda a oddělené blinkry, vzdálené min. 25 cm od osy motocyklu. Ale záleží na Tvém rozhodnutí...
Boda
V tom s Tebou musím souhlasit!Je pěkný,že nic nečouhá do stran,ale jinak tam to riziko je !Nějaký menší světlo plus samostatný malý blinkry jsou asi lepší volba.Viděl jsem i ledková světla(obrys/brzda) v podstatě v blatníku až u kola,ale jak je to vidět pod určitým úhlem..Osobně se mi ani nelíbí některé hlavní světlomety u nových aut které mají integrovaný blinkr blíž ke k ose auta,též mi přijdou matoucí a při denním svícení ani nemluvím .