globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vzduchove filtry a vse kolem nich
 
28.12.2008 v 15:09
Zdar lidi vsiml jsem si ruznych roztrousenych temat a tak bych rad spojil vase zkusenosti se vzduchovejma filtrama do jednoho supliku,.
1)- Zakladni otazka tedy zni vyplati se investovat do vzduchoveho filtru namisto origos filtru?
2)- Ktera znacka filtru je podle vas nejlepsi a proc?
3)- je treba serizovat motor? Strikacka versus karburator

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 15:16 | Nahoru | #1
Přinejmenším ušetříš za každoroční vyměnu filtru u KN je myslím garance 1 000 000 km a někde i píšou že je menší spotřeba? ale zase je prý chudší směs ...takže asi poštelovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 16:49 | Nahoru | #2
gorkin> u VTR je doporučená výměna papírovýho filtru po 18 000. Stojí asi 1 000 kč. KN stojí 3 000, BMC 2 000, takže se to vyplatí až při najetí minimálně 36 000 km. U ostatních motorek to bude podobně ... To jestli to snižuje životnost je otázka, může se to projevit až při nájezdu kdy se toho každej dávno zbaví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 17:49 | Nahoru | #3

Stev>gorkin> u VTR je doporučená výměna papírovýho filtru po 18 000. Stojí asi 1 000 kč. KN stojí 3 000, BMC 2 000, takže se to vyplatí až při najetí minimálně 36 000 km. U ostatních motorek to bude podobně ... To jestli to snižuje životnost je otázka, může se to projevit až při nájezdu kdy se toho každej dávno zbaví.



Jenže tady spíše jde co ti ty vysoce propustné filtry nabídnou !!! je to otázka peněz a představě majitele motorky né každý mění moto co 2 roky !! O životnosti jsem nic nepsal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 18:01 | Nahoru | #4
gorkin> to by mě samotnýho zajímalo co ty filtry nabídnou kromě nutný častější údržby. Ještě jsem nikde neviděl graf výkonu motorky s laďákem, commanderem a propustnym filtrem a potom to samý s origo filtrem, samozřejmě patřičně naladěný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 18:09 | Nahoru | #5

Stev>gorkin> to by mě samotnýho zajímalo co ty filtry nabídnou kromě nutný častější údržby. Ještě jsem nikde neviděl graf výkonu motorky s laďákem, commanderem a propustnym filtrem a potom to samý s origo filtrem, samozřejmě patřičně naladěný.



No když to zkloubíš s tím co jsi napsal tj.Filtr+pow com. svody+koncovka tak to rozdíl bezpochyby bude

(reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 18:14 | Nahoru | #6

Cobra357>Věř tomu, že v těch fabrikách to nevymýšlí blbci! Asi vědí, proč a jakej filtr tam dávají.Pokud to nechceš bez ohledu na dlouhodobou životnost ladit na průběh nebo výkon tak tam nech originál. I když sání otevřeš průchodnějším filtrem ( a to neřešíme jestli to motoru ubližuje nebo ne), nedostaneš větší výkon v celém spektru ale většinou jen v určitém režimu.Budeš muset laborovat se seřízením a tryskami protože to bude chudý.
Taky to bude zároveň asi chtít otevřít výfuk. je to na sobě všechno závislý a nevěř tomu, že jsi chytřejší než ti konstruktéři z fabriky.Většinou udělají ten nejlepší kompromis.



No ve fabrikách hloupí asi nejsou!!! Ale proč by ti dávali do seriové motorky tuningový filtr když si mužeš dokoupit a upravit co chceš

Naposledy editováno 28.12.2008 18:15:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 18:18 | Nahoru | #7

gorkin>No když to zkloubíš s tím co jsi napsal tj.Filtr+pow com. svody+koncovka tak to rozdíl bezpochyby bude



já ty pochyby narozdíl od Tebe mám Ale jistě to samozřejmě nevím.

(reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 18:20 | Nahoru | #8

Stev>gorkin>No když to zkloubíš s tím co jsi napsal tj.Filtr+pow com. svody+koncovka tak to rozdíl bezpochyby bude

já ty pochyby narozdíl od Tebe mám Ale jistě to samozřejmě nevím.



Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 19:12 | Nahoru | #9
Propustnější filtr = více vzduchu do spalování.. při stejném množství benzínu to znamená chudou směs = snížený výkon, v horším případě podpálené ventily. Čili u karburátoru nutnost "poladění" směsi. U novších stříkaček by si to měla řídící jednotka přebrat sama a podle toho i dávkovat množství benzínu. Jinak když je více vzduchu musí teda být více benzínu = větší spotřeba.

(reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

28.12.2008 v 19:37 | Nahoru | #10

Cobra357>Věř tomu, že v těch fabrikách to nevymýšlí blbci! Asi vědí, proč a jakej filtr tam dávají.Pokud to nechceš bez ohledu na dlouhodobou životnost ladit na průběh nebo výkon tak tam nech originál. I když sání otevřeš průchodnějším filtrem ( a to neřešíme jestli to motoru ubližuje nebo ne), nedostaneš větší výkon v celém spektru ale většinou jen v určitém režimu.Budeš muset laborovat se seřízením a tryskami protože to bude chudý.
Taky to bude zároveň asi chtít otevřít výfuk. je to na sobě všechno závislý a nevěř tomu, že jsi chytřejší než ti konstruktéři z fabriky.Většinou udělají ten nejlepší kompromis.

Zkoušel jsem dát filtr bmc na klr600(karbec)výsledek:Víc vzduchu=CHUDÁ SMĚS=seřídit karbec=větší spotřeba o 1l,jela líp o 0,001%takže na enduro o ničem.Samozřejmě u nějakýho sportu se vstřikováním to bude možná něco jinýho??Kdyby byli ty filtry o 100%lepší tak je tam dávaj hned ve fabrice.

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchove filtry a vse kolem nich

30.12.2008 v 10:27 | Nahoru | #11
No stojim ted pred vymenou filtru a asi tam dam origo. Zatim me nic nepresvedcilo ze by ten lepsi filtr motoru pomahal. A abych se radoval ze me to jede v nejakejch otackach o kapku vic a zkrati se me dojezd spotrebou na to pecu to radsi zvazim nakup litra. (:->) Hodil by se nazor nejakyho technika co vidi v realu na motoru jak se to na nem projevi. Jsem rad ze se tady diskuze rozjela treba na neco prijdem :)

Vzduchove filtry a vse kolem nich

30.12.2008 v 10:38 | Nahoru | #12
pet 009: to si přehnal, výkon je úměrný spotřebě, pokud se směs stále vyrovnána na stechiometrickou.

Podle tebe bych dal ucpanej filtr, tím dostal bohatou směs, ochudil, tím by šla spotřeba o litr dolů a výkon šel dolů o 0,001% jak si uvedl, to je blbost samozřejmě

(reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

30.12.2008 v 10:53 | Nahoru | #13
A-Mroz> já bych ty propustnější filtry zas tak neodsuzoval.. pokud má moto nějakou tu řídící jednotku a vstřiky, tak si s tím poradí.. čidlo zjistí větší množství vzduchu a jednotka k tomu hodí adekvátní množství benzínu.. problém je spíš u karbců, tam se to musí seřídit, kolikrát je nutno použít dynojet, což je další nemalá investice.. můžu použít příklad známého.. má RSV, rok 06, KN filtr a koncovky akrapović (svody origo), na brzdě nějakých 130k na zadním kole a bohatost směsi bez jakýchkoli výkyvů.. a to bez úprav jako je powercommander, eprom atd., řídící jednotka si s tím prostě poradila sama

Vzduchove filtry a vse kolem nich

12.3.2009 v 19:22 | Nahoru | #14
hoj potřebuju poradit poškodil se mi airbox, de to nějak opravit, nebo musim koupit novej? nebo to nebude nějak vadit? ja si myslim že asi jo
img4.imgup.eu/P12-03-09_19.jpg][img]http://img4.imgup.eu/P12-03-09_19.jpg[/img

Naposledy editováno 12.03.2009 19:25:56

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchove filtry a vse kolem nich

12.3.2009 v 20:27 | Nahoru | #15
jestli to není durch tak neřešit, jinak ta příruba stojí 390,-? tuším

(reakce na) Vzduchove filtry a vse kolem nich

12.3.2009 v 21:45 | Nahoru | #16

Jurawood>jestli to není durch tak neřešit, jinak ta příruba stojí 390,-? tuším


no pravě že to durch je
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist