globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VM Moto vs Praga
 
27.10.2008 v 21:46
Neví někdo jak to vypadá s výrobou tohohle moto - http://endurorace.wz.cz/vm/vm.html

Taky sem na nějakejch str,.... jo těhle - http://web.quick.cz/motopraga/ - koukal že VM moto měla už rozpracovaný i supermoto a enduro 610 i 450.
Nevypadá to vubec špatně 635cm3, Podvozek komplet Ohlins, 118kg, posaz 900mm i pro menší lidičky

VM Moto vs Praga

24.11.2009 v 08:24 | Nahoru | #31
S Pragou ma společne akorat kartery motoru a zaklad kyvky, jinak je všechno jinak. Bohužel tenhle cejch Pragy si asi ponese, to se dalo cekat Uplne novej ram, novy prepakovani, jiny tlumeni, prevodovka, klika, valec, kompletne hlava, mazani, spojka, plasty, bryle, ovladaci prvky, riditka, sedlo, airbox, kola.. to je dost podstatne "drobne vylepseni" V clanku je to popsano detailneji, VM ma fantasticky potencial v moderni kovodilne, vse si delaji sami, dokonce maji i vlastni slevarnu atd.. Byla radost to vsechno videt

VM Moto vs Praga

24.11.2009 v 10:53 | Nahoru | #32
Tolik změn tam nebude... Nač taky. Podvozkově fungovala Praga ve čtyřtaktu dobře. Neboj. Já jezdím Pragu sedm let. I když dvoutakt.. Vcelku spokojenost. Zásadní problém pragováckého čtyřtaktu byla převodovka - kvalita tepelného zpracování koleček a kvalita odlitků skříní, které Praga kooperovala. Jinak to nebyla špatná motorka. Já osobně čtyřtakta zkusil a nebylo to špatný.

VM Moto vs Praga

24.11.2009 v 12:29 | Nahoru | #33
Ja jezdil taky ED250. Změny a vývoj se viděl u Bohouše Stašy v dílně a přesně o tomhle jsme se bavili.. cejch Pragy Toho se zkratka VM nezbavi. Nicmene ram je zcela novej a jak jsem psal, z motoru zbyly akorat kartery. Veškeré věci uvnitř jsou nově vyvinutý, mimochodem, to technické vybavení a zázemí je neskutečný A co se týká odlitků karterů, ty si do původních pískových forem dělají u VM sami, mají vlastní slévárnu. Moc mě překvapilo, ja kVM funguje. Bejt větší a těžší, tak do ní jdu, ale se svejma proporcema zůstanu na 125ccm. A vzpomínka na mou ED 250, fotka dole. Strasne se me libil design, z toho sem doted odvazanej, ale mene uz technika a funkce.. na druhou stranu, na nezavodni použití to nebylo vubec špatný

[img]

VM Moto vs Praga

24.11.2009 v 13:17 | Nahoru | #34
Taky záleželo na kuse. Čoveče já na ní léta objížděl spusty šestihodinovek, Dobřany, Stříbro, apod. Jezdila semnou i hobby třídu motokrosu a držela. Dodnes má originál přepákování a je v kondici. letos budu dělat motor, před týdnem přestala řadit. Vím čím to je. Navíc tam je jen zadní Ohlins. Jinak vše původní. Nemám důvod prodávat. Zažili a doufám zajižeme jseště spousty dobrodružství.

VM Moto vs Praga

24.11.2009 v 13:25 | Nahoru | #35

VM Moto vs Praga

24.11.2009 v 22:12 | Nahoru | #36
Řekl bych, že to není štěstím na konkrétní kus, jako podle toho co píšeše, spíš kvalitní údržbou:) Je fakt, že provozní náklady byly úžasný, tedy respektive ceny dílů a životnost motoru taky super, jen mě trápiloto proklatý řazení, i když jsem měl sklopnou řadičku, obvykle jsem dojížděl závod na dvojku.. Taky jsem proklínal toho, co dělal převody pro tenhle motor, rozdíl mezi 2 a 3 byl strašnej, za dvě přetočenej, tři to nebrala.. a to jsem měl to nejsilnější provedení, co se dalo naladit. Ale jinak motorka dost robustní a odolná, dost mě mrzelo, že o ně nebyl zájem, po vychytání a doladění známých mušek bych si ji třebas pořídil znova Ale abychom se vrátili k VM, jestli budeš mít možnost vyzkoušet, tak to doporučuju nepropásnout

VM Moto vs Praga

25.11.2009 v 06:12 | Nahoru | #37
Údržba vcelku normální. Desky, kotouče, výměna oleje v tlumičích. Ložiska a gufera v kolech. Po každé jízdě umyto a udělán filtr. Jednou jsem za ty roky dělal futra a gufera na předku (paioli). Každý rok kyvka ven a vyčištění přepákování a předních kuželíkových ložisek. To přepákování je tam perfektní. Vše je dvakrát těsněno - napřed zeleným kroužkem a pak ještě "o" kroužkem v kleci jehel. Tohle nemá žádný Ital či Japonec.. Řazení jsem za ty roky dělal dvakrát - ulomený kolík vždy spojený z velkým pádem na pravou stranu. Dá se tam udělat úprava a je to pak odolnější. Přez letošní zimu budu půlit. Ložiska na klice a vyvažováku už potřebují vyměnit. Jinak tam mám pořád původní spojku. Mám tam jen ostrý výfuk, tlumivku a karb. Bing.
Trápí mě hlavně větší hmotnost, dá se na ní zvyknout. V terénu je dobrá veliká pružnost motoru - hlevně v enduru. Jinak s těmim převody souhlasím - pomáhám si ze zatáček se spojkou, však to znáš ze své malorážky. Ty veliké čtyřtakty znám. Brácha mě á má vždy hovado. VM se vyrovná Husce či husaberqu. Jiné to určitě nebude.

[img]

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 16:19 | Nahoru | #38
Tak jsem psal dotaz na nové moto přímo přes stránky VM motor a onratem sem dostal tuto odpověď ... Dobrý den,těší nás Váš zájem. Motocykl je připraven k prodeji. Cena je 125.000,- vč. DPH. Informace budou v nejbližší době na našich stránkách www.vmmotor.com.
S pozdravem
Adam Janouš

Dojedu dom a ejhle koukam na stránky VM a už je to tam...oficiálně
www.vmmotor.com/racing-team/aktuality/vm-610f.html

Tak teď si jen počkat na endurko, snad na sebe nedá dlouho čekat

Naposledy editováno 28.11.2009 16:20:28

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 16:27 | Nahoru | #39
Bude to enduro na značkách?

Naposledy editováno 28.11.2009 17:03:43

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 16:41 | Nahoru | #40
Super!

Už taky jsem jím napsal mail,jestli budou vyrábět i něco ve stylu DRZ

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 16:44 | Nahoru | #41
Nevim jestli vůbec nějaký bude!
Psal jsem v tom dotazu i okolo endura, ale na to z VM neodpověděli!?
Doufejme že se to dobře vyvine
Asi to nebude za tak dobrou cenu, páč homologace bude stát ranec.
sportovních endur nad 600cm3 s homologací moc není, takže vyplnit díru na trhu a získat nějaký ty zájemce o koupi to určitě šanci má ne?!
Něco takovýho bych zrovna chtěl pořídit, ale nabídka není nijak široká.
Kdyby si to udrželo tu nízkou hmotnost, motor by nemusel být ani moc překoňovanej, spíš zapracovat na životnosti, snadný a levný údržbě...prostě něco pro hobi jezdce tak du do toho.

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 16:53 | Nahoru | #42
Dovolím si zde vložit citaci z www.countrycross.sk od jezdce týhle motorky (Tomáš Kaas)

" tom.kaskader, 22.11.2009 19:40
Ahoj všichni, po tom co jsem si to tu pročetl cítím potřebu se k tématu malinko vyjádřit, vzhledem k tomu, co tu jsou někteří schopni vyplodit za komentáře typu např. ,,motor je koncepčně zastaralý a inspirace hqv. je více než jasná" ,,není to moto určené pro world champions MX" ,,motorka nešla nic extra" nebo ,, chteli zamachrovat že mají 610". Komentáře víc než úsměvné a je vidět, že vycházejí pouze od tzv. e-odborníků, kteří VM viděli maximálně na fotkách, popřípadě od chalanů bavící se u motokrosu víc než sledováním jezdců a techniky, pitím piva a pojídáním dobře propečených klobásek. :D

Pár věcí uvedu na pravou míru. Motor je koncepcí shodný s motory typu Husaberg 550 nebo KTM 525. Do příchodu otočených motorů husabergu a motorů typu XC4 u KTM nebylo nic lepšího. I dnes mnoho jezdců dává přednost těmto ,,starším typům" přednost hlavně díky spolehlivosti. Tím že motor nemá design nejnovějších typů dnešních biků je snad zastaralý? Naopak, je to praxí osvědčená koncepce, nenáročná na údržbu a motor vyniká svojí lehkostí a výkonem. To je bez debat. Otázka oběmu 610? Někdo tu taktéž psal, že takový objem už se vě světě nejede, že to je hrozné ,,kladivo" atd, rotující hmoty, vibrace atd... A co třeba nový Berg 570? Motor VM funguje naprosto skvěle. Svojí charakteristikou výkonu je velice podobný KTM 525, při jízdě jsem nezaznamenal jediný špatný moment, při kterém bych si řekl: ha, to je tím velkým oběmem. Naopak, motor se projevuje velice kultivovaně, bez vybrací (a to jsem testoval verzi bez vyvažováku) a jedině mocný nástup výkonu od spodu dává tušit tomu, že je tady něco jinak. Až do nejvyšších otáček táhne plynule, je až překvapivě živý a točivý, reakce na plyn jsou okamžité, bez jediného škubnutí přenos výkonu na zadní kolo. Přesně jak to má být: kolik plynu, tolik jede! To že někomu připadal, že má ,,traktorový zvuk", bylo spíš stylem jízdy Jardy Kolmana, který jede vše stylem ,,o kvalt výš" tím pádem se neunavuje přebytkem výkonu a motorka si vše krásně pobere. Jízda v jeho podání je nenápadná avšak rychlá. Konstrukci rámu a geometrii podvozku nemá cenu popisovat, to se musí vyzkoušet. Už léta platí, že Hondy jsou svým podvozkem nejhravějším a nejovladatelnějším bikem v kategorii. Když spojíme tento podvozek a 610 motor vznikne nám VM. :D Kdo nezkusil, neuvěří. A že motorka není určena pro world champions MX? A proč by nebyla? Jsem si 100% jist, že toto rád vyvrátí jak David Čadek, tak Jarda Kolman. Včetně mě samozřejmě. Motorka je naprosto konkurence schopná, srovnatelná se světovými značkami a v mnohém je i předčí.

Jinak verze enduro se staví pro mě, v příštím roce chystám návrat do sedla, po téměř 4 letech. V plánu je absolvovat MČR enduro (pokud nějaké bude), mistrovství německa enduro + vybrané motokrosy jako dobrý trénink."

Mějte se a full maximum gas! ;)
T.K.

1 reakcí na tento příspěvek VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 17:26 | Nahoru | #43
Z levných "velkých" homologovaných endur vim jenom o gas gas halley 450. Víte někdo ještě o jinym?

Naposledy editováno 28.11.2009 17:27:11

(reakce na) VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 17:40 | Nahoru | #44

bledemon>Z levných "velkých" homologovaných endur vim jenom o gas gas halley 450. Víte někdo ještě o jinym?


No dřív se to jmenovalo Gas Gas Pampera 450,zařadil bych tam i DRZ 400.
Jinak nic novějšího takovýho není

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 17:50 | Nahoru | #45
No já myslel lehký ostrý endurka v objemový třídě nad 600cm3.
Tam je snad jen Husaberg FE650 a trochu těžší Husqvarna TE610, KTM LC4 625SXC....jo a taky Hondice XR650 ale snad nic se z toho už nedělá, možná ta Huska

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 18:00 | Nahoru | #46
No teď už asi jen LC4 690?

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 18:06 | Nahoru | #47
Zapoměl sem na novou LC4 KTM 690 Enduro R a taky by se dalo do týhle kategorie zahrnout BMW G650 Xchalenge ale to se už taky nedělá. Obe jsou trochu jinde oproti Husabergu, blíž TE610 a starý LC4 SXC.
BMW je takovej klidnej nenákladnej držák, s pohodovým motorem, ale je tam i nějaká ta váha navíc cca myslim 144kg suchá hmotnost.
Nová LC4 to je super stroj ale taky 138,5kg! Motor neskutečnej výkon na 1buch, další klad jsou servisní intervaly.... Je to můj velkej favorit.
Přesto bych šel rád do něčeho ještě lehčího a obratnějšího, ale při zachování objemu, životnosti, možnosti odjet i nějakej ten přejezd po asfaltu,..
XR650 supr spolehlivý kladivo na mamuty ale jen kopačka což nechcu
SXC jsem jel jednou a proti mý LC4 Adv. je to slučnej rozdíl v rozdělení váhy, ovladatelnosti, i motor pokud je otevřenej a s laďákem táhne kur...sky líp.
Uvažuju o ní, od motoru i podvozku vím co můžu očekávat, při dobrým servisování držák, kdybych narazil tak na 2005 v bezva stavu za bezva cenu???

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 18:12 | Nahoru | #48
Plán B je koupit enduro s homologací s motorem kolem 400cm...DRZ400, GASGAS EC 450, Husabrg FE450 nebo nová 390, Sherco 4.5 nebo 3.0.... ale to je trochu jiná kategorie

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 19:31 | Nahoru | #49

VM Moto vs Praga

28.11.2009 v 19:34 | Nahoru | #50
nevím,já bych radši pošetřil prachy a šel do 690tky

VM Moto vs Praga

5.1.2010 v 21:03 | Nahoru | #51
já to chci!! a chci to 2místný až budu vozit moji bambuli na vyjíždky do lesa... to snad není o tolik těžší přivařit očka na přišroubování pro stupačky ne ?:D a až to bude tak to koupím.. zatím mam mztku ale potřebuju pořádný kladivo abych se naučil lítat a ikdyž miluju HusaberG praga je ČECH... a tomu dám přednost :) tak kdybyste nekdo mluvil s výrobcema řekněte jím že chci jeden prototyp pro 2 osoby s 610 motorem usd vidlema ale až tak za 2 roky a musí to jít přihlasit na papíry pro silniční provoz :) tak dík :D praga

1 reakcí na tento příspěvek VM Moto vs Praga

19.1.2010 v 00:52 | Nahoru | #52
Tady je něco k PŘEČTENÍ

(reakce na) VM Moto vs Praga

19.1.2010 v 12:36 | Nahoru | #53

evik6363> Tady je něco k PŘEČTENÍ


Díky. Tohle jsem chtěl slyšet! A přece jenom má VM z Pragy více dílů než se říkalo.. A proč taky ne.

VM Moto vs Praga

19.1.2010 v 17:15 | Nahoru | #54
to se mi líbí, do toho bych šel

VM Moto vs Praga

18.2.2010 v 19:55 | Nahoru | #55
Měla by být v Brně na Motosalonu

1 reakcí na tento příspěvek VM Moto vs Praga

25.4.2010 v 22:49 | Nahoru | #56
Nějaký nový fota














Naposledy editováno 25.04.2010 22:50:09

(reakce na) VM Moto vs Praga

26.4.2010 v 08:18 | Nahoru | #57
tomik.trb>
Jen to upevnění centrálu mi přišlo na takovou strojovnu docela slabý, ale když vidím tu poslední fotku, tak bych se toho nebál .

VM Moto vs Praga

26.4.2010 v 12:52 | Nahoru | #58
Pěkný detaily. Díky za obrázky.

VM Moto vs Praga

26.5.2010 v 22:29 | Nahoru | #59
Tak WMmotor už má samostatnou www stránku ohledně výroby motocyklů - www.vmmoto.cz
Zatim tam toho moc není, ale časem určitě něco přibude

VM Moto vs Praga

27.5.2010 v 11:01 | Nahoru | #60
Pěkný. Díky. Onehdá jsem ale četl, že ochrannou známku - výrobní značku Praga právě sama fabrika i přes zájem kupujícího neprodala... Jen díly, rozpracovanou výrobu a přípravky. Tak tam mají chybu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist