paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč jednovalce v supermoto?
 
22.10.2008 v 19:17
ahoj - jsem total amik a zajimalo by mě proč jsou v supermotech používaný jednoválcový motory??? jakou mají výhodu? maj oproti dvouválům nebo 4válům lepší průběhy výkonu a toč. momentu? mají lepší výdrž? jsou méně náročné na údržbu nebo je to prostě jěn tradice a styl - jako maj čopry v zásadě pár válců a velkej objem...????

Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:22 | Nahoru | #1
Protože jsou prostě lepší. )

Naposledy editováno 22.10.2008 19:23:47

Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:28 | Nahoru | #2
Cim min valcu,tim vetsi kroutak od nizsich otacek,ale takovy motory moc netoci..maj malo koniku..cim vic valcu,tim vic koni a vetsi otacky..

Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:33 | Nahoru | #3
hlavně také kvůli rozměrům a hmotnosti

Naposledy editováno 22.10.2008 19:33:57

1 reakcí na tento příspěvek Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:42 | Nahoru | #4
tak o tom kroutaku sem tak trochu tusil a ta poznamka s hmotnosti asi bude blizko terce..

kolik tak vazi motor ktmky lc4 sestikilo nebo huska 610 a kolik tak muze vazit motor 4val od hondy z nejakyho CBRka nebo podobny sragory

(reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:43 | Nahoru | #5
Tagy> CBR cca 70 kg, a motor ostrýho endura tipuju tak kolem 30 - 35 kg....

Naposledy editováno 22.10.2008 19:46:33

Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:44 | Nahoru | #6
slusnej rozdil... kuva kde se tech 40kg skryva to bych fakt neveril... :\

1 reakcí na tento příspěvek Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:47 | Nahoru | #7
Tagy> přebytečná elektronika, komfort při jízdě dělaj ty kila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:49 | Nahoru | #8

LiTe>Tagy> přebytečná elektronika, komfort při jízdě dělaj ty kila


no snad dráty nevážej 40kg

Celej blok motoru je cca 4x větší ...

(reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:52 | Nahoru | #9

BagoBorec>LiTe>Tagy> přebytečná elektronika, komfort při jízdě dělaj ty kila
no snad dráty nevážej 40kg

Celej blok motoru je cca 4x větší ...



no v podstatě všeho je tam 4x více, písty, ojnice, klikovka 4x delší, akorát převodovka je furt jedna, ale taky větší...no a ta váha se tu nažene raz dva. Pro doplnění - vzducháč z DR 650 váží cca 50 kg....

Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:52 | Nahoru | #10
BagoBorec> to byli samozřejmě jen příklady, je toho mnohem víc

1 reakcí na tento příspěvek Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:53 | Nahoru | #11
tak uz to chapu no... ale takovej 4val toho asi snese 4x vic co? a ted to myslim vazne...
na tech motardech se dela servis po 6000 a u normalni hondy kapoty sestikila? to je treba po 20kkm?

Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:54 | Nahoru | #12
na ostrejch motárdech se dělá velkej servis i po 1000km

Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:54 | Nahoru | #13
Tagy> u ostrých 10mth, 6000km je myslím u lc4ky, nebo 5 dokonce, u ostatních kolem 10 000km

1 reakcí na tento příspěvek Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:54 | Nahoru | #14
Mne nahodou ta hmotnost vyhovuje,proto jsem chtel starsi tezkou velkou motorku Fireblada..ty novy jsou uz velikosti jak sestky :\

(reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 19:56 | Nahoru | #15

Charlie9>Mne nahodou ta hmotnost vyhovuje,proto jsem chtel starsi tezkou velkou motorku Fireblada..ty novy jsou uz velikosti jak sestky :\


jenže tvůj blejd má do supermota celkem daleko

(reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 20:00 | Nahoru | #16

Tagy>tak uz to chapu no... ale takovej 4val toho asi snese 4x vic co? a ted to myslim vazne...
na tech motardech se dela servis po 6000 a u normalni hondy kapoty sestikila? to je treba po 20kkm?



i servis u šestikila se dělá po 6.000 km, ale bez vetšího zásahu ten motor najede min 100 - 150 tis km. U "tupých" jednoválců se dle typu motoru na první píst najíždí cca 70 - 100 tis km. A u ostrých endur je to úplný extrém, tam se životnost motoru zpravidla nepočítá na km, ale na motohodiny. Výměna oleje je např. po 10 MTH, což je hrubým odhadem cca 700 - 1000 km. Velký servis - výměna pístu, kroužků, ojnice...atd bývá zhruba po 150 - 200 MTH, opět odhadem 7 - 10 tis. km.

Pro rejpaly - hodnoty beru OBECNĚ pro hrubou představu aby to pochopil. Hlavně ty přepočty MTH - km

Naposledy editováno 22.10.2008 20:01:46

3 reakcí na tento příspěvek Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 20:16 | Nahoru | #17
to je f prdeli
ale stejne chci radsi motarda - mel sem pod koulema cbr rr a jelo to proste jako raketa - to bylo poprvi co sem ridil motorku - umim to ridit pac mam ctyrkolku jinak sem motorku nikdy neridil
nasedl sem - helma na ctyrkolku, krosovy brejle no a roztahl sem to a proste sem tomu nemohl verit... dal sem tomu na 230 a sral sem magi v kostkach
slezl sem dolu a klepal sem se jeste tak dve hodky... bych mohl rozdavat krev s adrenalinem v nemocnici...

ale kdyz si vzpomenu jaka je to tezka neobratna svine tak to nechci... neni to hravy... je to proste rychly

(reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 20:26 | Nahoru | #18
Tagy> Veř že na čtyřkolce se motorku řídit nenaučíš, je to dost velkej rozdíl.

(reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

22.10.2008 v 20:31 | Nahoru | #19
Tagy> no a o tom to je ... na rovine te nad 100kmh na motardu nejaky supersport da asi v klidu, ale v utazenych zatackach si kral a kdyz mas chut tak s tim vlitnes na sotolinu, skakat se s tim taky da .. na trati jsme si taky pojezdil. Proste supermoto je takovy hybrid. Nekdo to ma rad a nekdo ne. Kazdej svyho gusta krotitel.

(reakce na) Proč jednovalce v supermoto?

23.10.2008 v 01:55 | Nahoru | #20

Tagy>to bylo poprvi co sem ridil motorku - umim to ridit pac mam ctyrkolku jinak sem motorku nikdy neridil


Ty brdo tak to bych pridal do poslednich slov pred smrti

Proč jednovalce v supermoto?

23.10.2008 v 07:40 | Nahoru | #21
jel jsem jen na čtyřkolce ale RRo těžká neobratná svině stav se někdy na konzultaci krajane

Proč jednovalce v supermoto?

23.10.2008 v 11:50 | Nahoru | #22
samozrejme sem to nemyslel tak ze kdyz umim na ctyrkolce tak umim na masine jezdit - myslel jsem jako ovladaci prvky - sajtka, spojka, brzdy a podobny zbytecnosti...
smrt to skoro byla ale dealo mi to... vono to tahlo a tahlo a najednou koukam vejs uz radit neslo a tocky jak prase
ale fakt je to tezky - mel sem se s tim pak votocit na maly ceste - hledam zpatecku a vona tam padala jen jednicka tak sem to tam na 4x votacel jak magor...

Proč jednovalce v supermoto?

23.10.2008 v 12:57 | Nahoru | #23
čoveče nevim o čem mluvíš ale RRo má suchou nějakejch 160kg a třeba Husqvarna SM610 150kg! To že to má malej rejd a úzký řídítka nemá s váhou nic společnýho Chtělo by to trocha něco pojezdit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist