Díky
... v ochodě mi řekli že tam je vše co potřebuji, ale nejspíš není
Mě vždycky "pobaví" jak lidi pořád dokola kupují krabice, na které nikdo nikdy od výroby nešáhnul a nechají si to prodat jako že to je úplně kompletní a naprosto připravený k použití. Navigace není nic jiného než počítač a někdo prodává počítač holý a někdo nainstalovaný. Zumo z krabicovky udělat do podoby, kterou považuji za "funkční" trvá minimálně hodinu, v případě 500DLX dvě hodiny práce (vč. např. upgrade CNv9 na CN2008 vč. registrace nového účtu na my.garmin atd). Někdo to holt prodá a zákazníku sháněj kde chceš, on ti někdo někde poradí. Především bys měl rovnou volat do té prodejny ne? Oni mají peníze za ten prodej, tak ať se starají. Nesháněj rady na internetu, beztak je k tomu potřeba mít tu navigaci v ruce, nahrát poslední update a nejspíš i přehrát ty mapy, protože je možné že není korektně nahraná atd. Prostě zvedni telefon a volej nejdřív tam, kde jsi to kupoval. Tím že sháníš podporu jinde jen podporuješ nekvalitní služby takových prodejců.
TomasTT>Tím že sháníš podporu jinde jen podporuješ nekvalitní služby takových prodejců.
No já nevím, ale nezačíná to mizernou podporou výrobce? Třeba kdyby dal k dispozici podobný návod jaký jste měli na vašich stránkách. Podle něj už to zvládne zase mnohem více lidí.
TomasTT>Mě vždycky "pobaví" jak lidi pořád dokola kupují krabice, na které nikdo nikdy od výroby nešáhnul a nechají si to prodat jako že to je úplně kompletní a naprosto připravený k použití.
Nevidím sebemenší důvod k tomu, aby to nebylo vyrobené a dodané tak, že je to opravdu kompletní a naprosto připravené k použití. Se spíš divím, že Garmin s touhle obchodní politikou a mizernou podporou vůbec něco prodá.
Naposledy editováno 06.06.2008 21:47:11
ty upgrady se tykaj napriklad toho aby "blatouch" fungoval s novejma mobilama a prislusenstvym, upravy funkce pro nove vyrobene mapy... proste predevsim jde o to ze vse se vyviji a kdyz chteji aby Garmin spolupracoval a nezaostaval tak se musi porad dal vyvijet. Ja to vidim jako uzasnou vec. (to ze jsou i nejake chyby vyplyvajici z celosvetoveho pouziti se holt stane dulezite je ze se je snazi resit). Obcas pridaji i nejakou novou funkci jako BONUX a to je fajn.
V praci mame GC-MS (plynovej chromatograf s hmotnostnim spektrometrem) a dodali nam k tomu software ve kterym je chyba. 90% lidi fu funkci nevyuzije ale my ji docela potrebujem a obchazeni je docela zdlouhave. Jenze zadne upgrady neexistuji leda koupit uplne novy soft za furu penez. To mi prijde jako pristup na ho...
navic porad jeste muzes pouzivat papirove mapy - ale pozor - jak se stavi nove a nove silnice, budes casem muset taky poridit nove kusy lol lol lol
Naposledy editováno 08.06.2008 10:24:05
tudy mě vede CN
[URL= Topo to je jako nezpevená silnice
[URL= takhle to vypadá v Atlasu
[URL= samé to dělá když třeba zadám Hradec - Náchod vede mě to delší a horší cestou
Naposledy editováno 08.06.2008 19:10:22
Muzes usetrit nekde pres internet a pak pripadne resit zarucni opravu buhvikde, nebo si priplatit - a o tom je trzni system. Museme s tim treba nesouhlasit ale...
Kempi>Meli> A co to Polsko?
Polsko a CN 2008 je kapitola sama pro sebe.Po lese mě to vede naprosto běžně (hlavně v pohraničí).Používám mapu GP Polska,ta celkem jde.V Čechách taky občas nic moc a to jak CN tak Atlas.Krom pár měst nefungující jednosměrky,(které tam jsou posledních padesát let,takže by měly být zahrnuté v navigaci),bez problémů mě jak CN tak Atlas navedou do zákazu(který je tam taky odjakživa).Občas mě nutí nesmyslnou cestu,nebo průjezd třeba továrnou(před čtrnácti dny v Ústí).Očekával jsem,že třeba Německo bude v CN dobře zpracované,ale minulý týden na dovče mě to vedlo přez kemp.Prostě jsem měl prorazit závoru a na druhém konci taky :( Za mínus považuji i minimum POI v základu(kempy,obchody....atd a potřebu je před cestou pracně hledat).Přez všechny nedostatky,které mi vadí,je to jediná navigace,která mi umožní doma si naplánovat trasu,stopu,jet podle azimutu,přenést do navigace,prohlídnout profil,zobrazit v google atd atd.
Meli>Kempi> popravde nevim proc v CR jet podle CN kdyz Atlas ma v sobe vsechny POI atd.
No tak jsem se vámi nechal přesvědčit a koupil místo Ridera II Zumo, spočítal jsem klady a zápory a vyšlo to na Zumo.. Tak ho teď zkouším na známých trasách v jižním okolí Prahy a kupodivu jedině CN spočítá rozumnou trasu, Topo i Atlas mě při jakémkoliv nastavení vodí naprosto nesmyslně.. Čekal bych opak.
Navigaci pouzivat v mistech kde to znas je zbytecnost. Jednak ty vis jaka kde je kvalita asfaltu a kde kdy byva problem s hustym provozem, takze nemuzes cekat ze te navigace povede stejne nebo snad lip.
Navigace je super hlavne v jednom ohledu - zavede te do mist kam by jsi v zivote nezajel a pak te odtamtud vyvede tak, aby jsi mohl rict - jeste ze tu navigaci mam, jinak bych se odtud nedostal (c) LOW
jinak doporucuju nahrat databazi radaru z poi.cz a hlavne az budes mit nejake zajimave body ze zajimave dovolene tak se prihlasit a nabidnout do plena
Navigace funguje v poho. Což o to. Ale chybí tomu ukládání tras s následným zobrazením na mapě na pc. Obdobu mapsource Tomtom vůbec nemá. Pak neukazuje nadmořskou výšku, na rukavice má dost jemný ovládání a nedaří se nám ho spárovat s komunikací (interphone).
Naposledy editováno 10.06.2008 16:34:10
strecmen>Meli> To je přeci něco jiného. Podívej, touratech si přípravu a uvedení do aktuálního funkčního stavu nechá zaplatit. To z mého úhlu pohledu znamená, že supluje úlohu výrobce. Myslíš že ti bude tvůj přístroj udržovat řekněme pět roků aktuální? Zadarmo? Silně pochybuju. Výrobce by měl dodat funkční přístroj a rozumnou dokumentaci tak aby průměrný uživatel byl schopen svůj přístroj udržovat. Když to nezvládne sám a nechá si to dělat od někoho jiného pak je v naprostém pořádku, že ten někdo si to nechá zaplatit. Mám dojem že TomášTT tu nechce radit jen proto aby mu neunikalo firemní know-how. Mi to opravdu připadne, že hodí na trh nedodělanej šmejd a z možností aktualizací dělají výhodu a ve skutečnosti je to přesně naopak. Vidíš snad něco výhodného na tom, že přijdeš do pekárny a tam ti prodají nedopečený rohlíky? Někdo to sní tak, jinému to dopečou na krámě a další si je dodělá doma. A navíc bude výrobce tajit jak nejlépe dopéct, však ti to dobrý prodejce zvládne dodělat. Je to OK přístup?
Nesouhlasím. Je to naprosto stejné jako s počítačem. Můžeš si koupit hardware s operačním systémem a software ale skoro nikdo ti to v ceně nenastaví, nezkonfiguruje a nerozchodí. Musíš to buď umět, nebo to někomu zaplatit, kdo to udělá. Tohle je to samé, některé firmy prodávají krabici, tak jak jí nakoupily a aby měly konkurenční výhodu, tak sníží cenu. Někdo prodává za doporučenou prodejní cenu a aby měl konkurenční výhodu, udělá v té ceně nějaké práce navíc. My se nenecháváme platit za tyhle práce. Je to v ceně navigace od nás. Zumo konkrétně nakupuje většina prodejců v ČR za podobné peníze. Vyjímkou jsou prodejci aut, kde je dostávají v rámci velkých marketingových akcí za jiné peníze a pak je nedávají zákazníkům (někdo radši bere menší slevu) a zbavují se toho přes různé webshopy. To je něco jiného. Někdo si za přelepení krabice s adresou vezme 500Kč, někdo 1500Kč. Někdo si vezme 2000Kč ale doplní to balení o to, co považuje za smysluplné, nahraje lidem to, co tam nahrané není (i když to je volně k dispozici "někde na internetu", napíše svůj návod s postupem instalací nebo opraví chyby v českém překladu apod. Nevidím v tom žádnou vědu a je to fakt stejné jako s tím počítačem. Výrobce vůbec nic netají a všechno co děláme my, je naprosto známé, jen to trvá třeba hodinu nebo dvě práce. Člověk, který ne moc dobře umí anglicky a neovládá dobře počítač, by to třeba neudělal nikdy. Nebudeš tomu věřit ale lidi někdy na školení (další konkurenční výhoda) vytřeští oči, když kliknu myší, vytvořím nový adresář a přesunu do něj GPX soubory z navigace. Nechápou co to dělám za kouzla, protože neumí ani založit adresář ani přetáhnou soubory myší. Myslíš že si takový uživatel bude generovat img soubory upgrade mapy, přejmenuje to, smaže staré, nahraje nové a navigace mu bude fungovat? Není týden abych tady neměl navigaci, kde je v rootu nahraný instalátor MapSource nebo třeba Atlas v .exe verzi, protože se dotyčný domníval, že nakopírováním (obvykle s pomocí celé rodiny) instalátoru do navigace se stane zázrak a mapa se tam nějak objeví. Můžete se tomu smát ale taková je realita. Každému to říkám - kdo je počítačově zdatný, orientuje se na internetu, umí si všechno sehnat, zeptat se v konferencích, tak ten si má navigaci koupit tam, kde je nejlevnější, protože pro něj nemá smysl aby kupoval od někoho, kdo mu tyhle práce udělá. Je to jakoby si správce sítě koupil předkonfigurovaný router pro naprosté laiky :)
karf>Máte někdo zkušenosti s Tomtom 920T? Zajimalo by mě uživatelský srovnání se zumem. Taťka ho dostal do služebního auta a pořád se nemůže rozhoupat, jeslti koupit zumo550 nebo jen držák na toho tomtoma...na moto.
Navigace funguje v poho. Což o to. Ale chybí tomu ukládání tras s následným zobrazením na mapě na pc. Obdobu mapsource Tomtom vůbec nemá. Pak neukazuje nadmořskou výšku, na rukavice má dost jemný ovládání a nedaří se nám ho spárovat s komunikací (interphone).
To je klasický příklad. Mluvíš o navigaci do auta. Není vůbec dělaná na použití na motorce, není odolná proti dešti ani proti vibracím ani přizpůsobená na ovládání v rukavicích a na sluníčku na ní není vidět nic než šedá plocha. Pochybuju že na ní seženeš držák na motorku nedávno jsme se to pokoušeli nacpat do pouzdra na PDA, to vidím jako jedinou možnost ale čitelnost displeje se přes slídu ještě zhorší. Žádné ukládání stopy nejde, protože to ta navigace vůbec nemá. MapSource obdoba neexistuje. Offroadové funkce včetně nadmořské výšky nemá a nenašli jsme ani zadávání souřadnic. Ten zákazník jí měl krátce a třeba to neuměl ale hledali jsme a nepřišli na to. Spárovat se sluchátkovou sadou pochopitelně nejde, nemá to druhý BT modul, podporuje to jen párování s telefonem. Je to prakticky totéž jako řada Nuvi u Garminu. Na motorce to nemá co dělat. To platí i o novém modelu Nuvi 7xx, který zvládá plánování trasy a záznam stopy. Pořád to je ale navigace do auta. Když TomTom, tak TTR2. Je kompromisní ale alespoň dělaný na tento účel.