ALE proc to pisu, sesbiral jsem ji i sebe s pomoci ze skarpy, oprasil od bahna a nahodil, chod motoru cisty, ale svitila kontrolka oleje. Bohuzel jsem dal na rady ostanich pritomnych "mechaniku", ze je to jen tukle cidlo nebo sekly dratek a ze s tim v pohode dojedu. Tak jsem je poslal pokracovat ve vyjizdce a pomalicku vyrazil 30 km zpet k domovu. Po deseti kilakach rana jak svina, blok zadniho kola a zadrenej (nebo pridrenej) motor ... pravdepodobne vubec nejela olejova pumpa...
Otazka dne: mam ten motor vubec nechat otevrit nebo radsi zacit rovnou shanet novej?? Co bude levnejsi? (jedna se o ZX9R model 98)
Diky za rady a nazory a odpustte si vtipne poznamky, uz jsem si poznadaval sam, jak sem blbej:(
PS: A chtel bych podekovat klukum na Bavoru a Africe, kteri mi zastavili v Dobroticich a pujcili mi telefon (muj se jeste navic jak na svinu vybil)...
Jinak oprava motoru bude asi dost drahá, navíc to nikdy nebude tak kvalitní jako z továrny. Levnější bude sehnat jetej motor na vrakáči. Počítej tak plus minus 10 000.
www.motopuzzle.cz/dily.php
Jinak taky si myslim, ze cely motor bude levnejsi, na oprave bych se nedoplatil za praci ... Jen me sere, ze pred seznonou jsem v tom motoru utopil 10 tacu:(
Btw, dik za odkaz ...
U tohoto modelu se čerpadlo samo jen tak neodvzdušní.
Co se týče přidření - respektive zadření - tak bych to viděl na motor na odpis.
Pravděpodobně se úplně zadřely vačky (jsou nejcitlivější na mazání, tak se olej odstřikem od kliky nedostane) případně uložení kliky (uložení + šálky ojnic případně uložení v šálcích v bloku).
Jsou uložené kluzně a toto uložení běží po olejovém filmu.
Jakmile není olej - radikálně roste tření a tím i teplota.
Končí to tím, že se materiál do sebe zakousne a začne se vytrhávat.
Opravovat motor nemá smysl, z nových dílů už vůbec ne.
(klika cca 30000 Kč, co šálek to litr(2 půlky), vačka cca 9000 Kč, uložení vaček v hlavě velmi těžko opravitelné - nová hlava 30000 Kč.
Opravovat ze starších věcí taky nemá smysl, nevíš přesně, co je všechno poškozené. Kromě toho po sečtení cen jetých dílů bys byl mnohem výš než při koupi jiného motoru.
Takže já to vidím na jiný motor, jen si dej bacha, abys koupil naprosto ten stejný.
Verze se mohou lišit i v průběhu jednoho roku, se ZX9R mám hodně negativní zkušenosti.
Vyměňoval jsem motor pouze jednou (nechal jsem se ukecat) a dva téměř shodné motory způsobily spoustu potíží:
Jeden mělčidlo nahoře na vačce, druhý ne.
A tak se přehazoval kompletně celý svazek elektriky, ten neseděl do budíků (jiný konektor) a ve finále jsme ještě měnili konektory blinkrů, které bvyly jiné.....
Hodně štěstí.....
A dej si moc velký pozor, ať koupíš naprosto stejný motor, který máš v motorce !!!
Může se stát, že budeš čekat docela dlouho. Zbrklost se v tomto případě moc nevyplácí....
Nechápu jak by se mohlo zablokovat zadní kolo od zadřený vačky, ten rozvoďák by musel prasknout, takovej tah od zadního kola nemůže vydržet. Na 99% se to zadřelo na klice.
Vysvětli mi jak se ovzdušňuje olejový čerpadlo. Nikdy jsem to nedělal, vždy stačilo jen nastartovat. Při výměně olejovýho filtru se taky zavzdušní okruh mezi čerpadlem a filtrem. Po nastartování to normálně maže a jede se dál.
Ninjaaa: Jak si poznal že je škráblá olejová pumpa? Dyť ta bude schovaná v motoru, nebo ty si to už kuchnul?
Ptám se na to protože mě zajímá jak se může po položení zadřít motor, je to divný a nejde mi to do hlavy.
Mas pravdu, po padu motor bezel cca 10 sekund, netusil sem, ze u kawy je to takovy problem ... btw. na stejne strane motorka lezela i loni, motor taky chvili bezel ... a nic se nestalo!
Jeste tak pro zajimavost, zkousel jsem po tom, co se mi seklo to zadni kolo jeste protocit starter a slo to, jen zvuk byl takovy jako by byla skoro vybita baterka ... tocil jen silou vule. Nemuze byt treba jen trochu pridreny?
Predem se omlouvam za neprofi otazky, jsem elektrikar, ne strojar:)
Naposledy editováno 07.10.2008 21:04:22
A teď se motor točí?
Naposledy editováno 07.10.2008 21:48:18
Ninjaaa>eab> poradne studovat a pak teprve jezdit ...
Mas pravdu, po padu motor bezel cca 10 sekund, netusil sem, ze u kawy je to takovy problem
Ćlověče tohle samozřejmě není problém jen u Kawy, je plno motorek, kterým se to může stát.
Jen tak pro info, letos kamarád kvůli tomu samému musel dělat motor na Ducati 999 a aby toho nebylo málo, ještě k tomu rovnou na verzi "R" (!!!). Motor z eRka samozřejmě nesehnatelný pod 5.000 EUR, už ho chtěl koupit, když se nám na poslední chvíli podařilo sehnat kliku a ojnici (titan). Vyšlo ho to naštěstí "jen" na 50t CZK včetně práce.