globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada
 
6.10.2008 v 19:32
Tak se mi vcera povedlo si lehnout, jeste jsem si tesne pred odjezdem rikal, ze letos jezdim nejak moc bez problemu ... no podcenil jsem adhezi pneumatik na studene silnici, velmi pekny skoro profi skluz, znicene v podstate jen kapoty:)

ALE proc to pisu, sesbiral jsem ji i sebe s pomoci ze skarpy, oprasil od bahna a nahodil, chod motoru cisty, ale svitila kontrolka oleje. Bohuzel jsem dal na rady ostanich pritomnych "mechaniku", ze je to jen tukle cidlo nebo sekly dratek a ze s tim v pohode dojedu. Tak jsem je poslal pokracovat ve vyjizdce a pomalicku vyrazil 30 km zpet k domovu. Po deseti kilakach rana jak svina, blok zadniho kola a zadrenej (nebo pridrenej) motor ... pravdepodobne vubec nejela olejova pumpa...

Otazka dne: mam ten motor vubec nechat otevrit nebo radsi zacit rovnou shanet novej?? Co bude levnejsi? (jedna se o ZX9R model 98)

Diky za rady a nazory a odpustte si vtipne poznamky, uz jsem si poznadaval sam, jak sem blbej:(

PS: A chtel bych podekovat klukum na Bavoru a Africe, kteri mi zastavili v Dobroticich a pujcili mi telefon (muj se jeste navic jak na svinu vybil)...

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:35 | Nahoru | #1
Kurva kurva, tak aspoň že jsi ok.. destrukci motoru ti teď komentovat nebudu, to udělám až někdy osobně u piva, snad zas nějaký bude..

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:37 | Nahoru | #2
Pročpak se to zadřelo? Nevytek ti při tom pádu olej přes ovzdušnění motoru do filtru?
Jinak oprava motoru bude asi dost drahá, navíc to nikdy nebude tak kvalitní jako z továrny. Levnější bude sehnat jetej motor na vrakáči. Počítej tak plus minus 10 000.
www.motopuzzle.cz/dily.php

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:38 | Nahoru | #3
Jezis hlavne ze ses celej, ale ses drsnak takhle natvrdo bez mazani

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:44 | Nahoru | #4
Rod> Ja jsem OK, byl to takovy idelani prujezd zatackou ... napred necekane kolinko, pak lokytek, raminko a prdel:) Este sem se smal, jak sem se valel:) Moto krasne do bahna a travy, jen par vetsich skrabancu .... to pivo bych bral,kazda rada dobra a navic sem to jeste nestihl ani zapit:)

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:48 | Nahoru | #5
dave-lister> Zadrelo se to pac nejela olejova pumpa, az sem zadrel tak mi kluci,kteri zastavili, ukazali jak je olej studenej a pumpa vrela ... pumpa byla z toho padu trochu skrabla, ale nic prevratnyho ... asi holt dostala nejakou hloupou ranu:(
Jinak taky si myslim, ze cely motor bude levnejsi, na oprave bych se nedoplatil za praci ... Jen me sere, ze pred seznonou jsem v tom motoru utopil 10 tacu:(
Btw, dik za odkaz ...

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:50 | Nahoru | #6
Anitchka> No vidis ... a jak sem dopadl, proste kdo nemaze nejede, uz si to budu pamatovat:))

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:55 | Nahoru | #7
Motor u tehle krásky vydrží hrozně moc,ale bez oleje to vážně nejde.Poděkuj těm,kteří ti poradili dojed domů.Pravděpodobně tě to bude stát něco kolem 15 000,- nedavno jsem viděl za tuhle cenu motor na zx9.Tak at to máš do příští sezony v kupě.

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 19:58 | Nahoru | #8
Ninjaaa> nejseš v Brně? Dneska pivo?

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 20:05 | Nahoru | #9

Rod>Ninjaaa> nejseš v Brně? Dneska pivo?



Bohuzel nejsu:( Az do ctvrtka su na Slovensku a v Madarsku, ale ke konci tydne by to i slo:)

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 20:08 | Nahoru | #10
Ninjaaa> no jo, ale kocem týdne budu nejspíš v já..ale kdybys měl cestu přes Valašsko tak se zastav..

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 20:11 | Nahoru | #11
čus chci se zeptat jak moc jsi to naklonil??

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 20:17 | Nahoru | #12
riderfery> vidis avatar Roda? Tak asi tak nejak plus minus gumy zahrate 30 km jizdou (dunlop qualifier v dobrem stavu), ani moc nevim kde byla chyba, ale pravdepodobne hodne studena silnice.

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 20:18 | Nahoru | #13
zima je svině

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

6.10.2008 v 20:20 | Nahoru | #14
Ninjaaa si musim dávat bacha já bych se posral zadřít to upřimnou soustrast

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

7.10.2008 v 11:07 | Nahoru | #15
Zadřel jsi to proto, protože jsi zavzdušnil olejové čerpadlo (motor ještě chvilku běžel když byla motorka na boku - sací koš nebyl v oleji a to si nasálo vzduch).
U tohoto modelu se čerpadlo samo jen tak neodvzdušní.

Co se týče přidření - respektive zadření - tak bych to viděl na motor na odpis.
Pravděpodobně se úplně zadřely vačky (jsou nejcitlivější na mazání, tak se olej odstřikem od kliky nedostane) případně uložení kliky (uložení + šálky ojnic případně uložení v šálcích v bloku).
Jsou uložené kluzně a toto uložení běží po olejovém filmu.
Jakmile není olej - radikálně roste tření a tím i teplota.
Končí to tím, že se materiál do sebe zakousne a začne se vytrhávat.

Opravovat motor nemá smysl, z nových dílů už vůbec ne.
(klika cca 30000 Kč, co šálek to litr(2 půlky), vačka cca 9000 Kč, uložení vaček v hlavě velmi těžko opravitelné - nová hlava 30000 Kč.
Opravovat ze starších věcí taky nemá smysl, nevíš přesně, co je všechno poškozené. Kromě toho po sečtení cen jetých dílů bys byl mnohem výš než při koupi jiného motoru.

Takže já to vidím na jiný motor, jen si dej bacha, abys koupil naprosto ten stejný.
Verze se mohou lišit i v průběhu jednoho roku, se ZX9R mám hodně negativní zkušenosti.
Vyměňoval jsem motor pouze jednou (nechal jsem se ukecat) a dva téměř shodné motory způsobily spoustu potíží:
Jeden mělčidlo nahoře na vačce, druhý ne.
A tak se přehazoval kompletně celý svazek elektriky, ten neseděl do budíků (jiný konektor) a ve finále jsme ještě měnili konektory blinkrů, které bvyly jiné.....

Hodně štěstí.....

A dej si moc velký pozor, ať koupíš naprosto stejný motor, který máš v motorce !!!
Může se stát, že budeš čekat docela dlouho. Zbrklost se v tomto případě moc nevyplácí....

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

7.10.2008 v 20:36 | Nahoru | #16
eab: Vedle čísla motoru bude vyraženej i typ motoru. Podle toho se musí orientovat aby to sedělo podle papírů a nemusela se dělat přestavba na jinej typ motoru. Pokud sežene motor se stejnym kódem-typem motoru mělo by to tam jít namontovat.
Nechápu jak by se mohlo zablokovat zadní kolo od zadřený vačky, ten rozvoďák by musel prasknout, takovej tah od zadního kola nemůže vydržet. Na 99% se to zadřelo na klice.
Vysvětli mi jak se ovzdušňuje olejový čerpadlo. Nikdy jsem to nedělal, vždy stačilo jen nastartovat. Při výměně olejovýho filtru se taky zavzdušní okruh mezi čerpadlem a filtrem. Po nastartování to normálně maže a jede se dál.

Ninjaaa: Jak si poznal že je škráblá olejová pumpa? Dyť ta bude schovaná v motoru, nebo ty si to už kuchnul?

Ptám se na to protože mě zajímá jak se může po položení zadřít motor, je to divný a nejde mi to do hlavy.

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

7.10.2008 v 21:03 | Nahoru | #17
eab> Diky moc za info, i kdyz ne prilis pozitivni. Kurna takovy veci bych potreboval vedet jeste pred tim ... priste asi napred poradne studovat a pak teprve jezdit ...
Mas pravdu, po padu motor bezel cca 10 sekund, netusil sem, ze u kawy je to takovy problem ... btw. na stejne strane motorka lezela i loni, motor taky chvili bezel ... a nic se nestalo!
Jeste tak pro zajimavost, zkousel jsem po tom, co se mi seklo to zadni kolo jeste protocit starter a slo to, jen zvuk byl takovy jako by byla skoro vybita baterka ... tocil jen silou vule. Nemuze byt treba jen trochu pridreny?
Predem se omlouvam za neprofi otazky, jsem elektrikar, ne strojar:)

Naposledy editováno 07.10.2008 21:04:22

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

7.10.2008 v 21:06 | Nahoru | #18
dave-lister> To ze je to olejova pumpa mi bylo porazeno od panu, co mi pujcovali telefon, docela bych tomu veril ... viko oleje bylo uplne studene a vedle je dalsi kryt, ktery byl pro zmenu uplne vrely. Mel sem pocit, ze by to mohla byt pumpa ... jiny nazor?:)

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

7.10.2008 v 21:40 | Nahoru | #19
A co třeba chlazení? Nemohla z toho vytýct někudy voda? Mohli se ti zadřít písty přehřátím - teplem se roztáhly a zadřeli ve válci. Ale jak si psal svítila ti kontrolka mazání, buď je tlakovej spínač v kelu nebo tam prostě nebyl tlak a nemazalo to... Já nevim, párkrát jsem už boural a takovej problém jsem ještě neměl....
A teď se motor točí?

Naposledy editováno 07.10.2008 21:48:18

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

7.10.2008 v 21:50 | Nahoru | #20
dave-lister> Voda v chaldici je, teplota se drzela celych 10 km porad v normalu ... taky uz sem parkrat boural a toto byl jeden z tech lehcich ... taky nechapu ... nechal sem motku v garazi a od te doby sem ji nevidel, byl sem nasraty jak svina ... takze ted nevim jestli by tocila, ale pred tim jako kdyby tocila, ale velmi ztezka ... uplne v riti to vevnitr byt nemuze, to by se to podle me ani nehlo ...

Vcera nechtene posledni letosni vyjizdka + rada

7.10.2008 v 22:01 | Nahoru | #21

Ninjaaa>eab> poradne studovat a pak teprve jezdit ...
Mas pravdu, po padu motor bezel cca 10 sekund, netusil sem, ze u kawy je to takovy problem



Ćlověče tohle samozřejmě není problém jen u Kawy, je plno motorek, kterým se to může stát.

Jen tak pro info, letos kamarád kvůli tomu samému musel dělat motor na Ducati 999 a aby toho nebylo málo, ještě k tomu rovnou na verzi "R" (!!!). Motor z eRka samozřejmě nesehnatelný pod 5.000 EUR, už ho chtěl koupit, když se nám na poslední chvíli podařilo sehnat kliku a ojnici (titan). Vyšlo ho to naštěstí "jen" na 50t CZK včetně práce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist