paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Enduraci poradte
 
8.1.2008 v 07:10
Potřeboval bych od vas poradit jake enduro koupit rozhoduju se mezi KTM exc 2T přece jenom 2T bude levnějši na udržbu ,tu mam strach jen o spotřebu dalši mašina je Yamaha WR 450 a Honda XR 400 jde my hlavně o spolehlivost aby mě to terenem dovezlo kam bych jen chtěl a hlavně zpatky abych se s tim nebal na nějakej hobby zavod třeba Enduro Vysočina nebo čas od času zajel na mx trat a ještě jak často se u těhle 3mašin děla často udržba(vyměna pistu,klika nikasil atd) no to snad je vše co sem chěl do jara snad něco vyberu zatim se mějte

(reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 09:40 | Nahoru | #1
calleb>
Tak to sis vybral docela rozdílný stroje, nejspolehlivější a nejmín náročný na údržbu je XR400. Ta ti několikrát přežije WRko nebo KTM.

nikasil má WR450 a KTM, Honda XR400 má litinovou vložku, takže u toho stačí udělat výbrus, pístní sadu, a zas jedeš dál.

Nevím jak často chceš podnikat nějaký závody, pokud ti jde jenom o to si zkusit sem tam závod( né 3x do měsíce), tak bych šel určitě do XR400, páč tam prakticky nemusíš nic řešit. Je to klasika vzducháč, opravdu nenáročný na údržbu, prostě ideální univerzální endurko. A vzhledem k tomu, že tě zajímá i údržba - se v tom nechceš vrtat často, tak XR400 by byla nej... A cenově to taky vycházi nejlíp, cca okolo 80t.kč seženeš hodně dobrý XR400, ale WR450 za tyhle peníze - no coment. U KTM to fakt nevím, já už 2T neholduju, a ze svý zkušenosti vím, že se mi lépe jezdí na 4T, a spotřeba je taky jinde. :mad:

www.offmoto.cz

(reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 09:40 | Nahoru | #2
calleb> Za prve EV nebyl zavod (maximalne v tom kdo vic vychlasta :) ) , jinak ja osobne ve finale zvolil wr450f, ale pokud jsi uplne zacatecnik sel bych do toho XRka tak na sezonu, a teprv pak do neceho ostrejsiho.

Enduraci poradte

8.1.2008 v 11:01 | Nahoru | #3
jde o to, co si pod endurem představuješ. Jestli je to pro tebe 100 km po lesních cestách a polňačkách, bude tě z 2T bolet hlava. Jestli je to ale o chuti jezdit 5km přejezd a pak hodinu řádit někde v korytě potoka nebo v nějakém brutálním výjezdu, pak pro začátečníka a hobbíka je ten dvoutakt asi dobrá volba. Je to lehoučká motorka - ne ani tak váhou jako takovou ale spíš posazením těžiště.
Píšeš o rozdílu v nákladech na údržbu mezi 2T a 4T. No, ono to není až tak drastické jak se píše. Třeba u KTM EXC 4T máš pístní sadu na nějakých 250mth (i víc - pokud to trošku šetříš a nejezdíš třeba teď v mrazech), rozvoďák vymeníš s tím pístem, ale i tak bude po té zátěži někde v polovině šponováku. Na 4T většinou tolik nespojkuješ jak na 2T... vychází mi to na minimálně dvě pohodové sezóny a po nich servis tak za 12t. Během roku dvakrát vyměníš olej i s filtry - tzn cca. 4x. Na dvoutaktu asi vyměníš za tuhle dobu pístní sadu, ta spoječka je na hraně a liješ do benzínu ne zrovna levný olej... Mně to opravdu vychází fifty/fifty......
Možná mně tu ukamenují, ale XRko sice na konci 90tých let jezilo i MS v enduru, nicméně je to už trošku koncepčně zastaralá motorka. Pohodová je absence kapalinového chlazení, ale buď jak buď - podvozek - myslím odpružení na moderní ostré endura nemá ani náhodou.
Uzavřu-li to - měl by ses na všech svést - v lese, na trati.... v klidu vyzkoušet a hlavně si v hlavně srovnat na co to chceš...
PS: až začněš opravdu jezdit, zjistíš že na hrklé gumě se nedá vozit, natož závodit! A až ti někde v blátě shoí brzdové desky (na závedodech klidně i za jeden den!), to ti pak ta tvoje otázka na spotřebu přijde naprosto irelevantní

1 reakcí na tento příspěvek Enduraci poradte

8.1.2008 v 17:35 | Nahoru | #4
od endura pro sebe bych očekaval spolehlivost baví mě jezdit terenem tak daleko dokud si neřeknu dost a jedu zpatky vým že XR patři mezi extremně spolehlive tam mam jen strach s vykonem jestli ke 40kobilek chlazenych vzduchem slušne na nějakej hobby zavod když zbyde čas tak 1-2 za 2měsice u toho 2T EXC mam zas strach o spotřebu kolyk hodinek se da na tom ujet na jednu nadrž abych nejezdil jen okolo baraku ze strachu o spotřebu no vubec nemam tuch jakou cestou se vydat WR / XR 4T nebo 250 2T tot otazka ....

Enduraci poradte

8.1.2008 v 17:48 | Nahoru | #5
Pokud se budeš věnovat enduru,a to v jakékoliv formě,stejně čas od času motorku vyměníš,tak namá cenu řešit moto,jako by mělo být jediné a navždy. Proto bych volil to nejjednodušší a nejlevnější,pojezdil bych a pak bych viděl. Asi bych šel do toho XR. Jezdil bych,hlavně ne sám,uvidíš,co enduro je,a díky partě se svezeš i na jiných motorkách. PAk si koupíš to,co ti nejlíp sedne na to,co chceš jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek Enduraci poradte

8.1.2008 v 17:53 | Nahoru | #6
áá koukám,že se o EV ví skoro všude :D *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 17:54 | Nahoru | #7
Děděk EV> díky tobě maskote! :D :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 17:57 | Nahoru | #8
Autor>>
Myslíš můj avatavar tu,nebo můj zjev? :D :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 17:57 | Nahoru | #9
Děděk EV> tvůj zvej! :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 18:00 | Nahoru | #10
Autor>>
Na EV chystám menší vylepšení :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 18:09 | Nahoru | #11
Děděk EV>odmaskuješ se? :D

(reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 18:12 | Nahoru | #12
qwert>>
Ne :D spíš ještě něco přihodím,domaluju :lol:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 19:33 | Nahoru | #13
Calleb: spotřeba u 2T? I při hodně rychlém cross-country kluci tankují stejně jak my 4T - tzn. 70-80 minut. To znamná že při té pohodovce x-hodin! Tohle neřeš.... A výkon je taky poslední věc nad čím bys měl přemýšlet. Nikam nekvaltuj a pečlivě vybírej...

(reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 19:41 | Nahoru | #14
Tak když jsem sem psal o EV tak hodím i něco o tom enduru :)

Kámoš v USA jezdil/dí závody na XR 400, je to nezmar - klasika vzducháč, snadná konstrukce, mě by se tadle motorka taky líbila, na nějaký to šolichání :cool: ,ale nemám na to dostatek financí. Myslím,že i nějak ten delší přejezd po silnici by to vydrželo.
Má i XR650L,ale ta je o něco těžší, o proti XR 600 snad i živější, taky s tím jezdil závody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 19:52 | Nahoru | #15
bathed>> Calleb: spotřeba u 2T? I při hodně rychlém cross-country kluci tankují stejně jak my 4T - tzn. 70-80 minut. .
s 2T KTM 300 EXC jsem pravidelně objížděl dvouhodinové cross-country bez přepínání rezervy
nějaké tankování mě nezajímalo vůbec :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 20:15 | Nahoru | #16
Vana: no ty ale Ivane přece prd plynuješ! to přece ví každý! )))))))

(reakce na) Enduraci poradte

8.1.2008 v 20:42 | Nahoru | #17
bathed> já vím... :rolleyes:

... ale zas kolik ušetřím za benzín !
:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist