Tak to sis vybral docela rozdílný stroje, nejspolehlivější a nejmín náročný na údržbu je XR400. Ta ti několikrát přežije WRko nebo KTM.
nikasil má WR450 a KTM, Honda XR400 má litinovou vložku, takže u toho stačí udělat výbrus, pístní sadu, a zas jedeš dál.
Nevím jak často chceš podnikat nějaký závody, pokud ti jde jenom o to si zkusit sem tam závod( né 3x do měsíce), tak bych šel určitě do XR400, páč tam prakticky nemusíš nic řešit. Je to klasika vzducháč, opravdu nenáročný na údržbu, prostě ideální univerzální endurko. A vzhledem k tomu, že tě zajímá i údržba - se v tom nechceš vrtat často, tak XR400 by byla nej... A cenově to taky vycházi nejlíp, cca okolo 80t.kč seženeš hodně dobrý XR400, ale WR450 za tyhle peníze - no coment. U KTM to fakt nevím, já už 2T neholduju, a ze svý zkušenosti vím, že se mi lépe jezdí na 4T, a spotřeba je taky jinde. :mad:
www.offmoto.cz
Píšeš o rozdílu v nákladech na údržbu mezi 2T a 4T. No, ono to není až tak drastické jak se píše. Třeba u KTM EXC 4T máš pístní sadu na nějakých 250mth (i víc - pokud to trošku šetříš a nejezdíš třeba teď v mrazech), rozvoďák vymeníš s tím pístem, ale i tak bude po té zátěži někde v polovině šponováku. Na 4T většinou tolik nespojkuješ jak na 2T... vychází mi to na minimálně dvě pohodové sezóny a po nich servis tak za 12t. Během roku dvakrát vyměníš olej i s filtry - tzn cca. 4x. Na dvoutaktu asi vyměníš za tuhle dobu pístní sadu, ta spoječka je na hraně a liješ do benzínu ne zrovna levný olej... Mně to opravdu vychází fifty/fifty......
Možná mně tu ukamenují, ale XRko sice na konci 90tých let jezilo i MS v enduru, nicméně je to už trošku koncepčně zastaralá motorka. Pohodová je absence kapalinového chlazení, ale buď jak buď - podvozek - myslím odpružení na moderní ostré endura nemá ani náhodou.
Uzavřu-li to - měl by ses na všech svést - v lese, na trati.... v klidu vyzkoušet a hlavně si v hlavně srovnat na co to chceš...
PS: až začněš opravdu jezdit, zjistíš že na hrklé gumě se nedá vozit, natož závodit! A až ti někde v blátě shoí brzdové desky (na závedodech klidně i za jeden den!), to ti pak ta tvoje otázka na spotřebu přijde naprosto irelevantní
1 reakcí na tento příspěvek Enduraci poradte
1 reakcí na tento příspěvek Enduraci poradte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte
Myslíš můj avatavar tu,nebo můj zjev? :D :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte
Na EV chystám menší vylepšení :P
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte
Kámoš v USA jezdil/dí závody na XR 400, je to nezmar - klasika vzducháč, snadná konstrukce, mě by se tadle motorka taky líbila, na nějaký to šolichání :cool: ,ale nemám na to dostatek financí. Myslím,že i nějak ten delší přejezd po silnici by to vydrželo.
Má i XR650L,ale ta je o něco těžší, o proti XR 600 snad i živější, taky s tím jezdil závody.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduraci poradte
s 2T KTM 300 EXC jsem pravidelně objížděl dvouhodinové cross-country bez přepínání rezervy
nějaké tankování mě nezajímalo vůbec :)