Zkráceně: čeká tě výměna spojky. Ale to už musíš mít teda dost nalítáno, nebo jsi ji zkur* nesprávným nastavením vůle páčky.
Zkus jiné Dragstary 650 jestli to tak není normální.
Naposledy editováno 19.09.2008 10:11:10
Kamil_DragStar>Pokud máš nastavenou správně vůli na páčce, což se dá předpokládat, doladíš ji tak, že ji vyndáš, změříš všechny tloušťky a ty části které nemají tloušťku dle servisního manuálu prostě vyměníš za nové.
Zkráceně: čeká tě výměna spojky. Ale to už musíš mít teda dost nalítáno, nebo jsi ji zkur* nesprávným nastavením vůle páčky.
Zkus jiné Dragstary 650 jestli to tak není normální.
tak tomu nerozumím , já potřebuju ,aby šla spojka do záběru dřív . Tak nechápu na co mám měřit nějaké vůle . Najeto 8000 km a stranová vůle tam není vůbec žádná
Pokud je motor studený, páčka musí mít vůli. XVS650 10-15 mm, XVS650A 5-10 mm. Musí prostě 10 mm lehce kvedlat bez toho aby tahala za lanko. Málem bych zapomněl, měřeno na konci, na tý kuličce. Stranovou vůli neřeš.
Pokud zabírá později než u jiných XVS650, je to asi způsobeno opotřebením lamel. Ty jsou v motoru a pokud je jejich tloušťka menší než je minimální, musí se vyměnit.
Takže na svém stroji seřiď tu páčku a zkus jiného drakouše kde zabírá a uvidíš na čem jsi.
Naposledy editováno 19.09.2008 10:46:29
Jinak moc nesouhlasím s názorem "zlatá hydraulika", protože pokud je spojka i lanko v pořádku, nebývají s ničím problémy a dá se to krásně seřídit. Zatímco když začne vzdorovat hydraulická spojka (dříve či později se s tím setkal každý z mých kámošů), tak je to větší opruz dát to zase do cajku.
1100Virago>Kamil_DragStar: Aha, já se při čtení trefil zrovna do momentu, kdy to tam ještě nebylo Jsem zvyklý, že se vůle udává v místě, kde páčka tahá za lanko, tak mě to číslo zaskočilo.
Jinak moc nesouhlasím s názorem "zlatá hydraulika", protože pokud je spojka i lanko v pořádku, nebývají s ničím problémy a dá se to krásně seřídit. Zatímco když začne vzdorovat hydraulická spojka (dříve či později se s tím setkal každý z mých kámošů), tak je to větší opruz dát to zase do cajku.
máš divný kámoše :)
S tím souhlasím. Letos na Korsice kámoš sháněl kapalinu do hydraulické spojky. Asi bude někde chybička když mu mizela.
Pokud se lanko občas namaže, problém by neměl nastat. A i kdyby, v motorce vozím sadu na provizorní opravu. Hydrauliku na krajnici neopravím.
Naposledy editováno 19.09.2008 12:45:28
Pokud je tam nulová vůle, tak po seřízení začne spojka zabírat o těch 10 mm dřív.
Ale doufám že tě nenapadne tu vůli nastavit tak aby spojka zabírala tam kde si ty představuješ .
Kamil_DragStar>Nevím co znamená k ničemu. Ta vůle prostě musí být těch 10 mm. Pokud tam je, tak je to OK.
Pokud je tam nulová vůle, tak po seřízení začne spojka zabírat o těch 10 mm dřív.
Ale doufám že tě nenapadne tu vůli nastavit tak aby spojka zabírala tam kde si ty představuješ .
tak já si myslel ,že je to jako když u horskýho kola seřizuješ brzdu , taky stačí napnout lanko těma dorazama
Kamil_DragStar: Bacha na jednu věc - jestli je bowden uvnitř teflonový, mazat by se to nemělo, právě naopak. Na olej se nalepí prach, ten teflonovu vrtsvu vydře a je to k horšímu.
ilMedvědGuzzini: Mám divný kámoše Ti chytřejší mají na spojce lanko
Ona je vždycky jen otázka času, kdy zestárne kapalina (protože většina lidí na ni prdí, dokud to funguje) a všechno to změkne a nevystavuje. Nebo jdou do kopru těsnění. Nebo to stojí za prd už z výroby - viz Alexovy příhody s jeho KTM
Dneska už jsou jiný technologie než olej. Například u Louise dostaneš sprej i forichtungem na pohodlný mazání.
http://www.louis.de/...059017&anzeige=0
Po vstříknutí do bowdenu to ztuhne a prach se na to nelepí. Na rukách to působí spíš jako mírně ztuhlej vosk. Myslím, že to nemůže uškodit ani bowdenu s teflonem.
Culda13:
Když na páčce vyšroubováváš ten dutej šroub, tak vůli zmenšuješ, když zašroubováváš, tak zvětšuješ. Lanko napnout nesmíš, jen měníš vůli.
Neboj se toho. Povol to kolečko který slouží jako kontramatka. Vem si pravítko, dej ho přez rukojeť na tu kuličku. Zakvedlej bez toho abys vytahoval lanko z bovdenu páčkou. Když je míň jak 10 mm, šroub trochu zašroubuj a naopak. Tady není co zkazit. Když budeš kroutit naopak, poznáš to na té vůli.
Na závěr dotáhni to pojistný kolečko.
Naposledy editováno 19.09.2008 14:35:50
1100Virago>Culda13: K ničemu to je, když už je spojkové obložení v háji - pak zázraky nenaděláš. Ale pokud to je jen blbě seřízené, tak použij nastavení, jaké radí Kamil_DragStar.
Kamil_DragStar: Bacha na jednu věc - jestli je bowden uvnitř teflonový, mazat by se to nemělo, právě naopak. Na olej se nalepí prach, ten teflonovu vrtsvu vydře a je to k horšímu.
ilMedvědGuzzini: Mám divný kámoše Ti chytřejší mají na spojce lanko
Ona je vždycky jen otázka času, kdy zestárne kapalina (protože většina lidí na ni prdí, dokud to funguje) a všechno to změkne a nevystavuje. Nebo jdou do kopru těsnění. Nebo to stojí za prd už z výroby - viz Alexovy příhody s jeho KTM
no tak KTM je kapitola sama o sobě, jde o to že když se pravidelně staráš, tak se nemáš čeho bát :) třeba mamina má lanko, já kapalinu a je mi lanková už vyloženě proti... nevím, sem zmlsanej :)