Nepokousej se s tim prijet po ose, nemecky prevozky a pojisteni jsou drahy. Jet na nemecky papiry pres hranice nesmis, ikdyz ted uz to nehlidaj.
Potrebujes motorku a odhlasenej nemeckej technicak. V cechach dovozova STK (700-1400Kc podle zapadlosti stanice, ne kazda dela dovozy), pokud je to skrcena verze tak, te poslou s lejstrem k akreditovanymu dovozci pro drahe razitko, pac skrcene verze se u nas neprodavali a nemaj schvaleni k provozu na verejnych komunikacich. S papirem z STK a ostatnima papirama na dovozovy DI, kde nechas 2 litry a za mesic mas cistopis TP (TP kde neni uveden zadny majitel). Pokud to chces prihlasit rovnou na sebe, tak si nejdriv udelej povinny ruceni (to udelej stejne pokud chces jet na STK po ose), a oni ti to klidne rovnou i prihlasi - pak dostanes TP na svy jmeno, OTP a znacku.
Tohle se vyplati u motorky za 100k, ne u tohohle. V 90% pripadu to stejnak za par mesicu nekde polozi nebo to bude prodavat aby sel na vetsi...
Tohle je muj nazor.
Naposledy editováno 11.09.2008 22:39:31
máš pravdu, hlavně se dnes nevyplatí jet pro 1ks motorky, ale raději se domluvit s někým dalším a spojit cesty dohromady, samozřejmě pokud je to relativně blízko, tak se situace mění, ale obecně nejslušnější ceny vozidel obecně jsou v Porúří (Essen, Dortmund,Bochum atd.)a to je opravdu daleko.
Deadman>Az vedle sebe uvidite motorku za 30 z nemecka a motorku co koupis za 30 v cechach, budete koukat jakej je to kurva rozdil. Mam s obojim vlastni zkusenost.
A tak cim to ze ti cechaci mastici tak vse vykurvej?
A nedopadne to s tou hezkou za 30 z nemecka stejne jen ze bude takto vykurvena po roce uzivani cechacem?
Tak takto uz ji aspon nemusi kurvit ne?
A nebo kazdej kurvic chce hezci motorku aby ji mohl vykurvit podle sebe?
A kdyz ti nejakej pitomec nechce napsat vykon v tp jekej je udanej v nemeckym tp tak ho poslej vis kam a jdi jinak kde se budou drzet toho co je psane v tp.
Naposledy editováno 14.09.2008 14:31:42
Druha moznost je ze koupis ten stejnej typ motorky v cechach, za stejny prachy jsou tu jen nejlevnejsi kousky.
Motorka opet z roku 94 najela v nemecku za 4 roky 50 tisic, pote s ni nemec boural a rozhodl se ji za par drobnych prodat. Pro nemce to neni zajimavej kup, ale pro ceskeho dovozce ojetin je to vyhodna koupe. Vidle srovnal na lisu, zbytek opravil za pomoci sikovnych mechaniku bez koupe jedineho noveho dilu. Tachometr stocil na 15 a v roce 1998 se v inzerci objevila 4 roky stara motorka, na nase tehdejsi pomery v podstate nejlepsi kousek na trhu ojetin asi tak za 90 litru. Jelikoz tehdy u nas motorky nebyli v oblibe, nikdo si ji nekoupil aby ji susil v garazi, motorky meli jen nadsenci, co na nich hodne jezdili. Stastnej majitel najezdil za 2 roky 35 tisic, a protoze az na vymenu gufer vidlice, ktera trpi blbe srovnanou vidli, nemusel nic opravovat. Tachometr stoci na 25t. a proda dal. Dalsi majitel najezdi za 3 roky 40tis a je prekvapen ze musi menit uplne vytahanej rozvodak a gufera na vidlich i vystupu prevodovky. No moc to ti japonci nevychytali kdyz se takove opravy musej delat uz po 35t.km. Stoci tachac na 25 tisic, ostatne tolik meli "najeto" vsechny motorky v inzerci, a proda dal. Po dalsich 5ti letech ma motorka najeto neco pres 200 tisic, pri rychlejsi jizde dost zere olej, ma spatny tlumice, uchyty svetla, blinkru a vseho jsou nekolikrat rovnane a krive, blinkry i zrcatka z Jawy, pekny neorigo lak, mirne stafle, pistni krouzky jsou sice nove, ale diky neodborne vymene z motoru vsude tece olej. Na tachometru je 40 az 50 tisic a prodava se za 30 litru jako cenove vyhodna ojetina.
Uz jsem jich par videl a jednu i koupil. Ta mela najeto jen asi o 100tisic vic nez trvdil majitel (sam nevedel ze ma tolik) takze jeste neni zdaleka pred smrti a ted bude mit najeto asi 200 tis.
U zanovnich par let starych motorek je situace jina. Dnes je jina doba, kdo nezazil realitu 5-10 let zpatky, nemuze to pochopit. Motorky jsou ted v mode a navic cenove dostupne, kupuji si je i lide co moc nejezdi, mohou si dovolit znackovy servis.
K tomu prihlaseni uskrceniny: To oni tam napisou vykon jakej je uvedenej v nemeckym TP. Jenze pak natukaj do pocitace typ motorky aby si vyjeli udaje co v nemeckym TP nejsou ale v ceskem jo, jako treba povolene zatizeni naprav, a zjistej ze tento typ urcenej temito parametry... mezi nimiz je i vykon, tam nemaj pac nema schvaleni. Do papiru sice klidne opisou udaje z otevreny verzem nicmene trvaj na akreditovanym zastupcem orazitkovanym papiru, pac ten papir odevzdavaj jako soucast protokolu pro uredniky na DI. Jelikoz jsem se hodne snazil aby to bez nej slo, tak to asi neslo. Zkus to