globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak na koleno
 
5.9.2008 v 20:46
poradi me nekdo jak koencne dostat to koleno az k zemi vzdycky kdyz se snazim klopit tak mam takovej bod a za ten uz se nejak nemuzu dostat a k zemi to je jeste peknej kus cesty poeradi nekdo jak na to jit abych se nejak dostal niz nebo to je jenom o tom mit co nejvic najezdeno a ono to casem prijde samo?diky
Předchozí
1 2 3
Následující

Jak na koleno

5.9.2008 v 20:53 | Nahoru | #1
To přijde samo.. ale největší blbost je tam to koleno cpát za každou cenu.. někdy to prostě nemá smysl a může ti to spíš ublížit něž že by ti to nějak pomohlo

Jak na koleno

5.9.2008 v 21:01 | Nahoru | #2
tak nemusi jit primo o to koleno ale i jak se dostat k tomu vetsimu naklonu

Jak na koleno

5.9.2008 v 21:02 | Nahoru | #3
Přesně jak píše Nefer, soustředit se na koleno je to nejhorší co může být. Prostě jezdi a jezdi, nohy na stupačkách na špičkách, kule na nádrž, lehce vysednout a koleno vytočit. Ale jak řikám, nemá cenu ho tam cpát, když jedeš rovně. Prostě se vyjezdit

Jak na koleno

5.9.2008 v 21:30 | Nahoru | #4
najít si pěknou zatáčku a zkoušet jí postupně projíždět ve vyšší rychlosti..každýmu to trvá..ale pak si dáš časem třeba z voleje..

zítra jdem fotit jednu oblíbenou..tak pak nahodím fotky

Jak na koleno

5.9.2008 v 21:31 | Nahoru | #5

JH.Bullit>tak nemusi jit primo o to koleno ale i jak se dostat k tomu vetsimu naklonu



Tak hlavně musíš mit vhodné gumy a hlavně nic nuceně!Jezdit a naklánět a potom se "lekneš" až si škrtneš o silnici!A rezervy je ještě potom dost v náklonu!

[img]

Naposledy editováno 06.09.2008 07:49:21

Jak na koleno

5.9.2008 v 21:37 | Nahoru | #6
soustred se jenom na vhodnou stopu a postupne zrychluj, koleno prijde samo...ja kdyz se soustredim na koleno tak ho nedam ani zaboha, staci akorat myslet na dobrou stopu a prijde hned...

Jak na koleno

5.9.2008 v 22:29 | Nahoru | #7
me treba pomohlo to, ze sem si zajel na letiste a zacal jezdit velky kola, postupne sem zacal pridavat naklon a utahovat kolecka. pekne sem vnimal v jakym sem naklonu a co dela motorka, potom sem jenom doladil posed a spravne sem se na tom porovna. a najednou to uplne samo prislo.. zazil sem si to a ted mi to nedela problem. samozrejmne dobry a zahraty gumy jsou zaklad
kuba1984.rajce.idnes.cz/KneeDown_training/

Jak na koleno

6.9.2008 v 00:34 | Nahoru | #8
hlavně to tam netlač nijak násílím,a úplně bych se na to vybod v provozu,trénuj třeba na letišti jak píše Jakub anebo najdi partu lidí a jezdi na okruh,párkrát to tam dáš,lekneš se,zvykneš a už to půjde samo

Jak na koleno

6.9.2008 v 01:19 | Nahoru | #9
1, pořádné gumy měkoty něco jako supercorsa
2,pěkný čistý úsek nejlépe vracečku kde svítí slunko a je horkej asfalt
3,vysednout tak abys měl hranu sedla zařízlou přesně mezi půlkama
4, vystrčit koleno a zkoušet náklony
5, když pořádně zahřeješ gumy tak to tam pošli spadne to tam samo

Už se mi to povedlo složit na koleno párkrát i se spolujdkyní

Jak na koleno

6.9.2008 v 02:36 | Nahoru | #10
de to aji v provozu stačí si najít správnou zatáčku a trénovat

[img] stačí olej v zatáčce a dopadá to takhle

[img] před tím zahřát gumy a podívej se kam poletíš když to nevíde.Nejlepší na trénink je fakt ten okruh.

Naposledy editováno 06.09.2008 10:23:16

Jak na koleno

6.9.2008 v 04:47 | Nahoru | #11
JH.Bullit> cituji z motoškoly Besip/Yamamoto: Z výsledků výzkumů vyplývá, že nejen začátečníci mají regulérní strach před velkým náklonem a nechávají si zbytečně velkou rezervu. Zatímco většina motocyklistů dosahuje náklon necelých 20 stupňů (je to hodnota, o které nám netrénovaný lidský mozek říká, že musí být limitní) umožňují moderní motocykly při dostatečném profilu pneumatik i 45 stupňový náklon.

Jeste: cim budes mit sirsi gumu, tim vic to muzes (musis) polozit, protoze stycna plocha s asfaltem se posouva dovnitr zatacky a odklon od ni (ne od stredu gumy) je mensi (ted si to pocitam a u sirokych gum, velkych naklonu a nizkych tezist to muze byt i 5°). Dalsi otazka je, co ti dovoli stupacky, napr. moje VFR brousi pri naklonu motorky fous pres 40° (naklon od stycny plochy gumy je v tu chvili asi o 3° mensi). Pokud mas sirsi gumy a pokud to stupacka dovoli, klidne naklanej. Do tech 45° te to na zahratejch gumach a suchy cisty silnici udrzi a do ty doby tam stihnes dat to koleno... pak si udelej fotku a zmer naklon

Jakub> Co je to za letiste, ze kteryho jsou ty fotky?

Jak na koleno

6.9.2008 v 06:55 | Nahoru | #12
JH.Bullit> mam pro tebe jedinou radu: bez se vyradit na okruh a prijde to samo. Nezbytne je dobre vybaveni, hlavne pneu!

2LEKO> pekna technika

Skalda> Neda se rict ze 45° je nejaka jasna hranice, hraje tam roli tolik faktoru, ze jakakoliv cisla jsou zavadejici. Staci si uvedomit jak zasadni roli v dynamice prujezdu hraje podelne zrychleni a je jasne, ze naklon nerozhoduje.
btw> na Bridgestonech BT-002 jsem si nameril jednu jizdu (okruh samozrejme) maximalni naklony 53° prujezd , peak 56°, takze to jde mnohem dal.

Jak na koleno

6.9.2008 v 07:09 | Nahoru | #13
Koleno jsem teda nedal, ale podle kámoše, kterej na svojí jezdil chvíli a zatáčky se naučil jezdit fakt rychle a na koleno. Postupně zrychloval s motorkou při průjezdech vybranou zatáčkou. Zvětšoval náklon aniž by koleno dal od motorky a nepatrně vysedal. Pak si vzpomínám, že ho už jenom trošku vytrčil ven a bylo to tam.

Jak na koleno

6.9.2008 v 07:17 | Nahoru | #14
ještě jedna drobná rada: gdyž projíždíš zatáčkou, tak ruka, která je v zatáčce, by měla být odlehčená - většina lidí si to ani neuvědomuje, že mají váhu na ruce, která je v zatáčce - schválně si zkus,gdyž projíždíš levotočivkou, dát ruku z řídítek; tak odlehčené by to mělo být na obě strany
jak říkají někteří závodnící, motka by zatáčku ideálně projela sama, to jen my motorkáři ji to kur*ime

Jak na koleno

6.9.2008 v 07:20 | Nahoru | #15
Ale někdy budou i do tebe "kopat"!!

[img]

Naposledy editováno 06.09.2008 07:45:31

Jak na koleno

6.9.2008 v 07:54 | Nahoru | #16
A ještě jedna pro porovnání náklonu,ten za mnou si udajně myslel jak to "pokládá"!A potom viděl jaká je tam rezerva!Ale taky předtím upadl,takže trochu psychická zábrana,ale dnes už zase "brousí"!Takže jen "jezdit"!

[img]

Jak na koleno

6.9.2008 v 10:10 | Nahoru | #17
mno presne jako ten typek na ty tvoji fotce za tebou myslim si kdo vi kde uz to nejsem naklopenej a pak mrknu na fotku a ja jedu vlasne skoro naprimene lol jinak pokousim se o to se starou cbr 600f z roku 91 ale s tim by problem bejt nemel ne

Jak na koleno

6.9.2008 v 14:52 | Nahoru | #18

Dawe02>Skalda> Neda se rict ze 45° je nejaka jasna hranice, hraje tam roli tolik faktoru, ze jakakoliv cisla jsou zavadejici. Staci si uvedomit jak zasadni roli v dynamice prujezdu hraje podelne zrychleni a je jasne, ze naklon nerozhoduje.



No to se skutecne rict neda, ze je to "jasna" hranice... taky sem nic takovyho nerekl . Mluvil jsem o naklonu, kterej jeste skoro jiste neustreli a to je rozdil. Limitni naklon bude nejaky rozsah a rekl bych ze pro cloveka, kterej nema predstavu v jakym intervalu se pohybuje je informace o jeho spodni hranici celkem uzitecna (proto mu ji rikam).

Pokud je ve hre v ten moment jeste podelna akcelerace (zrychlovani/brzdeni), tak to samozrejme hraje velkou roli, ale je treba si uvedomit, ze diky tomu, ze vyslednice obou sil (podelna kvuli zrychleni/zbrzdovani a pricna kvuli spravnemu "padani do zatacky") je jejich vektorovym souctem (a F^2 = pricna^2 + podelna^2), nevystupuji tam linearni zavislosti - deje se to, ze napr. pri 90% vyuziti pricne sily se da podelna vyuzit jeste na > 40%. Nebo jinak: moznosti akcelerace/brzdeni zacnou prudce klesat az na same hranici naklonu, pri jen o trochu mensich naklonech se rychle vraceji k puvodnim hodnotam.

Nepredpokladam, ze JH.Bullit bude chtit na prvnim kolinku trenovat rovnou i maximalni brzdeni a rozjezdy z naklonu . Nemyslim si, ze ta puvodni informace ode me (pokud se spravne interpretuje) by byla nejak zavadejici... (pro zajimavost v motoGP maj pneumatiky spolehlive na 60° (tentokrat radsi dodam, ze to je mysleno bez pricnych sil) a videl sem tam peak cca 65°, ale to uz brousi i loket)

Jak na koleno

6.9.2008 v 22:41 | Nahoru | #19
Skalda> Pokud je ve hre v ten moment jeste podelna akcelerace (zrychlovani/brzdeni), tak to samozrejme hraje velkou roli, ale je treba si uvedomit, ze diky tomu, ze vyslednice obou sil (podelna kvuli zrychleni/zbrzdovani a pricna kvuli spravnemu "padani do zatacky") je jejich vektorovym souctem (a F^2 = pricna^2 + podelna^2), nevystupuji tam linearni zavislosti - deje se to, ze napr. pri 90% vyuziti pricne sily se da podelna vyuzit jeste na > 40%. Nebo jinak: moznosti akcelerace/brzdeni zacnou prudce klesat az na same hranici naklonu, pri jen o trochu mensich naklonech se rychle vraceji k puvodnim hodnotam.

Tak to nikdy na "koleno"už asi nedám!!Máš někdy čas mi to "prakticky" ukázat,tu teorii!!??

[img]

Jak na koleno

7.9.2008 v 01:00 | Nahoru | #20
2LEKO> nechapu, proc tvuj zaver z toho co jsem rekl je, ze to "na koleno uz asi nikdy nedas", to mi vysvetli...

co presne chces v praxi zkouset? jak clovek dostane lowsider, kdyz vezme za heft v naklonu? pokud by se melo testovat, jak zavisi maximalni mozne podelne zrychleni na okamzitym pricnym, tak to se obavam, ze v amaterskych podminkach budem overovat tezko... (ale urcite sem ochoten jakykmoliv nedestruktivnim experimentum a cas mam do konce zari)

Jak na koleno

7.9.2008 v 01:53 | Nahoru | #21

Skalda>2LEKO> nechapu, proc tvuj zaver z toho co jsem rekl je, ze to "na koleno uz asi nikdy nedas", to mi vysvetli...

co presne chces v praxi zkouset? jak clovek dostane lowsider, kdyz vezme za heft v naklonu? pokud by se melo testovat, jak zavisi maximalni mozne podelne zrychleni na okamzitym pricnym, tak to se obavam, ze v amaterskych podminkach budem overovat tezko... (ale urcite sem ochoten jakykmoliv nedestruktivnim experimentum a cas mam do konce zari)



Já si dělal prdel,že to bereš moc "vědecky"!!
Praxe je jedna věc a teorie druhá!
Já radši jezdím a teorii vytvářím na základě praxe! Ty to máš asi obráceně!

Jak na koleno

7.9.2008 v 02:29 | Nahoru | #22
nj, praxe je jedna vec a teorie druha a pokud je teorie spravne tak se pak v praxi deje presne to co nam rika JH.Bullit se boji polozit to az na koleno, ale teorie mu rika, ze to jde naklanet dal... a praxe to nam, co mame koleno za sebou, potvrzuje.

... vedecky, to ja mam rad ale nestaci mi to - proto mam motorku i v garazi a nejen na papire . jenom skoda, ze v podobnejch otazkach se daj horni hranice testovat jen tezko bez rizika rozmlaceni motorky, proto je fajn kdyz spodni hranici zodpovi teorie a zbytecny strach muze jit stranou...

uz ti to nekdy v naklonu ustrelilo?

Jak na koleno

7.9.2008 v 02:31 | Nahoru | #23
Skalda> uz ti to nekdy v naklonu ustrelilo?

Mockrát!

Jak na koleno

7.9.2008 v 02:42 | Nahoru | #24
a kdy nejcastec? pri akceleraci na vyjezdu ze zatacky jeste ve vetsim naklonu? a jaky byva vysledek... vetsinou lowsider? a kolikrat si to ustal? ja jsem to nepolozil z naklonu jeste nikdy (nabehy na okruhu jsem ustal a nechce se mi to pokouset prilis, protoze bych pak resil za co opravit rozbitou motorku), takze se rad necham poucit (tentokrat zkusenostmi z praxe - zadna informace neskodi). v beznym provozu jezdim tak, abych smyk v naklonu nedostal a zatim se mi to taky nestalo...

Jak na koleno

7.9.2008 v 11:56 | Nahoru | #25
poslednich par prispevku mi spis pripada jako hodina fyziky lol

Jak na koleno

7.9.2008 v 12:35 | Nahoru | #26
Já včera...
[img]

Jak na koleno

7.9.2008 v 12:46 | Nahoru | #27
No vidite, jak vam to hezky jde. Ja dal kolinko jednou. A pak hned raminko a lokytek a mam dost obavu, ze ted budu mit chvili strach to do zatacky poradne polozit. Ale o takovym kolinku to tu asi neni.

Jak na koleno

7.9.2008 v 14:03 | Nahoru | #28
a ještě z druhý strany..
[img]

Jak na koleno

7.9.2008 v 14:28 | Nahoru | #29
Nazdáár Leko, máme podobnou fotku! Že tys byl jezdit v Sosnový? lol
Btw. mám pro tebe ještě tu tužku! lol

[img]

Jak na koleno

7.9.2008 v 15:13 | Nahoru | #30
[quote]Rider-Ozzi>Nazdáár Leko, máme podobnou fotku! Že tys byl jezdit v Sosnový? lol
Btw. mám pro tebe ještě tu tužku! lol

[img] hezči prdel!
[img]

Naposledy editováno 07.09.2008 15:15:40
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist