globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CB500
 
27.8.2008 v 21:17
mám problém, po startu mi, teda když to chytne, jede jenom jeden válec, jak se trochu ohřeje, tak se přidá i ten druhý, ale výkon se mi zdá trochu poklesl. Zkusil jsem nové svíčky, přehodit cívky, kablíky, vyčistit karbece. Co dál, poraďte, dík

CB500

27.8.2008 v 21:47 | Nahoru | #1
toz nevim, fajfky mas novy? Svicky teda asi jo.. hm, mas sestelovany karbece poradne? Prosel si celkove elektoinstalaci? Kontakty ocistil a prostriknul kontaktolem?
V nejhorsim servis.

CB500

27.8.2008 v 23:31 | Nahoru | #2
Pujc si od nekoho jinyho s CB500 CDI na vyzkouseni. Mozna ti v tom tvym blbe chodi menic, vytvari male napeti a jiskra je pak slaba.

CB500

28.8.2008 v 13:48 | Nahoru | #3

Deadman>Pujc si od nekoho jinyho s CB500 CDI na vyzkouseni. Mozna ti v tom tvym blbe chodi menic, vytvari male napeti a jiskra je pak slaba.



Ten "menic" se nazyva civka a uz ji zkousel. Muzes teda jeste zkusit jestli do civky jde napeti.

CB500

28.8.2008 v 14:23 | Nahoru | #4
ještě vystříkám tu elektriku a pak to pošlu do odborných rukou, spravovat něco pokus omyl není z nejlevnějších

CB500

28.8.2008 v 19:31 | Nahoru | #5
otas1> Mluvim o CDI ne o zapalovaci civce kterou zkousel. Ma to 2 zapalovaci civky a 1 CDI jednotku s 1 transformatorovym DC-DC menicem a 2 tyristorovymi spinaci. Ten menic vyrabi z 12V priblizne 200V az 300V na ktere se nabiji kondenzatory ktere jsou uzemneny pres zapalovaci civky. Kdyz je ten menic spatnej, dela treba jen 100V a pak to blbe startuje, zejmena s vycichlym benzinem v karburatoru.
Vyrobit vhodny rizeny stridac pro ten menic je to nejtezsi kdyz si delas CDI sam. Vykonova cast je jednoducha, regulace predstihu byva u tehle motorek analogovym kontrolerem, obvykle MB4213 nebo jeho obdob.

CB500

28.8.2008 v 19:37 | Nahoru | #6

Deadman>otas1> Mluvim o CDI ne o zapalovaci civce kterou zkousel. Ma to 2 zapalovaci civky a 1 CDI jednotku s 1 transformatorovym DC-DC menicem a 2 tyristorovymi spinaci. Ten menic vyrabi z 12V priblizne 200V az 300V na ktere se nabiji kondenzatory ktere jsou uzemneny pres zapalovaci civky. Kdyz je ten menic spatnej, dela treba jen 100V a pak to blbe startuje, zejmena s vycichlym benzinem v karburatoru.
Vyrobit vhodny rizeny stridac pro ten menic je to nejtezsi kdyz si delas CDI sam. Vykonova cast je jednoducha, regulace predstihu byva u tehle motorek analogovym kontrolerem, obvykle MB4213 nebo jeho obdob.



Uz jsem zticha

CB500

29.8.2008 v 14:13 | Nahoru | #7
Deadman> mě pořád nejede jenom jeden válec, ikdyž přehodím cívku i svíčku, spíš někde visí ventil nebo jsem něco přehlédl v karbeci

CB500

31.8.2008 v 18:09 | Nahoru | #8
Kdyz sahnes na svody, tak se jeden zahriva a druhej zustava studenej? Pokud jo, a prohozeni civek nepomohlo, vem meric a zmer kompresni tlaky na obou valcich, to ti nedovirajici ventil nebo podobnej problem spolehlive odhali. Potom muzes jeste zkontrolovat karburator.

CB500

1.9.2008 v 06:09 | Nahoru | #9
Deadman> nevíš, jestli je důležité, na kterém konektoru je zapojený drát do cívky? jestli je modrý kostra nebo je to jedno

CB500

1.9.2008 v 07:33 | Nahoru | #10
Dulezity je aby nebyl prohozeny drat leve a prave civky. Na primaru civky je to jedno, na polarite impulzu nezalezi. Bud je to obycejnej transformator, pak to nema zadny vliv, nebo je to autotransformator - jeden vyvod sekundaru je pripojen na jeden pol primaru - pak se k vlastnimu napeti sekundaru (20 az 25kV) podle zapojeni budto pricita nebo odecita napeti primaru (priblizne 200V), tedy rozdil maximalne 400V, coz je mene nez 2%.

CB500

10.9.2008 v 15:07 | Nahoru | #11
tak a je po problému, nepomohla montáž nových svící značky Denso, všechna měření OK, tak ještě origo svíčky NGK a už to vrčí, taková blbost a to jsem tam ty Densa už měl, vydržely ale jenom rok, takže nebrat

CB500

10.9.2008 v 19:23 | Nahoru | #12
Jedna svicka ulita? Na zacatku dotazu jsi psal ze jsi zkusil novy svicky, tak jsem z toho pochopil ze jsi zkousel vymenit svicku kdyz to nechodilo.
NGK jsou bezproblemovy, pokud jsou to NGK. V nekterych kramech se da koupit cinsky plagiat, na kterym je napsano "made in france", coz je i na nekterych origo NGK. Z tema cinskyma napodobeninama jsou problemy. Velmi kvalitni jsou i cesky Brisky.
Ja v Honde menim NGK preventivne po 50.000km. Nikdy mi tam svicka neumrela, a to ani na ukrajinsky ani na rumunsky benzin.

CB500

10.9.2008 v 20:55 | Nahoru | #13
Deadman> já jsem ty svíčky měnil, ale za Denza a ty byly zase špatné, ač nové, ale trochu jsem to přechválil, starty jsou v pohodě, ale při cca 4 tis. otáček na místě, mi to pořád střílí do výfuku, tak teď nevím, jestli mi to už dělalo nebo co s tím, nepotkal jsi tento problém? podtlaky jsem sešteloval, motor se i bere, ale ta střelba mě zaráží

CB500

10.9.2008 v 23:13 | Nahoru | #14
Strilet to muze pri brzdeni motorem nebo uprani plynu. Pod plynem rozhodne ne. Karburatory jsem nikdy uplne rozhaseny nemel prestoze jsem synchronizaci naposledy steloval od oka. Teoreticky by to mohla byt i praskla membrana na soupatku, ale myslim ze by to spis cukalo nez strilelo. Navic by to slo hodne spatne drzelo volnobeh. Cidla zapalovani a zapalovaci civky muzes promerit na odpor voltmetrem, rozsah spravnych hodnot najdes v servisni prirucce. Ja mam CB450s, takze nemuzu pouzit svoje zkusenosti na CB500 ktera ma uplne jiny zapalko, jiny karburatory (a vlastne cely motor). Fajfky jsi zkousel prohodit, jestli se problem neprestehuje na druhej valec? Ve tme neni videt s nastartovanym motorem nekde preskakovat jiskra?

CB500

9.10.2022 v 16:04 | Nahoru | #15
Přidávám se k podobnému tématu. CB500.
Letos jsem byl na motorce jen třikrát. Teď napotřetí při nastartování napřed běžela jako by jen na jeden válec, po zahřátí (ale po docela delší době) se chytil i druhý. Pak už při startech bez potíží. Ale pak při jízdě, když prudce přidám plyn někde v rozsahu cca 5-6 tisíc otáček, nezačne akcelerovat, ale začne škubat a nejde dopředu. Problém jsem nezaregistroval, když to udělám při podřazení na 4, ale u 5 a 6 ano. A taky se to neprojevuje při hodně vysokých otáčkách u konce rozsahu. Benzín tam je starý, tak z jara, ale kvalitní - Verva bez biosložek.
Poradíte postup hledání zakopaného psa? Svíčky měněny vloni za Denso U27FER9 4129. Když to nebudou svíce, kudy dál? Díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist