1. plyn - když jedu po mírně hrbolaté cestě (a samozřejmě i po větších nerovnostech) a moto po asflatu poskakuje, mám problém udržet v klidu plyn. Prostě mi ruka točí plynem nahoru a dolů (ne moc, ale jde to poznat a hlavně slyšet) a tím buď ubírám nebo přibírám plyn - předpokládám, že tedy jízda by byla zrychlení - zpomalení - zrychlení - zpomalení -
akorát to při tom poskakování - teda něco mezi poskakováním a zkoupáváním - nejde poznat.
CO s tím? Na moto mám ujeto sotva 500 km, tak se ptám, jestli se to časem srovná (zdá se mi, že je to trochu lepší než na začátku) anebo jak to nacvičovat?
Jo je to v rychlostech cca 30 - 50 km, rychleji po těch bočních cestách nejezdím.
2. bolest pravé ruky - po zhruba 40 km jízdy mě docela začíná bolet pravá ruka, jak pořád držím plyn, mám dojem, že rukavicemi to není, protože totéž jsem měl v autoškole a tam to bylo bez rukavic - myslíte, že si ruka časem zvykne, nebo mám nějak cvičit, v průběhu jízdy uvolňovat? Zatím to dělám tak, že když je to už hrozné a nechce se mi zastavovat, tak vymáčknu spojku a ruku procvičím. Nějaká rada?
Může to být i říditkama? Zdá se mi, že jsou moc ohnuté, jakože rovnější by vyhovovaly více, nejlépe takové jako na horském kole, úplně rovná tyčka, nebo jen mírně ohnutá, ale to bude asi problém předělat (sám bych to neuměl).
3. jízda - jedná se o kawu er-5. Jak říkám, jezdím pomalu tudíž i při nízkých otáčkách. Myslíte, že motoru moc škodí jízda při 4-5 OOO ot.?
A naopak u stupně 2 se mi 5000 zdá moc - vadí/nevadí?
Dále škodí motoru jízda na jedničku? Instruktor v autoškole říkal, že u motky je to jinak a tudíž se na 1 jezdí častěji než v autě.
Občas to potřebuji při příjezdu na křižovatku, a hlavně při příjezdu domů, to jedu asi 500 metrů takovou úzoučkou a hodně klikatou asfaltkou, kdy 30 km/h je hodně a motka má na st. 2 tendenci chcípat.
4. výkon - když podřazuji ze 3 na 2 (před prudkýma zatáčkama atd.), přidávám plyn a pouštím spojku, tak mám dojem, že když spojku pustím mezi 2,5-3 000 otáčkama, tak motka
vůbec nezabere, je to nějaký mrtvý bod nebo co. Když ale vymáčknu spojku, zařadím na 2, plynem nastavím otáčky na 3500 a pomalu pouštím spojku, tak motka normálně zabere. Jinak to samozřejmě dělá problém v tom, že v tom mrtvém bodě ztratím výkon a zpomalím, a kdyby za mnou jelo auto, tak mě sejme nicméně se snažím zvykat na pouštění spojky ve vyšších otáčkách, aby výkon neubyl. Jde mi o to, jestli to není předzvěst nějaké závady! Jinak to nehodlám řešit.
Dík za odpovědi.
2.rovnejsi riditka si muzes koupit,taky mi to vic vyhovuje.... treba na gs500 jsem z toho umiral,ale na to si nejspis taky zvyknes,tvuj problem bude spis v tom,ze ty riditka drzis moc krecovite a/nebo se opiras moc do ruk...zkus se drzet chvilu vzprimene zadama a netlac to do riditek ;)
3. 4-5000 jsou memu uchu na pohodovou kochaci jizdu nejlibejsi otacky,motka si pri nich pekne prede a jde v nich idealne za plynem,vubec se toho neboj a necum furt na otackomer a poslouchej radsi motor ;D (5000 a vic ti zanedlouho moc neprijde,az si to budes vic davat:)
pokud to na dvojku cuka,tak jed proste na jednicku,co by se tomu mohlo stat?na supersportech tam po meste vetsinou ani dvojku nedas :D
4.er-5 ma z tech proflaklych petistovek nejvyrovnanejsi vykon,v otackach ktery popisujes ma sice propad,ale tak minimalni,ze to nicemu nevadi.. ja mam mezi 5 a 6 diru jak do prdele a taky to neni nijak zvlast znat... podrad si s meziplynem a toc to kolem tech ctyr a budete oba spokojeni :)
tot asi tak vse co bych k tomu mel :)
ernest88>Přesně jak tady zaznělo - je to jen otázka nevyježděnosti. Takže po nějakých 2000-3000km zjistíš, že to co jsi tady teď psal, už buď neděláš vůbec, popř. jen částečně..
až bude mít okolo 1tiskm tak tu bude psát kde má sehnat náhradní díly na er-5
LiTe>ernest88>Přesně jak tady zaznělo - je to jen otázka nevyježděnosti. Takže po nějakých 2000-3000km zjistíš, že to co jsi tady teď psal, už buď neděláš vůbec, popř. jen částečně..
až bude mít okolo 1tiskm tak tu bude psát kde má sehnat náhradní díly na er-5
nemusi byt pravda podle toho co pise tak to ma v hlave celkem v poradku ja jsem sice po tisici shanel, ale jen proto ze mi s ni seknul tata, ja jsem zatim bez krizku, i po 5000
Drž řidítka lehce ,ale pevně . Tzn v prakci ,neopírat se o ně váhou těla a nedržet je v křeči . Drž je lehce a neopírej se o ně ,máš možnost se opřít třeba i o nádrž . Pokud máš rukavice ,máš tam určo protiskluzovku ,takže i při lehkým držení řidítek nemusíš přitlačit . De o to držet je s citem a ne v křeči ,ale kdyby náhodou si přehlédl kamen nebo díru ,de o to aby ti nevylítli z ruky a ty si si tam neustlal ... Tímhle držením ti přstanou bolet ruce a nebudeš už dělat přidávání/ubírání plynu . V prakci hn ,hnnnnnnnnnnn ,hn
Jinak mrtvý bod v těhlech otáčkách ?! Docela blázen :) Tohle ti řeknu ,pokud máš 4T a nejlíp 16Ventil ,nesmíš jít s otáčkama pod cca 3500 otáček ,důvod ? Podpálíš ventily časem . Je to týrání motoru . Optimální otáčky si drž o litr výš ,tzn 4000 - 5000 ,motorka bude mít dostačujicí zátah a nebudeš ji trápit ,a pokud potřebuješ vyloženě akceleraci ,podřazením získáš cca 1000rpm navíc ...
Jinak psal si něco o spojce v zatáčce . Pokud jsem dobře pochopil ,máš vymáčklou spojku ? To nedělej ,je tam víc věci kde je hlavní asi fakt ,že ji kurvíš . Do zatáčky si vjeď bez nárustku plynu nebo ho úplně pusť ,záleží na trakci . Nebo ji prolítní v plným plynu ,to musíš vědet ty jestli to dokážeš i ty i motorka a jenom ty vidíš povrch v zatáčce . Když sme u toho ,dávej bacha na nečistoty jako písek ,asfalt atd co tam býva . Šnek ,žížala tě někdy taky rozhodí ,docela záleží na obutí
Jinak do zatáčky ,když vedeš motorku nikdy tzv. nevyklápěj sebe a pak motorku . Vysedávat skoro ani nemusíš a kolínko je spíš frajeřinka než nutnost a za tím si stojím . Máš 2 možnosti pro začátek jak ji vést do zatáčky . První je taková ,že naklápíš motorku a sám si v minimálním náklonu ,převedeno na čísla jsi ty např. v 10stupních a motorka ve 45stupních . Druhá možnost je ta ,že deš s ní ,tzv. sedíš jak přibitej a držís náklon s ní ,v tomhle se často dává kolínko ,já osobně jedu v prním způsobu . Jinak ,co se rychlosti týče ,nikdy nebrzdi v zatáčce . Brždění v zatáčce ti vyhodí trakci a často skončíš v protisměru ,ne-li mimo cestu . Rychlost musíš volit před ,pak těžko ukecáváš motorku .
Snad ti to pomůže ,mě některý rady párkrát zachránili prdel .
BTW: Když jedeš na motorce ,budeš středem pozornosti už jen pro to ,že optimální otáčky na těhlech motorech jsou někde jinde než u auta ,takže si na to budeš muset zvyknout . Já ji držím kolem 5000rpm a naprosto good . Do 6000 je to sice mrtvý ,ale pak je to v pohodě . Jinak když sme u mrtvých bodů ,dají se odstranit investicí cca 5000Kč ->Dyno Jet Kit stage 1 a Sporotovní K&N Filtr vzduchu . Do tý mí půjde taky . Doufám ,že jsem pomohl ,nedávno jsem začal na silnějších (600ccm) taky a tyhle rady jsem potřeboval stejně jako ty ,pouze tlumočím ,co jsem slyšel a přidávám vlastní zkušenost ,co to potvrzuje .
CarrierOfDeath>
Jinak mrtvý bod v těhlech otáčkách ?! Docela blázen :) Tohle ti řeknu ,pokud máš 4T a nejlíp 16Ventil ,nesmíš jít s otáčkama pod cca 3500 otáček ,důvod ? Podpálíš ventily časem . Je to týrání motoru . Optimální otáčky si drž o litr výš ,tzn 4000 - 5000 ,motorka bude mít dostačujicí zátah a nebudeš ji trápit ,a pokud potřebuješ vyloženě akceleraci ,podřazením získáš cca 1000rpm navíc ...
to je to za blábol že se 4 válcem ( = 16 V) nesmíš jít pod 3500?
Jel jsi někdy na motorce typu B12, GSX1400, XJR? Vždyt ty motorky jedou skoro od volnoběhu a dá se s nima jel na 2000 otáček uplně v pohode...a nevím proč by se mělo něco podpalovat. Ano - podtáčení škodí, ale že nesmíš jít pod 3500 je pitomost....
edit:// přečetl jsem si to po sobě a psal jsem to s docela s nadsázkou ,ale jo beru to . Ale máš pravdu ,že to tak horký neni .
Naposledy editováno 18.08.2008 20:26:22
CZokyn> Jo točí 13max ,ale na ty 3000 se dá jezdit ,akorát na vyšší kvalt je znát už námaha ,takže jak říkam ,4000 a jsem spokojenej . Taky záleží jak jedeš ,ale motor to utáhne i na ty 3000 .
edit: // Sakra nemůžu ti najít stránku ,kde jsem to čet o těch ventilech ,našel jsem zatím jen tohle . Někde to mít budu .
SCEM -Suzuki Composite Electro-Chemical
Klasické válce se skládají z ocelové vložky vlisované do hliníkového válce. Suzuki na stěnu pracovní plochy válce nanáší elektrochemickou cestou vrstvu na bázi niklu, fosforu, křemíku a uhlíku.
Obdoba Nicasilu, což je karbid křemíku a niklu. Změní se tloušťka vložky, která je tím lehčí a lépe přechází teplo ze spalovacího prostoru. Tato vrtsva je i mnohem trvanlivější než klasická ocelová vložka a líp odolává extrémním teplotám.
Naposledy editováno 19.08.2008 22:49:22